Elektrosmog en aanverwante straling

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Toxopeus
Administrator
Administrator

zo 26 okt 2014, 21:48

Als vuistregel geldt dat een kooi van Faraday ook ondoordringbaar is voor elektromagnetische straling, als de maaswijdte kleiner is dan een tiende van de golflengte van die straling; dit is overigens afhankelijk van de gewenste uitdoving. De golflengte van een magnetron is ongeveer 12 cm en de maaswijdte ongeveer een mm, zodat er een zeer goede afscherming is. Voor het afschermen van een magnetisch veld worden series van gesloten doosjes van mumetaal gebruikt. Ontvangst van radiosignalen is in een kooi van Faraday daarom niet mogelijk. Het uitzenden van radiosignalen door een zender met antenne in een kooi van Faraday is ook niet mogelijk. Allerlei stoorvelden, zoals van bliksem, hebben in een kooi van Faraday geen invloed; vandaar dat kritische natuurkundige experimenten vaak in een dergelijke kooi gedaan worden. Een dichte auto werkt als kooi van Faraday, maar vanwege de grote ramen is ontvangst van hoge frequenties zoals voor GSM (golflengte 33 cm) in de auto nog wel mogelijk. Tevens hebben alle moderne auto's tegenwoordig in de voorruit een "communicatievenster", zichtbaar door de zwarte stipjes, direct achter de binnenspiegel, waardoor wel (beperkte) elektromagnetische golven zoals GSM-ontvangst mogelijk is.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Mec, #F#
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 26 okt 2014, 22:01

haha het betonvlechtwerk in de muren om me heen zou dus elke 1.2 cm een stuk staal moeten bevatten om een beetje wifi goed tegen te houden... dus zeg maar dag met je handje tegen de kooy van faraday werking van betonstaal om evt wat gsm/wifi tegen te houden.

Nou is het natuurlijk wel zo dat muren de intensiteit van een em-signaal enigszinds dempen en dus de belasting van wifi signalen van de buren wat minder groot is dan wanneer je zelf zo gek zou zijn om de wifi van je eigen router aan te zetten.. ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus, Mec
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 okt 2014, 09:49

#F# schreef:haha het betonvlechtwerk in de muren om me heen zou dus elke 1.2 cm een stuk staal moeten bevatten om een beetje wifi goed tegen te houden... dus zeg maar dag met je handje tegen de kooy van faraday werking van betonstaal om evt wat gsm/wifi tegen te houden.

Nou is het natuurlijk wel zo dat muren de intensiteit van een em-signaal enigszinds dempen en dus de belasting van wifi signalen van de buren wat minder groot is dan wanneer je zelf zo gek zou zijn om de wifi van je eigen router aan te zetten.. ;)
Neem je antidetectie folie, en behang je daar je huis mee, niet de ramen vergeten! :D
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 27 okt 2014, 10:20

#F# schreef:
Har-o-bed schreef:Deze is heel informatief!

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/mee ... op-krijgt/
ik ben eerlijk gezegd niet echt een fan van de info die op wanttoknow verspreid wordt...
het artikel dat je aanhaalt is bovendien geschreven door iemand met een bedrijf in antistralingsartikelen en wat belangen betreft dus niet geheel neutraal.

Daarmee wil ik nog steeds niet zeggen dat ik denk dat electrosmog geen probleem is.
En in het artikel staat ook wel een klein beetje info die je helpt bewuster te zijn.

de beste opmerking stond nog in de commentaren eronder...:

je kan wel van alles doen om je te beschermen tegen straling en de gevolgen van de effecten te verhelpen, maar de oplossing van het probleem ligt toch in het aanpakken van bronnen van de straling, dwz wifi/gsm enz.

maar ga dr maar aanstaan om bijvoorbeeld ziggo (en zn klanten) ervan te overtuigen dat 1 miljoen wifi hotspots toch echt een heel slecht idee is.
Het komt dan weer op neer dat een groot bedrijf met grote economische belangen vaak politiek gezien toch de winnaar van een strijd is, en niet de burger die uiteindelijk qua gezondheid dupe van het verdienmodel van het bedrijf wordt.
En ja.... wifi en gsm is erg handig... dus willen de meeste mensen er zelf helemaal niet vanaf.
Geef ze maar eens de keuze: nu leven met wifi/GSM en hoogstwaarschijnlijk ziek en minder oud worden... of zonder wifi/gsm en gezond oud...
Ik denk dat je vaak een ontkenning van het probleem krijgt en dus de keuze om NU wifi te hebben.
Hai #F#
Ik heb al een aantal jaren contact met de schrijver van het artikel, ik heb ook wat boeken van hem liggen. En ik lees eerlijk gezegd ook niet zo veel op wanttoknow maar volgens mij is het daar een aardige vergaarbak, voor ieder wat wils.

Anyways, de schrijver heeft zich jaren pro actief ingezet tegen zendmastterreur oa bij draadloos Groningen. Hij verkoopt inderdaad wat spullen, die zijn voortgekomen uit zijn kennis over deze materie en omdat hij zelf behoorlijk elektrosensitief was. En zijn partner en hij slecht sliepen. Omdat mijn moeder slecht sliep heb ik haar gezegd dat ze dat ook kan proberen en ze slaapt sindsdien een stuk beter. Dat terzijde. Ik geloof in de goede bedoelingen van de schrijver en heb al veel positieve feedback gelezen over de slaapblokjes.

En inderdaad, de meeste mensen denken gewoon niet na en verdiepen zich bijna nergens in, dus meer dan jezelf zoveel mogelijk te beschermen door geen draadloos en een gezond mogelijk immuumsysteem behouden.
Bij een ondermijnd immuumsysteem kun je veel met het stappenplan van Charles Claesen wat ik hier al eerder heb gepost.

Schimmels en bacterieeen zoals borrelia worden trouwens ook 600X actiever. Toevallig heb ik de laatste maanden behoorlijk wat schimmels in mijn douche gekregen.(en daarvoor niet) Ik ga toch eens even na of mijn buren misschien hotspots hebben.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... -lyme.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, BL@DE, Toxopeus, Mec, #F#, kwest
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 28 okt 2014, 10:04

Hier nog het betreffende stuk van Charles Claesen en het 30 stappenplan....

Har-o-bed schreef:http://milieuziektes.nl/
Sinds 1999 houd ik mij intensief met de problematiek van elektrosensitiviteit bezig.
Naast de vraag waarom een aantal personen die aandoening krigen, heb ik mij tevens de vraag gesteld waarom ca. 75% van de bevolking nog helemaal geen problemen ondervindt van dit oerwoud van elektrosmog. Want dat is een feit wat niet te loochenen valt.
En mijn mening is, dat deze groep misschien een iets beschadigd immuunsysteem zal hebben, maar waarbij de kritische drempel nog helemaal niet bereikt is, en het ook nog zeer lang zal duren eer die bereikt wordt.

De resterende 25% kan wel een beschadigd immuunsyteem hebben, waar verschillende onsamenhangende oorzaken voor kunnen zijn, zelfs zonder elektrosmog.
Het is wel zo, dat elektrosmog kan helpen de kritische drempel te overschrijden.
In ieder geval kan men elektrosensitief worden wanneer de kritische drempel overschreden wordt.
Typerend daarbij is, dat daarvoor een behoorlijke hoeveelheid elektrosmog nodig is, maar wanneer men eenmaal elektrosensitief geworden, men bij uiterst geringen hoeveelheden al met lichamelijke klachten kan reageren. Daar hebben de wetenschappers nog geen kaas van gegeten.

Op Pagina11f.html (03-09-2011) heb ik beschreven hoe ik dat zie met testen elektrosensitiviteit.

Mijn punt is nu, dat wanneer men in staat is om het beschadigde immuunsyteem re repareren, de gevoeligheid voor elektrosmog afneemt. Dat is in de praktijk al bewezen.
Voormalige zware elektrosensitieven, die vroeger aan huis geklusiterd zaten, kunnen nu weer in het openbaar verschijnen, met het openbaar vervoer reizen en weer op kantoor functioneren.
Natuurlijk moet men daar het een en ander voor doen.
Ik heb daartoe mijn 30 puntenplan opgesteld als therapie, welke men zelf kan uitvoeren.
En 's werelds eerste Rife Freqiency Therapy Device, de ClaeSmog, ontwikkeld, welke gebaseerd is op longitudinale golven.

Net zoals niet iedereen kanker krijgt, zal ook niet iedereen elektrosensitief worden. Zeker niet de personen in de 75% groep.
Alleen dus een gedeelte van de overige 25% loopt risico.

Alhoewel bij velen de link gezondheidsklachten en elektrosmog nog niet gelegd is, mede dank zij de onwetendheid bij vele artsen, schat ik het aantal betroffenen in Nederland op ca. 5.000 personen.
Dat zijn er veel minder dan menigeen denkt, maar dat zijn er wel 5.000 teveel.
Deze personen hebben ook recht op een gezond leefmilieu.

Het is weliswaar nog een minderheid, maar een, die toch wel groeiende is.
Hier ben ik niet zo pessimistisch als vele anderen, maar het blijft wel een punt waar terdege op gelet dient te worden.
Het milieu wordt steeds vuiler en ook ons voedsel bevat niet meer de nodige voedingsstoffen, zoals dat vroeger het geval was, en moeten we ons behelpen met extra vitamines en supplementen.

Ook ben ik geen voorstander van al die kankerverhalen.
Zendmasten veroorzaken geen kanker, want anders zou nu iedereen kanker hebben, hetgeen gelukkig niet het geval is.
Wat wèl het geval is, is het feit dat personen die sowieso kanker zouden krijgen op een termijn van bijvoorbeeld 20 jaar, deze kanker door elektrosmog nu versneld naar buiten treedt.
En dat kan volgens Donna Fischer op 5 jaar en volgens Samuel Milham op 3 jaar tijd gebeuren.
Dat is geheel andere koek.
Maar het dagelijkse lijden waar veel elektrosensitieven aan onderhevig zijn maar daarom niet gebagatelliseerd worden en wel degelijk serieus genomen worden.
Een groot euvel is het onbegrip van de omgeving en veel artsen, die er weinig van (willen) begrijpen.
Wat velen ook niet begrijpen is het feit dat proeven op gezonde personen helemaal niets zegt. Enkel elektrosensitieven kunnen op bepaalde velden reageren!

Wetenschappers stellen na analyse van een aantal EU rapporten, dat we nu bezig zijn DNA en genen te beschadigen, waarvan de negatieve gevolgen pas over drie à vier generaties naar buiten treden.
Specifiek meisjes kunnen deze beschadigingen doorgeven aan hun dochters, die dat ook weer doorgeven, en waarvan de desastreuze resultaten dan pas naar buiten komen.
We dienen dus extra zuinig op onze kinderen te zijn en die juist extra gevoelig en vatbaar zijn.

30 stappenplan
http://www.hetbitje.nl/Bitje201306.pdf
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, #F#, kwest
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 16 nov 2014, 01:26

Study: Cellphone Use ‘Triples Brain Tumor Rates’
12-11-2014
Afbeelding

Did you ever wonder how a cell phone might affect your brain? When you think about it, the use of cell phones is massively experimental, as we had no idea what kind of negative effects they might have on people when they were first introduced. Well now, decades after heavy use of cell phones, a study shows that brain tumor rates nearly triple after 25 years of cell phone use.

The Swedish study, published in the journal http://www.pathophysiologyjournal.com/a ... 9/abstract Pathophysiology, found that the longer someone talked on their phone — in terms of hours and years — the more likely they were to develop glioma, a deadly form of brain cancer.

The study found that, overall, people who used wireless phones for more than a year were at 70% greater risk of brain cancer as compared to those who used wireless phones for a year or less. http://www.prlog.org/12216483-brain-can ... study.html

Dr. Gabriel Zada, a neurosurgeon at the University of Southern California’s Keck School of Medicine who wasn’t involved in the study, said that the study provides more evidence that cell phones and brain cancer may be linked. http://www.reuters.com/article/2014/11/ ... 6Y20141111

Indeed, the Swedish study came to similar conclusions as many other studies – that cell phone use increases brain cancer risk. Another study examining how cell phones might fuel brain cancer followed nearly 800,000 middle-aged women for seven years. In that time, there were 51,680 invasive cancers and 1,261 cancers of the central nervous system. But when analyzing the data and looking at the women who reported using cell phones for over ten years, a 10% increase in meningioma risk was discovered. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23657200 -

Here is the good news: even though the Swedish study mentioned above tripled the risk of developing glioma, the chances of someone being diagnosed with this type of brain tumor are extremely low. One study found that just more than 5 out of 100,000 Europeans (.005%) were diagnosed with a malignant brain tumor between 1995 and 2002. Tripling that rate puts the chances of developing glioma at .016%.

But even still, there are numerous ways cell phones could negatively affect your brain. So what can you do to prevent these potential negative effects? Whether you have the latest LTE technology or an old flip-phone, you can minimize your exposure to cell phone radiation by:

Seldom holding the phone up to your head. This can be accomplished by either using the speaker option or using headphones with a microphone attached.

Not sleeping with your phone next to you, and turning it off at night.

Shutting it off while not in use.

Look into, heavily research, and invest in radiation protection options for your phone.

Placing your phone in ‘airplane’ mode if you cannot turn it off entirely.

Informing everyone of the dangers of cellphone use.

http://naturalsociety.com/study-cellpho ... mor-rates/

=================================================================

December 1, 2013

A new study published in Clinical Neurophysiology suggests it doesn’t take years or even months of exposure for cell phone radiation to (negatively) alter our brains—it only takes minutes. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24012322 -
Afbeelding
The phones used in this double-blind, crossover, randomized study emitted LTE radiation, or the LTE technology so popular in “fourth generation” (4G) phones, the phones everyone clamors for.

The researchers exposed the right ears of 18 study participants to LTE radio frequency radiation. In just 30 minutes, they observed changes in brain activity. The radiation levels were within legal limits and the phone was always kept 1 cm from the ear.

Brain activity was measured using MRIs twice during a resting state, once after LTE exposure, and once after being exposed to “sham” exposure or a control. Both the right and left hemispheres of the brain were affected by the radiation.

Though this certainly isn’t the first study to examine how cells phones and electromagnetic frequencies alter regions of the brain, this is the first study to be carried out on LTE technology, the “fastest developing mobile system technology ever,” according to Global Mobile Suppliers Association. And the U.S. is the largest market for LTE in the world. More than half of the 91 million LTE subscribers around the world in March 2013 were in the U.S.

What do these changes in brain activity mean? We don’t know that yet, but previous studies have linked such cell phone radiation to sperm damage, weakened bones, increased “genetic stress”, cellular damage, and certainly brain cancer. Some have suggested it can lead to autism and Alzheimer’s disease in the long term.

Whether you have the latest LTE technology or an old flip-phone, you can minimize your exposure to cell phone radiation by:

Never holding the phone up to your head
Using the speaker instead
Not sleeping with your phone next to you
Shutting it off while not in use
Investing in radiation protection

Cell phones have changed the way many of us live. We are more connected now than ever before, but these little devices have distanced us in unimaginable ways. Add to that the potential health effects of cell phone radiation and it makes you wonder if we were better off before.

With emerging technology such as LTE, we are introducing things into our lives before we fully understand how they work and all of their potential effects. By the time we really understand their long-term effects, it could be too late.

http://naturalsociety.com/study-30-minu ... -activity/
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
kwest
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 08 dec 2014, 00:37

Oproep voor behoud ‘witte zones’ (stralingsarme zones); lees ook de binnengekomen reacties
dinsdag, 30 december 2014 - Dossier: Algemeen

Debat op 17 december uitgesteld, actie loopt door.

Veel mensen, vooral uit de grensgebieden, klagen over de slechte mobiele bereikbaarheid van 112. Telecombedrijven en gemeenten willen samenwerken om de mobiele bereikbaarheid van 112 te verbeteren. Zo komen er mogelijk steunzenders in kerktorens in de gebieden waar het alarmnummer nu niet te bereiken is. Het CDA in de Tweede Kamer wil dat de telecomproviders 100% mobiele dekking gaan bieden.
Bij 100% mobiele dekking verdwijnen helaas de ‘witte zones’, de gebieden die zodanig stralingsarm zijn dat elektrohypersensitieve mensen daar kunnen wonen.
Het is belangrijk dat deze zones behouden blijven voor elektrogevoeligen en anderen die in een stralingsarme omgeving willen verblijven.

Deze oproep is op 1 oktober op StopUMTS gezet omdat op 17 december a.s. in de Tweede Kamer een debat gepland was met de ministers van Economische Zaken en van Veiligheid en Justitie over de bereikbaarheid van 112. Het is van groot belang een tegengeluid te laten horen. Daarom willen we de onderstaande brief naar de Ministers en Tweede Kamerleden sturen.

Het openbare debat op 17 december is inmiddels uitgesteld tot het voorjaar. Natuurlijk gaan we door met onze actie. In februari (twee maanden voor het debat) willen we onderstaande oproep naar de betrokken ministeries en naar de fractievoorzitters van de Tweede Kamer sturen, met de selectie van de reacties (zie de link onderaan) en de lijst van ondertekenaars.
Inmiddels hebben we eveneens toestemming de petitie in het voorjaar vlak voor het debat aan de vaste commissie van Economische zaken aan te bieden.

Ondersteun je deze brief en wil je graag de witte zones behouden, mail dan naar:
wittezones112@gmail.com;
onder vermelding van naam en woonplaats.
Dit is een speciaal voor dit doel gemaakt mailadres van StopUMTS.

Commentaar/reacties erbij mag maar hoeft niet. Een selectie wordt gescheiden van de namen apart en anoniem aan het eind van de brief met ondertekenaars opgenomen.
Eventuele titels kunnen naar wens in de lijst vermeld worden.

Deze oproep wordt mede ondersteund door de Stichting EHS, Verminder-electrosmog, het Nationaal Platform Stralingsrisico's (NPS), het Nederlands Instituut voor Bouwbiologie en Ecologie (NIBE), de Stichting Kennisplatform Elektromagnetische Straling en de Partij voor Mens en Spirit.

Op 6 dec. waren er 632 ondertekenaars.

We wisten al dat Nederlanders gevlucht waren naar Duitsland (o.a. de Eifel) Frankrijk (o.a. de Vogezen) en Noorwegen. Er zijn nu ook verhalen bij ons binnengekomen van andere vluchtelingen naar Duitsland en Frankrijk, en ook van mensen die naar Portugal, Suriname en India gevlucht zijn.
De laatste schreef onder meer: Als ik moet kiezen tussen koeienpoep op straat of de Wi-Fi van de buren, is het voor mij duidelijk wat het smerigst is.

Eke en Leendert Vriens (StopUMTS)

http://www.stopumts.nl/doc.php/Oproepen ... s%E2%80%99
Geachte Ministers en Kamerleden,

Over de slechte mobiele bereikbaarheid van 112 waar veel mensen over klagen werd onlangs in de media bericht. Wij pleiten echter voor het behoud van ‘witte zones’, plekken met slechte mobiele bereikbaarheid. Het behoud van witte zones is van groot belang voor mensen die ziek worden door elektromagnetische velden (EMV) van draadloze communicatie. Steeds meer mensen klagen over gezondheidsproblemen, zoals slecht slapen, concentratieverlies, huidproblemen, tinnitus, hoofdpijn, gewrichtspijnen, duizeligheid. Dit als gevolg van de toenemende stralingsbelasting, o.a. door de uitrol van 4G en WiFi. Er zijn mensen die zo ziek worden van de straling dat zij een zwervend bestaan leiden en van plek naar plek verhuizen om de straling te vermijden.

De commissie Elektromagnetische Velden van de Gezondheidsraad meent dat de straling van draadloze communicatie onder de blootstellingslimieten niet schadelijk is. Deze limieten zijn alleen gebaseerd op schadelijkheid door thermische effecten. Er zijn echter naast de genoemde ervaringen van personen wereldwijd al duizenden peer-reviewed publicaties verschenen waarin niet-thermische biologische effecten zijn aangetoond. Een aantal daarvan kan schadelijk voor de gezondheid zijn. Desondanks beroept de Gezondheidsraad (GR) zich nog steeds op het argument dat er ‘niet genoeg wetenschappelijk bewijs’ is voor gezondheidsrisico’s. De GR stelt tevens dat nog ‘jarenlang onderzoek’ op dit gebied nodig zal zijn om tot definitieve conclusies te komen. Op deze argumentatie van de GR wordt in onderstaande link kritisch ingegaan:
pdf/Overheidsbeleid-gezondheidsschade-EMV.pdf

Ook het Kennisplatform Elektromagnetische Velden & Gezondheid heeft op 14 juli jl. in een brief deze thematiek onder de aandacht gebracht:
http://www.kennisplatform.nl/actueel/14 ... sters.aspx .

Omdat er al zo veel mensen ziek zijn door EMV van draadloze communicatie verzoeken wij u met klem om de gebieden met slechte mobiele bereikbaarheid van 112, de ‘witte zones’ die er zijn, te behouden en andere te creëren.

Met vriendelijke groet,

Lijst met ondertekenaars (wordt later aan de oproep toegevoegd)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus, Mec
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 23 sep 2015, 00:39

Vijf vragen over wifi via lantaarnpaal
DVHN | Gepubliceerd op 22 september 2015, 16:27

In het Noorden zijn zo'n 38.000 huishoudens en 15.000 bedrijven verstoken van snel internet. Enexis en de gemeente Stadskanaal proberen daar een oplossing voor te vinden en daarom komt er nu een proef met wifi via lantaarnpalen.

In Vledderveen wordt een proef gestart om snel internet via het openbaar verlichtingsnetwerk aan te bieden. Kort gezegd: wifi via lantaarnpalen. Het zou een oplossing kunnen zijn voor huishoudens in buitengebieden die geen toegang tot snel internet hebben. De Europese Unie heeft als doel gesteld dat iedere Europese burger in 2020 breedbandinternet moet hebben. Er is volgens Brussel namelijk een sterk verband tussen economische groei en toegang tot snel internet. Voor buitengebieden kan die groei een groot verschil maken.

Is deze proef uniek?

Volgens Enexis is de proef uniek in Nederland. Er zijn wel varianten in binnen- en buitenland bekend: in Plymouth worden lantaarnpalen gebruikt om de binnenstad van wifi te voorzien. In het Drentse Oranje wordt geprobeerd via de televisietoren in Smilde draadloos internet te leveren aan de bewoners. In Loppersum komt een proef met snel draadloos internet. Daar gaat het om een proef met de opvolger van 4G, die hogere snelheden kan bieden dan de huidige generatie mobiele netwerken.

Hoe werkt het?

Door op het stroomnetwerk ook een internetsignaal te laten meeliften hoopt netwerkbeheerder Enexis snel internet te kunnen leveren. Dat internetsignaal wordt vervolgens over het stroomnet van de lantaarnpalen geleid naar een wifi-zender in de paal. Zo kan de directe omgeving draadloos internetten. Volgens Enexis kunnen snelheden tot 60 Mb gehaald worden. Dat is sneller dan vaak beschikbaar is in buitengebieden en zou voldoende moeten zijn voor dagelijks gebruik. Kabelinternet in de stad haalt overigens tot 200 Mb, glasvezel zelfs 500 Mb.

Waarom Vledderveen en niet bijvoorbeeld de stad Groningen?

Veel bewoners hebben een langzame verbinding omdat het onrendabel is voor internetproviders om nieuwe kabels aan te leggen. Vaak wonen mensen ook nog eens ver uit elkaar. Dat betekent dat niet allen de providers, maar ook individuele bewoners hoge bedragen moeten betalen om aangesloten te worden. In een stad ligt dat anders. Door de grote hoeveelheid klanten op een klein oppervlak is het al snel rendabel om een kabel of glasvezel aan te leggen. Dit probleem speelt dus vooral op het platteland.

Wat zijn de mogelijke problemen?

In principe kan wifi hoge snelheden halen, maar daarbij is het wel noodzakelijk dat het signaal sterk genoeg is en er niet te veel mensen op een hotspot worden aangesloten. Gebruikers delen namelijk de bandbreedte op een wifi-netwerk. Deze proef is bedoeld voor dunbevolkte gebieden, waar het aantal gebruikers per wifi-paal beperkt kan blijven.

Het Engelse Institution of Engineering and Technology beschrijft ook een ander probleem: de techniek om breedband over het stroomnetwerk te leveren is (nog) niet volwassen. Experimenten met Broadband over Power Line zijn volgens hen over het algemeen een stille dood gestorven. ,,Ondanks alle initiatieven lijkt de uitkomst van alle proeven ertoe te hebben geleid dat de netbeheerders en/of internetproviders de techniek niet geschikt vonden om breedband over te verzorgen”, aldus het technologie-instituut. Dat wil overigens niet zeggen dat de proef in Vledderveen ook gedoemd is te mislukken.

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/vij ... 67143.html

Sneller internet en daardoor meer economische groei, ammehoela. Gewoon lokaal naar de klant toe gaan, levert meer op en gezonder!
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, ninti
blackbox
Administrator
Administrator

za 26 sep 2015, 14:31

Health Impacts of Wireless Radiation on Children

Italy and Israel to Ban WiFi in Schools, Preschools

Teton Village, WY — (SBWIRE) — As of this fall, Israel and Italy are officially recommending schools reduce children’s exposures to wireless radiation.

The Israeli Ministry of Health has initiated a major public awareness effort to reduce wireless and electromagnetic radiation exposures to children. In similar action, the Italian State Parliament of South Tyrol voted to allow the application of the precautionary principle to replace existing wireless networks whenever possible with wired networks or those that emit less radiation.wifi-children-cell

Afbeelding

The Israeli Ministry of Health (MoH) recommendations are published in the Environmental Health in Israel Report 2014 which states that
“Precautions should be strictly enforced with regard to children, who are more sensitive to developing cancer.”

MORE:
http://www.globalresearch.ca/health-imp ... en/5477782
illuminati of my own reality
blackbox
Administrator
Administrator

zo 11 okt 2015, 14:34

Wireless is amazing – but is it safe? GENERATION ZAPPED! looks for answers

!!!!!
http://generationzapped.com/trailer/
blackbox
Administrator
Administrator

do 22 okt 2015, 11:50

France bans WiFi in childcare facilities for children under 3

cell phone radiation, they developed the signs of ADHD, which followed them into adulthood. The problems with "attention, hyperactivity and memory continued when the mice became adults and were worse the longer they were exposed to cellphone radiation in the womb, the researchers said."

In one 2008 study, it was "revealed that mothers who used mobile phones were 54 percent more likely to have children with behavioral problems. When the children also later used the phones themselves by age 7, they were:

80 percent more likely to suffer from difficulties with behavior
25 percent more at risk from emotional problems
34 percent more likely to suffer from difficulties relating to their peers
35 percent more likely to be hyperactive
49 percent more prone to problems with conduct"

Prof. Olle Johansson is asked about irreversible sterility in mice due to microwave exposure

http://articles.mercola.com/sites/artic ... -adhd.aspx

http://health.usnews.com/health-news/ne ... ms-in-mice
blackbox
Administrator
Administrator

ma 11 jan 2016, 14:15

Electromagnetic Energy in the Air

Afbeelding

Because today’s geoengineering operations seem to involve electromagnetic energy produced from ground-based antennas called “ionospheric heaters” or “Hertzian Antennas” or various types of radar, we should know more about this ubiquitous and (to most) mysterious energy. This article gives an overview of what electromagnetic energy is and how it manifests itself in our every day life. It can be harmful or it can be beneficial. Once we establish what this stuff is and what it does, we will examine its use as part of today’s global weather modification operations.

Most of the time, you can’t feel it, hear it, smell it, or taste it, but electromagnetic energy is present in many different forms around us for our entire lives. Whether you’re camped out under the stars, in the middle of the desert, or home in bed, the light of a starry night, the passing electrical fields in weather systems, or the electrical fields from the wires in the walls of your house are constantly present. Since you rely on electrical signals in your nervous system to react, think, and experience emotions, the electrical fields in your environment can influence you in a powerful way.

Most people don’t realize that their cellphones are miniature microwave heaters. Whether carried in the pocket, in the bra, or in your hand near your face and head, you are irradiating yourself with signals that penetrate your body and brain, and the frequency is in the same microwave range as the kitchen appliance that heats your soup. Most cellphones today have GPS units built-in, and the very fact that a phone (whether it’s turned on or not) knows where you are on the surface of the earth is an indication that it’s communicating with a satellite about 22,000 miles above your head. The GPS signal grid is an electromagnetic net-sending energy not only to your phone, but into and through your body. Other signals, like those from cellphone/surveillance towers, traffic light sensors, police radar, “naked” body scanners at the airport, and WiFi internet equipment are sending invisible beams through the air and through you.

One cycle of the wave energy varies from zero to maximum, back to zero, to minimum, and back to zero again. All that back-and-forth takes up a certain amount of distance (wave length), and just like the difference between a wave on the ocean and a ripple on a pond, these waves have relative size and strength…called “amplitude”, or volume. The number of fluctuations or “cycles” is what we call the “frequency” of these waves; which means how many of them occur during one second. “Frequency” describes the waves, so use the term as an adjective rather than a noun. Nothing shows off ignorance like the misuse of a Physics term! Have you noticed that waves breaking near the shore have a different shape than waves further out? The increasing shallowness makes the wave crest and then break as the impulse no longer has enough water to travel. In music, we can tell the difference between a trumpet and a flute, even though they’re playing the exact same frequency. The harmonics produced by different instruments cause a different shape in the wave energy, and our minds use this cue to distinguish between them. Wave shape is important when it comes to any type of energy, and even the purest waveform produced in a laboratory gets distorted when it enters the physical environment. Things like reflection, absorption, resonance, and interference all affect transmission, as you’ve probably noticed when your cell phone signal fades in one of those notorious “dead zones.”

Have you noticed that X-ray technicians rarely stay in the room when you’re getting irradiated? This is because very high frequency electromagnetic energy is actually powerful enough to damage cells in your body. The technicians are around this energy all the time, so either they wear a lead shield, or they get far enough away to avoid exposure. Above the ultraviolet range, the higher energy and frequency of X-rays and Gamma rays not only penetrate human tissue, they can damage cells by knocking electrons away from their proper atoms (ionization). When this happens, the cells begin to leak and die, or they mutate and cause cancer.

The natural rays coming from the sun can damage our eyes and skin, but for the most part, our bodies have not only evolved natural protection against too much exposure, we actually need a certain amount of direct sunlight to supply the vitamin D that keeps us well. Physicist Tom Valone says, “HV [high voltage] static and dynamic EMFs [electromagnetic fields] have been an integral part of the human experience for thousands of years of evolution so that we biologically thrive in response to them.”[1] The natural signals we receive are from a blend of sources like the earth’s Schumann Resonance (about 8 cycles a second), momentary charges from distant lightning, and even electrical fields generated by seismic stresses on tectonic plates. The power of the natural signal can vary, especially if a lightning storm is right over you. But an analysis of this healthy exposure shows we need a wide variety of different frequencies and wave shapes. The problem arises with sustained, artificial exposure to concentrated, uniform energy fields. The human body responds to this exposure with a variety of disease states from: arthritis, depression, fibromyalgia, leukemia, and birth defects, to cancer. The red pigment in your blood is based on iron, which is a conductive and magnetic metal. What could all the powerful, artificial signals in our environment be doing to the “circuit” of your blood and the electrical signals in your nervous system? As of yet, we largely don’t know.

By 1974, “voice to skull” communication (carried by microwaves) was available as an electronic harassment or communication method for United States Special Forces. This technology is based on modulating a microwave carrier signal with electronically superimposed, subliminal words. It seems apparent there is a potential for advertising devices to plant suggestions in your mind. After passing one of those annoying advertising monitors at the store, you may suddenly have a compulsion to buy new tires for the car-even though you hadn’t thought of it or planned to do so. This phenomenon is more than subliminal advertising, it’s called “entrainment.” It’s fairly common for entertainment media to contain subliminal entrainment signals that induce an almost hypnotic, zombie state by synchronizing with and slowly altering your brain waves. Your brain waves have a natural shape and rate, depending on what you’re doing. The lower frequency, slower waves are associated with sleep and meditation, while faster rhythms are associated with analytical thinking or intellectual effort. If you just got a new video game and find yourself calling in sick to work, failing to change clothes or bathe, and eating food delivered to your door for a couple of weeks, you are entrained, my friend.

MORE:
http://www.activistpost.com/2016/01/ele ... e-air.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus, NoMore
blackbox
Administrator
Administrator

ma 01 feb 2016, 13:44

NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

do 07 jul 2016, 09:44

...Als sommige van de chemtrails die over onze hoofden wordt gesproeid, stoffen zitten voor het geleiden van electromagnetische energie, dan kunnen inwoners van alle betrokken gebieden in nog groter gevaar verkeren vanwege de intense electromagnetische straling, uitgezonden door mobiele telefoons en microgolf zenders, radar installaties op militaire basissen, hoogspanningsleidingen, hoge intensiteit militaire verbindingstorens en tienduizenden andere goed gedocumenteerde bronnen van ‘electrosmog’ – meer dan 15 miljoen keer meer, dan de natuurlijke achtergrond niveaus...

http://www.zozeg.nl/archief/owningthewe ... ather.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 sep 2016, 14:12

Ik ondersteun deze actie en wil dat de Nederlandse overheid mijn gezondheid serieus gaat nemen. Dit betekent voor mij dat het redelijke voorzorgsbeginsel van 10 microwatt (= 100.000 x lager dan de huidige HF stralingsnorm) gaat worden toegepast, eerlijke voorlichting gegeven wordt en het 4G netwerk alsook het gebruik van Wi-Fi op openbare plaatsen niet wordt gestimuleerd. www.verminder-electrosmog.nl/petitie/ondertekenen

http://www.verminder-electrosmog.nl/petitie/inhoud/
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”