Aspartaam

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 24 aug 2011, 09:20

[quote=""Vrillon" post=40088"]ik eet nooit jam, maar khad een of andere engelse dingen crumpets ofzo en daar moest jam op.[/quote]

mmmmm crumpets !

gezouten roomboter en plakkie chedder ff onder de grill...ooooomnomnomnom
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 27 aug 2011, 06:50

Die glucosestroop zit echt werkelijk overal in.. en die E621 zal ik waarschijnlijk ook massaal binnen krijgen.

edit: volgens het filmpje is E621 aspartaam?
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 27 aug 2011, 07:19

[quote=""Vrillon" post=40229"]Die glucosestroop zit echt werkelijk overal in.. en die E621 zal ik waarschijnlijk ook massaal binnen krijgen.

edit: volgens het filmpje is E621 aspartaam?[/quote]

Die troep is ongeveer net zo gevaarlijk als aspartaam...of erger

E621 = Mononatriumglutamaat (MSG)
MSG is een Synthetische smaakversterker die aan duizenden levensmiddelen wordt toegevoegd, zoals; pakjes soep,chips, kant en klaarmaaltijden, dieetproducten, te veel om op te noemen.
MSG is een neurotoxisch additief en tast neuronen in de hersenen aan. Het is bijna niet te doen om dit additief niet binnen te krijgen, omdat het bijna in alle behandelde voedingsmiddelen aangetroffen wordt. Maar als je erg je best doet is MSG te vermijden.

Edit:

Bij onderzoeken in 2007 is tevens gebleken dat E621 ook hart, longen en voortplantingsorganen aantast cq gevaar lopen als E621 eenmaal in je bloed is gekomen.
E621 leidt tot niet te genezen kankers en dit additief verbergt zich achter meer dan 40 verschillende namen, waardoor het moeilijk is te traceren.

http://www.naturalnews.com/GoogleSearch ... sa.y=0#915
My Jekyll doesn't Hide
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 31 aug 2011, 20:43

Een pakje 'Bacon' van de LIDL

Ingrediënten :

Varkensvlees (95%)
Water
Keukenzout
GlucoseStroop
Stabilisatoren : Natriumfosfaten & natriumcarbonaten
Antioxidant : NatriumAscorbaat
Smaakversterker : NatriumGlutaminaat
Aroma : PeperExtract
Conserveringsmiddelen : NatriumNitriet & KaliumNitraat
Verpakt onder Beschermende Atmosfeer

Natriumfosfaat (ook gebruikt in Klysma's in medische toepassing)
bijwerkingen -> Diarree, chronische (bij overmatig gebruik)
Elektrolytenbalans, verstoord (o.a. hyperfosfatemie en hypocalciëmie)
Gewenning
Lokale irritatie
Omdat het zich sterk bindt aan calcium kunnen hoge concentraties leiden tot een calciumtekort.
Hoewel dierlijke botten vooral bestaan uit fosfaten, worden deze niet gebruikt voor commerciële winning van fosfaten.

Natriumcarbonaat : http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumcarbonaat

NatriumAscorbaat : Ondanks het feit dat natriumascorbaat relatief veilig is, kan een overdosis leiden tot ongewenste neveneffecten: branderig gevoel, irritatie in mond en keel, gezwollen lippen en tong, pijn aan de beenderen, spierzwakte en stemmingswisselingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumascorbaat

NatriumGlutaminaat : MSG zie topics elders

NatriumNitriet : Natriumnitriet is een sterke oxidator en brandbevorderende stof, die heftig reageert met brandbare of reducerende stoffen. Daarbij kan brand of explosie optreden.
De stof werkt irriterend op de ogen, huid en ademhalingsorganen. In hoge doses is de stof toxisch en mogelijk zelfs dodelijk voor de mens. Ze kan inwerken op de bloedvaten waardoor de bloeddruk verlaagt. Herhaalde blootstelling kan leiden tot methemoglobinevorming.

Kaliumnitraat : KNO3 Kunstmest -> Kaliumnitraat moet gescheiden worden opgeslagen van sterke reductors zoals metaalpoeders (zoals Al, Mg en Fe), en organische stoffen, denk aan houtskool, suikers (zoals glucose, sacharose, dextrine), en zaagsel enz. Kaliumnitraat is in tegenstelling tot sommige andere nitraten als bariumnitraat niet extreem giftig of schadelijk, maar inwendig/oraal contact moet natuurlijk zo veel mogelijk worden vermeden.

Verdere maatregelen staan gelijk aan die van Bariumnitraat.

Eet Smakelijk

:angry:
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 00:09

Zodra ik hier het huis uit ben ga ik proberen zoveel mogelijk te leven op rauwe biologische groenten en fruit en noten enz.

Net bedacht ik me dat de pannen die we hier gebruiken antiaanbak pannen zijn, omdat ik een ei wou bakken en het vet wat we hier hebben (croma vloeibare meuk ofzo) E621 bevat dus heb ik mn ei gebakken in die pan zonder vet, maar ik bedacht me.. antiaanbaklaag dan zie je van ver aankomen dat er iets ongezonds aan is en met een google zoekopdracht:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... lagen.html

edit: dit ding gebruik ik dus ook niet meer http://www.primo-elektro.be/functions/l ... 4&item=306
Moraliteit ∝ Vrijheid
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 19:45

Weet iemand fatsoenlijk vet zonder vergif? Bij voorkeur vloeibaar, want ik ging er vanuit dat zo'n klomp vet het beste zou zijn, maar mijn pa mag dat niet vanwege bloeddruk ofzo.
Moraliteit ∝ Vrijheid
blackbox
Administrator
Administrator

do 01 sep 2011, 20:13

[quote=""Vrillon" post=40472"]Weet iemand fatsoenlijk vet zonder vergif? Bij voorkeur vloeibaar, want ik ging er vanuit dat zo'n klomp vet het beste zou zijn, maar mijn pa mag dat niet vanwege bloeddruk ofzo.[/quote]

Ik zelf werk veel met Olijf olie...

http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... ie164.html
Gebruik olijfolie bij de verse salades als onderdeel van de mediterrane voeding. Indien u toch wilt bakken en braden, doe dit dan zo kort mogelijk en gebruik daarvoor bij voorkeur olijfolie. Ook olijfolie verandert immers bij verhitting van structuur. In het algemeen is voor het koud aanmaken van salades, groentes, pasta's, e.d. olijfolie extra vierge de beste keus.
illuminati of my own reality
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 20:34

Inderdaad olijfolie of, als je dat niet verdraagt (zoals ik) dan maar zonnebloem-olie.

Boter in geen geval. En anti-aanbak dus ook niet. Dan maar wat harder boenen op je pannen bij de afwas.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 21:25

wat word er bedoelt met niet te lang? mijn ma laat het gewoon de hele dag door pruttelen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
blackbox
Administrator
Administrator

do 01 sep 2011, 21:31

[quote=""Vrillon" post=40485"]wat word er bedoelt met niet te lang? mijn ma laat het gewoon de hele dag door pruttelen.[/quote]

Niet Mokken maar Wokken....:woohoo:
Dankzij de wok kan voedsel vlug en gelijkmatig verwarmd worden zonder vetstof te moeten gebruiken. Dit heeft als voordeel dat het voedsel weinig caloriën bevat en weinig slechte cholesterol.
Wokken maakt het ook mogelijk om eten klaar te maken op hoge temperatuur, zodat kleur, smaak en voedingswaarden beter worden behouden.
illuminati of my own reality
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 21:31

Plantaardige vetten bevatten meer onverzadigde vetzuren, dat wil zeggen vetzuren met dubbele bindingen, dan dierlijke vetten. Deze verlagen het cholesterol en hebben een gunstig effect op het lipidenprofiel in het bloed. Als onverzadigde vetzuren echter langdurig hoog verhit worden, ontleden ze en vormen ze zelf radicalen. Die radicalen reageren direct tot onvolledige verbrandingsproducten zoals polycyclische aromatische koolwaterstoffen, waarvan sommige kankerverwekkend zijn. Olijfolie ontleedt wanneer deze langdurig tot een temperatuur van 150°C-200°C verhit wordt, temperaturen die worden bereikt bij wokken of braden als de olie te heet wordt en gaat walmen. Andere oliën zoals pinda-olie (arachide-olie) kunnen hoger verhit worden, maar bevat alleen mono-onverzadigde vetzuren. Eénmalige verhitting van olijfolie bij wokken of braden is geen probleem maar langdurig en meerdere malen verhitten zoals bij frituren wordt afgeraden.[2] Te hete olie kan beter niet voor braden worden gebruikt. Eiwitten in combinatie met reducerende suikers in het voedsel kunnen bij hoge temperatuur de vorming van acrylamide tot gevolg hebben, dat ook potentieel kankerverwekkend is. Dit geldt met name voor aardappelproducten en graanproducten.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olijfolie
nosce te ipsum
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 21:53

Als ik dit zo lees blijf ik waarschijnlijk opgescheept zitten met E621 in het vet. Want mijn ma gaat echt niet altijd wokken.. en zit er in zo'n wok niet zo'n antiaanbaklaag?
Moraliteit ∝ Vrijheid
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

do 01 sep 2011, 21:57

Het lijkt me dat dat merk afhankelijk is.
nosce te ipsum
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 02 sep 2011, 05:13

om te bakken schijnt arachideolie (pinda) het beste te zijn

voor garneren etc (koude gerechten) olijfolie
olijfolie is niet goed om in te bakken...bij bepaalde temperatuur schijnt het nogal kankerverwekkend te worden...
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 02 sep 2011, 13:12

Het beste om in te bakken is roomboter of nog beter GHEE (dat kan je zelf maken van roomboter) of (ontgeurde) kokosolie. Deze hebben namelijk de meest stabiele vetzuurketens. Zonnebloemolie veranderd letterlijk in vergif bij verhitting, daarom zijn al die halvarines en margarines zo slecht voor mensen. (zie het proces beschreven in het zeer aanbevolen boekwerk die ik hier voor jullie zal linken). Maar bij AH verkopen ze rijstolie en dat is ook wel ok ( en niet zo heel duur).

http://journeytoforever.org/farm_library/Nourcor.pdf

Het is het boek van Weston A Price. Een tandarts die jarenlang tussen diverse inheemse volkeren heeft geleefd en hun voedselgewoonte bestudeerde. Belangrijk zijn vitamine A en D, gefermenteerd voedsel en grass fed vlees en melkproducten (rauw)
Ik zie nu tijdens het schrijven dat er nu ook een nederlandse website bestaat met vertalingen en een forum.
http://www.westonprice.nl/?p=195

Hier staan nog meer artiklen vertaald.
http://www.westonaprice.org/dutch
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”