
Over ARAMCO
Wiki beschrijft ARAMCO nog steeds als de 'staatsoliemaatschappij van Saudi Arabië'. Maar zoals ik in de vorige posting* aangaf gebeurd er meer achter de schermen.
*Zie dus hier: viewtopic.php?p=99325#p99325
De Saudi's zijn dus met heul véul meer bezig dan alleen maar dode dino's uit te persen op de sapcentrifuge...
De cijfers liegen er niet om. We praten hier over de rijksten der rijksten. Het is ook dezelfde groep die in een handomdraai het héle wereldbeeld kan omdraaien / beïnvloeden. Een soort George Soros & Co, maar dan met meerdere steenrijke mannen met een gemeenschappelijke culturele-religieuze achtergrond en getooid met rood-witte haardoekjes. Tevens mét dezelfde kenmerken: gehaat én geliefd in de regio en overige omstreken.
Hervorming?
Tja... zo lijkt het er allemaal uit te zien. De héle planeet staat volgens een aantal mensen in de fik en moet VolksWagga diep buigen én op de knieën als de schuldige (om maar eens vól gas kort door de bocht te slippen). Met andere woorden... Geperste dino-sap is op lange termijn niet goed voor de volkswagengezondheid en moet de menschheid aan een ander infuus gelegd worden.
Dat klinkt toch wel aardig: 'hervorming'. Helaas gaat dat niet over één nacht ijs, echter is er wél haast bij want de planeet blijft maar fikken volgens de hervormers...
Dus is opoffering noodzakelijk en een hard koekie van eigen deeg. Sjees je even een paar dronken broeders het WTC binnen en begin je gezamenlijk aan de globale hervorming onder de code naam 'War on Terror'. De héle historie hebben jullie kunnen volgen op CNN. Her en der werden in een vlot tempo wat prominente leiders afgeknald, wordt Europa tijdens een lente uit elkaar gerukt, krijgt Putin een Maleisisch vliegtuig op zijn dak geschonken en hebben we nu ineens de lolligste president van de USAap die verliefd is geworden op een nóg lolliger Adolf Hitler in Aziatische uitvoering.
De héle wereld roept oeoeoeo! en aaaaaah! gapend voor de TV of achter hun lichtgevende snijplankjes. Ondertussen wordt de héle wereld gewaarschuwd voor Fake News. Onderliggend aan de Fake News waarschuwing:.... "Beste trouwe bruger, lees alleen het échte nieuws en info dat WIJ u geven, niets meer en niets minder. Hiermee blijft u geïnformeerd van de JUISTE informatie en kunnen WIJ u verder voorbereiden op de nieuwe globale hervorming" ..... Ofwel de nieuwe 'Globale Energie Hervorming'....
Nou, best mooi even snel uitgelegd, toch?
Goed, SAUDI ARAMCO, doet dus ineens heul veul goede dingen over de heule ganze wereld met heul veul centjes en piepeltjes. Wat missen we hier nu nog.....

MEDIA! COMMUNICATIE! BEWUSTWORDING!
Er bestaat namelijk een redactionele tak dat 'SAUDI ARAMCO WORLD' wordt genoemd. Ofwel gelikte publicatie à lá Forbes, TIMES etc. én vóóral opgediend met héél véél héérlijke zoete dadelsiroop!
...AramcoWorld is published in Houston, Texas by Aramco Services Company, a subsidiary of Saudi Aramco. Both Saudi Aramco and Aramco are trademarks of the Saudi Arabian Oil Company, a leading, globally integrated energy and chemicals company...
http://www.aramcoworld.com/en-US/About/About-Us
Natuurlijk zijn er eisen wat er wél en vooral niet geschreven mag worden als FreeLance journalist. Dit is het Sinterklaasverlanglijstje van de redactie pieten:
Here is what we look for in a story proposal.
* Strong storyline that is positive and pegged (timely).
* International appeal to non-heritage readers (non-Muslim, non-Arab, non-company)
* Appeal to both non-specialists and specialists
* Coverage of any aspect of cultural, scientific or historical Arab and Muslim worlds, including arts, archeology, history, geography, biography/profiles, cross-cultural connections, innovations, technology, trends and more. (Surprise us, please.)
* Protagonists and sources who are primarily of Arab-land or Muslim heritage (local voices).
* Your bright, fresh, smart style. (It should read well aloud.)
* Accuracy and fairness to the highest professional journalistic standards.
On the other hand, here is what we do not publish:
* Politics, religion, poetry, personal memoirs, academic papers; fiction, travelogues, foreign-aid stories and unpegged, topic-driven stories.
* Conflict, controversy or negative stories.
* Boosterist or promotional stories.
* Stories that appeal primarily to readers with regional or heritage cultural backgrounds.
* Stories that turn on stereotypes or clichés.
Even then, we may turn down a strong idea if it is presented in a style that does not follow these guidelines, or that otherwise does not fit us well for any other reason.
Who reads AramcoWorld? Non-Muslims and non-Arabs, worldwide. In our reader community, the magazine broadens and deepens appreciation of positive interconnections among Arab, Muslim and other global cultures, past and present.
What is AramcoWorld’s point of view?
Start with accurate, fair, globally cosmopolitan curiosity. Add dispassion, and temper it with sympathy. Put this under “the golden rule”: Represent others as you yourself would wish to be represented.
What parts of the world are you most interested in?
Everywhere—as long as there is an Arab or Islamic cultural connection.
http://www.aramcoworld.com/en-US/About/ ... ntributors
Nog een leuke vorm van ARAMCO's 'bewustzijnsdenktank'...:
https://www.aramcooverseas.com/news/lat ... echnology/
En tijdens Juli 1964 publiceerde ARAMCO WORLD al reeds bewustwordende info. Iets over Medina enzo

http://archive.aramcoworld.com/issue/19 ... .islam.htm
Tja... heulemaal niets mis mee zou je zeggen. Eigenlijk heul erg goed, eindelijk eens open deuren en inzichten naar een mooie lang verborgen wereld die maar al te lang gesloten bleef voor pottenkijkers. Of zit het toch wat anders in elkaar? Want openheid kan toch ook gewoon gecreëerd worden zónder de beïnvloeding van rijke piepeltjes met eigen belangen?
Kortom, hoe je het wil zonnewenden of keren, Hervorming is een feit en we gaan de komende 75 jaar nóg heul veul horen én beleven onder de adem van ARAMCO...
Unilever, Nestlé, Google, Tesla-, ja en zélfs Facebook zullen zwichten.
ARAMCO... niemand blijkt er vooralsnog van gehoord te hebben. Géén enkele NOS-RTL nieuwsuitzending hoor je er een woord over spreken. Maar ARAMCO baant zich de weg naar het nieuwe normaal en dat doen ze in Twentse termen.... oeoehoerend hard!
Als QeFFert weet je het nu én ben je er als éérste bij!
George Soros is uit - ARAMCO is in...
Zélfs 'Q' is hier stil van
