Doodstraf voor slechte huisjesmelkers?

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 17:02

1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:30

Vroeger waren er wettelijk gezien toch voorzieningen opgenomen in de wet die voorschreven dat gemeenten en woningcorporaties de taak hadden om in urgente gevallen coulant te zijn en mensen met een verklaring van urgentie voorrang te verlenen bij het vinden van een woning??

Nergens kan ik daar vandaag de dag nog iets over terugvinden, alsof die wetten en regels überhaupt nooit bestaan zouden hebben...

Hier in Assen werken instanties en organisaties ook niet meer mee aan het afgeven van verklaringen die zouden kunnen leiden tot het verkrijgen van een urgentieverklaring. De politie kan niets doen en staat machteloos geven ze aan, de brandweer kan geen verklaring afgeven omtrent de bewoonbaarheid zolang ze geen officieel verzoek krijgen van de gemeente om te kijken en te controleren. De gemeente (bouw en woningtoezicht) zegt ook niets te kunnen doen in de vorm van het afgeven van een verklaring. Maar ook maatschappelijk werk en de huisarts zeggen dit niet te kunnen doen.

En dat vind ik opmerkelijk daar ik genoeg gevallen op kan sommen waarmee ik aan kan tonen dat er zowel in 2010 als in 2011 in Assen door woningcorporaties en de gemeente is bemiddeld in het verlenen van voorrang bij het vinden van woonruimte aan mensen die een verblijfsstatus hebben gekregen van onze overheid. Deze mensen werken echter niet, dus belasten mijns inziens zo het systeem, door wel gebruik te maken van onze voorzieningen zonder daaraan zelf een actieve bijdrage te leveren. Het is erg vreemd dat deze mensen wel een woning krijgen, zonder ingeschreven te hebben gestaan... Terwijl mensen die ingeschreven staan ieder jaar 35 euro moeten betalen om wekelijk te mogen reageren maar doorgaans 4 jaar te moeten wachten alvorens ze een woning toegewezen krijgen.

En dat is raar daar de woningen van woningcorporaties zijn betaald met geld uit de schatkist van onze overheid... Dat klopt niet! En niemand die antwoorden kan of wil geven omtrent deze toestanden.

Wonen is volgens de wet een recht namelijk! Maar het lijkt godverdomme wel een fucking zegen te zijn als je fijn mag wonen...

Laten ze hier in Nederland godverdomme rap gaan kijken naar de ellende in ons eigen land en daarnaast de grenzen potdicht knallen om te voorkomen dat er nog meer bij komen die ook een graantje mee willen pikken van onze voorzieningen. Ook geen geld meer naar Brussel en die kut Grieken maar gewoon geld naar de mensen die dit land mee opgebouwd hebben! Het kan verdomme toch niet zo zijn dat er straks nog meer tuig bij komt dat hier de laatste beetjes uit de tegoedenpotjes komt schrapen! Er is een moment dat je moet zeggen: TOT HIER EN NIET VERDER GODVERDOMME!!!, en dat moment is wat mij betreft al meer dan ver verstreken... En daar we nog steeds niet terug in de tijd kunnen zou ik willen zeggen: DAN NU MAAR AAN DIE KUT NOODREM SJORREN!

Zucht.... En dan vinden ze het gek dat mensen doordraaien en er voor kiezen om zaken op hun eigen manier op te gaan lossen...
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:30

Deze troep leiders is er alleen maar voor de rijkere en/of grote bedrijven/banken. Net zoals al eerder gezegd “Same shit, different people” en dat minimaal al vanaf de VOC tijd.

edit:
Mooi voorbeeldje van de man die de Raad van State gaat leiden.

Afbeelding

hier meer
Dromen
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:35

Begrijp ik nou goed dat je per 1 januari er uit moet?
Dromen
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:38

Het staat er 2 keer duidelijk ja, maar ik kan er gewoon ff niet bij!

Wanneer heb je, voor het eerst, gehoord dat je er uit moet?!
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:45

Nee de nieuwe eigenaar wil dat graag Dromen. Maar hij heeft volgens het huurrecht en het recht op bescherming als huurder, de uitspraak van de rechter inzake het door mijn vriendin aangegane huurcontract met de vorige eigenaresse, te respecteren. Daar er nog geen uitspraak is, kan hij officieel niets en heeft hij de afspraken die mijn vriendin en de vorige eigenaresse hebben gemaakt in de vorm van een huurcontract, te respecteren.

Daarnaast had hij in plaats van de deur in te beuken ook gewoon op een andere manier kennis kunnen komen maken en zich voor kunnen komen stellen als de3 nieuwe eigenaar. De man heeft geen minuut gekeken naar de situatie hier op en in en aan de wanden en het plafond. Daarnaast ging hij er ook nog eens op aan dringen dat de ruimte boven die mijn vriendin volgens de huurovereenkomst huurt als slaapruimte, helemaal niet gebruikt mag worden omdat dat volgens de brandweer en gemeente niet mocht. Die ruimte moest dan ook a la minute ontruimd worden. En mijn vriendin moest maar gewoon in de beschimmelde woonruimte gaan slapen. Ik ben vrij sterk, en sta ver boven deze ongein, mijn vriendin gaat hier echter aan onderdoor. Zij werkt keihard en nog op onregelmatige werktijden ook! En hikt tegen een burn-out aan door dit geouwehoer. En als dat gebeurt sta ik niet voor de gevolgen in. Dit verdiend ze niet, zij heeft al genoeg te verduren gehad... En ja hij kan heel dapper komen hier op 1 januari, maar dan vrees ik dat hem iets te wachten staat waar je op nieuwjaarsdag liever niet tegen aal wilt lopen...

Het is in ieder geval allemaal erg vervelend en bovenal onmenselijk! Wat de neuk!? Dit is toch het tolerante en moderne Nederland, het land waar geen armoede en ellende is?!? Of geldt dat alleen voor buitenlanders die graag hun heil willen zoeken in een zorgstaat waar goed voor je gezorgd wordt op kosten van de belastingbetalende mensen die zich voor jou speciaal uit hun naad werken??!!

:sick:
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:48

Oké, das duidelijk. Lees anders even rustig je rechten je door. Op wikipedia staat wel goed overzicht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huurrecht_(Nederland)

Koop breekt geen huur
Als de verhuurder het gehuurde aan een ander overdraagt, breekt deze koopovereenkomst de huurovereenkomst niet (art. 7:226 BW).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huurrecht_ ... _geen_huur

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als jij / jullie dus een overeenkomst hadden van nog enkele maanden, dan staan jullie voledig in je recht. Maar dat hangt dus wel af van je afspraken met de vorige verhuurder.
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 19:57

Het huurcontract met de vorige eigenaar is gewoon voor een langere tijd afgesloten, dus koop breekt inderdaad niet het afgesloten huurcontract, dat wisten we al, vergeet niet dat er al een maand of 3 een advocaat op zit die zijn werk verder prima uitvoert tot nu toe, daarover valt dus niets te zeggen.

De nieuwe eigenaar probeert gewoon te bluffen, maar daar alles bij de rechter onder de spreekwoordelijke hamer ligt en nog gewogen moet worden hoe de vindicatie tussen de beide betrokken partijen plaats zal moeten vinden, zal de politie niet echt iets kunnen doen is ons door medewerkers van de politie meegedeeld. Het kwam op mij over alsof de politie er helemaal geen trek in had om zich hier verder druk over te maken. Strafrechtelijk gezien kon de politie niet echt iets doen aan de bedreiging, de intimidatie en huisvredebreuk vertelde een VMBO stagiaire van de politie ons aan de balie in het politiebureau toen we nog eens een vierde keer verhaal zijn gaan halen. De vijfde keer dat ik verhaal kwam halen konden ze niet van het voorval terugvinden in het computer systeem en nou vanmorgen belde de politie dan nog eens terug om eigenlijk gewoon nogmaals te bevestigen dat ze er maar weinig aan kunnen doen.

Natuurlijk kan ze op 1 januari gewoon de politie bellen, die dan ook wel komen en zullen optreden om de wet te handhaven, maar gewoon de hele situatie... niemand die zich bekommerd om de gezondheidsschade die je op kunt lopen door de schimmel... Om nog maar te zwijgen over het feit dat je in het donker kunt douchen omdat door kortsluiting shit niet meer werkt... Al met al levensgevaarlijk, maar nobody gives a damn fuck!!!...

Terroristen worden niet geboren, die worden gemaakt... En daarmee wil ik alleen maar impliceren dat ik het wel snap dat er soms mensen zijn die niet zo sterk in hun schoenen staan en die dan vervolgens compleet doordraaien omdat er niemand is die schijnt te zien hoe schrijnend de situatie is waarin ze zich bevinden...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 20:00

[quote=""combi" post=49046"]Deze troep leiders is er alleen maar voor de rijkere en/of grote bedrijven/banken. Net zoals al eerder gezegd “Same shit, different people” en dat minimaal al vanaf de VOC tijd.[/quote]

Het wordt GODVERDOMME tijd dat we de macht terug pakken! Power to the PEOPLE godverdomme!

:ddwwood:
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

do 29 dec 2011, 20:03

Over dat laatste: tuurlijk!

Weet je nog die man een jaar of 3 terug die in het stadhuis van Almelo dreigde iemand om te leggen?
Ook pure wanhoop, bleek later volgens mij ook uit 'onderzoek' (goh...).

Als je mensen tot wanhoop drijft is er slechts 1 uitkomst.

edit:
http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/3 ... ijzeld.ece
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 02:49

Wat een achterlijke situatie! Dit zijn gewoon mensen zonder gevoelens en emphatie....
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 30 dec 2011, 04:52

Bapho u have mail & er staat een kamer met dubbelbed klaar voor je in geval van ..... :love:
baphomet
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 05:15

Thanks FE ik reageer nu even kort, omdat ik even wat rust moet pakken, vanmiddag werd alles even te veel, dus ben zo straks even gaan pitten. Thanks echt, nogmaals, maar alles zal uiteindelijk wel goed komen! Het gaat me met name om het principe dat huisjesmelkers zich zo mogen gedragen en dat huurders dit allemaal maar over hun kant moeten laten gaan. Wonen is immers een recht volgens de grondwet. Maar gemeenten en woningcorporaties bevestigen dat NIET, die geven je juist het idee dat wonen helemaal GEEN recht is.

:love: Thanks dus grote broer, maar het zal uiteindelijk wel goed komen. Het is dus absoluut niet het geval dat de nieuwe eigenaar 1 januari mijn vriendin er uit gaat zetten, dat kan hij wel zeggen maar de politie en gemeente hebben mij vandaag verzekerd dat dat NIET kan en dat als hij daar is en dat wil doen, mijn vriendin gewoon 112 mag / kan bellen en dat politie dan in zal grijpen om de huurder te beschermen.

Het gaat me om het principe dat de gemeente verder niets doet, en dat huisjesmelkers blijkbaar geen gedragstest af hoeven te leggen en dat iedere debiel dus blijkbaar kan beginnen met het melken van huisjes...

We just keep on truckin'! Maar ik ga nu eerst zo weer even liggen, mijn lijf schreeuwt om rust momenteel...

:love:
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

vr 30 dec 2011, 13:53

Ennu anders bel je 1 januari maar 1 van je QFF'ers die zullen ongetwijfeld komen helpen ;-)
combi
Administrator
Administrator

do 05 jan 2012, 07:17

Hoe is het nu ?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”