De stenen van Jannie en Allemannie

Hier tref je alles aan over archeologie.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 09 sep 2010, 15:35

Een van de meest vage raadsels waar voor mij en vele anderen nog steeds geen bevredigend antwoord op te vinden is, is toch wel het raadsel van de oorsprong van de Hunebedden. Hier en daar zijn er bronnen die bij hoog en laag vol blijven houden dat deze allereerste steengrillen zijn gebouwd door hen die wij ook wel beschouwen als het volk van de Trechterbekercultuur. Dit kan echter niet kloppen, aangezien er meer dan een paar aanwijzingen zijn die ons duidelijk maken dat de hunebedden veel ouder moeten zijn. Zo zijn er ook mensen die omtrent deze aanwijzingen complete theorieën hebben omgezet in een stukje literair vermaak. Frits Bom (jawel, de immer lachende vakantie man!) bijvoorbeeld schreef jaren geleden al een boek waarin hij haarfijn uit de doeken deed dat hij dacht dat de mens wel eens geholpen zou kunnen zijn door iets dat niet van de aarde zou zijn gekomen. Buitenaardse hulp dus? Ja die vraag stelde ik mezelf ook, en na het lezen van Frits zijn boek, kun je niet anders concluderen.

Elders in een ander topic bespraken we ook al het vage '8H' forum waar iemand onder de naam Frits Bom wel heel erg merkwaardige zaken plaatste. Daarnaast waren de andere bezoekers (Jaap Stobbe en Johnny Rook) ook vrij duidelijk in het vaag zijn. Met andere woorden, dit alles was voor mij dus meer dan genoeg reden om hier maar eens wat uitvoeriger aandacht aan te besteden.

Bij deze verklaar ik de plek voor verdere discussie omtrent deze steentjes dan ook voor geopend! Whuhaha! Ik zal dit artikel de komende periode dan ook actief proberen aan te vullen met nog meer informatie en ontdekkingen die we elders eerder al eens met elkaar bespraken. Ook aan een ieder van jullie het verzoek om je eventuele kennis en informatie hier dus neer te knallen, zodat we dit gezamenlijk uitvoerig kunnen bespreken en er over kunnen discussiëren. Met andere woorden; "Hier bij QFF tref je het enige echte Hunebedden Informatie Centrum aan!"

Om alvast een beetje in Drentse sferen te geraken hier een stukje vermaak omtrent deze stenen, minder serieus maar wel degelijk voorzien van de nodige informatie tussen de regels van het nummer door. Luister maar eens goed en huiver er wellicht zelfs eventjes van! haha ;-)

1119 AD
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

do 09 sep 2010, 18:26

Wie hold nie van fondueen wie hold nie van gourmet...blahblah whahaha

Hier heb ik visite vaak mee geplaagd,ff drentse toppers laten heuren.
Vorig jaar ben ik er nog met broer op uitgeweest om zo'n hunebedegie te bezoeken.
Best wel ineterresant ;-)
FilanysZ
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 10 sep 2010, 13:38

Ik heb het altijd al gevoelt in mijn hart,
Maar toch leuk om eens er wat over te lezen,
Lieve Jongens en Meisjes doe maar rustig aan, Cherche rien et trouve tout! ik hou van jullie allemaal!
Octa
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 08 aug 2012, 00:12

[hide]Haha wat een vage site zeg die 8H

Ze zijn ook te volgen via twitter https://twitter.com/8HNL

Deze gast weet er ook meer van http://www.nujij.nl/moszaad.3923483.lynkx#axzz22sX1nIrH

Technische gegevens over 8h.nl

IP-adres:: 83.96.159.16 - andere websites met dit IP-adres

ff verborgen omdat er iemands account en ip in staat, wel zo netjes

[/hide]

Maar goed die hele site is fake lijkt me, of die lui hebben nog nooit van "members only" gehoord
Dromen
Administrator
Administrator

wo 08 aug 2012, 01:13

Lol, wist niet eens dat hier apparte pagina over was.

Deze broeders werden op de laatste WB pagina's ook alweer uitgebreid besproken!
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:04

Het is daar oprecht al een langere tijd goed stil bij 8h...

I wonder why...
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:05

Wellicht gewoon stilte voor de spreekwoordelijke storm?

LOL

;)
Toxopeus
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:23

Vlasvezelkabel moet nog hersteld worden ^-^
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:31

Ik kwam er dus ook wat foto's tegen op het 8h forum en eentje is extreem vaag, check die dude links onder in met een oog bedenkt...

Afbeelding
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:34

Chriet Titulaer zegt:

Ja, sorry, jongens en meisjes. Zit ik net in de badkuip van de buurvrouw te schijten, geen pleepapier.
Vanmorgen begon het al. In plaats van mijn broekje aan te doen, trok ik haar rok aan.
En dan nog binnenstebuiten. Kwam ik net pas achter. Ik gaf vanmiddag een lezing in Roermond,
Gelukkig kwamen er geen mensen opdagen. Echt geen eentje. In dit geval gunstig, ik had glad voor lul gestaan.
Bron: ->> http://www.8h.nl/f/index.php/topic,268.0.html

WTF?!
combi
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:42

Ze zijn geascendeerd iedereen weet tenslotte (de inner cirkel dan natuurlijk) dat je alleen via een hunebed kon ascenderen. Maar goed dat mag nu iedereen weten want dec 2012 is al geweest en dus te laat

Het schijnt wel dat Thor weer nieuwe dwergen door het 'portaal' heeft gestuurd, deze zijn nog niet versteent omdat ze nu weten dat zonlicht dat met ze doet (vampiers en zonlicht pfff Hollywood afleidingen meer niet).
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:46

OLO @ Broeder Combinius

;D :D
baphomet
Administrator
Administrator

zo 26 aug 2018, 13:02

8H zijn trouwens: Diederik Jekel, Lex Hoogendoorn en nog een aantal andere figuranten. Hun Twitter gaf dat een jaar of wat terug al aan, by simply connecting some dots. Dat forum is trouwens weer online (na een lange periode van afwezigheid)...

Enfin, on topic: Stenen en dan met name hoe je stenen best handig uit kan hakken en op maat kan maken...

Enjoy!
Plaats reactie

Terug naar “Archeologie”