Quote FF

Hier tref je allerlei QFF materiaal aan uit de afgelopen jaren QFF.
Medemens
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 24 jun 2016, 23:42

Medemens schreef:Macht is het vermogen om anderen je wil op te leggen. Het vermogen om andere mensen te laten doen (of laten) wat jij zegt. Dat houdt automatisch in dat die andere mensen dus niet meer kunnen doen wat ze zelf willen.

Macht leidt dus altijd tot onvrijheid. En onvrijheid leidt altijd tot macht, want niemand kiest zelf voor onvrijheid. Deze wordt altijd afgedwongen door iemand (persoon, instantie, overheid) met macht.

door Pieter Stuurman

http://pieterstuurman.blogspot.nl/2009/ ... macht.html
ik post op ma 13 aug 2012, 11:01 en ben geregistreerd staan sinds 16 april 2013, back to the future man ;) (zie pag 9 mijn reactie)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
blackbox
Administrator
Administrator

za 25 jun 2016, 03:01

Medemens schreef:
Medemens schreef:Macht is het vermogen om anderen je wil op te leggen. Het vermogen om andere mensen te laten doen (of laten) wat jij zegt. Dat houdt automatisch in dat die andere mensen dus niet meer kunnen doen wat ze zelf willen.

Macht leidt dus altijd tot onvrijheid. En onvrijheid leidt altijd tot macht, want niemand kiest zelf voor onvrijheid. Deze wordt altijd afgedwongen door iemand (persoon, instantie, overheid) met macht.

door Pieter Stuurman

http://pieterstuurman.blogspot.nl/2009/ ... macht.html
ik post op ma 13 aug 2012, 11:01 en ben geregistreerd staan sinds 16 april 2013, back to the future man ;) (zie pag 9 mijn reactie)

Gaaf!
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Medemens
baphomet
Administrator
Administrator

ma 20 aug 2018, 22:42

Ik quote even uit de brochure van mijn eigen toko:

Afbeelding

Bovenaan... >:D
baphomet
Administrator
Administrator

ma 20 aug 2018, 22:48

En nog eentje dan...

Afbeelding
Medemens
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 21 aug 2018, 01:46

De duvel is slim, maar niet Wijs.

Dat wil zeggen dat slim en Wijs 2 verschillende dingen zijn (alhoewel ze elkaar kunnen overlappen, iemand/dier kan slim en Wijs tegelijk zijn). Elke taal die ik me beheers zijn het 2 verschillende woorden en dus ook 2 betekenissen, echter lijkt het, dat slim meer gewaardeerd wordt (met name financieel, het koekje voor de mens als hij doet waar hij z'n koekje voor krijgt, net als een gedomineerd paard/hond/dolfijn etc.) ten op zichtte van wijs. Wijsheid wordt niet financieel beloont, misschien enige vorm van karma, maar financieel nee, niks nakkes nada. Wijsheid is uit de mode, niet erkend, onwijs slim....
Wijsheid wie praat erover?, zij die weten spreken niet en zij die spreken weten niet. Horen, zien en zwijgen, waar men lijkt voor te waarschuwen om je oren, ogen en mond NIET te gebruiken, toch?
Geld is het grootste geloof, daar geloven alle geloven in, geloven is geen weten en daarom noemen we het geloven.
De mens wordt misleid, massaal trappen ze erin, want zie de zondaars. Vergeef ze voor hun zonden, degene die ze misleiden en zij die misleid worden...
Weet ik veel, mijn wijsheid blijft dit; De duvel is slim, maar niet wijs.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 05 sep 2018, 20:23

In reactie op de titel van deze video:

een comment van ene "Black Spruce":
The sheep might be afraid of the wolf, but it is the shepard that will ultimately eat them in the end.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: qffffq, baphomet
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 03 feb 2019, 14:53

“When plunder becomes a way of life for a group of men in a society, over the course of time they create for themselves a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it.” ― Frédéric Bastiat
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: fr3bzy, #F#, NoMore
Plaats reactie

Terug naar “QFF Materie”