Profiteurs en zuigers

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 19 sep 2011, 16:30

En jij bent hier nu zelf degene overigens die de Moslims hier bij gaat betrekken... Iemand die gebrekkig Nederlands spreekt is toch niet per definitie een Moslim? En die discussie waar jij op doelde daarin geef ik ook niet aan dat ik problemen met moslims heb hoor... Maar ook daar zul je wederom waarschijnlijk alleen gelezen hebben wat je wilde lezen... Ik heb het inderdaad niet zo op religie kneusjes... Maar dat kunnen net zo goed Joden zijn, of Christenen en ook Moslims Lou... Ik heb het gewoon niet op fanatieke gelovigen... En nogmaals die staan volgens mij los van het probleem dat ik aankaart in dit artikel...

Zie je eigenlijk wel wat je doet in je voorgaande comments? Je tracht een beeld over mij te vormen in je comments, voor jezelf of voor anderen, dat echt totaal niet overeenkomt met de daadwerkelijke feiten...
1119 AD
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 19 sep 2011, 16:34

ik snap dat jij je irriteert aan graaiers.

ik voormijzelf vind alleen dat grote graaiers of kleine graaiers mijn energie niet waard zijn. ik hou me liever bezig met mijn eigen leven. onrecht in mijn levensfeer en die wil ik niet zo groot maken dat ik er onbekenden in betrek. zij denken niet aan mij en ik niet aan hun. wie goed doet goed ontmoet.

zodra je mijn portemonnee probeert te stelen kom ik in actie, maar ik krijg t niet voor elkaar om dat groter te krijgen dan dat. ook al begrijp ik je standpunt echt wel. misschien komt dat er wat kut uit maar goed ik schrijf nu een maal vaag, i know:silly:
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 19 sep 2011, 16:38

dear bapho,
lijkt wel toren van babel hiero. geloof dat we elkaar nooit echt zullen begrijpen.
ik heb gewoonweg die irritatie niet die jij hebt, hoewel ik hem wel herken.

even goeie vrienden verder.
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Geel kristal ster
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 19 sep 2011, 17:33

Mja, ik begrijp het standpunt en waar er over gesproken word.

Die situatie heb je overal in elk land, dat is in feite het probleem van de falende overheden die alleen maar aanmodderen met hun bureaucratische gedachtegoed. Nog verder zou ik de eventuele oorzaak of invloed van de eerste privebanken mee incalculeren waardoor overheden niet zuiver onafhankelijk volgens soevereine principes functioneren waarbij de prioriteit van verscheidene belangen in bepaalde domeinen sterk kan veranderen door de onrechtstreekse invloed van de economische markten.

Ik kan alleen maar bedenken dat er veel werk gedaan word door onzuivere geesten die andere bedoelingen hebben maar niet echt staan voor wat ze echt staan in hun beweringen dat ze helpen maar intussen wel openlijk laten zien dat ze in feite graaiers zijn.

De vraag is niet hoe pakken we dat aan ? maar hoe kunnen we de burgers hun eigen initiatieven laten ontwikkelen met ideeën (wat systematisch in alle lagen van de zinloze menselijke hiërarchie gesmoord wordt) waarbij de nadruk ligt op een bijdrage te leveren aan de lokale als globale gemeenschap en het idee dat je eigenlijk werkt om geld te verdienen achterwege kunt laten, straffer...het idee dat je beloont wordt om te concurreren of criminele activiteiten uit te oefenen, maar dat eerlijke mensen die hard werken worden gestraft in het nadeel van het economische systeem !

Ik zei bewust nadeel want hoe kan een bureaucratisch - economisch systeem nu oog hebben voor de menselijke behoeften vanaf de basisbehoeften tot meer algemene praktische zaken ?

Anyway, graaiers heb je overal, net omdat onzuivere geesten er niet bij stilstaan en bedenk ook wel dat ze dat onrechtstreeks zullen ontkennen dat ze eigenlijk net door die briefjes en of munten hun beloning halen voor het niet eerlijk verdienen met een job waar ze bewust van weten dat ze daardoor eigenlijk bestraft worden door middel van belastingen enzo.

Zolang de mensen zichzelf niet als deel van de oplossing zien zullen ze dat altijd blijven ontkennen door met vingertjes te wijzen naar (on)schuldige mensen !!

Bank of overheid een deel er van zal sowieso voor het geld zaken uitvoeren die ze niet willen maar toch doen omdat ze met geldelijke motieven worden beloont...en de burger is juist den dupe omdat hun geldelijke motieven zuiver waren en eerlijk verdient maar toch afgestraft worden.

GKS
combi
Administrator
Administrator

ma 19 sep 2011, 18:09

Passief agressief ;)

Het is zo jammer dat mensen gehersenspoeld zijn dat ze hun eigen broek omhoog moeten houden terwijl er achter hen iemand loopt die telkens de riem doorknipt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: fr3bzy, 8Lou1
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 19 sep 2011, 18:48

BUUUUUUUURN THE MONEY !!!!! ALL OF IT !
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 19 sep 2011, 19:22

Parasieten en symbioten.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 19 sep 2011, 19:43

het mooie is nog dat (bv) onze regering gewoon zelf geld mag drukken, maar dat weigeren ze (hoogstwaarschijnlijk door druk van van derden zoals IMF ECB etc)
Wij als burgers kunnen zelfs EISEN dat onze vertegenwoordigers het geld zef drukken...maar dat doen we ook niet...

Zelfde verhaal als met de pleuro...is ook door onze strot gedrukt.\
En als onze regering NEE had gezegd tegen het EUROGELD hadden we waarschijnlijk veel meer rampen gehad in ons land...cuz that's the way the big players roll...
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

di 20 sep 2011, 02:39

Afbeelding

Ik ben niet eens verbaasd
gepost door reet op 19-09-2011 om 12:05
http://retecool.com/post/ik-ben-niet-eens-verbaasd

Maar hoe de godverdomme fucking neuk is het toch mogelijk dat de overheid KEER OP KEER zo gigantisch hard faalt als het om IT gaat. Dat DigiD niet waterdicht was, wisten we al, maar dat de belastingdienst vervolgens zelfs ook nog eens NIET CONTROLEERT of een digitale handtekening wel van de aanvrager is, is niet uit te leggen: "“...Daardoor was het mogelijk om met een willekeurige DigiD een toeslag op andermans naam aan te vragen en het rekeningnummer te wijzigen waar dat voorschot op zou worden uitbetaald...”".

De Belastingdienst deed dit overigens bewust niet, want, zo zeggen ze: "“...Een kwestie van snelle dienstverlening en van vertrouwen...”". Met als massafraude tot gevolg. Wut What? Ik... nee, zegt u het maar.
baphomet
Administrator
Administrator

di 20 sep 2011, 03:08

[quote=""combi" post=41704"]Afbeelding

Ik ben niet eens verbaasd
gepost door reet op 19-09-2011 om 12:05
http://retecool.com/post/ik-ben-niet-eens-verbaasd

Maar hoe de godverdomme fucking neuk is het toch mogelijk dat de overheid KEER OP KEER zo gigantisch hard faalt als het om IT gaat. Dat DigiD niet waterdicht was, wisten we al, maar dat de belastingdienst vervolgens zelfs ook nog eens NIET CONTROLEERT of een digitale handtekening wel van de aanvrager is, is niet uit te leggen: "“...Daardoor was het mogelijk om met een willekeurige DigiD een toeslag op andermans naam aan te vragen en het rekeningnummer te wijzigen waar dat voorschot op zou worden uitbetaald...”".

De Belastingdienst deed dit overigens bewust niet, want, zo zeggen ze: "“...Een kwestie van snelle dienstverlening en van vertrouwen...”". Met als massafraude tot gevolg. Wut What? Ik... nee, zegt u het maar.[/quote]

Reet! Mooie tijden waren dat (begin deze eeuw ergens)* Huilt en denkt met weemoed en een glimlach terug dankzij de vele goede herinneringen aan zaken als Super-Tico, de banknegert, Blues-filter, de FFV en ga zo maar door *
1119 AD
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

di 20 sep 2011, 12:46

Dan krijgen ze deze achter zich aan :P Afbeelding
baphomet
Administrator
Administrator

za 29 okt 2011, 02:02

Hierom wil SP-bitch Veerle geen afdrachtregeling

Afbeelding

Hommeles bij de SP Tilburg. Twitterbitch Veerle Slegers blijkt namelijk niet aan de breed gehate afdrachtregeling van de partij te hebben voldaan. Die houdt in dat het gehele salaris in de partijkas gestort dient te worden, waaruit E. Roemer vervolgens een communistisch mini-salarisje terugbetaalt. Veerle: "Ik heb het geld gewoon niet. Ik moet eerst mijn kinderen te eten geven en voor mijn gezin zorgen." Nou nou Slegertje, niet overdrijven hè. Jij wil gewoon lekker leven en op zaterdagmiddag omringd door 3.0 gadgets je raadsstukken doornemen, FOTO! En gelijk heb je. Laat die communistische eikels lekker doodvallen met hun vrekkenkrant. Het is 2011. GeenStijl financieel advies: dump de partij en begin een eenmansfractie. Beproefd recept, werkt altijd. Dan mag je al je geld houden en bij de volgende verkiezingen verdwijn je met flink gevulde zakken uit beeld. Think different!
Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _geen.html

Tja mooi werk van GeenStijl.nl daar dit soort lui net zo goed tot de zuigerts en profiteurs behoren die juist het probleem veroorzaken! Je kinderen eten? Tja, sorry hoor inderdaad an verkoop je toch gewoon je gadgets? Neem je lekker geen TV!

Echt waar ik zeg het wel vaker, men zegt altijd dat mensen vroeger wreed waren enzo, maar vroeger kwam dit soort gegraai niet voor! En maar schreeuwen dat je het moeilijk hebt en dat je zo sociaal bent! Yeah Right! ROFL LOL

:pinch:

zucht...

1...2...3...4...5...6...7...8...9...10

:popiejopie:
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

za 29 okt 2011, 02:17

Hypocriete zwijnen van de SP!

Bij ons in de buurt rijdt iemand van de lokale SP in een spiksplinternieuwe Mercedes E-klasse :wodan:
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
baphomet
Administrator
Administrator

za 29 okt 2011, 02:22

Ken er hier in Assen ook een paar... En maar links lullen maar onder tussen rechts vullen...

Tja...
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

di 17 jul 2012, 20:28

Ik zie en lees deze week weer dingen...

Ik ken bijv. iemand die nu voor de derde keer in 2 jaar voor lange tijd naar Thailand gaat, voor, grotendeels, plezier (u begrijpt wat ik bedoel). Nu moet iedereen lekker zelf weten wat hij/zij doet, maar deze persoon heeft wel een uitkering. Nu is daar op zichzelf ook niks mis mee, en ik wil niet over anderen gaan oorderdelen maar het geeft wel te denken. Het is een prima gozer, maar hij licht overhoop met allerlei instanties, tijd lang geen dak boven hoofd gehad, en nog tig andere dingen.

Veel mensen werken zich de tyfus om de eindjes aan elkaar te knopen en anderzijds kunnen andere mensen dus gewoon voor groot deel van het jaar, op uitkeringskosten op vakantie...

Nog zoiets, vandaag in het nieuws: Somaliërs mogen niet het land uit gezet worden:
http://www.nu.nl/politiek/2860873/leers ... etten.html

Maar wat blijkt nou? Er zijn gewoon Somaliërs in dit land, die dus op VAKANTIE gaan naar Somalië! LOL!!!!!!! Oftewel, afwachten op verblijfvergunning (die ze nu n.a.w. ook krijgen), en ondertussen gewoon op vakantie gaan (zonder daar ook maar iets voor te hoeven doen, en alles betaald te krijgen) naar je 'eigen' land.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb niks tegen Asielzoekers, ik heb juist enorm te doen met deze mensen. Zeker omdat ze -tig jaren in onzerheid moeten leven of ze nu wel of niet hier mogen blijven. Krijgen ze na 9 jaar eindelijk te horen dat ze mogen blijven, worden ze vervolgens ergens aan de andere kant van het land geplaatst... Het beleid rondom de Asielzoekers is in- en intriest.

Maar ook hier weer, is het de omgekeerde wereld...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”