Kwakzalvers of Charlatans?

Alles met betrekking tot vrij energie tref je hier aan.
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

do 07 apr 2011, 02:51

Graag gedaan. Buitengewoon graag gedaan zelfs.

Ik dacht bij mezelf na je lachreactie echt even zeer negatief over je, tot ik bewust werd van het feit dat dat eigenlijk ook alleen mijn eigen irritatie was. Toen dacht ik er dus nog even over na en kon ik niet anders dan tot de conclusie komen dat je, in tegenstelling tot onder andere mij, wel weet hoe de stekker in het stopcontact steekt. Dat wekte bij mij de gedachte dat het nogal van belang kan zijn dat juist mensen als jij dit snappen. :-) Want mensen als jij kunnen het dan weer makkelijk uitleggen aan andere mensen zoals jij.

Nu is het eigenlijk maar goed ook dat je er zo om gelachen hebt. Anders had ik je nooit verzocht het een en ander nog eens te overdenken.

Free, bedankt dat je nog eens na hebt willen denken!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
SoonerOrLater
Antonaki
Antonaki

ma 25 apr 2011, 05:42

Hallo,

Dit is de eerste post die ik maak sinds ik hier een account heb aangemaakt. Ik weet dat hier over het algemeen niet goed over niburu gedacht wordt. Toch lees ik graag beide sites en forums door, en stuitte ik vandaag op een post in het niburu forum. Gemaakt door waarschijnlijk nieuw member.

Zijn post bestaat uit verschillende filmpjes over het onderwerp vrije energie.

http://50.23.49.17/~r2h7xa9p/forum/view ... 0c5b024347

Mijn technische kennis over deze zaken komt wellicht niet eens in de buurt van gemiddeld. Ik ben niets tegen gekomen. Wat vinden jullie?
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 25 apr 2011, 16:23

Wat bedoel je met ik ben niets tegen gekomen?

Vrije energie is overal al, maar niet vrij van betaling.
Denk aan windenergie, stuwdammen, etc. zelfs uit waterstromen kan men energie halen..

Echter vergt dit nogal wat investering...
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 jul 2011, 05:28

[quote=""Vrillon" post=35858"]

Het zijn wel nibie gasten, FE kom er maar in.[/quote]

Ik ga wel eens kijken of ik zoiets kan bouwen, maar dan wat efficiënter.

Even zuiver theoretisch bekeken:
We hebben een oscillator met gelijkrichter, gekoppeld aan een sterspoel.

De oscillator + gelijkrichter kan niet meer energie leveren dan er wordt opgenomen uit de voedingsbron, alleen maar minder.
De aanwezigheid van een extra spoel (met magneten e.d.) is dus de onbekende factor die het hem moet doen.

Uit de prille begindagen van de radio is bekend dat een trillingskring bestaande uit spoel en condensator energie kan opnemen, zoals dat bijv. in een kristalontvanger gebeurt.
Als de sterspoel (met eigen capaciteit en capaciteit t.o.v. de schakeling) afgestemd staat op een sterk uitwendig veld, en de oscillator staat ook op die frequentie, dan is het mogelijk dat je "extra" energie gaat zien.
Dat veronderstelt dus wel de aanwezigheid van een uitwendig veld, iets wat Tesla meen ik altijd heeft gedacht.

Het is interessant als er een verkoeling in de omgeving van de schakeling plaatsvindt (heeft Frank dat ook gemeten?) want dat zou inderdaad inhouden dat er energie uit de omgeving wordt onttrokken.
Het hoe en waarom moet ik jullie helaas schuldig blijven, daarvoor reikt mijn kennis niet ver genoeg.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 jul 2011, 06:29

[quote=""FreeElectron" post=35936"]
Ik zet deze discussie ook even in een ander topic waar het meer thuishoort.[/quote]
lol.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 jul 2011, 17:27

Ik ga toch eens zo'n ding bouwen. Het is niet veel werk en je weet maar niet. :whistle:
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 jul 2011, 21:46

[quote=""FreeElectron" post=35942"]Ik ga toch eens zo'n ding bouwen. Het is niet veel werk en je weet maar niet. :whistle:[/quote]
Ik wacht op het resultaat,
zo'n ster maken moet me nog wel lukken maar de rest dat weet k allemaal niet.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
ha-die-dik
Antonaki
Antonaki

zo 14 aug 2011, 23:03

speciaal voor mensen die zich vastklampen aan de Wet van Behoud van Energie.

Supermagneten en hun mogelijke eigenschappen
Geschreven door Dik Stukkien
donderdag, 11 maart 2010 15:09

1. Magneten in het algemeen.

Magnetisme: wordt magnetisme opgewekt door elektriciteit?

Elektriciteit: wordt elektriciteit opgewekt door magnetisme?

Als a en b juist zijn, dan zou het kunnen zijn dat ze elkanders tegenpolen zijn en wanneer we dat aannemen als een uitgangspunt, zijn er leuke conclusies te trekken. Zeker met betrekking tot magneten.

Afgezien van een natuurlijke permanente magneet, kunnen wij permanente magneten maken door een bepaalde metaal legering in een door elektriciteit opgewekt magnetisch veld te leggen. Valt de elektriciteit uit en daarmee het elektromagnetisch veld, dan blijft de permanente magneet magnetisch en verliest die eigenschap niet.

Uitgaande van a en b en dat ze te beschouwen zijn als elkanders tegenpolen, zou dat in kunnen houden dat er in de magneet een elektrische stroom geinduceerd is door het elektromagnetische veld. Een stroom die niet meer stopt, daar het magnetisme permanent is.

Bij Supermagneten is dit verschijnsel dan heel sterk aanwezig. Dit houdt tevens in, dat deze magneten supergeleiders moeten zijn voor elektriciteit. Want als ze dat niet zouden zijn, zou er weerstand in de magneten zitten en de stroom afnemen, waardoor het magnetisme afneemt.

Echter, het materiaal waar permanente magneten van gemaakt zijn, is niet “supergeleidend” in de betekenis van elektrische geleider zoals een koperdraad.

Maar dat er inwendig grote elektrische stromen zouden lopen in supermagneten, zou dan een uitspraak zijn, die gezien dit verhaal, gerechtvaardigd is. Een moderne neodymium magneet van 6x6x3 cm heeft een trekkracht van meer dan 240kg. Passend in deze verhandeling kan dat alleen maar wanneer dit magnetisch veld voortkomt uit een sterke elektrische stroom. Helaas is dit een gelijkstroom en als zodanig niet inductief af te tappen.

Maar zoals bij het begrip “servo”, bekend van besturingssystemen, een kleine kracht een veel grotere kan aanspreken en gebruiken, zou het ook wel zo kunnen zijn dat de elektrische stromen, die er in een permanente magneet aanwezig zijn, tevoorschijn gehaald kunnen worden door een kleine aansturing. Zou dit kunnen door de permanente magneet in een spoel te plaatsen die aan gesloten is op een kleine batterij? In serie een snelle schakelaar. Transistor?

Dit geeft een kortstondige hoge spanning, in elk geval beduidend hoger dan de batterijspanning. Deze induceert een kortstondige verandering van het magnetisch veld van de supermagneet en daardoor een variatie in de innerlijke stroom van die magneet. Dit betekent dan dat er een kortstondige spanningswisseling is met bijbehorende stroomsterkte variatie en die is wel via inductie op te vangen.

En de kans dat die geinduceerde stroom en spanning hoger zijn dan de gebruikte om het geheel in werking te krijgen zou aanwezig kunnen zijn.

We praten dan dus over een spannings- en stroomversterker waarbij de te gebruiken stroom geleverd wordt door de permanente magneet.

Deze gedachtengang doet GEEN afbreuk aan de wet van behoud van energie.

Als deze gedachtengang juist is, is de volgende stap en regelaar te bedenken en te maken die de juiste impulsen geeft om de permanente magneet de in hem aanwezige stroom genoeg te laten varieren zodat er meer afgetapt kan worden dan er ingestopt wordt. En dan is het niets anders dan een servosysteem.

Wederom veel succes.

Dik Stukkien
Nulpuntenergie, wat is dat? part 2
Geschreven door dik stukkien
dinsdag, 09 maart 2010 12:31

Vandaag de dag is Nulpuntenergie een hot item. Met de al maar hoger wordende brandstof, lees olie en gas prijzen, is de roep naar andere energiebronnen luider dan ooit.

Vele alternatieven zijn al bedacht, bio-energie, zonnecellen en ga maar door.

Een andere groep onderzoekers houdt zich bezig met een fenomeen dat zou toebehoren aan een veld dat alles doordringt en waarvan de energie in onbeperkte mate aanwezig zou zijn. Zij refereren vaak aan Nicola Tesla, de grootste geleerde die de mensheid volgens velen ooit gehad heeft. Er is 1 ding zeker, en dat is dat veel hedendaagse elektrische en elektronische apparatuur zijn oorsprong vindt in uitvindingen van Tesla.

Een onderzoek dat door de huidige reguliere “wetenschap” honend van de tafel geveegd wordt, met als argument dat het de Wet op Behoud van Energie aan zou tasten.

Gelukkig voor velen, maar helaas voor de gevestigde “wetenschap”, met de daaraan gelieerde oliebusiness, het einde van die overheersing is nabij.

Nulpuntenergie is een feit. En zogenaamde “overunity” generatoren komen eraan. En dat zonder de Wet van Behoud van Energie aan te tasten. Die wet kan immers niet aangetast worden als die Nulpuntergie een alles doordringende toestand/substantie/energie is, die in onbeperkte mate aanwezig is?

En dat die Nulpuntenergie in onbeperkte mate aanwezig moet zijn, moge uit het volgende blijken.

Het aantonen van dit fenomeen gebeurt zuiver abstract, dus niet op proefondervindelijke basis.

Wiskundig gezien heeft het Nulpunt, ook wel de Oorsprong genoemd, de dimensie 0. Vanuit deze dimensie zijn alle andere op te bouwen.

Maar zodra we de eerste dimensie creeren vanuit het Nulpunt, moeten we ergens een punt definieren welke gerelateerd is aan dat Nulpunt. Zonder dit heeft geen enkel punt betekenis. Het “gevolg” is, dat deze 2 punten een relatie hebben tot elkaar en elkaar in die relatie verwekken. Of zoals de vader pas geboren wordt als de zoon geboren wordt. Zonder zoon is er geen vader.

Ze hebben dus dezelfde eigenschappen, namelijk dat zij elkaar verwekken. In dit stadium zijn de beide punten dus geheel en al identiek en is vanuit elk punt weer hetzelfde mogelijk.

Dit betekent dus dat alle punten, in welke dimensie ook, allemaal identiek moeten zijn.

Dit is het eerste deel van het betoog.

Alle punten in elke dimensie zijn identiek.

Nu ga ik aantonen dat er in tenminste 1 punt een onbeperkte hoeveelheid energie aanwezig moet zijn.

Besef in dit betoog terdege dat de dimensie Nul geen enkele afmeting heeft. Dus niet oneindig klein en ook niet oneindig groot, niet eindig klein en ook niet eindig groot. Afmetingen, van welke orde ook, zijn niet van toepassing in het Nulpunt.

Maar wanneer er vanuit het Nulpunt, dat alles in zich heeft, iets opgebouwd gaat worden dat in de ons zichtbare wereld tot aanschijn komt, kan dat alleen maar bij de gratie van tegengestelden. Want zonder onderscheid is er geen waarneming mogelijk en zonder waarneming kan er geen sprake zijn van enig bestaan.

Het Nulpunt moet zich daarvoor opsplitsen in twee elkaars volmaakte tegenstellingen. Anders blijft het Nulpunt het Nulpunt niet en we hebben gezien dat dit Nulpunt alle dimensies in zich heeft. Dit is het tweede deel van het betoog.

Voor waarneming en dus bestaan moet het Nulpunt zich opsplitsen in twee volmaakte tegenstellingen.

De meest basale tegenstelling bestaat uit: uitzetten en samentrekken.

Alles wat waarneembaar is heeft als achtergrond een patroon, een gedachte.

Gedachten, patronen worden uitgezet. Maar iets dat uitgezet is heeft de neiging om weer samen te trekken. Alles wil terug naar zijn Oorspronkelijke Toestand.

Dus wat “uitgezet” is heeft als neiging ”samentrekken”.

Maar omdat er een patroon is uitgezet, moet daar een reactie tegenoverstaan van samentrekken. Zowel het uitzetten als het samentrekken gebeuren in het Nulpunt. Dit kan immers, daar het Nulpunt elke dimensie in zich heeft en het begrip “afmeting” niet van toepassing is.

Nu heeft dat wat samengetrokken is, de neiging dat het uitzet.

Dus dat wat “samengetrokken” is heeft als neiging “uitzetten”

Vergelijk een en ander met een opblaas boot. Als de boot nog in de verpakking zit is het niet mogelijk om te weten dat er een boot in de verpakking zit. Je kunt het hoogstens zien aan het plaatje op de verpakking. Het is het patroon dat reeds aanwezig is, een tot uitvoering gebrachte gedachte. Maar zonder dat ding op te pompen is het niets. De vorm en de functie krijgen pas zin als de uitzettende energie van de overmaat lucht, de boot tot aanschijn doet komen.

Zo ook met alle gedachten. Dus bij elke gedachte hoort noodzakelijkerwijs een tegenpool van uitzettende energie, die de gedachte ondersteunt.

Dit is het derde deel van het betoog.

Bij elke gedachte hoort noodzakelijkerwijs een tegenpool van uitzettende energie, die de gedachte ondersteunt.

Nu zijn er twee richtingen die we op kunnen.

er waren geen gedachten maar die worden geschapen en

gedachten worden niet geschapen maar zijn er al, alleen misschien nog niet binnen ons waarnemingsvermogen.

Voorstel 2 is het meest waarschijnlijke, daar in het Nulpunt alles reeds aanwezig is, dus ook alle gedachten. Hoe het komt dat gedachten tot bewustzijn doordringen is een kwestie van concentratie. Concentratie is immers hetzelfde als Eenpuntig gericht zijn. En dit Eenpuntig gericht zijn moet dan noodzakelijkerwijs een reactie vanuit dat Punt tot gevolg hebben.

Concentratie is een samentrekkende handeling en moet dus een uitzettend iets tot gevolg hebben. En zoals we gezien hebben, worden patronen en gedachten uitgezet.

Dit is het vierde deel van het betoog.

In het Nulpunt zijn alle gedachten in onbeperkte mate reeds aanwezig en moeten derhalve ondersteund worden door de daar bijbehorende uitzettende energie. En die moet dan dus ook in onbeperkte mate aanwezig zijn.

Uit deze vier delen van het betoog volgt dan de eindconclusie:

In elk Punt, van welke dimensie en ruimte dan ook, moet een oneindige hoeveelheid energie zitten met de neiging tot uitzetten. Die energie is nooit zichtbaar, maar ondersteunt elke gedachte zodat de gedachte zichtbaar wordt.

Het gevolg is, dat Nulpuntenergie bruikbaar wordt als het juiste patroon gevonden wordt.

De wijze om dit te bereiken is Concentratie van het Verlangen. Dit heeft tot gevolg dat een stroom van gedachten, die overeenkomen met het Verlangen, vanuit het Nulpunt zichtbaar worden. En dan is het zaak om daar de juiste uit te halen.

Hoe sterker de concentratie, hoe minder de ruis en hoe beter het resultaat.

Veel succes.

Dik Stukkien
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 07 apr 2014, 20:21

Iemand die weet hoe het hiermee staat?

Collaris en niburu.nl hadden ruzie, maar nu Teuben zijn eigen clubje om zich heen heeft en een nieuwe start heeft gemaakt zou er wel weer een plekkie kunnen zijn voor deze ontwikkelingen.

Ik hoor er helaas niets meer over.
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 07 apr 2014, 22:21

FreeElectron schreef:Iemand die weet hoe het hiermee staat?

Collaris en niburu.nl hadden ruzie, maar nu Teuben zijn eigen clubje om zich heen heeft en een nieuwe start heeft gemaakt zou er wel weer een plekkie kunnen zijn voor deze ontwikkelingen.

Ik hoor er helaas niets meer over.
Het laatste nieuwtje wat ik weet was dit;
http://urubin.com/forums/archive/index. ... 51536.html

...maar voor de rest...het zal me de bout hachelen allemaal
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 07 apr 2014, 22:26

Ja dat gaat over Teuben, maar hoe zit het met die vrije energie gasten?
Plaats reactie

Terug naar “Vrije Energie”