Beware of the Dog

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
Plaats reactie
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 20 apr 2016, 22:58

Afbeelding

Ontslagen, faillissementen, boze werknemers voor de poort, overnames, inkrimping, salaris inleveren enz enz, dagelijkse kost tegenwoordig, niemand die er meer van opkijkt zolang hun baantje niet op de tocht staat. De wereld economie is min of meer tot stilstand gekomen en de massa zucht steeds verder onder het juk waar ze onder moeten leven, geen baan, minder geld, inleveren voor anderen, alles wordt duurder en alle zekerheden die op de helling staan en op de schop gaan ect. Maar de kudde pikt het allemaal op een vreemde manier, beetje klagen thuis maar verders blijven de schoudertjes hangen. Als ik dan bijvoorbeeld terug denk aan een berichtje van een tijdje terug uit China, zo rond 2012 waar een bedrijf in China werd overgenomen en de nieuwe manager massaontslag wilde en werd gedood bij de opstand in de staalfabriek door ontevreden medewerkers….. Lynch de manager ;D
Kijk dat is weer eens wat anders dan die stakingen hier, of wat geblér voor de poort.

Wat me tevens ook terug doet denken toen ik bij een groot bedrijf werkte(zal de naam niet noemen, maar was er een die onder Nederlands trots viel) toen alle werknemers daar(de schapen) als het ware bijeen waren gedreven door de managers en consorten om het slechte nieuws te vertellen aan de meute, zoals bijvoorbeeld ontslag rondes die gaan komen en dat iedereen veel efficienter moest gaan werken enzo. Werd aan het eind van al het slechte nieuws ook nog medegedeeld dat als je ‘niks’ te doen had een hark en een schoffel kon pakken om rond de fabriek onkruid te gaan wieden of met een bezem de boel schoon te vegen of ander nuttig onderhoud aan. Nou. zijn er nog vragen zei de manager? aan het eind van zijn verhaal. Ik had een bezem in tussentijd gevonden tijdens het gepreek en zei; Ja ik, met de bezem omhoog. Ik liep naar de microfoon en zei, ik vind het een heel goed plan dat als er niks te doen is dat we de boel gaan schoon maken om kosten te besparen maar vooral meer omdat we elkaar dan beter zullen gaan leren kennen en begrijpen, dat schept een band en bood de manager de bezem aan met de worden; want jullie stropdassen zitten al maanden niks te doen en video spelletjes te spelen in jullie dure kantoortjes. De hele schaapskudde begon te klappen en te joelen en de bedrijfsleiding van het bedrijf keek angstig om zich heen, ;D
De manager zei toen; ik denk niet dat nou de bedoeling is dat ‘wij’ gaan vegen, daar zijn wij niet voor opgeleid. Inderdaad zei ik, ‘wij’ ook niet, alhoewel jullie soort mensen wel alle weekends in jullie mooie tuintje staan te werken dus ervaring hebben jullie genoeg hoe met een schep, schoffel en hark om te gaan, dus geef zelf eens het goede voorbeeld, sterker nog, begin vanmiddag al want jullie hebben toch niks te doen, misschien dat ik er wat van kan leren…daverend applaus van de werknemers volgde daarop en meteen einde mededelingen van al het slechte nieuws van die stropdas met z’n minions. Over dat vegen, schoffelen, opruimen rond de fabriek is nooit meer geluld :D Toen ik weer aankwam op mijn werkplek stond daar een groepje stropdassen me op te wachten en keken me nijdig aan. Voordat ze los wilden branden tegen mij zei ik meteen; opflikkeren hier boys want ik heb zwaar schijt aan jullie tandeloze wolven roedeltje, ga maar lekker onkruid wieden buiten en ze dropen af na nog wat heen en weer woorden tussen mij en die gasten. Grappig was ook dat de leiding van het bedrijf mij al een aantal jaar de bijnaam had gegeven van, de bontehond, want er gebeurde eigenlijk dagelijks wel iets waar mijn persoontje in voorkwam. Hele eer vond ik dat eigenlijk de wolven die mij een rothond vonden….daar hadden die klunzen nog nooit over nagedacht dat ik het geweldig vond dat ze me die bijnaam hadden gegeven, een soort van verkapt respect voor me, “Beware of the dog” hahaha ze zullen het wel instinctief aan gevoelt hebben, niet dolle met die dollehond. Lollig trouwens ook dat ik pas als laatste ontslagen werd toen het licht uitging in de fabriek…de stekker eruit, einde oefening, en weer was er een industrie naar de kloten in Nederland.

Afbeelding

Als ik nog verder terug denk als toen ik als tienertje liep te stropen met mijn hond in de polder, die het ook altijd leuk vond als hij een grote groep schapen zag erop af te rennen en links en rechts wat om zich heen te bijten en ze bang te maken zodat de in de totaal paniek geraakte kudde ophol sloeg. Maar soms, heel soms, bleef er één schaap staan en stampte dan met zijn voorpoten op de grond en maakte een schijnaanval richting mijn hond, het schaap werd een wolf, mijn hond schrok daar zo van en hield dan in, waarop de rest van de kudde schapen zich omdraaiden en allemaal richting mijn hond stapte, waarop mijn hond ineens alle trek ontnomen werd om ze nog verder te tergen en afdroop. Ik dacht toen meteen na over wat ik zag toen en dacht; zo weer een lesje geleerd. hehehe

Mec
Laatst gewijzigd door Mec op wo 20 apr 2016, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox, Vortex, Toxopeus, ninti
blackbox
Administrator
Administrator

wo 20 apr 2016, 23:27

*No Fear!*

Mooi verhaal Mec! Vaak ben je te bange!

Je bleef duidelijk je grond houden, zelfs de roedel honden sloegen kapot op jouw stukje rots... ;D ;D ;D
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Mec
blackbox
Administrator
Administrator

do 21 apr 2016, 03:34

Just stop dogging me around,,,,,
MJ songtekst
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
ninti
Administrator
Administrator

do 21 apr 2016, 08:27

toepasselijk liedje dat ik altijd op fiets naar werk zong lol
The-Apostles -Workers' Autonomy part 1 :-D

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Mec
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

do 21 apr 2016, 14:11

door blackbox » do 21 apr 2016, 02:34
Just stop dogging me around,,,,,
MJ songtekst
Mijn favo song wat betreft "Honden" Is van Sinner met het nr, The Dog

...stukje tekst vanaf 2:17 ;D

Ja BB ik ben er nog 1 van het type, dood of de gladiolen...rock on!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 apr 2016, 03:38

Mooi verhaal Mec. Wat is het toch fijn om weer terug op QFF te zijn!

Ik kom hier as week nog even inhoudelijk op terug.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”