Moet Mauro weg of mag hij blijven?

Alles met betrekking tot sociologie, de samenleving, maatschappelijke thema's, etc. kunnen hier worden besproken.
baphomet
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 21:59

Tja men is er maar druk mee... Met Mauro wel te verstaan... Mqaar moet Mauro nu weg of mag hij toch blijven? Zoals het nu lijkt valt daarover vanavond nog een beslissing... Van mij persoonlijk mag Mauro blijven, hij spreekt de taal, lijkt mij een meer dan gemotiveerde en prima geïntegreerde gozert! Ik bedoel meneer Leers, stuur dan een paar van die schoffies weg die hier wel geboren zijn maar nog steeds de taal niet spreken! En voor elk weggestuurde schoffie wil ik wel een Mauro terug meneertje Leers!!

Anyways... Op Nu.nl las ik net het volgende:
Kamer stemt donderdagavond over Mauro

DEN HAAG - De Tweede Kamer stemt donderdagavond over het besluit van CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) om de Angolese jongen Mauro Manuel terug te sturen naar zijn geboorteland.

De Tweede Kamer debatteert sinds 16 uur met Leers over Mauro. De minister besloot deze week om de 18-jarige asielzoeker terug te sturen naar zijn geboorteland.

Daarin liet PVV-Kamerlid Sietse Fritsma weten zich te ergeren aan 'misleidende publiciteit'. "De aandacht was eenzijdig en zelfs misleidend. Het debat wordt met leugens gevoerd."

De PVV-er sprak over 'emotiepolitiek'.

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen reageerde fel. "Meneer Fritsma, u bent hier de leugenaar. U veegt alle feiten van tafel en praat alles recht wat krom is." Fritsma riep daarop Gesthuizen op met voorbeelden te komen.

Gesprek

Voorafgaand aan het debat had Leers achter gesloten deuren een gesprek met Mauro. Daarna zei Mauro dat hij het aanvragen van een studievisum niet als een oplossing ziet voor zijn situatie.

"Ik weet dan nog niet of ik hier kan blijven, omdat ik dan aan bepaalde eisen moet voldoen. Het blijft hetzelfde als nu. Ik ben dan nog steeds in onzekerheid." Mauro blijft hopen dat het Kamerdebat hem een uitkomst biedt. "Er zijn Kamerleden die voor mij willen opkomen. Ik hoop dat dat gaat lukken."

Eerder sprak Mauro met GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi. Hij wordt in het Kamergebouw op de voet gevolgd door veel camera's.

CDA

Het CDA was tot voor kort fel tegen het besluit van Leers om Mauro terug te sturen, maar fractiewoordvoerder Raymond Knops liet zich door Leers overtuigen. De CDA-fractie wil dat Mauro de mogelijkheid tot een studievisum krijgt. "Het is aan hem zelf om daar gebruik van te maken", aldus Knops in een verklaring na afloop van het fractieberaad.

"Wij bieden Mauro een kans om hem zijn rol als voortreffelijke burger van Nederland, weliswaar zonder status, te laten behouden. Via een studie maakt hij uiteindelijk kans op een definitieve status."

Knops liet weten dat de fractie unaniem achter Leers staat. "We respecteren en begrijpen het besluit van de minister en dat ondersteunen we als hele fractie." Ook zei hij dat het beraad weliswaar in goede harmonie plaatsvond, maar dat de emotie bij iedereen voelbaar was.

Woede

In de Tweede Kamer werd tijdens de zogeheten regeling van werkzaamheden woest gereageerd op het voorstel van CDA-Kamerlid Mirjam Sterk om donderdag al te stemmen over de kwestie.

Volgens Sterk gaat het om een individueel geval en is het wenselijk om Mauro snel duidelijkheid te geven.

Afbeelding

"Ik kook van woede", aldus PvdA-Kamerlid Hans Spekman. Ook GroenLinks, D66 en ChristenUnie reageerden nijdig. Ze verdenken de coalitie er van te voorkomen dat het CDA-congres zaterdag roet in het eten gooit.

Ook plaatsvervangend Kamervoorzitter Willibrord van Beek (VVD) stelde voor om pas dinsdag te stemmen, maar CDA, VVD en PVV wilden hier niet in mee.
Bron: http://www.nu.nl/politiek/2652503/kamer ... mauro.html

Video: http://www.zie.nl/video/m1ezxhwfl2ci
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 22:25

nu live http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

leuk om te zien hoe een gristen menselijkheid ziet, verkiezingsprograms gaat boven menselijkheid befel ist befel
baphomet
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 22:44

Tja die zijn net zo extreem als die moslim fundi's waar ze altijd zo fel op zijn... Daarom hekel ik ook iedere vorm van de verheerlijking van religie en de daarbij behorende extremisten...

Ze moeten die voorwaarden en regels eens goed aan gaan passen en naar personen gaan kijken en wat minder naar de regels die nu voor van alles en nog wat gelden.

Zoals ik al aangaf, het is hypocriet om deze jongen naar huis te sturen terwijl hier genoeg tuig zit dat veel beter huiswaarts gestuurd kan worden.

:wodan:

Politiek... een groot toneelspel...

Tijd voor andere acteurs...

:knightrider:
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 22:54

weet je wie er ook mensen op transport zette

edit kotsmisselijk wordt ik van die zielige Limburgse jesuiet
baphomet
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 23:08

Kunnen we die Leers niet in KITT op transport zetten??

[video][/video]
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 23:14

niks kan, niks kan, niks kan, kan niet, kan niet, kan niet, mag niet, mag niet. Ga je diep schamen cda hiervoor krijg je geen verlossing van je god hoeveel je ook voor mijnheer pastoor doet.

Voor de hemelpoort zit een brave cda kiezer te wachten met een heerlijk kopje QoFFie god komt langs voor de uitslag mag ik naar binnen of moet ik gaan:
:kick:
combi
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 23:33

:whuhaha: pvv wilde landmijnen neer leggen als oplossing tegen buitenlanders.

:lachjedood:
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 27 okt 2011, 23:46

Je moet die jongen niet twee keer zijn leven afpakken, en hij spreekt niet eens Angolees toch? Leers/CDA laat hier een flink uit gerekte regel anus achter ben ik bang. Hopelijk gaan ze hierdoor wel demissionair..
combi
Administrator
Administrator

do 27 okt 2011, 23:50

Alleen AMA's uit Soekaboemi (Indonesie) zijn voortaan nog welkom.
Dat is namelijk het geboortedorp van de moeder van Allochtoon Geert Wilders.
Die zelf volgens de definitie een allochtoon is.

Dit debat is een schande voor het CDA, ik denk dat ze tot nul zetels zullen gaan komen in de peilingen. Opruimen dat hypocriete zooitje.
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 00:37

hero ik drink er nog eentje, sla de kroeg kort en klein en pis daarna je brievenbus vol pvv meneer laat een gedeelte van de tribune ontruimen. omdat ze het niet ineens zijn met dat gelul.

mooi die nieuwe politiek :drunky:
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 02:25

Minister hard-Leers en Verhagen zijn van de oude stempel. Macht, macht en niet meer naar de menselijke waarden kijken. Exit voor beiden, en zo niet: CDA, op naar de NUL zetels!!
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 03:48

Ferrier en Koppejan ontmaskerd!
gepost door Der Webmeister

op 27-10-2011 om 22:14
http://retecool.com/post/ferrier-en-koppejan-ontmaskerd

Ad Koppejan en Kathleen Ferrier, wie kent ze nog? De twee CDA Tweede Kamerleden waren vorig jaar falikant tegen de gedoogsteunconstructie met de PVV. Nadat de CDA congres met een kleine meerderheid instemde met de vorming van Bruin 1, schaarde het tweetal zich met een 180 graden-draai bij de fractiemeerderheid, om een dag later heel stoer te verklaren dat ze Wilders kritisch gaan volgen, in Met Het Oog Op Morgen zeiden ze letterlijk: "We moeten Wilders ontmaskeren!". Vervolgens nooit meer iets van gehoord, tot afgelopen week in de discussie rond de Angolese asielzoeker Mauro Manuel.

Koppejan en Ferrier tegen de gedwongen uitzetting! Wederom ging het tweetal CDA dissidenten voorop in de strijd, en zouden wel eens even heel stoer hun rug recht zouden houden tegen zoveel onrecht! Ja begint u maar alvast zachtjes te bulderlachen, want u voelt de afloop al aankomen: Jawel, vandaag alweer hebben Ferrier en Koppejan zich wederom als makke schapen overgegeven aan de fractiediscipline en ingestemd met de uitzetting van een minderjarige vernederlander. SLAPPELINGEN!!!

Politieke ruggegraatloosheid als een tweekoppig CDA monster. Hoe durven die twee na vandaag nog ooit geloofwaardig hun mond open te doen in de kamer?!?!? Ga je allebei ontzettend diep schamen en dien morgen je ontslag in.
Tags!
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 04:32

Ferrier en Koppejan willen nader fractieberaad Mauro
Laatste update: 27 oktober 2011 23:10
http://www.nu.nl/politiek/2652503/ferri ... mauro.html

DEN HAAG - De zaak rond de Angolese jongen Mauro Manuel lijkt alsnog voor onrust binnen het CDA te zorgen.

De Kamer debatteerde donderdagmiddag met de minister over Mauro. Minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) besloot deze week om de 18-jarige asielzoeker terug te sturen naar zijn geboorteland.

CDA-Kamerleden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier overlegden in de avond samen over de uitkomst van het debat en later ook op de kamer van fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma. Later op de avond komt de hele CDA-fractie bijeen.

"We hebben altijd duidelijk gezegd dat wij ons niet kunnen voorstellen dat CDA akkoord gaat met een uitzetting van Mauro. Dat is altijd het standpunt geweest van het CDA", aldus Koppejan na afloop van het overleg met Ferrier.

Ferrier: "We hebben nu een debat gehad, er liggen moties, daar gaan we met de fractie over praten."

Schamen

De minister vindt dat er in het geval Mauro Manuel geen sprake is van een schrijnend geval.

"Ik hoef me voor deze uitspraak niet te schamen," zei minister Leers eerder op de dag tijdens het debat.

Hij liet weten moeite te hebben met het praten over een individueel geval, maar vond wel dat hij verantwoording moest afleggen over zijn besluit.

Kort voor het einde van het debat lieten demonstranten in de zaal hun ongenoegen over het beleid van Leers blijken. Zij werden snel door de politie verwijderd.

Niet schrijnend

De minister kan alleen van zijn bevoegdheid gebruikmaken toch een verblijfsvergunning te geven, als het geval schrijnend is. "Mauro is een leuke jongeman die we allemaal het beste toewensen. Ik stel wel vast dat hij gezond is, een moeder heeft in Angola en hij wist al langer dat hij geen status had", aldus de minister.

"Ook voorgangers hebben bevestigd dat hij terug moest. Zaken waarvoor ik een uitzondering maak zijn veel schrijnender." Wel had de overheid in zijn eerste procedure, die Mauro verloor, wel wat sneller kunnen werken, erkende de minister.

Mensen die vinden dat Mauro kan blijven, willen eigenlijk nieuw beleid, maar ook daar voelt Leers niet voor. Hij wil geen nieuwe regels rond afzonderlijke gevallen, want die krijgen dan ''het uiterlijk van een kameel met zeven bulten".

Geïrriteerd

PvdA-Kamerlid Hand Spekman reageerde geïrriteerd op het relaas van de minister. "Het lijkt wel of Verdonk terug is. U verschuilt zich alleen maar achter de regels." Spekman verwijt Leers 'fantasieverhaaltjes', omdat er volgens de PvdA'er geen sprake is van aanzuigende werking door een uitzonderingspositie voor Mauro.

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi voegde daaraan toe: "Het heeft niks met schrijnendheid te maken, maar met de heer Wilders. U wilt Mauro wel hier houden, maar u mag het niet." Hij vraagt zich af waarom Leers niet opstapt, aangezien hij in zijn ogen het beleid uitvoert van de PVV.

Uitzondering

Het CDA was niet tevreden met het antwoord van Leers over de mogelijkheden voor Mauro om in Nederland te studeren. CDA'er Raymond Knops had dit geopperd als laatste mogelijkheid om Mauro hier toch te laten verblijven, maar Leers gaf aan dat dit er niet echt in zit.

''Dat antwoord is onbevredigend", zei Knops. ''Er zijn wel degelijk mogelijkheden om Mauro hier een studie te laten volgen die bij hem past."

Hij vroeg de minister tijdens het debat een eventuele studievisumaanvraag snel en met voorrang te behandelen. Leers zegt niet op de aanvraag vooruit te willen lopen, maar als die er komt zal hij het met de hoogste snelheid behandelen.

Leugens

PVV-Kamerlid Sietse Fritsma liet tijdens het debat weten zich te ergeren aan 'misleidende publiciteit'. "De aandacht was eenzijdig en zelfs misleidend. Het debat wordt met leugens gevoerd." De PVV-er sprak over 'emotiepolitiek'.

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen reageerde fel. "Meneer Fritsma, u bent hier de leugenaar. U veegt alle feiten van tafel en praat alles recht wat krom is." Fritsma riep daarop Gesthuizen op met voorbeelden te komen.

Gesprek

Voorafgaand aan het debat had Leers achter gesloten deuren een gesprek met Mauro. Dat werd gehouden op initiatief van zowel Leers als GroenLinks. Tijdens het gesprek zou Leers geen toezeggingen hebben gedaan.

Mauro zei dat de bewindsman hem had duidelijk gemaakt dat zijn besluit 'niet persoonlijk' is bedoeld. Voor hem is het aanvragen van een studievisum niet een oplossing voor zijn situatie.

Woede

Eerder werd in de Tweede Kamer tijdens de zogeheten regeling van werkzaamheden woest gereageerd op het voorstel van CDA-Kamerlid Mirjam Sterk om donderdag al te stemmen over de kwestie. Volgens Sterk gaat het om een individueel geval en is het wenselijk om Mauro snel duidelijkheid te geven.

PvdA, GroenLinks, D66 en ChristenUnie reageerden nijdig. Ze verdenken de coalitie er van te voorkomen dat het CDA-congres zaterdag roet in het eten gooit. Ook plaatsvervangend Kamervoorzitter Willibrord van Beek (VVD) stelde voor om pas dinsdag te stemmen, maar CDA, VVD en PVV wilden hier niet in mee.
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 05:05

JacquesMonasch Jacques Monasch
Wim Wim RT @WimKortenoeven: Heb mijn vliegtuig gemist dankzij linkse mafkezen die hele parlement gijzelen voor ind. zaak illegale immigrant.
1 minuut geleden

sharon_dijksma sharon dijksma
De bijdrage op Twitter tav het debat over #Mauro van PVV-Kamerlid @WimKortenhoeven zegt veel, heel veel over de ware aard van zijn partij.
1 minuut geleden
combi
Administrator
Administrator

vr 28 okt 2011, 05:24

CDA-website, onder het uitgangspunt solidariteit: "We leven niet alleen voor onszelf, maar we zijn pas mens door met elkaar te leven." :vampire:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappij / Samenleving”