Vluchtelingen of brutale gelukszoekers: Exodus dubium

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
combi
Administrator
Administrator

do 02 mar 2017, 12:56

combi schreef:Zaken zijn zaken (5)
donderdag 5 januari 2017
http://www.stelling.nl/kleintje/

Het is bijna een mantra in deze serie. De uitspraak van mafioso Salvatore Buzzi in 2013:
“Weet je wel hoeveel poen we verdienen aan al die migranten? Meer dan aan de drugshandel”.
Zijn Romeinse consortium sloot dat jaar af met een winstje van 40 meloen. Grotendeels verdiend aan de import, het onderbrengen en exploiteren van Afrikaanse vluchtelingen.

Toen nog zo'n 20.000 exemplaren. In het afgelopen jaar arriveerden 180.000 refugee's uit voornoemd werelddeel op Italiaanse bodem. We mogen helaas ernaar raden hoeveel dat heeft opgebracht in Rome en omgeving. Vooral ook omdat Salvatore en een deel van zijn medefirmanten in 2014 een kerker inzwaaiden. Maar zonder twijfel zal zijn gezorgd voor een adekwate opvolging, want die arme stakkers van de overkant moeten toch geholpen worden. Zeker als het aan de NGO's ligt die bij deze immigratie actief zijn. En dan met name de Comunità di Sant'Egidio. Een katholieke lekenoutfit die de liefdevolle steun heeft van Paus Frans de Eerste en zijn kongsie van barmhartige samaritanen.

Een beetje krom in de hele afhandeling van de vluchtelingenstroom is het feit, dat de met de mafia samenwerkende smokkelaars bij aantreffen het cachot inlazeren, maar de jongens en meisjes van de NGO's vrolijk door kunnen gaan met hun bezigheden op dit terrein. Een terrein dat zich uitstrekt tot onder de Libische kust, waar scheepjes van de Italiaanse marine en van de grensbewaking van het Vierde Rijk (Frontex) heftig opstomen zodra een overvol rubberen pontje in zicht komt. Vervolgens wordt de levende have overgebracht naar de laars en verdeeld over de opvangkampen, hotels, hostalletjes, particulieren met een kamertje over etcetera. En dat allemaal terwijl Italië financieel zwaar aan de luchtslangen ligt.

Hetzelfde geldt trouwens voor Griekenland, dat officieel ruim 62.000 migranten uit Erdoganistan heeft gehuisvest en als de dood is dat de vermaarde deal tussen de junta's van Ankara en Brussel het niet zal houden. Die vrees kreeg vorige week vrijdag een kontje toen ineens 4 bootjes met in totaal 200 Afrikaanse vluchtelingen op Lesbos arriveerden. Misschien nog zo erg niet, maar de betrokken reizigers vertelden, dat ze voor hun enkeltje Griekenland waren ondergebracht in kampementen in het noordwesten van Turkije, waar nog duizenden lotgenoten op de pont zaten te wachten en die sinds een paar dagen niet meer werden bewaakt door officiële smurfen. Erdogannef zou toch niet ... Er is een oplossing voor dit formidabele en schrijnende probleem: stoppen met het pushen van lentes en het kweken van conflicten terwille van de toch al vette spaarvarkens van de 1 procent en de slippendragers ervan.
Stay tuned.

EU dreigt met juridische stappen als landen niet meer asielzoekers opnemen
02 maart 2017 11:04
http://www.nu.nl/politiek/4508232/eu-dr ... nemen.html

Hoewel EU-landen afgelopen maand bijna tweeduizend asielzoekers lieten overkomen uit Italië en Griekenland, doen ze nog altijd minder dan ze hebben beloofd.

De Europese Commissie dreigt nu echt hen voor het Europees Hof van Justitie te slepen als het aantal niet snel richting de 4500 per maand gaat. Dat kan tot boetes leiden.

Ook maant Brussel de lidstaten binnen een maand meer personeel en vooral materieel te leveren voor de Europese grens- en kustwacht. Solidariteit vereist dat de lidstaten hun besluiten zonder uitstel uitvoeren, waarschuwt EU-commissaris Frans Timmermans.

Sinds september 2015 zijn 13.546 asielzoekers herplaatst. In dit tempo blijven mensen vastzitten in Italië en Griekenland terwijl dat niet nodig is, aldus de commissie. Alleen Malta en Finland liggen op schema, terwijl Oostenrijk, Polen en Hongarije nog altijd weigeren mensen op te nemen.

Nederland doet het relatief goed. In december en januari kwamen er 264 asielzoekers over vanuit Italië en Griekenland. Inmiddels staat de teller op een totaal van 1.486 asielzoekers, dat is nog maar een kwart van wat het zou moeten zijn.

Veelbelovend
Het hervestigen van Syrische asielzoekers uit kampen uit Turkije verloopt overigens wel ''veelbelovend''. Tot nu toe zijn er ruim 3500 naar Europa overgevlogen. De lidstaten willen er 34.000 laten overkomen, waarvoor 213 miljoen euro is vrijgemaakt.

De commissie presenteerde donderdag ook een plan om lidstaten te helpen migranten zonder recht op bescherming sneller naar hun land terug te sturen. Hiervoor wordt, zoals al was uitgelekt, 200 miljoen euro beschikbaar gesteld, onder meer voor gezamenlijke terugkeervluchten door de Europese grenswacht.

Mensen opsluiten is een optie, maar alleen als het niets anders kan. Het mag niet de buurt komen van iets wat lijkt op een concentratiekamp, zei EU-migratiecommissaris Dimitris Avramopoulos.

Versnellen
Landen krijgen het advies hun asielprocedures te versnellen, beter samen te werken en niet te dralen met uitzetbesluiten. Aan afspraken met Jordanië, Nigeria, Tunesië en een reeks andere Afrikaanse landen om mensen terug te nemen wordt gewerkt, maar dat gaat moeizaam.

Ondertussen staan tot juli vijftien nieuwe trainingsprogramma’s voor de Libische kustwacht en marine op het programma. Dat moet bijdragen aan het bestrijden van mensensmokkel over zee.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
baphomet
Administrator
Administrator

wo 29 aug 2018, 12:00

The censoring in Germanistan is in full throttle :(... Daniel Hilling, how a hero became a right wing nazi by our press

Some Syrian and Iraks have sexually groped some female at town festivities in Chemnitz.
Some Germans came by and tried to stop the immigrants from their behavior against that women in danger and got stabbed by the offenders.
Now look at our press, im even missing the words ..

We have to dig down the internet to get notice about this murder crime at all, not a single word in the press.
The dead German was 35 years old and got stabbed 25(!) times, 2 or 3 other people trying to protect that assaulted women got heavy injured as well by those "immigrants".

Now the whole city is in outrage over this crime and our press completely changes facts.
The city is now a "nazi headquarter" for protesting the immigrants violence. They turned the table and started hunting those invaders in open streets.

The german media mainstream can not be trusted anymore as they dont draw a neutral picture of situations, but instead dragging things totally out of context.

Europe is getting invaded by millions of man (no women at all) who are in excellent shape and ready for combat.

This is media censorship to hide the reality and punch us even more with brainwashing and thelike.

Help us or we help us by ourself ... again .. you know ..

Bron: ->> https://www.godlikeproductions.com/foru ... 897687/pg1
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 29 aug 2018, 15:48

Video unavailable
This content is not available on this country domain.

Helaas geen sigaar
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

wo 29 aug 2018, 20:14

fr3bzy schreef:Video unavailable
This content is not available on this country domain.

Helaas geen sigaar

Heilige Scheisse! Nou dan ga ik ff zoeken naar een andere manier de video te kunnen laten zien :)
baphomet
Administrator
Administrator

za 22 sep 2018, 22:56

Afbeelding
Foto: ANP

Open dag asielzoekerscentra trekt 19.000 bezoekers

Gepubliceerd: 22 september 2018 18:33

De landelijke open dag van asielzoekerscentra heeft zaterdag meer dan 19.000 belangstellenden getrokken. Dat meldt het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), een van de organisatoren van de dag.
Veertig asielzoekerscentra gingen zaterdagmiddag tussen 13.00 en 16.00 uur open voor het publiek. De open dag is bedoeld om belangstellenden een indruk te geven van het dagelijks leven in een azc.

''Heel mooi dat veel mensen van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om een opvanglocatie te bezoeken vandaag. Vanuit heel het land zie ik enthousiaste reacties van bezoekers en bewoners over hun ontmoetingen en daar doen we het natuurlijk voor", aldus Janet Helder, bestuursvoorzitter van het COA.

Het was de vierde editie van de landelijke open dag. Vorig jaar kwamen er 27.000 mensen op af. De landelijke open azc dag is een jaarlijks initiatief van het COA, het ministerie van Justitie en Veiligheid en VluchtelingenWerk Nederland.

Door: ANP
Bron: ->> https://www.nu.nl/binnenland/5475620/op ... ekers.html
baphomet
Administrator
Administrator

za 22 sep 2018, 23:19

Via de roze vrienden van SteenGijl:->>
Ook de Volkskrant zegt nu VOL = VOL

Sombere Martin Sommer calls it. 20 miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde

Kaartje van Nederland in het jaar 2000, uit 1963 wel te verstaan. Heel Holland zoop & naaide destijds en Nederland werd overspoeld door geboortegolf na geboortegolf. Er werden commissies ingesteld om te onderzoeken of dat allemaal wel ging passen in Het Kikkerlandje aan den Noordzee. Men vreesde dat Nederland in het jaar 2000 het inwonertal van 20 miljoen zou aantikken, en er werden landkaartjes gemaakt om al die miljoenen mensen een plekkie te geven, en Schiphol II moest naar de ingepolderde Waddenzee, lol. (Voor meer uitleg bij het 1963 kaartje, klik hierrr.)

Die geboortegolven bleken reuze mee te vallen, want iedereen ging opeens aan de pil & kapotje en copuleerde vrolijk verder. Maar toen kwamen de arbeidsmigratiërs, de invasiërs, de asiel- en gelukszoekers, de bedbadbroodiërs en verder alles wat daar via uiterst soepele gezinsherenigingsregelings nog bijkomt. Nederland is weer vol, overvol.

Daarover gaat deze week de column van Martin Sommer, berucht rechts houwdegen op de extreemlinkse Omvolkskrant-wegkijkburelen. Aanleiding is het getwitter van hoogleraar Jan Latten, die sinds zijn pensionering bij het CBS nu eens zegt wat hij denkt, en doet wat hij zegt. Nederland groeit te snel en nietsdoen is geen optie. Lezen.

Tags: sommer, overbevolking, vol, nederland, migratie @Pritt Stift | 22-09-18 | 09:55 | 281 reacties
Bron: ->> https://www.geenstijl.nl/5143940/ook-de ... u-vol-vol/
baphomet
Administrator
Administrator

zo 23 sep 2018, 15:51

ZONDAG 23 SEPTEMBER 2018, 13:22

Je vraagt asiel aan in Ter Apel: waarmee krijg je dan te maken?

Afbeelding

Ik heb een lange reis achter de rug en me gemeld bij een politiebureau, ergens in Nederland. Daar kreeg ik een dagkaart en ben met de trein en bus het laatste stukje naar Ter Apel gereisd. Ter Apel, het azc. Mijn nieuwe, tijdelijke, 'thuis'.

GESCHREVEN DOOR
Marten Nauta Marten Nauta
Verslaggever
Zaterdag 22 september was de Open Dag van het asielzoekerscentrum (azc) in Ter Apel. Verslaggever Marten Nauta ging ernaartoe en probeerde het azc te bekijken door de ogen van een vluchteling. Wat gebeurt er in een azc? Welke procedures moet hij of zij doorlopen? En hoe woont een vluchteling?

'Als eerste word je geacht om naar het aanmeldcentrum van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) te gaan', legt Jacqueline Engbers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) uit. Daar word je door de vreemdelingenpolitie geïdentificeerd en geregistreerd.

Vingerafdrukken
'Er wordt gekeken wie je bent, en of je echt bent wie je zegt dat je bent. Er worden vingerafdrukken gemaakt. Dan heb je een 'V-nummer', en ben je aangemeld als asielzoeker.'

Als er een groepje met andere asielzoekers is gevormd, word ik opgehaald door iemand van het COA. We lopen het azc-terrein op. Links van me staat de Interschool, een basisschool voor kinderen die hier wonen. Wat me opvalt is dat de bordjes allemaal in het Nederlands zijn.

Afbeelding
'Voor een deel zijn het termen die vrij universeel geldend zijn. En afkortingen zijn gewoon afkortingen', verklaart Engbers de Nederlandse taal waar veel Arabisch en Engels wordt gesproken.

Room 75
Een stukje verderop lopen we Room 75 binnen. Ik heb best trek en wil graag slapen.

'Hier krijg je de eerste spullen om in de centrale ontvangstlocatie te blijven. Je krijgt een linnenpakket met wegwerpartikelen als lakens en een deken. Ook krijg je de eerste levensbehoeften op hygiënisch gebied. Eén keer per dag kun je hier een pakket eten halen. Je krijgt voor twee maaltijden brood, en een magnetronmaaltijd om op te warmen.'

Afbeelding
Ik vraag me af waar ik straks slaap. 'In één van de wooneenheden, hier op de locatie', wordt mij verteld. Ik hoor dat ik in een woning met zeven anderen terechtkom. Ik kan er zelf koffie en thee zetten, mijn maaltijd opwarmen en televisie kijken. En ik krijg er een bed: alleen op een kamer of met iemand anders.

TBC
Na één of twee dagen wordt gecontroleerd of ik tuberculose heb. Dat is verplicht: als ik niet meewerk kan ik integratie in Nederland vergeten.

Ik kom in een aparte kamer terecht en er wordt een röntgenfoto van mijn longen gemaakt. Gelukkig is alles goed: er zijn geen witte vlekken te zien. Ook de medische intake kom ik zonder problemen door.

Afbeelding
'Nu is de volgende stap dat er nog een aanmeldverhoor bij de IND plaatsvindt. En vervolgens ga je verhuizen. Je gaat naar de procesopvanglocatie.'

Mijn tijdelijke thuis
Ik loop mijn nieuwe huis in. Het huis ziet er hetzelfde uit als mijn huis in de centrale ontvangstlocatie. De muren zijn wit. 'Veel vluchtelingen willen de muren graag aankleden, maar dat staan we niet toe. Dat mag niet in het kader van de brandveiligheid.' Een brandblusser en blusdeken hangen er wel.

Er zijn twee éénpersoonskamers, en drie tweepersoonskamers. De matrassen zijn blauw. Ik krijg nu een linnenpakket dat ik zelf moet wassen. Dat doe ik in het washok in mijn 'buurt': het COA-terrein bestaat uit acht buurten.

Het huis deel ik dus met zeven anderen. 'Ook als je met een gezin zou zijn, kom je in zo'n huis terecht. Ook dan deel je het met anderen. Wel proberen we mensen die dezelfde taal spreken of uit hetzelfde land komen bij elkaar te zetten.'

Afbeelding
Twee koelkasten
Er is een douche en een toilet. Die deel ik de komende maanden met de zeven anderen. Een woonkamer is er niet: wel is er een woonkeuken. Daar staat een tafel en er zijn acht stoelen. Er hangt een televisie aan de muur, er is een gasstel en er zijn twee koelkasten. Daar kan ik het eten in doen dat ik koop met het budget van het COA.

'Je krijgt het geld, maar we controleren niet wat je ermee doet. Als je weinig eet, kun je het dus ook voor andere dingen gebruiken.'

Maar waarom zijn er twee koelkasten? 'Die zijn er onder andere omdat moslims geen spullen in een koelkast mogen doen waar varkensvlees in ligt', legt Engbers uit.

Afbeelding
Na drie maanden hoort een asielzoeker of hij of zij wel of niet in Nederland mag blijven. Is het advies negatief, dan gaan vrijwel alle asielzoekers in beroep. Dat beroep wachten ze af in een azc elders in het land. Daar komen ook asielzoekers terecht die wel in Nederland mogen blijven: die krijgen uiteindelijk een huis in een gemeente toegewezen.

Alleen als de beslissing ook na het beroep en eventueel in hoger beroep negatief is, komt een asielzoeker terug in Ter Apel.

Ik mag niet in Nederland blijven en kom, na in een ander azc te hebben gezeten, terug in Ter Apel. Ik kom in een vrijheidsbeperkende locatie terecht en mag niet buiten de gemeentegrens komen. Bovendien moet ik me elke dag melden.

Terug naar mijn thuisland
'Hier begeleiden we je op de terugkeer naar je thuisland', legt Yvonne Kroon van het Uitzendcentrum uit. 'We bereiden je voor op de situatie daar. Er zijn individuele gesprekken, maar ook toekomsttrainingen.'

'En we vertellen je wat voor keuze je kunt maken. Je kan vrijwillig meewerken aan een terugkeer, maar het is ook prima als je dat niet doet. Maar dan ga je waarschijnlijk in vreemdelingenbewaring, en word je gedwongen het land uitgezet.'

'Als je meewerkt, is er niets aan de hand. Je weet precies wanneer de taxi komt. Alles is voor je geregeld. Uiteindelijk stap je op het vliegtuig. Terug naar je eigen land.'
Bron: ->> https://www.rtvnoord.nl/nieuws/199178/J ... n-te-maken
baphomet
Administrator
Administrator

zo 17 nov 2019, 22:37

baphomet
Administrator
Administrator

do 28 nov 2019, 00:41

"Wir Schaffen Das!"

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Plaats reactie