baphomet schreef: ↑di 03 dec 2019, 22:43
Ik heb net een maand aan een test meegedaan, in November alleen dierlijke producten gegeten, verder niets. Dus het tegenovergestelde van 'veganisme' als het ware. En ik voel me fitter dan ever. Dus ga er dan voorlopig dus ook nog even mee door.
Ik weet niet wat "fitter dan ever" precies voor een verschil inhoud met voorheen, je bent het schijnbaar niet gaan doen vanwege specifieke gezondheidsproblemen, maar placebo en eliminatie van allerlei shit als junkfood etc. zou al een verschil kunnen maken.
Het is niet echt dier en milieu vriendelijk, maar als je alleen om jezelf geeft en denkt dat alle wetenschap een samenzwering is om mensen veganist te maken en in werkelijkheid mensen beter als carnivoor leven dan moet je dat vooral doen. Wellicht als je die maand een WFPB (whole food plant-based) dieet had gegeten had je hetzelfde gezegd.
Goede en slechte anecdotes kun je van elk dieet vinden. het verschil is dat het carnivoordieet puur gebasseerd is op anecdotes itt een plantaardig dieet.
En als een veganist iets krijgt wat aantoonbaar niks met dieet te maken heeft heeft het ineens alles met veganisme te maken, maar als iemand die een jaar lang een carnivoor dieet volgt en vervolgens nierkanker krijgt waar genoeg wetenschap voor is die een associatie laat zien tussen vleesconsumptie en nierkanker dan heeft het niks met het dieet te maken en is het gewoon iets wat kan gebeuren. en al zou het ook gebeurd zijn als diegene niet een carnivoordieet gevolgd had en het niks met vleesconsumptie te maken had, als het een veganist was geweest vliegen ze erop af als strontvliegen op een hoopje stront om de schuld te geven aan het plantaardige dieet.
Ik was een sterk gelover in dat mensen veel vlees en dierlijke producten nodig hadden, toen ik om ethische redenen "veganist" werd geloofde ik dat nog steeds, niet een carnivoor dieet, maar was toen een mark sisson met zn primal blueprint fan. ook heen gelokt eigenlijk met name door mijn conspiracy mindset met teksten dat de roverheid koolhydraten/granen promoot als onderdeel van een kwaadaardig plan.
Ik at de eerste maanden nog 4 biologische eieren per dag omdat ik dacht dat dat het minst erge was (ten opzichte van de dieren), met name vanwege b12 en supplementen waren onnatuurlijk.. toen ik besloot om echt veganist te worden verdiepte ik me in b12 en dacht ik dat kan weleens mijn probleem zijn geweest en toen ik me liet testen was het onmeetbaar weinig/absent in mn bloed.. wat in de familie bleek te zitten.
---------------------------
Wat betreft complotten mbt dieet zie ik juist met name al decennia lang wat ik noem, de carbphobia agenda.. maakt niet uit welk tv programma of serie of film je opzet er komt altijd wel iemand voorbij die een opmerking maakt om koolhydraten te associeren met overgewicht. er komt altijd wel een dik iemand voorbij die zegt, ik kan gewoon niet van de koolhydraten afblijven.
Wat betreft veganisme lijkt als er al mediaaandacht is het doorgaans toch echt door de inzet van activisten te komen en doorgaans proberen ze veganisten dan te portretteren als terroristen etc. en dat de boeren zo zielig zijn enzo. vaak worden grote veganistische demonstraties ook gewoon genegeerd door de media.
als veganisme aan bod komt in een film of serie is het doorgaans ook om het te demoniseren en/of om stereotypes aan te halen en aan te dikken.
De enige nwo pawn die ik weleens veganisme heb zien promoten is die greta thunberg (als ze ernaar gevraagd word in interviews).. maar die klimaatprotesten van haar hebben daar niks mee te maken.. dat volk in die protesten wil niks van veganisme weten en ze zeggen letterlijk dat zij geen verantwoordelijkheid hebben en dat het milieu fucked up is en dat de overheden het maar moeten uitzoeken en dat het volk maar moet dealen met belastingen en shit. (dat is volgens mij ook het idee dat die thunberg promoot)
bovendien zullen ze zo nu en dan wel moeten zeggen dat we meer plantaardig moeten eten anders komt die co2 onzin ook niet geloofwaardig over.
Ik denk eerder dat die carnivoorbeweging een complot is (of dat nou vanuit tptb is of gewoon de dierenindustrie) die o.a. gericht is op het type mensen dat sites als qff bezoekt als dat veganisme een complot is, met die conspiracy mindset.
Die hele beweging bestaat zo'n beetje uit flat-earthers (wat imo ook iets is wat vanuit tptb komt) en lui die een verleden hebben met rare dieetfratsen, als raw food, purisme, urine drinken, terpetine drinken, rode kool in de anus stoppen, geen b12 supplement want niet natuurlijk (alsof het leven vandaag de dag uberhaupt zo natuurlijk is, je drinkt chemisch gereinigd kraanwater, niet rivierwater) en noem het maar op en nu ineens (nog steeds) de autoriteit op het gebied van dieet spelen.
maar het is er met name voor om twijfel/angst te zaaien, zodat mensen gaan twijfelen aan veganisme en dat sommige die niet helemaal de ethiek ervan begrijpen terugvallen in het standaard dieet en andere die een plantaardig dieet overwegen ervan af zien.
Dat eeuwige satanistische ritueel zal door moeten gaan voor the psychopaths that be lijkt mij.