Voeding echt zo slecht?

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 18:30

8lou1 schreef:ten eerste geloof ik in evolutie en dus ook in de ontwikkeling van mijn genen,
prima maar als je kijkt naar hoe je in elkaar zit ben je een fructivoor daar is niks aan ge(d)evolueerd.. misschien dat het je natte droom is dat je nakomelingen ooit devolueren naar carnivoren omdat jij geilt op de marteling van dieren??
ten tweede als ik geen boodschappen van familie zou krijgen zat ik hier al aan de hongerdood met mijn kids, dus praat me aub niet over armoe in t buitenland kijk eerst eens in je eigen achtertuin.
je mist totaal mn punt.. de wereldbevolking zou met gemak gevoed worden als we geen vlees zouden eten.
ten derde energetisch gezien hebben planten net zoveel bestaansrecht als dieren en vind ik kassen kweek net zo kwaadaardig als kistkalveren.
En of dat planten bestaansrecht hebben zonder planten zouden wij niet bestaan.. het bewustzijn van een plant vergeleken met een dier is dan weer totaal iets anders.. bovendien wil een plant dat zn vruchten opgegeten worden voor het verspreiden van het zaad als dat niet gebeurt rot de vrucht maar weg.
ten vierde die winstopbreng van bioproducten gaat naar de zelfde elite als die van de massa industrie, dus waar praten we nou over.
Hier hebben we het helemaal niet over.
ten vijfde wat is egoistisch? dat ik niet meer vecht tegen de bierkaai? kom een weekje in mijn schoenen staan zul je zien wie er hier egoistisch is
bierkaai?
hoe dan ook.. egoistisch is dat je puur uit verslaving dieren verkracht laat worden en laat martelen in concentratiekampen omdat je zelf verslaafd bent aan het eten van vlees.
kosten zijn geen argument want je kunt veganistisch goedkoper eten als dat je vleeseter bent.. zelfs in deze wereld die volledig gefocust en gesubsidieert is op het eten van vlees.

"humans have victimized animals to such a degree, that they aren't even considered victims, they aren't even considered at all, they're nothing, they don't count, they don't matter, they're commodities like tv sets and cell phones. "
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

ma 24 mar 2014, 18:42

Maar Tobi / Vrill, mag ik vragen hoe je aankijkt tegen de prehistorie? En dan met name tegen het feit dat de mens toen ook vlees en vis at naast dat ze zaden en noten en groeten en andere zaken aten?

Ik snap jouw standpunten wel hoor, en in een aantal van je standpunten kan ik me ook wel vinden, maar de keerzijde is dat ik ook mijn visie en standpunten heb daarnaast is het zo dat ik daar waar mogelijk altijd kies voor de meest harmonieuze oplossing voor men en dier.
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 18:50

Tobi schreef:je bent gemaakt om fruit en groente te eten..
Mensen hebben 0.0 carnivoor/omnivoor instinct zet een levend konijn en een appel bij een kind en als ie het konijn gaat eten en speelt met de appel dan ben ik de rest van je leven je slaaf.
vlees eten is iets dat ons aangeleerd word door onze ouders die dat weer aangeleerd zijn door hun ouders etc.
Je lijkt soms net een Jehova's getuige, maar dan op voedselgebied.. (begint een beetje op de libertariër discussie te lijken, waarin alleen jij gelijk leek te mogen hebben en er van gezonde discussie amper sprake was)

Laat ik beginnen door te zeggen dat ik zelf vegetariër ben, omdat ik vlees en vis niet lekker vind.

Het kind wordt van zowel de appel als het konijn aangeleerd dat het die kan eten. Een kind stopt misschien de appel in de mond, maar zou net zo goed giftige bessen en plastic in zijn mond stoppen ::) Dieren krijgen ook geleerd wat ze wel en niet kunnen eten.

Voordat 'we' overgingen op een dieet van granen e.d. waren onze voorouders toch echt jagers/verzamelaars, waarbij het grootste deel van de voeding vlees was, iets wat we nog steeds terug zien bij veel natuurvolkeren. Zelfs al leefden de eerste mensen (honderdduizenden jaren geleden) vooral van zaden en noten, in de honderdduizenden jaren erna zijn we ontwikkeld tot een omnivore diersoort. Er wordt door sommige onderzoekers zelfs verondersteld dat de hersenen van mensen evolutionair harder groeiden door proteïnerijk voedsel en dan met name vlees.
Ons carnivoor/omnivoor instinct kunnen we terug zien in (mens)apen zoals de chimpansee, die ook op meer leven dan enkel fruit en groente en zelfs jagen op kleine dieren. Het zijn tevens onze nauwste verwanten in de dieren wereld. Onze vorige nauwste verwant, de neanderthaler, was zelfs voornamelijk carnivoor. Daarnaast is dat instinct waar je het over hebt mijns inziens terug te zien in ons agressieve karakter richting elkaar, maar goed, dat vind ik.

Je kwam eerder met een plaatje met de verschillen tussen carnivoor, herbivoor, etc. Wat er niet bij staat is dat de gemiddelde Frugivore ook dierlijk materiaal tot zich neemt (in het geval van bijvoorbeeld de Orang Oetan zijn dat vaak insecten). Alleen daaruit blijkt uit al dat ook al dat ons dieet uit meer kan en mag bestaan dan slechts groente en fruit en dat vlees niet per se slecht voor ons is (alles altijd met mate; van te veel water gaan we ook dood).
Daarnaast zijn er simplistisch plaatjes van een gebit bij geplaatst, terwijl niet elke omnivoor een zelfde soort gebit heeft, noch die van elke frugivoor en herbivoor bij elke soort dezelfde zijn.

Verder, wat gebit betreft, tasten de suikers en zuren in bijvoorbeeld fruit onze tanden aan, tot het punt dat ze gaatjes krijgen en zelfs uit vallen. Na het eten van fruit, moet je eigenlijk spoelen met een glas water, zodat je mond en speeksel niet al het werk hoeft te doen wat betreft het schoon maken. Je zou mogen verwachten dat als wij als mens frugivoor zijn, dat ons speeksel toch minder moeite zou moeten hebben om ons gebit gezond te houden na het eten van fruit.

bijt anders een keer een levend dier in de nek en eet em rauw op..
Een van de redenen waarom we dat als mens niet kunnen en doen, is omdat we het vlees zijn gaan opwarmen. Dit is juist ook een voorbeeld over hoe we het van generatie op generatie overgebracht hebben, maar dat laat je lekker links liggen omdat het je niet uit komt in jouw verhaal. Als we de afgelopen 20000 jaar het vlees gewoon rauw hadden gegeten, dan zouden we daar als mensheid gewoon tegen kunnen (sterker nog, als je nu begint met het eten van rauw rundvlees en rauwe vis, kunnen je darmen er ook binnen de korste keren tegen). Een ander voorbeeld van hoe onze darmen zich aan kunnen passen aan wat we eten: 80% van Europa is niet lactose intolerant, doordat ons darmstelsel er aan is gaan wennen, terwijl in de rest van de wereld de meerderheid wel lactose intolerant is.

Er zijn bovendien diverse vlees en vissoorten die sowieso rauw gegeten (kunnen) worden, waaronder rundvlees (maar goed, de meeste runderen die gefokt worden zijn EN doorgefokt EN volgespoten met van alles en nog wat) en denk aan haring, zalm en sushi dat allemaal rauw gegeten kan worden. Toen we nog in het wild leefden, aten we vlees ook wel rauw. Het zijn vooral diersoorten die tegenwoordig leven op granen waarbij de bacteriën schadelijk zijn als we die rauw binnenkrijgen.

Veel van onze groenten koken we daarnaast ook, omdat we het dan beter kunnen verteren dan wanneer we ze rauw zouden eten.

Hier trouwens een artikel over een man die eigenlijk enkel nog rauw vlees eet: http://www.vice.com/nl/read/this-guy-ha ... five-years
maar nee jij koopt iets dat verkracht, gemarteld en vermoord is in de supermarkt dat totaal niet meer op het dier lijkt dat maak je dan op smaak met planten en dan gooi je em nog eerst in de pan ook.
Vlees uit de supermarkt (en veelal ook van de slager) is inderdaad slecht behandeld, maar dat doet niks af aan het vlees eten van de mens in het algemeen. De jagers van vroeger joegen zelf op dat vlees en aten het rauw of bakten het, zonder het op smaak te maken met planten, want vlees heeft al smaak van zichzelf. Veel mensen eten liever aardappels met jus (van vlees) omdat aardappels anders te droog en smaakloos bevonden worden, dus wat dat betreft .... (maar goed, dat zal wel aangeleerd zijn, net zoals het op smaak maken van vlees met planten ook aangeleerd is ;) )

Mensen zitten in elkaar om fruit en groente te verteren vlees, melk en eieren zijn we niet voor gemaakt. daar krijgen we alleen amar ziektes en weet ik veel wat voor een negatieve gevolgen van..
Grappig dat je het zegt.
Als ik te veel fruit eet, krijg ik last van mijn maagzuur en lig ik al zwetend te rollen over de vloer van de pijn in mijn buik (hoe meer fruit, hoe groter de kans is dat ik er last van krijg, verse (sinaas)appelsap is voor mij sowieso geen goed idee :P .. neemt niet weg dat ik fruit lekker vind en gewoon eet, maar met mate).
Van aardappels, broccoli, bloemkool, spruiten, bruine bonen, etc, etc, krijgen veel mensen, waaronder ik, gasvorming, omdat je darmen iets meer moeite hebben om het te verteren.
Zaden, noten en pinda's worden door mijn systeem niet volledig verteerd en komen er in stukjes aan de andere kant weer uit :P

edit: dit komt bovendien niet door een verslaving aan vlees. Ik eet al sinds geboorte amper vlees en de afgelopen 10 jaar gewoon helemaal niet meer.
maar nog veel erger de holocaust die we plegen het is echt misselijkmakend en de verslaafde vleeseters blijven amar apathisch hun apathische gedrag goed proberen te praten. kansloos volk die het verdienen om minstens net zo erg behandelt te worden als die dieren.
Het is waar dat de manier waarop er tegenwoordig gefokt en geslacht wordt, misselijkmakend is. Ik vind het ook verschrikkelijk hoe veel dieren behandeld worden.
Echter, die laatste opmerking van jou is weer typisch dat agressieve karakter en laat het bovendien zien dat jij geen haar beter bent dan hen ::)

En uiteindelijk kunnen we als mens ZELF bepalen wat we eten.

Je moet trouwens ophouden over egoïsme van anderen , want dat doet een discussie weinig goed en wekt absolutie geen sympathie op (en zelfs ergernis!!).
Jij hebt zelf een computer en internet waar je je gal kunt spuien over de vleesetende mensheid en niet-libertariërs, terwijl een groot deel van de wereldbevolking niet genoeg middelen heeft om te overleven. Daarnaast verbruiken beiden enorm veel electriciteit, dat op schadelijke manier geproduceerd is, waar onder meer dieren door sterven vanwege luchtvervuiling en het ruimte maken voor servers. De aanleg van akkers voor eetbare gewassen, is OOK ten koste gegaan van leefgebied van dieren. Je hebt kleding die waarschijnlijk gemaakt is door kindertjes en waar schadelijke processen aan vooraf zijn gegaan om het überhaupt te fabriceren. Ga dan helemaal over op het natuurlijke leven van de mens, ga naakt leven en geef al je bezittingen op in ruil voor een leven in een bos, levende op zaden, vruchten en groenten die je daar ter plekke kunt vinden .. zodra je dat doet, ben je zelf geen hypocriet meer en mag je op praten over andermans egoïsme op de manier zoals je nu doet. Zoals het er nu echter voor staat, gedraag je je meer als een fascist.

edit: meeste taal/spellingsfouten eruit proberen te halen en hier en daar wat genuanceerd, omdat mijn bericht niet kwaad bedoeld is.
Laatst gewijzigd door wodan op ma 24 mar 2014, 19:26, 4 keer totaal gewijzigd.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, 8lou1, FreeElectron
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 18:59

Tobi schreef:
8lou1 schreef:ten eerste geloof ik in evolutie en dus ook in de ontwikkeling van mijn genen,
prima maar als je kijkt naar hoe je in elkaar zit ben je een fructivoor daar is niks aan ge(d)evolueerd.. misschien dat het je natte droom is dat je nakomelingen ooit devolueren naar carnivoren omdat jij geilt op de marteling van dieren??
sorry ik geil op andere dingen dan jij omschrijft. en aangezien je blijkbaar mijn genen bestudeerd hebt ga ik maar even niet in op wel of geen fruit, maar ik vraag me wel af over welk tijdsbestek jij gekeken hebt en in hoeverrre je zeker weet wat devolutie is en waarom t een devolutie is. kan u dat aub uitleggen.
ten tweede als ik geen boodschappen van familie zou krijgen zat ik hier al aan de hongerdood met mijn kids, dus praat me aub niet over armoe in t buitenland kijk eerst eens in je eigen achtertuin.
je mist totaal mn punt.. de wereldbevolking zou met gemak gevoed worden als we geen vlees zouden eten.
nee ik mis de point niet. als ik jouw lijn zou volgen dan at ik nu op dit moment suikerbieten en koolrapen omdat er nog niets anders te vreten is hier in dit seizoen. in ieder geval als die stomme everzijnen mn weilandje dat ik niet bezit niet hadden omgeploegd en mijn oogst hadden verwoest.of zal ik aan de biologisch correcte niet uit kassen komende tomaten gaan die per vliegtuig zijn ingevlogen, of de aardappels. kom op zeg kijk eens wat verder dan je neus lang is
ten derde energetisch gezien hebben planten net zoveel bestaansrecht als dieren en vind ik kassen kweek net zo kwaadaardig als kistkalveren.
En of dat planten bestaansrecht hebben zonder planten zouden wij niet bestaan.. het bewustzijn van een plant vergeleken met een dier is dan weer totaal iets anders.. bovendien wil een plant dat zn vruchten opgegeten worden voor het verspreiden van het zaad als dat niet gebeurt rot de vrucht maar weg.
ooit contact gelegd met planten en dieren? geen van beiden houden er van gegeten te worden, net als mensen, maar ze kennen acceptance. planten meer dan dieren. betekend niet dat ze daardoor maar gegeten MOETEN worden. sorry hoor maar das een redenatie waarmee ik zo verkrachting kan goed praten omdat mijn eierstokken nu eenmaal rammelen.
ten vierde die winstopbreng van bioproducten gaat naar de zelfde elite als die van de massa industrie, dus waar praten we nou over.
Hier hebben we het helemaal niet over.
nee? hoe had jij gedacht dan hoe ik als stadsmens zonder tuin of balkon dan aan mijn groenten en fruit zal gaan komen?
ten vijfde wat is egoistisch? dat ik niet meer vecht tegen de bierkaai? kom een weekje in mijn schoenen staan zul je zien wie er hier egoistisch is
bierkaai?
hoe dan ook.. egoistisch is dat je puur uit verslaving dieren verkracht laat worden en laat martelen in concentratiekampen omdat je zelf verslaafd bent aan het eten van vlees.
kosten zijn geen argument want je kunt veganistisch goedkoper eten als dat je vleeseter bent.. zelfs in deze wereld die volledig gefocust en gesubsidieert is op het eten van vlees.
veganistisch is hier absoluut niet goekoper. tis hier zelfs duurder dan appie heijn. en kom niet aan met gezeur over dierenleed, ik ben niet achterlijk ik weet wat er in de wereld speelt. tuurlijk zou het zo moeten zijn dat alles op een humanere manier behandeld wordt, maar ik zou het fijn vinden als ik dat ook wordt in deze kutmaatschappij. en ja ik weet ook wel leuke idealen te verzinnen waarbij ik mijn eigen groente teel en mijn beesten vrij rondlopen en jij er voor kiest een dierenvrije boerderij te nemen en we in vrede naast elkaar leven, maar t moet wel reeel blijven.

"humans have victimized animals to such a degree, that they aren't even considered victims, they aren't even considered at all, they're nothing, they don't count, they don't matter, they're commodities like tv sets and cell phones. "
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:08

Tobi schreef:als je kijkt naar hoe je in elkaar zit ben je een fructivoor daar is niks aan ge(d)evolueerd.. misschien dat het je natte droom is dat je nakomelingen ooit devolueren naar carnivoren omdat jij geilt op de marteling van dieren??
Doe niet zo belachelijk alsjeblieft. Slechts omdat iemand vlees eet omdat hij/zij het lekker vindt, betekent niet dat diegene geilt op marteling van dieren. Het überhaupt durven beweren laat eerder zien dat er een steekje bij jou los zit. En nu ga ik op jouw manier redeneren: misschien een gevolg van te veel vruchtsuikers (edit: dit zeg ik overigens plagend, dus het is niet kwaad bedoeld)
Voor varkens en kippen klopt dat, omdat die voedsel eten wat wij ook zouden kunnen eten. Echter eten veel andere dieren gewoon ander voedsel, zoals gras of plankton ::)

zie mijn eerdere opmerking over egoïsme. Je bent zelf geen haar beter (vind ik). Je geeft om het martelen van de diertjes, maar je geeft geen reet om andere zaken die jou egoïstisch maken.
Laatst gewijzigd door wodan op ma 24 mar 2014, 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:09

wodan.. ik zie dat je post vol met misinformatie en andere onzin staat, maar ik zal vanavond of morgen nog even rustig reageren op jou post en die van lou.. daarna is het Schluss want ik zie er geen heil in energie te gooien in een bodemloze put. het is mij geheel duidelijk dat ik qff niet zou overtuigen op wat voor een manier ik het ook zou zeggen etc.

Daarom post ik op zn hoogst nog wat video's of gewoon teksten over het onderwerp maar ga ik niet in op verslaafde reacties.
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:17

Tobi schreef:wodan.. ik zie dat je post vol met misinformatie en andere onzin staat, maar ik zal vanavond of morgen nog even rustig reageren op jou post en die van lou.. daarna is het Schluss want ik zie er geen heil in energie te gooien in een bodemloze put. het is mij geheel duidelijk dat ik qff niet zou overtuigen op wat voor een manier ik het ook zou zeggen etc.
a) Je hoeft mij niet overtuigen om vegetarisch te leven, omdat ik dat al doe. Ik ben dus niet een van die verslaafden waar je het constant over hebt :-\
b) je hoeft niet te beweren dat je anderen niet kunt overtuigen en dat het dan een bodemloze put is, aangezien je zelf ook niet te overtuigen bent over het feit dat jij dingen misschien te zwart-wit ziet (en ook enorm doorschiet in je bewoording van dingen, zoals 'geilen op martelingen' 'concentratiekampen' 'verslaafden', etc).
c) ik ben benieuwd wat jij dan als misinformatie ziet en waarom
Laatst gewijzigd door wodan op ma 24 mar 2014, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:21

ik denk dat het daar ook in zit tobi. je hoeft me niet te overtuigen.
als jij je thuis voelt in de veganistische wereld dan vind ik dat fijn voor je. als je er over wilt vertellen dan vind ik dat leuk om te lezen omdat t je aan je hart gaat.

MAAR en dat is een grote maar, als je met woorden als verkrachtingen en concentratiekampen en egoisme komt, ja dan trek ik ook van leer.

kijk, ik geloof niet in t idee van fruiteter, maar dat doet er totaal niet toe. tis je taalgebruik wat me op de kast jaagt. als ik de mogelijkheid hier had, dan zou ik dingen ook anders aanpakken en das echt niet alleen met voedsel. maar zoals velen zit ik klem en om dan te gaan denken aan utopieen die voor mij nooit reeel kunnen worden heeft geen zin. leven met wat ik nu heb en kan is vele malen belangrijker. en DAT heb ik dus van planten geleerd.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox, wodan, FreeElectron, Toxopeus
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:36

wodan schreef: a) Je hoeft mij niet overtuigen om vegetarisch te leven, omdat ik dat al doe. Ik ben dus niet een van die verslaafden waar je het constant over hebt :-\
Zuivel is misschien nog wel het meest gruwelijke voor de koeien.

b) je hoeft niet te beweren dat je anderen niet kunt overtuigen en dat het dan een bodemloze put is, aangezien je zelf ook niet te overtuigen bent over het feit dat jij dingen misschien te zwart-wit ziet (en ook enorm doorschiet in je bewoording van dingen, zoals 'geilen op martelingen' 'concentratiekampen' 'verslaafden', etc).
ik ben te overtuigen als het zo is.. maar tegen veganisme is sowieso geen moreel antwoord te vinden. en fysiologisch lijkt het mij ook allemaal vrij duidelijk.. je fysiologie zegt meer als wat archeologie zegt dat mensen 10.000 jaar geleden aten.. wat je doet wil niet zeggen dat je het bent. de consumptie van dierlijke producten staat aan de grond van de grootste ziektes die de wereld teisteren.
wat betreft het doorschieten in de bewoording.. concentratiekampen is gewoon wat het is en geilen op martelingen was een vraag die bij jou niet goed is gevallen schijnbaar.
Dat komt later.
8lou1 schreef:MAAR en dat is een grote maar, als je met woorden als verkrachtingen en concentratiekampen en egoisme komt, ja dan trek ik ook van leer.
Ik ben geen politicus ik vertel het gewoon zoals het is.. als je een vuist in een koe stopt tegen de wil van die koe in om em te bezwangeren zodat je later de melk die bestemt is voor het kalfje kunt stelen en je de koe hoort krijsen om haar kind dat is verkrachting en dat ga ik niet bepoedersuikeren. en als je de dieren vervangt door mensen word het wel ineens een concentratiekamp genoemd.. met concentratiekamp vrachtwagens etc die je naar het slachthuis brengen.
8lou1 schreef:maar zoals velen zit ik klem en om dan te gaan denken aan utopieen die voor mij nooit reeel kunnen worden heeft geen zin.
Het is geen utopie die nooit reeel voor jou zou kunnen worden.. kwa kostenplaatje is het betaalbaarder als wel dierlijke producten eten (al helemaal op de lange termijn met ziektekosten). (niet als je zoals ik eet, maar wel als je zoals de gemiddelde veganist eet, zoals mij zou je sowieso niet gaan eten daar vraag ik ook niet om)
Moraliteit ∝ Vrijheid
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 19:56

Tobi schreef:
wodan schreef: a) Je hoeft mij niet overtuigen om vegetarisch te leven, omdat ik dat al doe. Ik ben dus niet een van die verslaafden waar je het constant over hebt :-\
Zuivel is misschien nog wel het meest gruwelijke voor de koeien.
Ik ben even terug aan het kijken waar ik heb gezegd dat ik melk drink.
ik ben te overtuigen als het zo is.. maar tegen veganisme is sowieso geen moreel antwoord te vinden. en fysiologisch lijkt het mij ook allemaal vrij duidelijk.. je fysiologie zegt meer als wat archeologie zegt dat mensen 10.000 jaar geleden aten.. wat je doet wil niet zeggen dat je het bent. de consumptie van dierlijke producten staat aan de grond van de grootste ziektes die de wereld teisteren.
Ik heb het over honderdduizenden jaren, niet over 10.000 jaar geleden. De consumptie van vlees zoals dat NU is, volgespoten met van alles en nog wat, staat sowieso aan de grond van de grootste ziektes die er nu heersen. Andere grote ziektes die 'ons' vroeger teisterden kwamen juist voort uit virussen, parasieten, etc.
Tandproblemen door fructose is ook een probleem, gezondheidsproblemen door gluten zijn ook een probleem. Soja kan vruchtbaarheidsproblemen opleveren, wat mijns inziens ook een probleem kan zijn. Ik heb het bovendien al gehad over het effect van fruit en bepaalde groenten op mijn eigen lichaam. Er zijn wat dat betreft weinig voedingsmiddelen die GEEN gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken op de een of andere manier.
Dat komt later.
Weet ik, ik zei dat ik benieuwd ben, ik toonde interesse in wat jij erover te zeggen had ;)
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 20:06

zoals ik al zei tobi kom een weekje kijjken hoe t hier aan toe gaat, kun zien of ik t kan redden met wat ik te besteden heb. liever nog je mag de hele boel hierover nemen ;D

echt ik snap je punt echt wel, maar t leven brengt soms want anders dan je wilt.

ik ben echt geen vegetarier, kan ik niet, wil ik niet. maar wat ik wel geloof dat zou kunnen is in samenwerking en energetisch overleg met dieren en planten met elkaar en van elkaar leven. stront is ook voedsel immers en zo zijn er nog wel andere zaken waar wanneer mens en natuur in evenwicht leven er vruchtgebruik zou ontstaan ipv roofbouw.

mijns inziens zou op die manier ook de armoede en honger ophouden en zou de natuur veel meer ruimte kunnen krijgen. maar alleen al als ik nu een tuinhuisje zou willen moet ik minstens 2000 euro neertellen voor de aanschaf en zou de schuldhulpverlening me ook gelijk weer dwingen t te verkopen, wat moet je dan nog? ben al blij dat er bomen in de straat staan, zie ik nog iets groens
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 20:16

nog even een by the by: ik betaal geen ziekten kosten al jaren niet. das dan weer mijn geloofsovertuiging ;)
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 20:34

wodan schreef: Ik ben even terug aan het kijken waar ik heb gezegd dat ik melk drink.
Dat was een aanname op basis van dat je zegt vegetarier te zijn ipv veganist.. de meeste vegetariers zijn geen veganist omdat ze verslaafd zijn aan kaas..
maar jij eet alleen eieren of honing ofzo dus? of is het gewoon dat je dierlijke kleding draagt ofzo?
Ik heb het over honderdduizenden jaren, niet over 10.000 jaar geleden. De consumptie van vlees zoals dat NU is, volgespoten met van alles en nog wat, staat sowieso aan de grond van de grootste ziektes die er nu heersen. Andere grote ziektes die 'ons' vroeger teisterden kwamen juist voort uit virussen, parasieten, etc.
mijn argument blijft staan.
Tandproblemen door fructose is ook een probleem,
dit is dus een van die dingen die ik onzin noemde uit die lange post van jou..
ten eerste is hier geen enkel wetenschappelijk bewijs voor vraag aan tandartsen wat het probleem is en ze zeggen allemaal wat anders de een zegt suiker de ander zegt vet etc. mijn tandarts bijv. klaagde wel over geraffineerde suiker maar toen ik vroeg of fruit goed was toen zei ie dat is geen probleem.

Zo zit het wat mij betreft.. gekookt voedsel en gedroogd fruit bijv. blijft kleven aan de tanden.. dat is het probleem. (samen met wellicht dierlijke producten althans als tanden onder botten vallen bij het ontzuren van je lichaam, maar dat weet ik niet)
Als je een onrijpe sinaasappel ofzo hebt is dat niet zo leuk voor je glazuur. de lange termijn fruitariers die ik heb gesproken hebben geen tandproblemen.
gezondheidsproblemen door gluten zijn ook een probleem. Soja kan vruchtbaarheidsproblemen opleveren, wat mijns inziens ook een probleem kan zijn.

Ik eet beide niet. hoewel ik van beide niet zeker ben of het nou echt zo erg is.
Ik zeg ook niet dat je alle planten kunt eten/ dat alle planten gezond zijn. ik zeg dat buiten de gruwelijkheden (die op nummer 1 zouden moeten staan de rest moet er niet eens toe doen) al het dierlijke voedsel ongezond is. en ziektes stimuleert (hartziektes, osteoporose, kanker etc.) als je dierlijke producten uit je dieet verwijdert verwijder je gelijk al het cholesterol uit je dieet.
Ik heb het bovendien al gehad over het effect van fruit en bepaalde groenten op mijn eigen lichaam.
Je lichaam moet wel een tijdje aanpassen als je van het een naar het ander toe gaat... eerste paar weken dat ik (grotendeels) fruitarier werd had mn maag/buik het er ook mee te doen maar na 2 weken voelde ik me beter als ooit tevoren.
elke cel van je lichaam werkt op suiker..
Er zijn wat dat betreft weinig voedingsmiddelen die GEEN gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken op de een of andere manier.
Als je gewoon volwaardig plantaardig voedsel eet zul je op je gezondst zijn (als je genoeg calorien eet althans).. hoewel mensen dingen als knoflook, uien, rucola etc. als voedsel noemen en andere het weer als giftig zien, maar ook met die dingen ben je een stuk gezonder af als met dierlijke producten.
Weet ik, ik zei dat ik benieuwd ben, ik toonde interesse in wat jij erover te zeggen had ;)
snap ik.
8lou1 schreef:nog even een by the by: ik betaal geen ziekten kosten al jaren niet. das dan weer mijn geloofsovertuiging ;)
Graag zou ik weten hoe je dat voor elkaar krijgt zonder dat je de staat achter je aan krijgt, mij is namelijk vertelt dat dat hetzelfde is als belastingontduiken.
Moraliteit ∝ Vrijheid
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 20:58

de staat is niet zon snelle jongen hoor. sinds de hervormingen zon 10 jaar geleden betaal ik niet meer. pas sinds dit jaar zijn ze de zorgtoeslag gaan doorstorten naar de verzekering de rest staat gewoon open. beetje bankieren zoals de overheid dat zelf doet dus ;)

grootste punt hiervan is echter wel niet bang zijn voor de overheid en deurwaarders en geloven in jezelf. komt t altijd goed 8)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox, combi, Tobi, FreeElectron, Toxopeus
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 mar 2014, 23:18

Tobi schreef:
wodan schreef: Ik ben even terug aan het kijken waar ik heb gezegd dat ik melk drink.
Dat was een aanname op basis van dat je zegt vegetarier te zijn ipv veganist.. de meeste vegetariers zijn geen veganist omdat ze verslaafd zijn aan kaas..
maar jij eet alleen eieren of honing ofzo dus? of is het gewoon dat je dierlijke kleding draagt ofzo?
Zo nu en dan wel eieren.
Dierlijke kleding? Grote kans dat in mijn schoenen echt leer verwerkt zit. Maar goed, als we het dan toch over leed hebben, katoen wordt verbouwd op 2,5% van de beschikbare landbouwgrond, maar is verantwoordelijk voor 16% van het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen. Echt gezond voor flora en fauna is dat niet. Daarnaast wordt er veelvoudig gebruik gemaakt van kinderarbeid. Ik geef om de wereld, de natuur en de mensheid, maar kan in mijn eentje niet alle problemen oplossen en wil toch gewoon kleding kunnen dragen als ik de deur uit ga.
Het verbouwen van voedsel en het gebruik van (kunst)mest en bestrijdingsmiddelen, zorgt ook voor bodemuitputting en het zorgt bovendien voor ontbossing, beide slecht voor de dieren die er van nature leven. Wat dat betreft zijn we sowieso een plaag voor deze planeet, of we nou wel of niet dieren fokken, kweken, slachten en opeten.
Veel van de dieren die nu lijden zouden überhaupt niet hebben geleefd als wij ze als mens niet gefokt hadden; wat dat betreft zou het beter zijn als vlees gewoon via stamcellen in een lab gekweekt kan worden .. dan worden er EN geen onnodige dieren geboren en geen onnodige dieren geslacht. Zonder menselijke invloed hadden al die dieren sowieso al niet geleefd en dus letterlijk geen leven hebben gehad.

De meeste veganisten die ik ken, maken wel gebruik van auto, wel gebruik van katoen, wel gebruik van electriciteit, wel gebruik van .. vul maar in .. allemaal dingen die een slechte invloed hebben op directe omgeving alsmede de dierenwereld in het algemeen, zowel direct als indirect. Het is dan ook hypocriet om te zeggen dat mensen die wel vlees eten niks om dieren geven, terwijl vrijwel ieder mens in deze wereld bijdraagt aan een slechtere leefomgeving voor elk meercellig dier (er zijn immers eencelligen die het juist goed doen op wat wij aan milieu verpesten).
Tandproblemen door fructose is ook een probleem,
dit is dus een van die dingen die ik onzin noemde uit die lange post van jou..
ten eerste is hier geen enkel wetenschappelijk bewijs voor vraag aan tandartsen wat het probleem is en ze zeggen allemaal wat anders de een zegt suiker de ander zegt vet etc. mijn tandarts bijv. klaagde wel over geraffineerde suiker maar toen ik vroeg of fruit goed was toen zei ie dat is geen probleem.
Inzichten veranderen constant, dus een tandarts die zegt: is geen probleem, is geen bewijs dat fruit niet daadwerkelijk voor gaatjes zorgt.

Mijn eigen tandarts is pas een paar jaar afgestuurd en zij heeft mij juist gezegd dat het beter is als ik na het eten van fruit eerst een glas water drink. Fructose wordt omgezet in zuren, die het glazuur aantasten, naast de zuren die bijvoorbeeld al in citrusvruchten zitten.

Geen wetenschappelijk bewijs is daarnaast ook een leugen, geen zin om hele publicaties te plaatsen, omdat het zo veel lees werk is, maar in deze artikelen wordt het min of meer uitgelegd:
http://www.emaxhealth.com/8782/apples-c ... eeth-sodas
http://www.eufic.org/page/en/page/FAQ/f ... ic-sugars/
http://www.medsee.org/sugar-intake-incr ... al-caries/

(fructose is een 'intrinsic sugar')
Als je een onrijpe sinaasappel ofzo hebt is dat niet zo leuk voor je glazuur. de lange termijn fruitariers die ik heb gesproken hebben geen tandproblemen.
Fruitariërs in het algemeen moeten opletten dat zij geen tekorten krijgen aan bepaalde voedingsstoffen. Het gebrek aan mineralen als calcium en magnesium is daarnaast een probleem voor het gebit, dus ook daar moet op gelet worden. Wat is bovendien lange termijn? Hoe lang zijn deze mensen al fruitariër?
Daarnaast is het amper 'bewijs' te noemen dat het gebit geen gevaar loopt, omdat een aantal fruitariërs er op dit moment geen last van ondervinden.

Er zijn ook vleesetende mensen die geen ernstige ziekten hebben als gevolg van vlees. Sterker nog, het dieet dat voor de ene mens wel werkt en diegene wel gezond houdt, kan er bij de ander juist voor zorgen dat deze altijd ziek is. Veel van de ziekten die van nature voortkomen uit het eten van vlees, zijn juist het gevolg van de manier van klaar maken en de hoeveelheid.
ik zeg dat buiten de gruwelijkheden (die op nummer 1 zouden moeten staan de rest moet er niet eens toe doen) al het dierlijke voedsel ongezond is. en ziektes stimuleert (hartziektes, osteoporose, kanker etc.) als je dierlijke producten uit je dieet verwijdert verwijder je gelijk al het cholesterol uit je dieet.
Een jachtluipaard die een gazelle verorbert is voor velen ook gruwelijk om te zien, toch is het natuur. De huidige manieren van omgaan met vee is niet diervriendelijk, noch is het ooit 100% diervriendelijk te maken, wat niet betekent dat het niet op een andere manier kan en er ondertussen toch gewoon vlees en vis gegeten kan worden.
Eten en gegeten worden is uiteindelijk 'the circle of life' op aarde, anders zouden er enkel fotosynthetische wezens zijn.
Je lichaam moet wel een tijdje aanpassen als je van het een naar het ander toe gaat... eerste paar weken dat ik (grotendeels) fruitarier werd had mn maag/buik het er ook mee te doen maar na 2 weken voelde ik me beter als ooit tevoren.
elke cel van je lichaam werkt op suiker..
Ik eet elke dag groente en fruit, mijn lichaam blijft dezelfde gevolgen er van ondervinden, zoals ik dat in een eerder bericht beschreef.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox, combi, FreeElectron, Toxopeus
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”