De Graaf van Saint-Germain

Alle topics over alchemie en dergelijken tref je hier aan.
Plaats reactie
Dromen
Administrator
Administrator

ma 23 mei 2011, 20:00

De Graaf van Saint-Germain
In het Back to the Future-topic las ik een erg interessante link / boek (PDF) welke BlackBox plaatste.
Er ging niet zo 1,2,3 een lichtje bij mij branden (shame on me!), maar opeens herinnerde ik het me weer: De graaf van Saint-Germain! Een legendarische man waarover veel omstreden verhalen de ronde gaan. Zo zou hij 4000 jaar geleefd hebben en bij veel dingen in de historie betrokken (invloedrijk) zijn geweest. Voor meer (algemene) info verwijs ik naar Google.
Algemene wikipedia pagina. Leuk overzicht over deze bewogen man:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graaf_van_Saint-Germain
Het boek:
http://trianglebook.50megs.com/whats_new_3.html
Uiterst interessante link (PDF):
http://www.theosofie-noordwest.nl/histo ... ermain.pdf

Hieronder zal ik (en wellicht anderen) aanvullingen doen over de Graaf Saint-Germain.

Dromen
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: NoMore
baphomet
Administrator
Administrator

ma 23 mei 2011, 20:45

Erg interessant Dromen... Wellicht al bekend bij jou broeder Somnia, maar ik leg bij deze ook even de link naar deze onderstaande muzikanten...

[video][/video]
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 23 mei 2011, 20:47

Daarnaast kleeft aan deze muziek voor mij persoonlijk een erg mooi verhaal...

Friso... wat een dude haha!

* alleen voor ingewijden *
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

vr 15 jun 2012, 04:07

Afbeelding

De theorie van het tijdreizen is niet alleen te vinden in oude manuscripten, sagen en legenden, maar duikt ook op in onze eeuw. Johannes von Buttlar onderzoekt de verschillende aspecten van deze theorie, van de fysisch-fysiologische tot de parapsychologische. Hij werpt daarbij ook vragen op als: •Hoe zijn de hypnose-experimenten, waarbij mensen in een vroeger leven worden teruggebracht, te verklaren?
•Welke concequenties hebben de tijdexperimenten van J.W. Dunne, waarbij werd vastgesteld dat proefpersonen toekomstige gebeurtenissen in hun dromen meemaakten?
•Wie was graaf de Saint-Germain, die gedurende 250 jaar op verschillende plaatsen werd gezien? Volgens Voltaire was deze graaf iemand die 'nooit sterft en alles weet'!
•Zijn tijdreizen door bemande ruimteschepen waarschijnlijk?
De auteur wijst erop dat Kurt Gödel - hierbij gesteund door de realtiveitstheorie van Einstein - in 1949 een model van het universum beschreef, dat reizen in de toekomst of in het verleden mogelijk maakt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver
baphomet
Administrator
Administrator

zo 20 jan 2013, 02:41

Bumperdebumperdebump!

:bump:
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:10

Ik vermoed ergens toch dat St. Germain eigenlijk gewoon een verzonnen figuur is wie in werkelijkheid gewoon Nicolas Flamel is.
Plaats reactie

Terug naar “Alchemie”