En waarom ik het een aan het ander linkte zonder er verder over na te denken zal ongetwijfeld te maken hebben met het vreemde gevoel dat ik vorige week kreeg toe ik las over de vermoorde soldaten. Op de een of andere manier voelde dat voor mij aan alsof er gelijk al iets niet klopte aan het hele verhaal. Ik legde onbedoeld voor mezelf een link met dat wat er nog meer in de wereld gebeurt is de laatste weken. De verbrande korans in Afghanistan en de Amerikaanse soldaat (Robert Bales) die een paar huizen even flink doorzeefde met wat kogels uit zijn dienstwapen. Ook dat verhaal klopt gewoon niet... Het zelfde gevoel dat die beide verhalen uit Afghanistan me op wisten te leveren, dat gevoel kreeg ik dus ook na het lezen van de berichten over de vermoorde soldaten en vanmorgen wederom bij het lezen van de eerste nieuwsberichten over de vermoorde kinderen bij de Joodse school. Helemaal nu gebleken is dat de moorden met het zelfde wapen zijn gepleegd...
En alsof het niet uit kon blijven heeft een voormalige chef van de Israëlische Mossad vanmiddag naar buiten gebracht dat hij Iraanse proxy groeperingen verdenkt van de recente "terroristische" aanslagen in Frankrijk... Proberen de Israëliërs het dan op deze manier te spelen en proberen ze door middel van deze gruwelijke moorden in Frankrijk een aanval op Iran te rechtvaardigen?
Het lijkt er steeds meer op dat de beminde gelovigen van verschillende huisjes op slinkse wijze tegen elkaar opgezet worden en lachende derden er straks met het spreekwoordelijke been vandoor gaan... Enfin, een draadje in verband met de vreemde moorden in Frankrijk leek me wel op z'n plaats om zo informatie te kunnen vergaren in de comments. Daarnaast is er uiteraard ook plaats voor discussie in de comments, en mogelijk kunnen we zo eens met zijn allen kijken of we wat losse eindjes met elkaar kunnen verbinden aangaande de vreemde moorden in Frankrijk om zo tot nieuwe inzichten te komen die mogelijk wat meer inzicht kunnen bieden in de situatie aldaar...
Hieronder in de comments kan het dus verder...