Het Naderende Einde

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
baphomet
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 00:39

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een stukje heb getikt op QFF. Maar ik was simpelweg te druk met stress en andere shit om me te kunnen focussen op wat dan ook. Anyways, ik ben er nu weer en heb wat tijd over dus ik dacht: “Laat ik even in de digitale pen klimmen!”...

Zo gedacht, zo getikt en dus gedaan, daar ik nu zowaar oprecht een stukje zit te tikken. Een stukje over het mogelijke naderende einde... Het einde van wat? Het einde van de wereld? Nou, niet in mijn wereld! Als U begrijpt wat ik bedoel... Nee de wereld vergaat niet en zal voorlopig ook niet vergaan als ik af moet gaan op de gevoelens die voortkomen uit mijn beleving. Maar dat is mijn mening. Wat er dan wel gaat gebeuren? Wellicht vergaan er wat belangrijke elementen die bepalend zijn geweest voor een bepaalde belevingswereld. De wereld van de laatste pak en beet 800 jaar.
Het tijdperk van vooruitgang zoals wij dit kennen lijkt in mijn optiek toe te zijn gekomen aan een goede afsluiting. En dat dit toevalligerwijze gepaard gaat met een voorspelling die lange tijd geleden werd gedaan door een bijzonder volkje aan de hand van een astrologische kalender, dat is in mijn optiek een leuke bijkomstigheid.
Naast de parallellen met de voorspellingen van de Maya-cultuur zijn er natuurlijk ook nog de parallellen met de onheilspellende voorspellingen die we terug kunnen vinden in de verhalen uit de bijbel. En als we serieus kijken naar de feitelijke gebeurtenissen in Syrië en de rest van het Midden Oosten dan kunnen we er niet onderuit om toe te geven dat er een paar mensen achter de schermen hard hun best doen om een aantal verhaallijnen haarfijn uit te laten komen zoals ze zijn omschreven.
En alsof dit alles nog niet genoeg is, zijn er ook nog de toekomstvoorspellingen van die dude in zijn strakke groene broek. Hoe heet hij ook alweer? Ohw ja! Eureka! Verdomme! Dat is natuurlijk Nostradamus! Want ook hij heeft een aantal opmerkelijke voorspellingen gedaan die ergens wel wat overeenkomsten hebben met de wereld waarin we momenteel leven. Alleen kan ik die blauwe tulband nog niet helemaal plaatsen...
Anyways, ik voorzie geen einde maar wel een verandering die velen wakker zal schudden en anderen wellicht nog meer zal verblinden. Diegene die wel wakker geschud worden zullen zich aansluiten bij die groep die reeds wakker was. Maar zullen het er daadwerkelijk genoeg zijn om het tij ook echt te doen keren? Of is dit reeds een voldongen feit omdat wij de sterren niet kunnen beïnvloeden? Of kunnen we dat wel? Of is het ergens zelfs zo dat dit twee kanten op gaat, en dat wij de sterren kunnen beïnvloeden net zoals dat de sterren ook ons weer beïnvloeden? Een soort van “non-stop and on-going situation” die er letterlijk voor zorgt dat er enige vorm van leven in de brouwerij te bespeuren valt? Het evenwicht en daarmee dus de balans in ons universum zeg maar...
21 December 2012 nadert en dit keer oprecht en serieus met rasse schreden mensen! Maar wat betekend dit nu echt? De afgelopen maanden en weken en dagen zijn voorbij gegaan alsof de tijd stil stond. Alles ging zo snel, de gebeurtenissen volgden elkaar zo enorm snel op dat het allemaal soms gewoonweg niet reëel leek te zijn. Zijn er dankzij een propagandaoorlog in Libië en een soortgelijke propagandaoorlog in Syrië serieus zo veel mensen gesneuveld de afgelopen twee jaar? Waren het echt zo veel orkanen, tornado's, vulkaanuitbarstingen, overstromingen, aardbevingen,  tsunami's en andere natuurlijke gewelddadigheden die we de afgelopen jaren voor de kiezen kregen? De doodgeschopte grensrechter, de schietpartij op een school in Amerika, de onschuldige kinderen die dit jaar alleen al door landmijnen om het leven zijn gekomen, de arme kinderen en volwassenen in Afghanistan, Irak, Pakistan, Gaza, Israël die om het leven zijn gekomen door aanslagen en oorlog? De vele andere onschuldige doden die door geweld en andere ellende zijn omgekomen in het afgelopen jaar en ga zo maar door...
Soms lijkt het er op alsof ik alles gedroomd heb. De tijd is omgevlogen, en dat zonder dat ik het door had. Ik knijp mezelf dan even en moet jammerlijk genoeg constateren dat het geen wreed slechte droom is maar de harde realiteit van het jaar 2012 en de afgelopen jaren die omvlogen alsof ze überhaupt nooit begonnen waren. Hoe kan dat toch dat de tijd zo snel om lijkt te vliegen de laatste jaren? Ik vraag het mezelf minstens twee keer per week af als ik weer eens een dag of een moment uit de week aan het analyseren ben om te kijken wat er nu weer fout ging. Uit elke ervaring kun je immers leerzame levenslessen opdoen. En tijdens het analyseren moet ik veelal dan maar toegeven aan het feit dat dit gewoonweg een van de facetten van het leven lijkt te zijn. Naar mate je ouder wordt schijnt de tijd gewoonweg sneller om te vliegen. En de hoeveelheid irritatie over een dergelijk slecht gebeuren is ergens tussen de dertig en de veertig schijnbaar het grootst.
Al met al begin ik waarschijnlijk nu te klinken als een oude zemelaar en daarom zal ik er bij deze maar een eind aan trachtten te breien om dat wat U net gelezen heeft nog enigszins overzichtelijk en duidelijk te kunnen houden. ;-)
Enfin, U snapt hem al, hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder... Ik zet nog even een fijn muziekje op...

Enjoy!

;-)

1119 AD
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 18 dec 2012, 01:37

[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 02:58

Nou Zweden is ook met panique berichtgevingen bezig. Dit is het 2:e bericht al van vandaag....:

http://translate.google.se/translate?sl ... fran-solen
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
ninti
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 11:44

China arrests 93 doomsayers who handed out leaflets saying sun will stop shining on Friday
Nearly 100 people have been arrested in China for spreading doomsday rumours.

They include members of a banned anti-communist cult called Almighty God who handed out leaflets forecasting that the sun will stop shining and electricity will not work from December 21, the Chinese state media said.

Almighty God has also called for a ‘decisive battle’ to slay the ‘Red Dragon’ Communist Party.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... endar.html

Tja dat gaat hard wanneer er geen vrije pers is en men het vooral van rumour moet hebben :S
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
Dromen
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 16:11

Thnx voor je article Bapho!! Kzou al dagenlang stukje typen hierover, maar blij dat het van jou hand komt ;-) Zeer strak uiteengezet en bepaalde dingen (over 'tijd') herken ik zeer goed.

Zoals de meeste QFF'ers wel weten ben ik zeer sceptisch over de maya kalender. Niet over de kalender zelf, maar wel de datums en de conclussie van de New Age theorie. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets spectaculairs gebeurd op 21-12-2012.

Maar hoe de media er de laatste dagen mee omgaat, dat werkelijk overal dit fenomeen, 21-12-2012, terug te zien is. Zelfs in elke weekshow op TV wordt er aangekondigd 'dat de maya's het einde van de wereld op 21-12-2012 voorspellen'. En dit, dat dit nu allemaal zo nadrukkelijk in het nieuws komt, laat me denken dat er wellicht iets meer achter zou kunnen zitten. Maar vanzelfsprekend met andere bedoelingen.

Graag even een quote uit een ander topic:
[quote=""Dromen" post=64059"]Van een m3tz:

The Matrix has been running for 6012 years; this shared program has been known as "History". Dec 21 is when the hourglass finally runs out. This coincides with the Omega Point Singularity being directed by the All-seeing Eye of Artificial Intelligence

Friday the 21st is when we enter the Void, and for Ten Days of Confusion we shall wash our holodecks of History's Matrix and reprogram a new game of Herstory. Then linear time resumes of New Year's Day, 6013 AL (Year of Light).[/quote]

Ik voeg daar graag even de reactie daar op van Nova aan toe:

[quote=""nova" post=64066"]Er is geen matrix, geen AI die deze matrix gevormd zou moeten hebben.

Taal programmeerd deze ''matrix'' dus in principe ben jij de zogenaamde AI die de matrix heeft gevormd/vorm geeft.

Doordat je een taal gebruikt waarvan de betekenis achter de woorden niet de betekenis is die jij denkt dat het heeft.. maar een betekenis die door ''andere'' aan deze woorden gekoppeld is. Zit je vast in deze wereld, deze taal- 'matrix'. Dat is.. je zit alleen maar 'vast' als je hun (programmeertaal als u wilt) taal gebruikt met de definities die zij eraan geven.

Wat die m3tz hierboven zegt is dubbel versleutelt in deze zogenaamde code taal hierboven beschreven.[/quote]

Ik denk toch wel dat er een soort 'balansering' gaat plaats vinden. Van wat ik begrijp gaat de vrouwlijke energie zich dus roeren. Zoals Bapho ook al schreef (en al veel langer roept) evenwicht en balans.
Opzich niet zo vreemd, wij vinden onze menselijke geschiedenis in dit tijdperk, circa 6000 jaar oud, al enorm. Gigantisch. Maar op Universeel niveau is dit natuurlijk een fractie van een fractie van een fractie. Deze 6000 jaar ius nog geen vingerknip. Maar voor 'ons' is deze 'tijd' gigantisch. Generatie na generatie. Ontelbare mensen, gebeurtenissen, handelingen, gevolgen -> oorzaken.
Macroniveau (Universum), microniveau (Aarde).

Persoonlijk weet ik niet (meer) zo goed of er nu wel of niet op 21-12-2012 wat gebeurd (en dan doel ik op de ommekeer). Wellicht is die 'ommekeer' al veel eerder gebeurd (entering van het Waterman tijdperk, gevolg: 2e W.O.). Ik weet van Bapho dat die ook al veel langer spreekt van 'Wisseling van de Wacht', 'Einde van TPTB (The Powers That Be)', etc. Of gaat het daadwerkelijk vanaf 21-12-2012 allemaal gebeuren?

Aan de ene kant kan ik me het niet voorstellen, het zou te mooi om waar te zijn dat het daadwerkelijk allemaal goed komt (ook zoals Bapho hier boven al schrijft). Je kant het je, althans ik, bijna niet voorstellen dat deze gigantische puinhoop opgeruimd en geordend(?) wordt. Aan de andere kant zou het wel enigzins logisch zijn, omdat er altijd een 'balansering' plaats vind (De wet van Polariteit).

Maar wellicht heeft mijn 21-12-2012 een hele andere betekenis, ervaring, dan jouw 21-12-2012. Hoe raar het ook klinkt, maar stel je voor dat je overlijdt op 21-12-2012, dan is het toch echt wel een 'einde' voor jou. En er zullen hoogstwaarschijnlijk mensen overlijden op 21-12-2012. Ja, voor jou als lezer wellicht een 'ver van mijn bed show', maar er zijn toch echt mensen bij wie dit gebeurd.

(Het woord 'einde' oftewel 'dood' heeft voor vele mensen een zeer confronterend / schokkend effect waardoor men er liever niet over nadenkt. Maar het Einde of de Dood is niks meer dan de geboorte van een nieuw 'iets'. En dit is ook de filosofie achter het einde van de Maya kalender (en Mysteriën? Zie ook hier.), het oude wordt afgesloten; er is een nieuw tijdperk, ruimte om te balanseren.)

Wellicht is de start van QFF voor de groep vaste 'QFF'ers' een teken, oorzaak, geweest voor de voorbereiding, wakker wording, ervaring, op / van 21-12-2012 (?).

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, abrakadaver, FreeElectron
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 18 dec 2012, 16:56

(Ik bemoei me er verder niet mee, maar wil wel een correctie aan brengen in Dromen's reactie)
Macroniveau (Universum), microniveau (Aarde).

Daar de Aarde DEEL uit maakt van het Universum gaat de vergelijking maco/Micro nivo niet op. Sterker nog, zelfs de mens en het kleinste subatomaire deeltje maakt deel uit van het Universum.

Conclusie: whatever the hell 21-12-12 is het is een Universele (Universum) happening.

De enige "vergelijking" die op gaat of kán gaan is deze: "Stoffelijk/spiritueel (mental)"

Take care everyone. Nex.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, abrakadaver, FreeElectron
Dromen
Administrator
Administrator

di 18 dec 2012, 17:14

Ik doelde eigenlijk op het tijdsfenomeen / verschil van het Universum en (de mensen op) Aarde. Blijkbaar is mijn opmerking micro/macro niveau op deze manier niet goed, maar ik bedoelde dus eigenlijk te zeggen dat een mensenleven in het niet valt t.o.v. het universum, terwijl het voor ons doen toch énorm lang duurd. Zowel een mensenleven als de 6000 jaar dat de mens 'bestaat' (ja, hier valt ook over te discusieren, maar ik probeer even een punt te make).
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 18 dec 2012, 17:31

[quote=""Dromen" post=64090"]Ik doelde eigenlijk op het tijdsfenomeen / verschil van het Universum en (de mensen op) Aarde. Blijkbaar is mijn opmerking micro/macro niveau op deze manier niet goed, maar ik bedoelde dus eigenlijk te zeggen dat een mensenleven in het niet valt t.o.v. het universum, terwijl het voor ons doen toch énorm lang duurd. Zowel een mensenleven als de 6000 jaar dat de mens 'bestaat' (ja, hier valt ook over te discusieren, maar ik probeer even een punt te make).[/quote]

Ah ja, ok. Als je het zo inpakt dan hebbie wel gelijk.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 18 dec 2012, 17:52

bron : http://www.abovetopsecret.com/forum/thread908466/pg1
Afbeelding

Can you guess what this is?
Afbeelding

Its the shadow of an atom....

Now watch what happens when I lay the picture
of the galaxy over the picture of the atom....

Afbeelding

As the image above illustrates, my colleagues and I at Griffith University have been able to photograph the shadow of an atom for the first time – the culmination of five years of work by our team.

The image, and attendant paper, are published today in the journal Nature Communications.

So in a nutshell, my theory goes like this...

We are living on the surface of a particle....
that is orbiting an electron....
that is orbiting the nucleus of an atom...
that resides in the body of a living organism....
that is living on the surface of a particle....
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 19 dec 2012, 03:22

Voor de 1 zal het meer uitmaken, voor de ander minder. De gehele tijdslijn der geschiedenis lijkt toch meer op een sinus, alsof je een potlood op een wiel bevestigd en die ronddraaid en zo deze sinus (dus op- en neergaand) tekent.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
ninti
Administrator
Administrator

wo 19 dec 2012, 15:25

"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, blackbox, #F#
blackbox
Administrator
Administrator

wo 19 dec 2012, 21:44

Could it be that the Urn of the Soul, the DNA, the human mould itself, is transformed into a supra-being dominated by spiritual awareness / cosmic consciousness, rather than by bio-logic's mentalizing limits, a transformation caused by impouring light, illumination made possible as Earth's pole geometrically reorients in its Great Year into the divine / undivided side of the precessional cycle.

Just as the hydrogen atom re-aligns its spin axis in a magnetic field (the fundamental principle of medical diagnostic imaging (MRI technology), could it also be that the DNA's structure, composed of hydrogen bonds--a phosphodiester (light-bearing) circuitry--which nests in Earth's geomagnetic field--reorients right along with Earth as Earth re-orients its spin axis in the sacred geometry in which Earth spins--a reorientation of human consciousness in Earth's ~25,000-year evolutionary precessional "Evolutionary Cycle of the Soul."

Now (~2000 AD), at the occurrence of Earth's Precessional Cross, Earth's pole begins to lean back toward the plane of galactic light, thus crossing a primary threshold in Earth's precessional cycle. Earth begins to retune / return to galactic awareness and the impouring light begins to avalanche--and all of life on Earth begins its transmutation and illumination--from the inside-out.

http://www.lunarplanner.com/HolyCross.html
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#
Dromen
Administrator
Administrator

do 20 dec 2012, 00:54

Programma voor 21/12 is ook bekend:

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
combi
Administrator
Administrator

do 20 dec 2012, 01:19

[quote=""Dromen" post=64156"]Programma voor 21/12 is ook bekend:

Afbeelding[/quote]

05:00 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan ik de laatste dag nog niet eens uitslapen :rudolfsteiner:
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

do 20 dec 2012, 02:43

[quote=""Dromen" post=64156"]Programma voor 21/12 is ook bekend:

Afbeelding[/quote]

Daar klopt natuurlijk geen bal van ... om 24.00 wereldondergang .. dan is het al weer de 22e .. de wereld zou vergaan op de 21e :dry: wel mooi dat we een gratis 3D bril krijgen (ja, je bent Hollander of niet, hè?)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”