YOU vs. GOD.

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 01:58

WAT IS SATANISME? Deze vraag krijg ik veel gesteld de laatste tijd. Zowel op QFF als op andere plaatsen op het internet. Maar ook vooral opvallend veel in de prive sfeer. Kennissen, collega's, vrienden, toevallige voorbijgangers die je eigenlijk maar een beetje kent. Maar da's eigenlijk een verschrikkelijk klote te beantwoorden vraag. Zeker als je iemand tegenover je hebt die geen kaas gegeten heeft van wat voor materie/geloof dan ook. Op zich red ik me daar wel mee maar ik kan me zo voorstellen dat er ook Satanisten of Occultisten zijn die vragen met dezelfde strekking gesteld krijgen maar ergens halverwege struikelen in hun uitleg, als ze daar om word gevraagd. Deze blog met informatie is bedoelt voor een ieder die de eerste schreden zet op het Linker Pad en voor hen die een handvat nodig hebben om hun levensvisie te presenteren voor een absolute novice. WANNEER iemand de "wat is Satanisme" vraag wil beantwoorden maar niet weet waar te beginnen en voor iedereen die de vraag stelt en beantwoord wenst te zien:"Door de jaren heen heb ik geleerd dat deze vraag niet naar ieders tevredenheid te beantwoorden valt en vervalt in een oeverloze discussie over meningen en standpunten. Namelijk iedereen heeft wel een beeld van "Duivel", "Satan" etc. Of diegene nu geloofd of niet, er is ALTIJD een beeld aanwezig. Hetzij persoon.lijk, hetzij overgenomen van "huis uit". Mee opgegroeid dus. Dus je zit gelijk al met iemand die al een beeld heeft van wat JIJ gaat uitleggen.......Dit is wat ik doe." Het is makkelijker je een aantal principes uit te leggen. Als ik je Satanisme ga uitleggen zit er al direct een zwaar beladen Naam aan vast. Satanisme is in eerste instantie een filosofie, een "way of life", Gebaseerd op een eerlijke kijk naar jezelf en de wereld om je heen. Daarnaast zit er ook een "magische" kant aan vast, da's waar, maar deze zal je nooit begrijpen als je niet bekend bent met een aantal zaken. Als ik Satanisme aan je uit moet leggen begin ik met te zeggen "Satanisten worden geboren niet "gemaakt". Satanisme stelt de mens zelf, de persoon, ik, JIJ op de eerste plaats. En dat niet op een asociale en ongecontroleerde manier. Om daar een beeld van te krijgen, vraag ik je aandacht voor het volgende principe.HET "WITLICHT" PRINCIPE.  Nooit van gehoord? Dan is hier de basis op een duidelijke manier omschreven. Christendom, Buddisme, Islam, om maar een paar meest prominente vertegenwoordigers te noemen, maken gebruik van dit principe.** Het aanmoedigen van"blind geloof" en vertrouwen hoger stellen dan verstand en logica (ruw weg gezegd)** Verloochenen van je TOTALE zelf en je alleen laten focussen op het "goede" (veelal de geschriften/VOORschriften van het geloof in kwestie).** Het differentiëren van "goed" en "slecht". Kosmisch, Universeel, "groter, beter en BUITEN de mens/persoon zelf.** Het aanvaarden van een kudde mentaliteit. (behoeft verder geen uitleg dacht ik)** Een "beloning stelsel" is in plaats  Karma, God beloont je voor "goede" daden.......Klinkt vast bekend in de oren. Verder gaan op de "wat is Satanisme vraag".  Satan stelt DIT er tegenover. The Left Hand Path......wat? Let op.HET "LINKER PAD PRINCIPE" (Satanisme, Paganisme, et all) **  Zelfbeschikking in plaats van opgelegde dogma's en strikte regels.** Zeer individualistisch.** Een verwerping van geldende (door anderen opgelegde) normen en moraal (moraal veelal gekoppelt aan en witlichtprincipe als we het over de maatschappij hebben). En deze vervangen voor je eigen.
** PERSOONLIJK, niet "Universeel". Zie je het verschil? Het "Linker Pad is waar Satanisme zich bevind. Nog steeds is de "wat is Satanisme vraag" niet beantwoord. Om dat te doen moet je eerst weten: 'WIE/WAT is Satan?........en die vraag kan pas aan iemand beantwoord worden  op een begrijpelijke manier, wanneer die persoon het verschil kent tussen bovenstaande principes.(en het in eigen woorden kan uitleggen) Het lijkt niet veel om het lijf te hebben als je er zo naar kijkt  maar geloof me, het is een hele studie op zich.Kortom, wat je ook zou kunnen zeggen is: "Satanisme is, NIET napraten". Satanisme is voor jezelf staan en verantwoordelijk zijn voor jezelf. Maar verder dan dit ga ik niet, anders ga ik nog off-topic in mijn eigen artikel. Anywhooo.......Think hard, learn more.(*Intellectual property of nextworldorder, DO NOT COPY without permission of the author. Be nice!)nextworldorder, 08-novenber 2010.  

BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:13

Nou ik wist niet dat ik ook een hoop satanisme in me had....of toch wel.... :-)
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:15

Afbeelding
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 09 nov 2010, 04:17

het zou me niets verbazen dat in het verre verleden 'groepen' getracht hebben het originele 'programma' (van de origile 'creator') zwart te maken door het bv satanisme te noemen...

those bstrds love to invert stuff...

maar persoonlijk denk ik dat ik dichter bij een 'kijk naar jezelf' visie sta als bij een kijk naar een ander visie..

kga ff verder lezen.. :)
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:20

ontslaven..........

lezen
voelen
doen
ervaren
weten
lezen
voelen
doen
ervaren
weten
etc
etc

ik dank NWO nog steeds dat hij mij erop wees dat ik het ene boek verslond na het andere maar niet vervuld raakte.
het was als chips...lekker. leuk, smaakt naar meer maar nooit echt leidend tot bevrediging

niet lezen wat er staat maar echt tot je nemen en in de praktijk brengen.

voor mij onderscheidde literatuur omtrent satanisme zich van veel "wit licht"schrijvers omdat het zo werkelijk was en klopt.direct toepasbaar en feitelijk.
wat er geschreven staat klopt...punt
andere boeken zal ik zeker blijven lezen maar die strooien teveel zand in mijn ogen.

let op!!
bovenstaande is een persoonlijke reactie en geld alleen voor mij en zoals ik het beleef.
Het is dus geen algemeen geldende kwalificatie
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:24

[quote name="Fr3bzY"]het zou me niets verbazen dat in het verre verleden 'groepen' getracht hebben het originele 'programma' (van de origile 'creator') zwart te maken door het bv satanisme te noemen...

those bstrds love to invert stuff...

maar persoonlijk denk ik dat ik dichter bij een 'kijk naar jezelf' visie sta als bij een kijk naar een ander visie..

kga ff verder lezen.. :)[/quote]
Lekker he? :smokey:

[quote name="dingo"]ontslaven..........

lezen
voelen
doen
ervaren
weten
lezen
voelen
doen
ervaren
weten
etc
etc

ik dank NWO nog steeds dat hij mij erop wees dat ik het ene boek verslond na het andere maar niet vervuld raakte.
het was als chips...lekker. leuk, smaakt naar meer maar nooit echt leidend tot bevrediging

niet lezen wat er staat maar echt tot je nemen en in de praktijk brengen.

voor mij onderscheidde literatuur omtrent satanisme zich van veel "wit licht"schrijvers omdat het zo werkelijk was en klopt.direct toepasbaar en feitelijk.
wat er geschreven staat klopt...punt
andere boeken zal ik zeker blijven lezen maar die strooien teveel zand in mijn ogen.

let op!!
bovenstaande is een persoonlijke reactie en geld alleen voor mij en zoals ik het beleef.
Het is dus geen algemeen geldende kwalificatie[/quote]
Thanks for sharing, dingo! :masonic:
combi
Administrator
Administrator

di 09 nov 2010, 04:29

Mooi stuk NWO
Zie je het verschil? Het "Linker Pad is waar Satanisme zich bevind.
Daar waar het op het rechter pad reeds was en altijd al is geweest.

Afbeelding
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:32

AMEN! to that! :peasjo:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:36

hoe krijg je een enorme massa onder de duim.
ready to control?

door het Creëren van een schuldgevoel.
wanneer je mensen kan overtuigen van het zich schuldig maken aan "vrij "gedrag omdat dat mogelijk leidt tot chaos......dan houdt de meute zichzelf wel in bedwang.

religie

greatest mindfuck ever

je maakt regels en zegt dat iedereen die die regels breekt zal branden in een hel.
Zo hoef je niet iedere individu in de gaten te houden, ze controleren zichzelf.

en iedereen die daar niet intrapt...noemen we een satanist of zondaar.
Iemand zo zwak dat hij zwichte voor een duivel.
daar loopt het slecht mee af.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:42

en iedereen die daar niet intrapt...noemen we een satanist of zondaar.
Iemand zo zwak dat hij zwichte voor een duivel.
daar loopt het slecht mee af.
JIJ hebt het "begrepen". :dans:

NWO
Answering PM
Bigfeet E
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 09 nov 2010, 04:44

Nou, voor de (zeer) kleine introductie meen ik veel te herkennen, buiten wat jij witlichtprincipe noemt - noem ik het duister. En met het laatste puntje heb ik persoonlijk een andere invulling voor wat jij als universeel aanneemt.

Was dit nou het artikel waardoor je zo gepikeerd doorheen moest zwoegen ? Maakt nog veel emoties los blijkbaar. Misschien de loodlijn wat spontaner laten ...

Thx voor de moeite anyway
:-)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:46

[quote name="Bigfeet E"]Nou, voor de (zeer) kleine introductie meen ik veel te herkennen, buiten wat jij witlichtprincipe noemt - noem ik het duister. En met het laatste puntje heb ik persoonlijk een andere invulling voor wat jij als universeel aanneemt.

Was dit nou het artikel waardoor je zo gepikeerd doorheen moest zwoegen ? Maakt nog veel emoties los blijkbaar. Misschien de loodlijn wat spontaner laten ...

Thx voor de moeite anyway
:-)[/quote]
:muur: En TOCH lezen, he? :muur:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:54

Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 04:58

:pruthey: .....nice interpretation..... :smokey:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

di 09 nov 2010, 05:04

maar wel een leuke vraag.
als het misbruiken van jongens slecht zou zijn, zou god er dan geen stokje voor steken?

;-)

maar goed
on topic maar weer
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”