Bankensector reddeloos verloren

Hier tref je topics aan over de economie, banken en zaken die te maken hebben met de financiële wereld.
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 03 apr 2013, 09:51

Lees en huiver:

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-0 ... nomy-brink

Holland: "An Economy On The Brink"

Infamous for little boys plugging holes with their fingers and grown-ups plugging their mouth with their foot (D-Boom), it seems Holland, Berlin's most important ally in the goal of greater fiscal discipline in Europe, has fallen into an economic crisis itself. As Spiegel reports, the once exemplary economy is suffering from huge debts and a burst real estate bubble, which has stalled growth and endangered jobs.

The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about €650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill.

The trouble for Holland is that despite their proclamations of the need for Fiscal conservatism, even EUR46 billion in austerity measures are apparently not enough to keep the nation's deficit within the EU debt limit. The Dutch were long among Europe's most diligent savers, and in the crisis many are holding onto their money even more tightly, which is also toxic to the economy, as "one of the main problems is declining consumption."

The nationalization on SNS in February brought this reality home and as Spiegel reports, "there is no end to the crisis in sight."

Afbeelding

Source: Spiegel
Dromen
Administrator
Administrator

wo 03 apr 2013, 10:49

Nou, Alfons Borm is weer terug in het land (zie pagina 30 dit topic)

Beste Vrienden,

Ik ben weer terug uit Duitsland. Wist je dat je daar met zijn tweetjes heerlijk en kompleet kan eten voor nog geen vier tientjes. (een tafel vol). Wist je dat daar een pakje sigaretten een euro goedkoper is. Wist je dat je daar voor prachtige damesschoenen slechts 15 eurootjes betaald. Nederland melkt iedereen uit. Zelfs over de belasting op sterke drank wordt BTW geheven. Ik ga sparen tot ik hier weg kan. Ik wil naar Tjechie of zoiets, maar hier blijven is geen optie.

Er zijn nu bijna 2800 boeken van mij verkocht. Nog 50.000 te gaan en ik ben weg. www.alfonsborm.nl

Ik stop met mijn acties. Het helpt toch niet. Te veel mensen hebben nog angst voor angstaanjagende brieven van deurwaarders en overheid. Ik niet. Ik maak ze niet eens meer open maar doe ze direct door de papiervernietiger.
Ik ga onder het radar vliegen en BLIJF GENIETEN VAN DEZE MOOIE WERELD.

Ik schrijf zo nu en dan iets op dit facebook maar blijf verder uit de schijnwerpers.
Laat de schijnwerpers zich maar richten op het zoveelste faillisement en de zoveelste berooide en met niets achtergebleven hardwerkende mens.

Ik ben na 5 dagen weer helemaal opgeladen en laat nog steeds het hele zooitje "de kolere krijgen".
Ik ben vrij...eindelijk vrij...bevrijd van het juk van bloed zweet en tranen.
En jullie ? Als het ff kan doe als ik. Wees NOOIT bang. Angst is je ergste vijand.

in de reacties gaat het weer los, ik citeer
Lucia van Walstijn: Neem je je personeel mee dan of betaal je die eerst het achterstallige salaris van jouw boeken?

Alfons Borm: Lucia: Stom wijf. Tuurlijk neem ik hen niet mee. Die heb ik 23 jaar lang te eten gegeven. Moeilijke tijden; ieder voor zich.

Lucia van Walstijn: Als je zo met je personeel omgaat zoals je met mij doet dan mogen ze zich beklagen. Al die mensen hebben die 23 jaar ook keihard voor jou gewerkt hoor!!! Mooie praatjes maar waar zijn je daden???? Al 2 maanden zonder salaris, hoe moeten die mensen leven??? Ze zijn nog steeds bij jou in dienst hoor!

Alfons Borm: Lucia: Zeker van buro goed doen...Nou lik mijn....maar. Je weet niet waar je het over hebt.

Lucia van Walstijn: Toevalliig weet ik wel waar ik het over heb @Alfons. En @Arjen dat kan dan geregeld zijn via het UVW maar dat is, als het binnen de 3 maanden geregeld is, wel met terugwerkende kracht en wat moet het personeel in die tussentijd dan. Is het niet binnen 3 maanden geregeld dan kunnen ze fluiten naar hun centen van februari. Het duurt allemaal veel te lang.

{2 andere reacties)

Lucia van Walstijn: Nee hoor, hoe kom je daarbij???? Alleen omdat ik het voor het personeel opneem????

Martin Hulshoff: Ik vraag me dan ook terecht af hoe je aan je inkomsten komt?
I bedoel....krijg je dan een uitkering ofzo? Als je bijstand krijgt dan kun je toch geen kant meer op?
Leg mij dat nou eens uit.

Martin Hulshoff: Ik begin me nou ook af te vragen, als ik dat zo lees over Lucia en Alfons, of dat allemaal wel zuivere koffie is

Alfons Borm: Martin, Ik krijg GEEN uitkering en ik WIL geen uitkering. Ik betaal niets meer aan de overheid maar wil ook niets van ze. Mijn vriendin heeft een winkel, daar kunnen we net van rondkomen. Ik hoop van de opbrengsten van mijn boek OOIT weg te kunnen. Verder heb ik geen boodschap meer aan 2 van de 15 personeelsleden die het uiterste van mij vroegen terwijl ik met wat laatste geld een verdeling probeerde te maken voor iedereen. Overigens waar andere ondernemers de boel gewoon de boel laten. Ik heb gemerkt dat je het nooit goed kan doen voor iedereen. Het is niet anders. Ik ga door met mijn verdere leven en raad deze 2 aan dat ook te doen omdat ik als mens geen verantwoording kan dragen voor levenslange verzorging. Ik heb mijn best gedaan en dat weten velen. Slecht die 2 zijn er op uit mijn onderuit te halen maar dat lukt niet omdat het me verder koud laat. Ik moet door en zij moeten door net zoals we allemaal door moeten als het tegen zit. Martin, ik hoop je op deze wijze te hebben geinformereerd.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 03 apr 2013, 11:53

Meneer heeft gelijk, Nederland melkt idd iedereen uit....

en ja, waarschuwingen etc. zijn aan dovemans oren gericht, helaas......

Good luck, Alfons! ;)
Dromen
Administrator
Administrator

wo 03 apr 2013, 11:56

Niet alleen NL, is in andere landen niet anders. Meneer noemt Duitsland, maar Duitsland heeft ook véél hogere werkloosheid en een hogere armoedegrens als Nederland, maar de kleren zijn er voor ons wel goedkoop ja :D
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 03 apr 2013, 12:05

Ja, maar je leeft en woont in NL, Dromen.

Daar zou de focus op "moeten" liggen en niet op het buitenland.

Hier en nu.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: meNsies
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 03 apr 2013, 22:43

Ik heb in Belgie geen enkel rijtjeshuis gezien op vakantie,allemaal mooie auto's..maar geen trottoir en alles staat volgeplemd met soms afschuwelijke huizen ...elk land is anders ;-)

En ik snap beide kanten van het verhaal wel van Alfons en van de werkneemstert...system overload..

Weg met de systeemtrutjes!
blackbox
Administrator
Administrator

do 04 apr 2013, 10:27

Cyprus in Trouble because the EU siphoned out their money. In 2008 pre Euro they were strong, healthy and Prosperous, EU forced them into debt slavery.

We all are captivated by what is happening in Cyprus and today is their D day. They have to make a decision on what they are going to do. The ECB has said it is cutting off all money starting tomorrow.

I have done some research and found that Cyprus use to be a very strong and wealthy country.

In 2008 they joined the EU and began using the Euro. The banks only loaned out 30% of their deposits before that time and made people put 30% down for a mortgage. They were very conservative with their banks and finances and were not affected by the 2008 crisis. They were fiscally responsible and a very healthy and prosperous country.

But once the EU got them to accept the Euro and become part of the EU only 5 short years ago. They went from being prosperous and fiscally sound to bankrupt in that short amount of time.

The EU began changing how they did business in the banks. They purchased huge amounts of Greek bonds and loaned out more money than their deposits. They went from fiscal soundness and responsibility to doing as all the other banks of the EU did, thus causing debt slavery to their citizens.

You could almost say......It appears the EU purposely committed the Cyprus citizens to become debt slaves and purposely had the banks become indebted to the ECB and controlled.

Now the EU wants to steal everyone's money in Cyprus, when Cyprus would never be in this situation had they not joined the EU!

I believe this shows the purpose of the EU and their causing sovereign countries to be their servants and serfs of debt with a one government control.

MEER:

http://sherriequestioningall.blogspot.c ... honed.html
illuminati of my own reality
blackbox
Administrator
Administrator

do 04 apr 2013, 11:27

The Secret of Oz (2009), DVDR(xvid), Nederlands ondertiteld

Na de succesvolle documentaire "The Money Masters" heeft de maker Bill Still een vervolg
gemaakt genaamd "The Secret of Oz". De uit 2009 bekroonde documentaire legt het gehele
monetair systeem bloot.

Zo wordt in de documentaire de dubbele boodschap van de eerste versie van de Wizzard of Oz vergeleken met de huidige economische situatie van nu en voorheen. Net als George Orwell in het kinderboek "Animail Farm", hield ook L. Frank Baum subtiele boodschappen in zijn schrijven.

Bill Still bewandeld het gouden pad en neemt steeds een kijkje terug in het verleden om zo het heden te begrijpen. Een absolute aanrader voor diegene die een beter beeld wil krijgen van hoe het monetaire systeem is ontstaan en zich zelf vandaag de dag in stand houd en uiteindelijk wel moet vallen.
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Merkabah
combi
Administrator
Administrator

do 04 apr 2013, 11:59

Pigs in danger
woensdag 3 april 2013
http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 89674.html

U dacht dat we er al waren? Met die plofkraak op Cyprus. No way. Uit de USSA ontvingen wij een nieuw geintje door de digitale gleuf. Afkomstig van het jonge en fanatieke Department of Homeland Security. Dat heeft aan alle banken laten weten dat ze op ongeregelde tijden bezoek kunnen verwachten van DHS-smurfen om kluisjes van hun cliëntele te openen.

Met de Patriot Act als schaamlap.
Ergo: als die smurfen je verdenken van terroristische ideeën, omdat je koeskoes lekker vindt of Afghaanse postzegels spaart, mogen ze in je kluisje loeren. En als je daar wat losse flappen in hebt liggen, een gouden erfstukkie en/of foto's van een vakantie in een baardenstreek kunnen ze dat in beslag nemen terwille van de nationale veiligheid. O, en mocht een of andere bankklerk je vantevoren waarschuwen voor de ophanden zijnde inval en de smurfen komen daar achter, dan is voornoemde klerk zwaar het lulletje.

Gezien de horigheid cq. hoerigheid van ons ministeriële handhavingskoppel als het om de USSA gaat is het niet denkbeeldig, dat wij achter de duinen binnenkort ook maatregelen kunnen verwachten die Jerommeke Dijsselflower in staat stellen om ook langs deze weg zijn tengels naar onze spaarvarkens uit te strekken. Gewoon, nationale veiligheid. En wij ons maar oranje zingen, dansen, vreten en zuipen. Luister.

We zay zis only once: het wordt tijd dat we onze luiken open gooien. Want het blijft niet bij Cyprus.

=============================

Va banque
donderdag 4 april 2013
http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 60323.html

Dat was even met de billen bij mekaar. Voor luitjes die hun poen bij de ING hebben gestald. Er was urenlang niks te halen. Noch via een riedeltje op de pc-piano, noch via heftig sociaal vingeren. Erger nog, er bleken na de herstart her en der zomaar een paar honderd euro pleite. Storinkje. Sorry.
Gebeurt dit soort ongein alleen in oranjebovenland? Nee, nee. In de USSA zijn in de laatste zes weken grote banken als Wells Fargo, Bank of America, Chase, Citigroup en HSBC in totaal 249 uur offline geweest. Niet omdat een server even plassen moest, maar door lolbroeken die een cyberaanvalletje pleegden. Nadat de boel hersteld was bleek een hele stoet rekeningen op nul komma nul te staan. Leeg. En zonder dat Jerommeke Dijsselflower ook maar in de buurt was.

Nou hadden de betrokken spaarvarkenhoeders goddank ergens in een stapelwolk of zo een backupje geïnstalleerd. Maar stel je voor dat de boeven die voor deze ongein verantwoordelijk zijn die wolk doorstruinen en dat backupje vinden. Dan wordt het heul moeilijk om te reconstrueren hoeveel poen er in je varken zat. Tenzij je zo goochem bent geweest om bij elke financiële move je printer aan te trappen. Maar wie denkt daaraan als ie met een dreunende ipod op zijn kanus al vingerend een piek overmaakt op 555 voor de arme kindertjes in Al-Nusraland? En maar zeiken dat we de echte poen beter kunnen vervangen door iets virtueels. Geen duppies, geen piekies, geen knisperend joetje. Hooguit een stukkie plastic dat je in een gleuf kan proppen.

Dat is veiliger.
Jerom helpt je de brug over. Nee, geef ons maar Dagobert Duck. Dat waren nog eens tijden.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 apr 2013, 14:08

Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
combi
Administrator
Administrator

do 04 apr 2013, 17:26

Rekeninghouders SNS wachten op overboekingen
4 april 2013 15:45
http://www.nuzakelijk.nl/e-business/338 ... ingen.html

Bij SNS Bank zijn dertigduizend transacties uit het paasweekeinde nog niet doorgevoerd.

Het gaat om miljoenen euro's die van andere banken naar rekeninghouders van SNS Bank moesten worden overgeschreven. De bank hoopt dat alle transacties donderdagavond alsnog zijn verwerkt, meldt een woordvoerder van de bank donderdag.

De problemen bij SNS volgen op een grote storing bij ING woensdag. Klanten bij die bank kregen verkeerde saldo's te zien en konden in sommige gevallen niet pinnen. De zegsman van SNS stelt dat de problemen bij zijn bank beperkter zijn. Klanten kunnen gewoon pinnen en krijgen een correct saldo te zien.

Fout
SNS moest dinsdagochtend de overschrijvingen van andere banken naar SNS doorvoeren die in het weekeinde waren gedaan. Door een fout in het bestand werden de overschrijvingen niet uitgevoerd. De woordvoerder benadrukt dat het om een fout gaat en dat geen sprake is van een hack.

Om hoeveel geld het gaat, wil de bank niet zeggen. Een woordvoerder wil alleen kwijt dat het bij dertigduizend transacties al snel om miljoenen euro's gaat. Klanten die in de problemen komen doordat het geld niet snel genoeg op hun rekening is gekomen, kunnen contact opnemen met de bank.
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 apr 2013, 20:37

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 apr 2013, 20:52

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi, BL@DE, dodeca
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 05 apr 2013, 09:37

Dozens of journalists sifted through millions of leaked records and thousands of names to produce ICIJ’s investigation into offshore secrecy ­

A cache of 2.5 million files has cracked open the secrets of more than 120,000 offshore companies and trusts, exposing hidden dealings of politicians, con men and the mega-rich the world over.

The secret records obtained by the International Consortium of Investigative Journalists lay bare the names behind covert companies and private trusts in the British Virgin Islands, the Cook Islands and other offshore hideaways.

READ MORE:
combi
Administrator
Administrator

za 06 apr 2013, 09:26

Storing ING en iDeal door cyberaanval

Een grote internetaanval was vrijdag de oorzaak van de problemen bij ING Bank en betalingssysteem iDeal. De sites werden bestookt met dataverkeer, zodat ze nauwelijks bereikbaar werden. De banken zijn niet gehackt en de veiligheid is niet in gevaar geweest. Dat heeft de Nederlandse Vereniging van Banken laten weten.

http://www.zie.nl/video/algemeen/Storin ... nzcmtfjmau
Plaats reactie

Terug naar “Economie / Banken / Financieel”