Bent u wel goed geïnformeerd ?

Hier vind je tientallen topics over de vele complotten en samenzweringen die de wereld rijk is.
Plaats reactie
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 07:45

Hoe is uw naam ? Wat voor werk doet u ? Bent u goed verzekerd ? Welke opleiding heeft u genoten ? Wat is uw maandinkomen ? Heeft u schulden ? Waar gaat de reis naar toe ? Wat zegt u ? Het mee gluren van overheden en grote bedrijven neemt steeds verder toe, iedereen wil jouw informatie. Terwijl je ondertussen bestookt wordt met informatie waar je helemaal niet om gevraagd hebt.In steeds meer landen verschijnen beperkende maatregelen op digitale communicatie als internet en op mobiele telefoon applicaties die lastig te controleren zijn. Overal waar je om je heen kijkt schieten de camera’s uit de grond om ons een “veilig gevoel” te geven en ons reisgedrag te registreren. De Amerikaanse overheid die inzicht krijgt in onze bankgegevens. Op iedere journalist tien voorlichters.Alles wat ik zeg, overal waar ik ga, overal waar ik kijk, op internet kijken overheden en grote bedrijven met mij mee, wij kijken waar u naar kijkt. Informatie is goud waard klaarblijkelijk.  Wat is de werkelijke waarde van al die informatie buiten het zogenaamde opsporen van het nogal ruime begrip terrorisme ? Op de aandelenbeurzen handelen computers voorzien van zeer complexe algoritmes binnen enkele nanoseconden in opdracht van hun eigenaren, de grote banken. De prijzen van onroerend goed nabij de centrale computer van de beurs gaat omhoog omdat men graag dichtbij “de bron” zit, dat scheelt weer een enkele nanoseconde en dus een heleboel geld.Informatie is altijd al van grote waarde geweest, de uitvinding van de drukpers heeft een ware revolutie ontketend, evenals de digitale informatieverwerking. Om zijn waarde te behouden moet informatie met zijn tijd mee, dat wil zeggen de overdracht en verwerking er van dient steeds sneller en sneller te gaan en een steeds grotere afzetmarkt te bereiken. Gaan we informatie-singulariteit bereiken ? Komen op het punt waar iedereen alles kent ? Verlichting middels informatie ? Informatie heeft nu eenmaal de vervelende eigenschap dat het altijd gedeeld wil worden.Informatie is macht, en waar macht is wordt er altijd om gestreden, wanneer je informatie in je bezit hebt kun je het achterhouden, openbaren of manipuleren. Met informatie kan je de publieke opinie beïnvloeden. Nu we de waarde kennen van informatie kun je, je afvragen of al die informatie die je krijgt wel klopt, iedereen vecht om een stuk van de taart. Informatie vormt onze maatschappij en ons bewustzijn middels scholing, opvoeding, media, religie en politiek. Waar het om informatie gaat, gaat het om ons, mensen. Het is hoe wij ons staande weten te houden in deze wervelstorm van informatie en desinformatie. “Don’t believe the hype, it’s a sequel” - Public Enemy. 
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
baphomet
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 12:35

Fantastisch stukje!! Ik ga hier later vandaag ook even terugkomen om hier te reagluren...
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 14:56

Me 3. Chapeau, Permuter O, chapeau.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 15:28

Thanx mates !
Dromen
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 16:10

Nice stukje.

Maar volgens mij worden er in het artikel 2 dingen door elkaar gehaald:
informatie, en het doel van de informatie.

Het is niet zozeer zelf de informatie waar ik me zorgen om maak, maar wat ze ermee doen.

Google. Mijn pa had dit jaar een 'skottelbraai' gekocht. Dus ik google daarop (waren onderdeel kwijt). Daarna heb ik wekenlang bij ads op sites skottelbraai's gezien LOL! Google op 'fitness artikelen' en je krijgt een week lang allemaal ads van fitness te zien.

Iedereen kent 'apple' wel. Eenmaal iets gekocht van apple, en zelfs op je begraafkist komt © Apple te staan. Ver-schrikkelijk. Ik moest laatst trouwens voor een maat van mn broertje muziek op I-pad zetten. MISSION IMPOSIBLE. Niet zozeer dat het moeilijk is, maar wel de hoeveelheid ROTZOOI van Apple ik op mijn comp. moest zetten. Maarjah, wie ben ik?! Het werkt dondersgoed! Hoeveel lopen er wel niet met zooi van Apple?!

Een ander interessant punt: Virusscanner. Hoe zit het met McAffee, Norton?! Elk jaar cashen voor een nieuw virusscannertje. Zouden ze dat nu echt niet wat beter aan kunnen pakken die virussen?! Natuurlijk wel! Sterker nog ik ben er van overtuigd dat júist dit soort maatschappijen zelf virussen ontwikkelen. En daar moet je niet een heel complot achter gaan zoeken, maar het is een soort tweestrijd tussen de fabrikanten geworden. Wie ontdekt een lekt in Windows?! Natuurlijk moet zo'n virusscanner fabrikant ook weten wat er speelt, en up-to-date blijven, dus test zelf ook het nodige. Etc.

Een paar maanden terug stond er in de Kijk een stuk over een bedrijf, een particulier bedrijf, dat van IEDEREEN en OVERAL informatie aftapt en in bezit heeft. De invloed, de kennis staat boven die van de Amerikaanse overheid!

En dit soort dingen geven te denken!
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 16:50

Wat er exact met die informatie gebeurt kan ik alleen maar over speculeren, behalve dan dat er veel geld mee gemaakt wordt uiteraard.
Wanneer ik zou speculeren over wat er met jouw informatie gebeurt bestaat er het risico een angstbeeld te plaatsen bij de lezer, die kant wil ik niet op.
Informatie kan zowel voor als tegen jou werken, het is jouw keuze welke informatie je accepteert en welke niet. Het is jouw keuze welke informatie je geeft en welke niet.
Waar ik vooral op wil focussen is de waarde van informatie.
It can set you free, it can knock you out !

You choose !
Dromen
Administrator
Administrator

wo 25 aug 2010, 17:20

Jah op die manier.

Maar zoveel keus heb je niet toch?! Waar je doel op met die keuzes?
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 aug 2010, 17:43

Interpretatie.

De keuze om "Don't believe the hype" niet overal in mee te gaan wat je opgedrongen wordt en je eigen pad te wandelen.

Informatie komt in vele dimensies, ik raak hier nog slechts de oppervlakte.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 aug 2010, 16:34

Uit de Dump;
#78 Arminius 28-08-2010 10:18

Psywar - The real battlefield is the mind De volgende documentaire, Psywar, gaat over de macht van propaganda. Dat is een vorm van psychologische oorlogsvoering tegen de hele bevolking. Deze reikt verder dan het creëren van een vijandbeeld in tijden van oorlog. De eerste vorm van propaganda was de manier waarop de religie werd verkondigd. Wie niet behoorde tot de gelovigen, was verdoemd!

http://metanoia-films.org/psywar.php

KIJKEN!!
Thanx !
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 aug 2010, 16:39

Deze van Combi sluit ook mooi aan, nu gaan we de diepte in;
#65 Combi 27-08-2010 16:20

illuminatiMATRI X - What In The World's Going On?

video.google.ca/videoplay?docid=-622603 ... 413&hl=en#
Thanx Combi !
baphomet
Administrator
Administrator

za 28 aug 2010, 16:53

Dat mensen snel met de menigte meelopen zelf als ze al anders denkend zijn dan de grote menigte, dat hoef ik niet meer aan te tonen denk ik als ik kijk naar de grote hoeveelheid stress die dat voor sommigen van hen met zich meebracht vorig jaar elders op het web. Zelfs mensen die zeggen niet zomaar alles te geloven, kunnen dan opeens allemaal als een stel zotten achter de menigte aanhuppeldekuttelen
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Complotten Algemeen”