Dossier Zionsburg

Hier tref je de dossiers aan die de afgelopen jaren hier op QFF door de QFFers zijn aangemaakt over diverse zaken die gespeeld hebben of nog steeds spelen.
Dromen
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 19:04

In dit topic / dossier kunnen we de gebeurtenissen rondom Zionsburg volgen. Hieronder een beknopte samenvatting over dit zeer interessante en merkwaardig landgoed te Vught.
De meeste QFF'ers kennen dit onderwerp wellicht al via Combi en / of Dromen. Mijn persoonlijke interesse werd gewekt door het boek 'Het geheim van Zionsburg'. Werkelijk fantastisch boek, zéker voor de Aluhoedjes in Nederland. Wat ik dan weer erg jammer vind (en wellicht veelzeggend) is dat dit de gemiddelde 'conspiracy-freak' in Nederland totaal geen idee heeft van dit onderwerp. We kennen allemaal Bilderberg etc., maar dit niet. In mijn ogen is dit onderwerp vele malen interessanter en beter onderbouwd.
Het onderwerp is té langdradig om hier zo 'even' neer te zetten en uit de doeken te doen. Een aantal steekwoorden: Duitse Orde, Koningshuis, etc. Opvallend is ook dat er in de recensies inhoudelijk niks op het boek aan is te merken(!), terwijl er behoorlijk wat noemenswaardige quote's instaan. Dat ons Koninklijk huis groot is geworden met de handel in opium (en dat ons Koningshuis de grootste belastingontduikers waren toentertijd). Maar het boek gaat verder, veel verder.
Het boek begint rondom het jaar 0, en neemt je mee langs de ontstaan geschiedenis van het huidige Europa. Wellicht dat het begin even doorbijten is, maar het boek wordt almaar interessanter. Voor elke QFF'er is dit een must-read, en ik durf wel te zeggen dat de meesten dit boek zeer zullen waarderen! Lezen dus!!

Dit dossier stond al lang op mijn to-do lijstje, echter is het er nu pas van gekomen. Een aantal maand geleden heb ik contact gehad met de tuinman (Boudewijn Reijenga), die ook in het boek meerdere malen naar voren komt. Hij heeft zover ik weet alle publicaties over dit onderwerp in gescant en gemaild naar mij. Zie voor de rest ook zijn website: http://ewaldmarggraff.expertpagina.nl/
Hieronder in het topic zal ik de ingescande PDF's e.d. plaatsen. Zie voor de rest ook de reactie van Combi.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, combi, Toxopeus, Merkabah
blackbox
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 20:41

Want ook in ons eigen Nederland is een hele mysterieuse plaats, namelijk, Vught! En dan landgoed Zionsburg! Zionsburg heeft honderden jaren lang een zeer prominente rol gespeeld binnen de Duitse Orde en daarom wellicht ook bij de Tempeliers. Ik verwijs hiervoor naar het boek 'Het geheim van Zionsburg' door Joris van Os en Jurriaan Maessen, want de 'toevaligheden' zijn teveel op te noemen. Zo was de vorige (vermoorde) eigenaar Vrijmetselaar.
In ieder geval, er bevond zich een tunnel tussen Zionsburg en ... de Sint Lambertuskerk te Vught! Wonderbaarlijk is het niet... Nog meer? Nou, ook onder Rosslyn Church bevind zich een gang en deze gaat naar allerlei gebieden.
Nog iets vaags is dat Vught namelijk precies op de leylijn ligt tussen Stonehenge en Externsteine...

Afbeelding

index.php?option=com_k2&view=item&id=11 ... nt&print=1
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
blackbox
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 20:54

blackbox
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 21:01

Waarschijnlijk ligt op het landgoed in Vught of daarbij in de buurt een oud Germaans heiligdom. De schrijvers spreken aan het eind van het boek nog over een ‘mythologische heilige route’. In dit verband wordt de Brabantse dichter Hendrik van Veldeke genoemd, een man die door de schrijvers op één lijn wordt geplaatst met Wolfram van Eschenbach, de bekende auteur van één versie van de graalverhalen. De teksten van Veldeke hebben blijkbaar gezag in deze.

De genoemde omschrijvingen, heilige route, in combinatie met de term heilig landschap, deed bij mij gelijk een alarmbel afgaan. Mijn hypothese: mogelijk ligt Zionsburg, in combinatie met de lokale Lambertuskerk en de ook genoemde gebouwen, op een aantal krachtige energielijnen, al dan niet in een patroon, verankerd met gebouwen. Het snijpunt van die lijnen zou dan een energetische graalburcht kunnen zijn, een punt waar hooggevoelige mensen visoenen krijgen en bepaalde spirituele inzichten kunnen verwerven. Of macht. Lees ook ‘The Emerald Modem‘. Op zo’n energiepunt zouden de machtigen der aarde graag verblijven om hun (occulte) macht te versterken, al dan niet met rituelen. Het is ook een ideale plek voor een spirituele schat.

Het klinkt onwaarschijnlijk. Toch zijn er tekenen die hierop wijzen. In Uden is een merkwaardig wonderkruis gevonden, Duits van origine, dat mogelijk de gekruisigde Wodan verbeeldt die op de Axis Mundi 9 dagen zijn energetische accu heeft opgeladen door, net als Christus, hemel en aarde te verbinden. Is dit een cruciale openbare en toch geheime verwijzing naar een plek in de buurt waar sterke energie kan worden opgedaan om dit kunststukje te volvoeren, bijvoorbeeld in Vught? Waarom werd de laatste eigenaar van het landgoed, die in onopgehelderde omstandigheden omkwam in een brand in Zionsburg, als de pop die bij de rituelen in de Bohemian (Boheemse) Grove wordt verbrand, 9 uur vastgehouden? Misschien onbetekenend, maar wel toevallig.

Op www.leylijnen.com wordt de toren van de Heilige Lambertuskerk genoemd als een plek waar een lijn doorheen loopt. Verdere informatie ontbreekt over Vught. Nader onderzoek ter plaatse zou moeten uitwijzen of mijn hypothese klopt en het snijpunt van de lijnen, wellicht een magisch vierkant of magische cirkel of magisch pentagram blijkt te zijn. Zionsburg zou in het laatste verband een bovenliggend hoekpunt kunnen kunnen zijn. Zionsburg is overigens via een (afgesloten) onderaardse gang verbonden met de toren van de Lambertuskerk, wellicht de linkerpunt van een pentagram. Ook is het mogelijk dat de lijnen doorlopen tot in Den Bosch en daar belangrijke gebouwen, als de St. Janskathedraal, doorsnijden.

Als er inderdaad een netwerk van energielijnen ligt in de buurt van Vught-Den Bosch, dan is de link met de Germanen weer daar: op dit soort krachtplekken werden eeuwenlang, ook door de Kelten overigens, energetische rituelen uitgevoerd (wellicht ligt ook de Bohemian Grove in de VS, het centrum van een vermeende doodscultus van de elite van de wereld rondom een reusachtige uil, de uil die ook terugkomt in het werk van de middeleeuwse Zwanenbroeder Jeroen Bosch als teken van leugenachtigheid, op zo’n plek?).

Een intrigerend idee. Zeker omdat Sion in de oude literatuur het nieuwe Jeruzalem is; Jeruzalem is een sterk energetisch punt op de wereld. Volgens het al aangehaalde boek The Emerald Modem is The Dome of The Rock in Jeruzalem een plaats waar Lucifer-energie, schrijver Richard Leviton noemt dit de heersende energie van de wereld, ongebonden kan stromen. Vught als punt waar hemel en aarde samenkomen op een Germaanse cultusplaats?

LINK
Dromen
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 21:18

Thanks voor je zoekwerk BB! Zeer interessant @ hierboven!! Wist je trouwens dat de toren en de [/b] kerk (normaal zijn dit één) onder 2 verschillende besturen valt?! De kerk valt onder kerkgemeenschap maar de toren niet; dit valt onder de bevoegdheid van de gemeente... :whistle:

Met andere woorden: bureaucratie. Ik had dus geregeld dat ik de kerk kon bezoeken maar toen ik begon over de toren: Dat was niet mogelijk, daar ging de gemeente over. Gemeente geprobeerd te bereiken maar dat ging allemaal erg moeizaam (tot dusver nog niet gelukt).

8 September was het monumentendag, toen scheen de toren wel open te zijn, maar of dit ook daadwerkelijk gebeurd is weet ik niet.

[quote=""blackbox" post=63019"]http://renvogel.com/2008/09/06/onthult- ... zionsburg/[/quote]

Dit is exact dezelfde tekst als dat artikel in die jpg ;-)
blackbox
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 21:31

blackbox
Administrator
Administrator

za 10 nov 2012, 21:54

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, abrakadaver
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 10 nov 2012, 22:10

free electron heeft dat boek nog van mij....free?

wazzap dude ;-)
leuk om weer een keer in de actualiteit te gooien idd
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 11 nov 2012, 17:22

oeps, pardon, excuse me....dit lag nog bij me op zolder. schijnt dat de oude eigenaar 'ze' spaarde.

Afbeelding

:whistle:
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 11 nov 2012, 21:54

In de tuin van Ewald Marggraff staan diverse beelden van Bacchus. Bacchus staat bij ons officieel ter boek als God van de wijn en dronkenschap.

Maar volgens het boek van John M Allegro staat Bacchus juist voor de god van de vruchtbaarheid.
combi
Administrator
Administrator

zo 11 nov 2012, 22:45

Afbeelding

Baalbek, Lebanon - Temple of Bacchus

Bacchus Dionysius

Amanita Muscaria; Herb of Immortality
Page 94
22. Dionysus

Afbeelding
Dionysus as a white pillar receiving offerings, note small white mushroom
shaped objects on table.

All ancient Indo- European peoples possessed variants of the Soma Ceremony;
the Greek god Dionysus is an example of a Greek variant of the ancient Soma
God. Dionysus is an extremely old God whose name was found on a fired clay
tablet written in Linear B script, an archaic form of Greek that is pre alphabet and
dates to about 1450 BC.
Dionysus caused vines to spring up over night bearing Wine; obviously this is
no grape vine. His Priests could convert fresh grape juice into a special potent
wine over night and any cup this Wine was poured into became a Sacred object ie.

A Holy Grail
His female followers went into the woods in a sacred hunt for the God himself
who was in the form of “little spotted animals” who later were torn to pieces by
the women with their bare hands.

Afbeelding
Dionysus receiving small spotted animals from his female followers.

The cult of Dionysus was very secretive with only woman worshipers and his
male priests being admitted to the secret nighttime services. In many cases all
males were excluded from certain temples or ceremonies. The cult of Dionysus
also had a very public face with mass public drinking of the cults Wine at special
festivals and entertainment with plays, poetry, song and theater.

When this cult reached Rome in about 300BC it was soon outlawed and by the
Romans own count more than twenty thousand people were crucified, the majority
women, the Romans replaced this secretive Dionysus cult with their public cult of
Bacchus and these two Gods have been confused with each other ever since.

The true cult of Dionysus survived being outlawed losing the wild ecstatic
dancing that marked its earlier form and eventually evolving into a religion of
personal salvation, until it was outlawed by the Roman Catholic Church as being a
Pagan religion.

Afbeelding

Above; Dionysus with “Grape vines” sprouting from his back, carrying his
magic drinking Horn or Cornucopia.
Below; Dionysus riding a Leopard.

Afbeelding
baphomet
Administrator
Administrator

ma 12 nov 2012, 13:29

Afbeelding

Er staat mij bij dat er een link is tussen Zionsburg en bovenstaande gekrabbel....

Meer volgt...

:P

Ben al weer aan het graven geslagen...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 12 nov 2012, 13:31

Onder meer zijn lid geweest Willem van Oranje en de schilder Jeroen Bosch. Onder de huidige leden bevinden zich Koningin Beatrix en kroonprins Willem-Alexander. Ook Koningin Juliana en Prins Bernhard waren Zwanenbroeders. Zij zijn de enigen die tegenwoordig deze titel mogen voeren.
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 12 nov 2012, 17:55

Totenkopfsee...

Afbeelding

De Auwaldsee bij Ingolstadt...

* Trekt druk wat lijntjes op de landkaart... *

;-)
1119 AD
Plaats reactie