Bespreek hier boeken

En boeken bespreken dat doen we dus hier.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 04 jul 2012, 20:47

Waarom is het Eerste boek Henoch niet in de bijbel geplaatst?
Waarom is het Tweede boek Henoch niet in de bijbel geplaatst?
Lol, vraag het Paulus eens, die stelde het boek samen. ;)
Dus volgens mij past Henoch totaal niet in het Christelijk goed. Of zie ik dit verkeerd?
Om de één of andere reden is het Christendom niet geinteresseert in zijn/haar aartsvaderen.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Het Dolle Eland, FreeElectron
ROI..Lite
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 04 jul 2012, 22:26

Mijn mijn weten is er ook geen vermelding van Lillith in de Christelijke beleiding/belijding.

Gek? Nee joh > "dat laten we er wel uit"

Aan knellende schoenen had de jonge christelijke kerk niets, het moest allemaal wel passen bij het nieuwe jasje!

[video][/video]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 04 jul 2012, 23:03

[quote=""Nexion" post=57804"]Ja, weet ik.

Newsflash! Ethiopië speelt een hele grote rol in het ontstaan van het Christendom. Al voor dat het in de westerse wereld werd geintroduceert.

;)[/quote]

index.php?option=com_k2&view=item&id=289
http://www.sacred-texts.com/afr/kn/index.htm
nosce te ipsum
Dromen
Administrator
Administrator

di 21 aug 2012, 13:15

Deze serie boeken stond al een tijd op mijn lijstje. 1000 jaar weer wind en water Een serie boeken over het weer, met name in Nederland;

Van de acht geplande delen zijn er vijf verschenen:
• Deel 1: tot 1300 + een uitvoerige inleiding, 656 blz.
• Deel 2: 1300-1450, 690 blz.
• Deel 3: 1450-1575, 808 blz.
• Deel 4: 1575-1675, 768 blz.
• Deel 5: 1675-1750, 998 blz.

Mijn voorkeur ging vooral uit naar deel 1, de geschiedenis tot 1300. Ik werd erg geinteresseerd door dit topic. Daarnaast zag ik dat de geschiedenis van de kerken op veel terpen komen van tijdspanne rond 12e eeuw. Daarvoor is vrij weinig bekend. De overstromingen e.d. heeft ook grote invloed gehad op het ontstaan hiervan en er word vaak verwezen naar dit boek.

Eindelijk feiten waaruit overduidelijk blijkt dat het weer al eeuwenlang, ow nee wacht, altijd al (tot het extreme) veranderlijk is. En daar heeft de mens vrij weinig invloed op.

Afbeelding

Ik zal er vast en zeker een topic over maken met data's e.d. Deel 1 bestaat uit 656 pagina's. Bladzijde na Bladzijde 'opmerkelijke' verhalen over het weer. Kun je nagaan dat er tot nu toe ongeveer 3900 pagina's geschreven zijn uit de periode 700 - 1750 met pagina na pagina opmerkelijke verhalen over het weer.

En dan gaan ze ons nu wijs maken dat we verantwoordelijk zijn voor het weer ;-)
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 21 okt 2012, 11:15

Veel occulte boeken hier, dus ik val een beetje uit de toon geloof ik...

Komt erop neer: eet veel eieren, vlees rauwe melk, goede yoghurt,bottenbouillons levertraan, lever etc van grasggevoerde beesten. Groente en fruit zijn bijzaak.
Leer waarom versmalde gezichten een uiting is van fysieke degeneratie.

Het dikke onderzoeks/reisverslag met honderden foto's, in groot formaat met harde kaft van Weston A. Price, tandarts, onderzoeker, kaakchirurg maar bovenal visionair, die in de dertiger jaren bijna 10 jaar lang de gehele wereld over reisde om de geheimen van gezonde mensen te ontdekken.

Deze zeer gerespecteerde tandarts en tandheelkundig wetenschapper koos ervoor zich te richten op gezonde mensen:
wat was hún geheim? Op zijn zoektocht reisde dr. Price naar honderden steden in 14 landen.
Hij bezocht enkele van de meest afgelegen gebieden ter wereld.
Hij zag perfecte tandbogen, weinig of geen tandbederf, een hoge weerstand tegen tuberculose en een perfecte gezondheid bij mensen die hun inheemse voeding aten.
Dr. Price kwam erachter dat bij deze mensen, als zij in aanraking kwamen met modern voedsel als witmeel, geraffineerde plantaardige oliën en voedsel uit blik, zich al snel ernstige vormen van verval voordeden: cariës, misvormde kaakstructuren, scheve tanden en kiezen, artritis en een lage weerstand tegen tuberculose.

Dr. Price legde in woord en beeld zowel de eeuwenoude wijsheid die leidde tot perfecte gezondheid vast, als het lichamelijke verval dat volgde op de overschakeling naar modern, bewerkt voedsel.
Een belangwekkende studie, gebundeld in dit boek Voeding en fysieke degeneratie.

Een schokkend en indrukwekkend werk over de negatieve gevolgen van moderne, bewerkte voeding voor de gezondheid.

“Absoluut een basisboek over voeding en het voorkomen van ziekte, dat vandaag de dag nog even relevant is als toen het voor het eerst werd uitgebracht. Ver zijn tijd vooruit.”
– Jonathan V. Wright, arts

“Optimale en gezonde voeding is het medicijn van de toekomst.”
– Linus Pauling, tweevoudig Nobelprijswinnaar

“Voeding en fysieke degeneratie zou iedereen moeten lezen. Wij tandartsen weten als geen ander hoe belangrijk voeding is om tandbederf te voorkomen.”
– Drs. Fred Neelissen, tandarts en mede-oprichter van de Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Bio-energetische Tandheelkunde (NVBT)

“Dr. Weston Price was een van de eerste vooraanstaande gezondheidswetenschappers van de 20ste eeuw. Dit uitzonderlijke meesterwerk op het gebied van voedingswetenschap behoort in de boekenkast van iedereen die oprecht wil leren hoe voeding de gezondheid kan verbeteren.”
— Dr. Joseph Mercola

Over Weston A. Price:
Weston A. Price was een Amerikaanse tandarts die in de dertiger jaren van de vorige eeuw wetenschappelijk onderzoek verrichtte naar 14 natuurvolkeren over de hele wereld. Hij legde zijn reisverslagen en onderzoeksresultaten vast in een boek genaamd Nutrition and Physical Degeneration, dat in 1939 voor het eerst verscheen en tot op de dag van vandaag herdruk na herdruk wordt gepubliceerd.
Onder de titel Voeding en fysieke degeneratie heeft uitgeverij Succesboeken.nl in samenwerking met de Nederlandse afdeling van de Weston A. Price Foundation een Nederlandse vertaling van dit tijdloze boek mogelijk gemaakt.

BOEKBESPREKING:
http://www.soilandhealth.org/02/0203cat ... dutch.html
Bijlagen
voeding.jpg
voeding.jpg (17.86 KiB) 1077 keer bekeken
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ThaViking, meNsies
combi
Administrator
Administrator

ma 26 nov 2012, 18:10

Terug Naar Claercamp
Auteur: Ton Stierhout

Afbeelding

Johan Dijkstra is een leraar geschiedenis die de historie van het klooster Claercamp, dat eeuwenlang op een hoge terp bij Dokkum heeft gestaan, in de publieke belangstelling probeert te krijgen. Hij gaat daarbij zover dat hij een monnikspij aantrekt en zijn baan op het spel zet. Dijkstra raakt geïntrigeerd door een oude legende over een broeder Johannes die na een lange wandeling weer in het klooster terugkeert en daar tot de ontdekking komt dat er tijdens zijn afwezigheid eeuwen zijn verstreken. Hoe meer Dijkstra zich in de kloostergeschiedenis verdiept, hoe meer hij verstrikt raakt in zijn eigen geschiedenis en in het spel dat de tijd met hem lijkt te spelen.
In deze spannende roman komt een oud stukje kloostergeschiedenis weer tot leven. De schrijver weet heden en verleden op ingenieuze wijze te vervlechten, eindigend in een zinderend slot.

Hier topic over: index.php?option=com_kunena&func=view&c ... Itemid=120
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 07 jan 2013, 16:12

Heb zojuist mn eerste boek van mn leven uitgelezen op dit en een half boek van harry potter na.

Hier PDF download: http://www.2shared.com/document/wXXNAWq ... Why_I.html

En hier als je liever een fysiek boek hebt: http://www.youtube.com/redirect?q=http% ... U3NTY3NTU0

En hier het boek uit 1985 ofzo waar het verhaal idee vandaan komt.. het boek hierboven is alleen uitgebreider en aangepast op de huidige tijd iets in die richting als ik het goed heb..

Als ik het zo zie is dit ook echt een stripboek:
http://freedom-school.com/money/how-an- ... -grows.pdf

EDIT: oja en ik raad het iedereen aan natuurlijk.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 04 feb 2013, 00:14

Volgens mij wel leuk boek (zelf nog niet gelezen):
Afbeelding
The Happiness Hypothesis: Finding Modern Truth in Ancient Wisdom is a 2006 psychology book by Jonathan Haidt written for a general audience. In it, Haidt poses several "Great Ideas" on happiness espoused by thinkers of the past - Plato, Buddha, Jesus and others - and examines them in the light of contemporary psychological research, extracting from them any lessons that still apply to our modern lives. Central to the book are the concepts of virtue, happiness, fulfillment, and meaning.

WIKI
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 11 feb 2013, 12:03

H. G. Wells - The New World Order _1940

Afbeelding

compleet pdf bestand
http://www.docstoc.com/docs/14040988/H- ... rder-_1940_
Dromen
Administrator
Administrator

wo 20 feb 2013, 22:07

Free eBook about the unknown Anglosaxon goddess Helith by Swain Wodening and Garden Stone.
http://www.smashwords.com/books/view/286328

Geen idee of het was is verder.
Khaos
Junior QFF-er
Junior QFF-er

do 21 mar 2013, 22:27

Ik heb via http://www.scarletimprint.com/index.html een aantal boeken gekocht over occultisme in onze huidige maatschappij. Het betreft de boeken, apocalyptic witchcraft, The Blood of the Earth: An Essay on Magic and Peak Oil, XVI Bringing down the house of god en the true grimoire (een reconstructie van the true grimoire/grimorium verrum).

De boeken zijn optisch erg mooi, goed gebonden en allen een aparte artwork die in elk boekenkast wel opvalt. the blood of the earth had ik in een avond uit, wat een boek zeg. Het gaat over peak oil en hoe de schrijver als occultist en wetenschapper hier mee om gaat. Wat zijn zijn verwachtingen en hoe kan de moderne occultist omgaan met de gevolgen van peak oil. Apocalyptic Witchcraft, een boek over de oude hekserij in een moderne gemeenschap. Wat is de sabbath? Een introductie van de dreamworld en een mooi goed geschreven verhaal over het vrouwelijk en mannelijk aspect van hekserij. Deze boek bevat krachtige taal.
XVI Bringing down the house of god is een collectie van verhalen en ideeen omtrent het einde van de wereld (fall of babylon) en hoe mensen met verschillende magische paradigma's hiermee omgaan.

Ik ben zeer tevreden over de boeken en uitgever. De uitgever zelf zit ook al een menig jaar in het occulte wereld en heeft een aantal van de boeken geschreven. Deze boeken leiden niet tot een pad die je moet volgen, maar zetten aan tot denken. Wat is mijn rol in deze maatschappij als occultist? Het heeft er voor gezorgd dat ik wat meer open wordt over mijn eigen paradigma voor mensen die zich hier voor interesseren.
Mensen in de regio Groningen mogen natuurlijk altijd langskomen om te kijken/bladeren voordat ze de boeken gaan kopen.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 mar 2013, 22:39

Afbeelding

Dit boek heb ik thuis liggen,verder niet gelezen omdat ik daar nooit de tijd voor neem.

Ook nog een skeptische kant van het verhaal

http://www.skepsis.nl/eindeloos-bewustzijn.html
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

do 16 mei 2013, 17:03

Deze pocket laatst uitgelezen;

Afbeelding

Vanmiddag deze even aangeschaft, leek me erg interessant;

Afbeelding

Samenvatting

Ga mee op een ongelooflijke reis - diep in het hart van ruimte, tijd, licht en materie. Waar zijn we van gemaakt? Wat is de betekenis van onze wereld? Wat is onze plek in de kosmos? Welke verborgen harmonie‘n zitten verstopt in de verbijsterende vari‘teit van het heelal? In dit buitengewoon fascinerende boek verkent de auteur de verborgen geometrie achter alles wat ons omringt, van het groeipatroon van een varen tot het opzeggen van een heilige mantra en de spiraalvormige draaiing van een sterrenstelsel in de onvoorstelbaar afgelegen verten van het Universum.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, Toxopeus
combi
Administrator
Administrator

do 22 aug 2013, 18:51

Afbeelding

Immanuel Velikovsky called this book the "fulfillment of his oath of Hippocrates - to serve humanity." In this book he returns to his roots as a psychologist and psychoanalytical therapist, yet not with a single person as his patient but with humanity as a whole. After an extremely revealing overview of the foundations of the various psychoanalytical systems he makes the step into crowd psychology and reopens the case of Worlds in Collision from a totally different point of view: as a psychoanalytical case study. This way he shows that the blatant reactions to his theories (which are still going on today) have not been surprising but are actually inevitable from a psychological perspective - which equally holds for those who have defined our view of the world. At the same time he is able to reclassify the theories of Siegmund Freud and of C. G. Jung by finding a common basis for them. A journey through history, religion, mythology and art shows the overall range of the collective trauma and gives us - the patients - a message of extraordinary urgency and importance for the future.

combi
Administrator
Administrator

zo 06 okt 2013, 13:34

Bicameralism (psychology)
...
science fiction author Neal Stephenson in Snow Crash, have since conjectured that heroic epics and myths may be rooted in isolated individuals who became self-aware early and could accordingly outmatch and manipulate their fellows.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicamerali ... chology%29
Afbeelding
Snow Crash
Auteur: Neal Stephenson

Only once in a great while does a writer come along who defies comparison -- a writer so original he redefines the way we look at the world. Neal Stephenson is such a writer and Snow Crash is such a novel, weaving virtual reality, Sumerian myth, and just about everything in between with a cool, hip cyber-sensibility to bring us the gigantic thriller of the information age. In reality, Hiro Protagonist delivers pizza for Uncle Enzo's Cosa Nostra Inc., but it the Metaverse he's a warrior prince. Plunging headlong into the enigma of a new computer virus that's striking down hackers everywhere, he races along the neon-lit streets on a search-and-destroy mission for the shadowy virtual villain threatening to bring about infocalypse. Snow Crash is a mind-altering romp through a future America so bizarre, so outrageous... you'll recognize it immediately.

http://www.bol.com/nl/p/snow-crash/1001004001700726/#

en zo gaat lijst nog even door: http://www.youtube.com/user/jc26943/vid ... lf_index=3
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”