Voeding echt zo slecht?

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 06 jun 2014, 17:45

^^ ::)

Dr Oz Defends Monsanto: Eat GMO Foods, They’re the Same as Non-GMO Organic

Afbeelding

http://naturalsociety.com/dr-oz-monsant ... o-organic/
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Albert Heijnstein
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 18:46

Ken die dr. oz niet echt..
Alleen laatst had ie gevraagd aan zn facebook volgers ofzo welke youtube health figuur er in zijn show moest komen.. werd massaal, als in enige wat er te zien was waren posts met freelee the banana girl en een paar durianriders ertussen allemaal met honderden likes en uiteindelijk komen ze met een poll met een paar waarvan hun uit die posts hebben uitgezocht.. en freelee the banana girl en durianrider staan er helemaal niet bij. maarja dat doet hij misschien niet persoonlijk.

Wat ik ervan begrijp is dat dr. oz de bullshit "gezondheid" adviezen de wereld in helpt, en ongezonde misleidde mensen zijn goed te manipuleren.
Je hebt op iedere gebied de pionnetjes staan, voor mensen die into health zijn hebben ze hun misleiders, voor mensen die zich wakker noemen hebben ze hun (zeer succesvolle) misleiders etc.

EDIT: wat betreft GMO dat vroeg ik me laatst ook af hoe giftig is GMO voedsel an sich, als het voor de rest bio gekweekt is, is het niet gewoon dat dat spul volgespoten word met gif wat ze dan ook opdrinken.. maar waar ze het plantje mee gegmokruist hebben kan ook giftig zijn, maar neem aan dat dat erbij verteld word.

Ben overigens ook van de overtuiging dat wij GMO zijn, maar dat heeft niks met dit hier te maken.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Mec, Albert Heijnstein
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 19:02

Tobi schreef: Wat ik ervan begrijp is dat dr. oz de bullshit "gezondheid" adviezen de wereld in helpt, en ongezonde misleidde mensen zijn goed te manipuleren.
Je hebt op iedere gebied de pionnetjes staan, voor mensen die into health zijn hebben ze hun misleiders, voor mensen die zich wakker noemen hebben ze hun (zeer succesvolle) misleiders..
Idd, zo'n figuur als Dr. Oz die bijna dagelijks op de TV wordt uitgezonden dat zegt al genoeg...in dienst van, een mindfucker
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Tobi, Albert Heijnstein
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 07 jun 2014, 19:13

Tobi schreef:EDIT: wat betreft GMO dat vroeg ik me laatst ook af hoe giftig is GMO voedsel an sich, als het voor de rest bio gekweekt is, is het niet gewoon dat dat spul volgespoten word met gif wat ze dan ook opdrinken.. maar waar ze het plantje mee gegmokruist hebben kan ook giftig zijn, maar neem aan dat dat erbij verteld word.

Ben overigens ook van de overtuiging dat wij GMO zijn, maar dat heeft niks met dit hier te maken.
Met genetisch gemanipuleerd voedsel hoeft an sich niets mis te zijn, immers zijn de gewassen die we vandaag de dag eten sowieso genetisch anders ten opzichte van de gewassen van vroeger, door kruising en selectie, wat ook bewuste manipulatie is. Met GMO worden specifieke genen rechtstreeks veranderd, maar het principe blijft in principe hetzelfde: de mens past zijn voedsel aan. Een plant die daardoor wat groter en sappiger is, of wat beter tegen droogte kan hoeft natuurlijk niet ineens giftig te zijn of wat dan ook.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Tobi, Albert Heijnstein
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 19:20

dat de mens een plantje uit azie laat neuken met een plantje uit amerika vind ik wel iets anders als een gen van een insect of wat dan ook kruisen met een plant. of net wat voor een rare fratsen ze uit halen, maarja, op zn hoogst hebben ze de broccoli of wat dan ook gekruist met iets giftigs waardoor de monsoccoli een giftige plant is ofzo. Ik denk dat het meest niet echt giftig oid is an sich.. maar just to be sure eet ik ook geen biologische gekweekte gmo planten, dat spul is sowieso nergens goed voor en moeten ze zich niet mee bezig houden iig niet organisaties als monsanto, denk wel dat ze er voedsel beter mee kunnen maken net als dat met kruisen en alles is gedaan.
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Albert Heijnstein
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 19:38

Even simpel gezegd: een GMO plantje, bijvoorbeeld mais, is resistent gemaakt tegen roundup, waardoor de plant niet dood gaat als je er roundup over spuit tegen insecten. Met genetische manipulatie kun je iets eruit halen of toevoegen, in het geval van Biotech mais van Monsanto(zo noemen de boeven het tegenwoordig) zit roundup in de gene/dna van de plant toegevoegd en is dus niet meer te vergelijken met een natuurlijk mais plantje, dus verre van biologisch.
( Monsanto is tevens de fabrikant van Roundup)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Albert Heijnstein
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 19:44

als roundup genetisch in het plantje zit dan zou je verwachten dat het plantje giftig is ongeacht of je er roundup overheen spuit.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 19:50

Juist, en als er nou maar genoeg van eet....ga je vanzelf op je rug liggen.
Dromen
Administrator
Administrator

za 07 jun 2014, 20:36

Tobi schreef:als roundup genetisch in het plantje zit dan zou je verwachten dat het plantje giftig is ongeacht of je er roundup overheen spuit.
Mec schreef:Juist, en als er nou maar genoeg van eet....ga je vanzelf op je rug liggen.

Vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht hoor ;-)

Als ik in een keer 10 liter water drink nu, ga ik hoogstwaarschijnlijk dood. Is water nu giftig?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 20:47

Dromen schreef: Vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht hoor ;-)

Als ik in een keer 10 liter water drink nu, ga ik hoogstwaarschijnlijk dood. Is water nu giftig?
dit vind ik ook kort door de bocht.. er gaat een hoop giftige troep door als voedsel maar omdat ze het er in kleine hoeveelheden in doen val je niet dood neer, maar ongemerkt beinvloed het je fysieke en mentale gezondheid wel degelijk (negatief). Water (an sich, weet niet wat ze er voor de rest allemaal mee uithalen) is goed voor je teveel in een keer niet uiteraard, de vraag is of je 10 liter uberhaupt wel zo naar binnen krijgt. voor een potassium overdosis moet je 400 bananen in een halve minuut ofzo naar binnen werken succes ermee.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Dromen
Administrator
Administrator

za 07 jun 2014, 21:06

Tobi schreef:
Dromen schreef: Vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht hoor ;-)

dit vind ik ook kort door de bocht.. er gaat een hoop giftige troep door als voedsel maar omdat ze het er in kleine hoeveelheden in doen val je niet dood neer, maar ongemerkt beinvloed het je fysieke en mentale gezondheid wel degelijk (negatief). Water (an sich, weet niet wat ze er voor de rest allemaal mee uithalen) is goed voor je teveel in een keer niet uiteraard, de vraag is of je 10 liter uberhaupt wel zo naar binnen krijgt. voor een potassium overdosis moet je 400 bananen in een halve minuut ofzo naar binnen werken succes ermee.
Vrill, voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat het gezond is o.i.d. Of ongezond.

Maar om aan te komen met 'omdat het niet goed voor een plant is, en je als mens daar dan maar voldoende van binnen krijgt ga je ook dood'-argument vind ik nou niet bepaald een goede onderbouwing.

Ik vind dit onderwerp gewoon heel lastig. Ik geloof niet dat een bedrijf dat zó groot is, met zóveel mensen werkt, waarbij zoveel mensen betrokken zijn, met opzet kwaadaardig is en mensen opzettelijk ziek maakt.
Als dit zo zou zijn, zou elk aantoonbaar objectief voedselinstituut hier melding van maken. En kom nou niet aan dat de gehele mensheid betrokken is bij een samenzwering om voedsel te vervuilen. Er zijn hoogopgeleide mensen die daadwerkelijk aan willen tonen dat biologisch voedsel betrouwbaar is. Er zijn genoeg objectieve instanties of integere mensen. En als het zo zou zijn dat er een bepaald voedsel aantoonbaar mensen ziek zou maken dan zouden dit soort mensen de bel luiden.

Ja, idd... zo simpel werkt het allemaal niet. Iets aantonen is moeilijk, en dat is nou juist wat ik wil zeggen: we kunnen nou eenmaal heel erg moeilijk, op dit moment, aantonen wat de gevolgen zijn van bepaalde voedingspatronen.

Zoals ik wel eens vaker heb gezegd, ik ben opgegroeid in de agrarische wereld. Er zijn zó verschrikkelijk veel vooroodelen over boeren, vlees en dieren. De 'normale' burgen, of, met alle respect, 'alternatieven' of vegetariërs hebben vaak een eenzijdig beeld van deze wereld. Wat ik hiermee bedoel is dat het voor ons, als leek, ook erg moeilijk is om een juist beeld te scheppen van deze voedingssector.

Begrijp me niet verkeerd over Monsanto, ik ben tegen Monsanto. Maar bepaalde argumenten vind ik soms wel wat kort door de bocht.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 21:08

Wat is dit nu voor een vergelijk Dromen, water vs GMO ? Ik zei toch niet dat ik 50 kilo GMO mais opeet in een dag? Denk je zelf in dat je een virtueel rugzakje op je rug hebt die zich langzaam of sneller vult met allerlei pestzooi die je in je leven op eet, als het rugzakje vol zit en gaat overlopen betekend kanker of einde oefening voor je...de kunst in het leven is om te zorgen dat je virtuele rugzakje zo langzaam mogelijk vol loopt, dus lijkt het mij raadzaam om de dingen als b.v GMO voedsel zoveel mogelijk te vermijden. Maarja hele volks stammen denken vandaag de dag, dat die GMO zooi geen kwaad kan, want je lichaam neemt alleen de voedingsstoffen op die je lichaam nodig heeft, want de rest schijt je uit...hahaha ik geef dat soort mensen altijd graag gelijk en hoop bijna dat ze snel onder het gras gaan liggen....want ik ben een beetje moe aan het worden van het lullen tegen de bierkaai.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 jun 2014, 21:26

Dat als je maar genoeg binnen krijgt ga je dood argument daar heb ik het niet over, daar gaat het ook niet om.

En je wilt niet weten hoeveel je als top in de piramide van een piramidespel kunt beinvloeden, de meeste mensen in de wereld hebben goede intenties maar worden misleid en denken goed bezig te zijn terwijl ze een tyfuszooi creeeren, wat ze dan weer misleid als ze zijn ergens anders op afschuiven.

De illusie / het geloof in "authoriteit" speelt een hoop klaar.

En het is niet perse ziek, hoewel dat er ook bij komt kijken, want is een grote afleiding en kan makkelijk gebruikt worden om afhankelijkheid te creeeren maar meer dat ze hoe zullen we het noemen, mentally retarded worden, slechter kunnen concentreren etc.

Als je zegt hoogopgeleide mensen, hoe goede intenties ze ook hebben, je zegt eigenlijk geconditioneerde mensen, wederom met fundamentele axioma's die er van bovenaf in gestampt worden, wat hun kijk op de wereld en manier van denken belachelijk beinvloed.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Dromen
Administrator
Administrator

do 12 jun 2014, 12:47

Van Het Dolle Eland:

Nieuwe directeur Voedingscentrum komt van ‘grootste misleider’ Unilever

Het Voedingscentrum, dat grotendeels wordt gefinancierd door de Nederlandse overheid, geeft voorlichting over voedsel aan de bevolking. Veel consumenten vertrouwen blindelings op de informatie van het Voedingscentrum.

Begin maart dit jaar sprak het Voedingscentrum zich uit over de hype rond superfoods: producten zoals gojibessen, cacaobonen, hennepzaad en tarwegras. Door het hoge gehalte aan voedingsstoffen zouden ze uiteenlopende ziektes en ongemakken voorkomen. Het Voedingscentrum waarschuwde dat ‘zulke wondermiddelen niet bestaan’.

In de slipstream van de hype rond superfoods gaat het bij veel gebruikers ervan om het mijden van de gewraakte E-nummers. Het Voedingscentrum vindt de angst hiervoor onterecht: “E-nummers zijn niet slecht.”

Na deze uitspraken vroegen velen zich af of het Voedingscentrum wel objectief en eerlijk is over eten. Het zou dansen naar de pijpen van de machtige voedingsconcerns. Afgelopen maand was er ophef over de samenwerking tussen het Voedingscentrum en Albert Heijn. Ook was er kritiek op het feit dat een deel van de wetenschappers die onderzoek doen naar voedsel op één campus zitten met FrieslandCampina.

Daar komt bij dat Gerda Feunekes, de nieuwe directeur van het Voedingscentrum, van Unilever komt. Feunekes, die op 1 juli het stokje overneemt van Felix Cohen, werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development, het bedrijfsonderdeel dat zich inzet voor voedingsonderzoek en productverbetering.

Ook F.J. Olieman, lid van de toezichtsraad van het Voedingscentrum, heeft een flink aantal managementsfuncties bij Unilever gedaan. Hij deed bij de multinational onder meer diervoedingsonderzoek.

Hoewel Cohen van mening is dat voedselfabrikanten niet te veel invloed op het Voedingscentrum krijgen, sijpelen de invloeden van de concerns toch door in het beleid. Zo oordeelt het centrum bijvoorbeeld dat roomboter niet gezonder is dan margarine. Uit wetenschappelijk onderzoek is echter gebleken dat margarine, een belangrijk product van Unilever, ‘chemische troep’ is.

In 2012 won Unilever met Becel Pro-activ Het Gouden Windei, de prijs voor de meest misleidende marketing. Een jaar daarvoor kreeg Unilever ook een Gouden Windei dankzij het product Blue Band Goede Start, ‘het wit waar volkoren in zit’. Twee jaar op rij was het voedingsconcern de grootste misleider.

Bron: http://www.ninefornews.nl/nieuwe-direct ... -unilever/
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 18 jun 2014, 13:19

Wetenschappers creëren 'superbanaan' tegen vitaminetekort

Australische wetenschappers hebben een 'superbanaan' gecreëerd, waarmee mogelijk een tekort aan vitamine A kan worden bestreden.

Het genetisch gemodificeerde fruit bevat meer betacaroteen, een stof die door het menselijk lichaam wordt omgezet in vitamine A.
De bananen worden binnenkort voor het eerst getest op mensen, zo meldt het Australische ABC

Mogelijk kan het verrijkte voedsel voorkomen dat kinderen in Afrika blind worden en sterven door een vitamine A-tekort.

Microgram
De bananen met extra betacaroteen zijn gekweekt door onderzoekers aan de Queensland University of Technology.
Inmiddels is de eerste lading van het gemodificeerde fruit op weg naar de Verenigde Staten. Onderzoekers van Iowa State University zullen de bananen voor het eerst toedienen aan menselijke proefpersonen tijdens een gecontroleerde studie.
De wetenschappers hopen dat de eerste genetisch verrijkte bananen rond 2020 op plantages in Oeganda zullen groeien.

Gerecht
"In het oosten van Afrika is gekookte banaan een veel voorkomend gerecht", verklaart hoofdonderzoeker James Dale in de Britse krant The Guardian. "Het probleem is dat er maar weinig vitamine A en ijzer in dit voedsel zit."
"Het is ons doel om het gehalte vitamine A te verhogen tot een minimum gewicht van 20 microgram per gram", aldus Dale.
Een tekort aan vitamine A is één van de meest voorkomende oorzaken van blindheid in Afrika. Ook sterven veel kinderen onder de zes jaar door een gebrek aan vitamines.

http://www.nu.nl/wetenschap/3803736/wet ... kort-.html
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”