Bespreek hier boeken

En boeken bespreken dat doen we dus hier.
Dromen
Administrator
Administrator

vr 30 sep 2011, 01:04

Twee nieuwe boeken binnen!

Afbeelding
Behoeft verder geen uitleg ;-)

Afbeelding

Komt binnenkort topic over.
Dromen
Administrator
Administrator

za 15 okt 2011, 02:44

moet nog:
Sitchin, Zecharia
Dromen
Administrator
Administrator

do 20 okt 2011, 13:19

rp801
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 23 nov 2011, 03:31

Ik zag op een ander forum een link naar dit boek:

The Royal Secret - I. Edward Clark
De bijlage royalsecret.jpg is niet meer beschikbaar
This is a very scarce and esoteric book on the symbolism and astrology of Freemasonry. Partial contents: The Ancient Mysteries Described; Astronomical and Astrological Facts; Masonic Astronomy, Astrology and Geometry; The Officers' Stations; The Masonic Journey; The Masonic Lodge; Masonic Words and Names; The Royal Arch; King Solomon's Temple; The Legend of Hiram an Allegory of the Death of the Sun; Emblems and Legends; Masonic Symbols and their esoteric Meanings; The Legend of the Lost Word; Antiquity of Freemasonry; Revelations; Kabbalistic Numbers; INRI the Christian Mysteries; AUM the Lost Word; What is Astrology; Astrological Systems for finding Proper Spouses; Child Welfare; Encyclopedic Addenda, plus much more!

Wat ik tot nu toe heb gelezen is ERG interessant!

Staat deels online:

http://www.docstoc.com/docs/62450800/Ro ... ward-Clark
Bijlagen
royalsecret.jpg
royalsecret.jpg (4.13 KiB) 561 keer bekeken
combi
Administrator
Administrator

za 26 nov 2011, 22:06

Afbeelding

Het strafbare lichaam ISBN 978-90-413-50589

Flaptekst:
Er zijn geen ongeneeslijke ziekten, alleen maar ongeneeslijke mensen’ stelt de kankerchirurg Berny Siegel. Samen met andere vertegenwoordigers van wat Karin Spaink ‘de orenmaffia’ noemt, meent hij dat ziek of gezond zijn vooral ‘tussen de oren’ wordt bepaald.

Publiciste Karin Spaink, zelf multiple sclerose-patiënte, verzet zich tegen de idee dat ziekte een fout is in de persoonlijkheidsstructuur. Zij geeft een heldere analyse van de new age-theorieëen die ziekte tot een hoogst individuele en met schuld beladen aangelegenheid maken. Hoe het medische verband tussen lichaam en geest mogelijk wel in elkaar zit, verkent zij in het tweede deel van Het strafbare lichaam.

Uit de recensies:

‘Een uitstekende repliek op de ideeën en vooral de pretenties van het psychosomatisch denken.’ – Beatrijs Ritsema in Vrij Nederland
‘De kracht van Het strafbare lichaam is dat zij de cirkel van factoren die gezondheid en ziekte, genezen en niet genezen bepalen wijd trekt, wetmatigheden afwijst en aantoont dat de dynamiek tussen factoren even persoonlijk als onverklaarbaar is.’ – Hans van Dam in De Volkskrant.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK
combi
Administrator
Administrator

wo 21 dec 2011, 18:44

Weer eentje gevonden en onderweg naar de qff bibliotheek artikelen maak, afdeling combi :silly:

Farwerck, F.E. DE MYSTERIEN DER OUDHEID EN HUN INWIJDINGSRITEN. Deel 1.
Hilversum, Thule, 1960.
Dromen
Administrator
Administrator

wo 21 dec 2011, 18:50

[quote=""combi" post=48722"]Weer eentje gevonden en onderweg naar de qff bibliotheek artikelen maak, afdeling combi :silly:

Farwerck, F.E. DE MYSTERIEN DER OUDHEID EN HUN INWIJDINGSRITEN. Deel 1.
Hilversum, Thule, 1960.[/quote]

NEEEEEEE!!!!!

Verdorie, je bent me net voor! Ik zag m van e week ook voorbij komen :) Nice Combi!! Ben erg benieuwd er naar!!
combi
Administrator
Administrator

vr 23 dec 2011, 20:07

Le Calendriere Magique / El Calendario Mágico.

Un calendario en Art Nouveau sobre la Magia Negra hecho en 1896 por Siegfried Bing,
escrito por Austin de Croze, y dibujado por Manuel Orazi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://espadadelespiritu.foroactivo.com ... gique#1362
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, Toxopeus
Dromen
Administrator
Administrator

za 24 dec 2011, 00:02

Als er nog mensen zijn die een boek willen van overzee:
http://www.fieldsbooks.com/cgi-bin/fields/index.html

Ik doe daar binnenkort een bestelling die verzekerd is, dus als iemand nog boekje erbij moet, dan kan die eventueel direct mee.
Dromen
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 03:01

Nadat ik énorm geinspireerd word door Combi zn postings van Farwerck zn boek, heb ik na lang overwegen besloten om de volgende 2 boeken aan te schaffen!

Beide van Farwerck!

Afbeelding

Afbeelding

Jep, J.B. van der Zuylen is een van de namen (pseudoniem) waar Farwerck onder schreef. Het boek 'Mysterien en inwijdingen in de Oudheid' is zijn eerste boek (1927) en dus onder pseudoniem van J.B. van der Zuylen geschreven! De versie die ik heb is, helaas, een herdruk van ik geloof 1976.

Andere boek,'Het teken van dood en herleving en het raadsel van het Angelsaksische Runenkistje', is wel orgineel.

Mijn mond viel vandaag open van verbazing toen ik las waarvoor zijn pseudoniem stond. En eerlijk is eerlijk, ik baalde dat ik het zélf niet had ontdekt want ik moe(s)t het kunnen zien...

J.B. van der Zuylen

Joachim en Boaz van de Zuilen...
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 30 dec 2011, 04:51

LOL Dromen ...... hidden in plain sight! :whistle:
combi
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 05:24

Mijn mond viel vandaag open van verbazing toen ik las waarvoor zijn pseudoniem stond. En eerlijk is eerlijk, ik baalde dat ik het zélf niet had ontdekt want ik moe(s)t het kunnen zien...

J.B. van der Zuylen

Joachim en Boaz van de Zuilen...

:cheer: Vandaar het verhaal van Farwerck over de inwijding, echt bijna overal vind je diepere betekenissen in die je niet ziet al sta je er met je neus bovenop. Wat dat betreft had Eva Surga best wel gelijk met haar verhalen, tja als ze niet voor het geld (iets?) gekozen had dan misschien ..... :(

Ben wel heel blij dat dodeca het gewoon neerknalt in zijn topic zonder enig gezeik en gedraai ook al zal je dat (in ieder geval ikzelf) niet snel allemaal kunnen doorzien wat daarin staat.
Dromen
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 13:51

Precies Combi!

Wat mij ook opvalt is dat er veel werk van Farwerck 'gewoon' door anderen word overgenomen in boeken, nu is hier niks mis mee, maar een vermelding zou wel op zijn plek zijn.

Ik heb wel eens verteld dat ik dat boek van Koenraad Logghe ook op, 'voorchristelijke symboliek', het is bijna rechtstreeks overgenomen van boeken uit Farwerck.
Dromen
Administrator
Administrator

za 07 jan 2012, 23:13

Voor de geintereseerde:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=8518

De toekomst is van mij, autobiografie van Nikola Tesla: Hardcover / 164 pages, 22.00 Euro, ISBN 9789078070375
Magick
Junior QFF-er
Junior QFF-er

zo 08 jan 2012, 01:48

Mooie combi, die lange post met al die fotos!

Iemand hier bekend met 'The book of the sacred magic of Abramelin the Mage' ?
15e Eeuws manuscript waar Crowley ook veel van zijn ideeen uit haalde.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”