Voeding echt zo slecht?

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 23:36

[quote=""kwest" post=72443"][quote=""Toxopeus" post=72439"]Vegetarisme IS onderdeel van de eugenetica-agenda! Het is nl. een onvruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon![/quote]nou die ervaring heb ik niet bepaald Tox. half India is vegetarisch btw.
[/quote]

Ben je daar geweest?
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
kwest
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 23:53

[quote=""Toxopeus" post=72445"][quote=""kwest" post=72443"][quote=""Toxopeus" post=72439"]Vegetarisme IS onderdeel van de eugenetica-agenda! Het is nl. een onvruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon![/quote]nou die ervaring heb ik niet bepaald Tox. half India is vegetarisch btw.
[/quote]

Ben je daar geweest?[/quote]ja why? okay, beetje overdreven mss, 30%. maar heb persoonlijk echt andere ervaring en eet al 30 jr. geen vlees.

ff eigen quote want volgens mij oud maar relevant artikel.
[quote=""kwest" post=72443"]oud artikel, toen ik 't eens las m'n schouders opgehaald maar is toch blijven hangen.
los van de alien-agenda komt tarwe steeds meer ter discussie.

las ook ergens, mss wel in dit stuk, dat overgroot deel van stemmingsstoornissen voortkomen uit darmgebied!
Granen vormen de natuurlijke basis van onze voedselpiramide.

Zou dat een mythe kunnen zijn?
In juni 1993 verscheen een zeer interessant artikel van de hand van twee wetenschappers van de Universiteit van Melbourne, Australië, dat een heleboel van onze moderne voedselprogrammeringen volledig onderuit haalt.
http://www.ascensie.nl/granen.htm[/quote]
Toxopeus
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 00:22

Volkoren producten

Tot slot nog even dit. We worden doodgegooid met reclames en wetenschappelijke artikelen die ons ervan moeten overtuigen, dat granen natuurlijk en gezond zijn. Daarbij hoort ook de boodschap dat volkoren producten veel gezonder voor ons zijn dan bijvoorbeeld wit brood, waar ‘weinig in zit’. Maar hier bestaat ook een hele andere theorie over.

Vezels, die vaak worden gepresenteerd als ‘onmisbaar’ voor een goede spijsvertering, zouden juist helemaal niet gezond zijn. Vezels bevatten gifstoffen die de graankorrel in de natuur beschermen tegen bepaalde invloeden, zoals insecten en schimmels. Dat geldt ook voor het vliesje van de rijstkorrel: het heeft een beschermende functie en bereikt zijn doel niet door voedzaam en smakelijk te zijn. Aangezien het lichaam deze gifstoffen herkent, zal het zijn best doen ze zo snel mogelijk weer naar buiten te werken. Het effect is dus inderdaad dat ze de darmwerking kunnen stimuleren, jawel, elke keer dat jij meent gezond te eten.

Het begint langzaam tot steeds meer mensen door te dringen: we worden hier niet zo maar een klein beetje bedonderd…
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi
Dromen
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 12:34

Sjongejonge zeg, niet normaal meer... Ik dacht dat dat overdreven was, dat graan, maar er zit wel wat in, zie ook:
http://www.roosgoesgreen.nl/voeding/bro ... a-niks-in/

Aan de andere kant, ik zie al snel dat er ook weer p0ep wordt gepraat. Het kopje 'Tarwe = suiker' klopt in principe wel, maar het is niet, zoals daar wordt gesuggereerd, ongezond.

Ja, koolhydraten zijn suikers. Maar het is niet zo dat alle koolhydraten ongezond zijn. De reden dat bijv. Brinta gezond is (of voedingsvezels) is vanwege de koolhydraten en het relatief lage suikergehalte

Even los van het feit dat tarwe ongezond zou zijn, is Brinta bijv. een zeer goed ontbijt vanwege laag vet, veel koolhydraten (waarvan dus weinig suikers) en veel eiwitten.

Afbeelding
Dromen
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 12:36

Overigens, stel je voor dat je alle tarwe ook uit je eten haalt, hoe de fuck wil je dan aan 2500/3000 kcal per dag komen?! Daar heb ik nu al moeite mee (E-nummers bannen, geen trans- en onverzadigd vet en vrijwel geen suikers) ...
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

za 18 mei 2013, 12:44

Paranoten!!! :P
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 18 mei 2013, 13:52

[quote=""Dromen" post=72454"]Overigens, stel je voor dat je alle tarwe ook uit je eten haalt, hoe de fuck wil je dan aan 2500/3000 kcal per dag komen?! Daar heb ik nu al moeite mee (E-nummers bannen, geen trans- en onverzadigd vet en vrijwel geen suikers) ...[/quote]

Heel makkelijk,
Biologische slagroom, biologische roomboter, rauwe melk, volle yoghurt extra veel aan je maaltijden toevoegen.

Dus Flinke bak volleyoghurt/kwark met een flinke scheut/dot slagroom wat fruit en als je zoet wil wat rauwe honing of wat ongesuikerde jam.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

za 18 mei 2013, 13:56

Dacht het toch niet.

Zuivel is (ook) vergif. Als je mij een glas melk geeft kan ik meteen naar de SEH.

En het is niet alleen de lactose-intolerantie.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 18 mei 2013, 14:44

[quote=""Dromen" post=72454"]Overigens, stel je voor dat je alle tarwe ook uit je eten haalt, hoe de fuck wil je dan aan 2500/3000 kcal per dag komen?! Daar heb ik nu al moeite mee (E-nummers bannen, geen trans- en onverzadigd vet en vrijwel geen suikers) ...[/quote]
Bij mij komt geen kruimeltje tarwe binnen, ook geen kruimeltje geraffineerde suiker, ook geen dood vlees en ook geen zuivel, enige dierlijke dat k binnen krijg zijn eieren.. die calorien houd ik me totaal niet mee bezig, misschien dat k dat nog ga doen...

Nu even snel gekeken volgens mij kom ik op het moment pak em beet op een kleine 2000 kcal uit per dag.. dus misschien dat k dat nog beetje op moet voeren.

Ik meende trouwens dat ze bij primal blueprint gedoe juist zo min mogelijk koolhydraten wouden, of ging dat over iets anders.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Dromen
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 15:08

@ Harobed, wat FE zegt, ook ik ben geen voorstander van melk (check hoofdartikel) : de mens is het enigste (zoog)dier dat na de zoogperiode nog melk drinkt... Daarnaast is meer dan de helft van alle mensen juist allergisch voor melk.
Ik heb trouwens een keer allemaal botbreuken gehad, vroeg ik dokter of ik extra melk / zuivel moest drinken, antwoord van dokter: Nee, melk is voor boeren. En dat bedoelde hij niet denigrerend maar met het oog op de marktwerking.

Dus al die zuivelproducten; exit. Jaren geleden al gedaan.

@ Vrill, mag ik vragen hoe jou voedingsschema eruit ziet?
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 18 mei 2013, 15:26

Dromen, er is niks mis met zuivel en melk MITS van goede kwaliteit. Dus niet uit de supermarkt. De meeste Weston Price adepten maken ook zelf hun yoghurt en kefir van rauwe melk. Rauwe melk van grazers is het meest complete voedsel wat er bestaat. waarom denk je anders dat er nu Stasi praktijken plaatsvinden in Amerika bij rauwe melk/rauwmelkse kaas producenten.

Dat sommige mensen niet in staat zijn om t te verteren zegt helemaal niks over t product maar alles over hun eigen spijsvertering.

Het kan een persoonlijke keuze zijn geen melk, zuivel en vlees te eten maar day t slecht is is gewoon simpelweg niet waar.

Er is trouwens een boek uit dat heet genees tanbederf, dat is gebaseerd op t werk van Price. Price genas ook tanbederf met t voedsel.

Wie meer wil weten kan kijken opdeze website: www.voedingisgezondheid.nl
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 18 mei 2013, 16:15

[quote=""Dromen" post=72462"]
@ Vrill, mag ik vragen hoe jou voedingsschema eruit ziet?[/quote]
Ik heb geen flauw idee of ik alles binnen krijg wat ik binnen moet krijgen, daar moet ik me nog wat meer in gaan verdiepen..

Maar over het algemeen eet ik dit:

eerste uur na opstaan niks.. dan een appel en een banaan.. 1/1.5 uur later 3 of 4 gekookte eieren met groente meestal wortel en een stuk komkommer ofzo, en dan 3-4 uur later mn avondeten.. over het algemeen aardappelen en een berg groente (beetje inspiratieloos doordat ik gelimiteerd ben tot het biologische voedsel dat ik in de buurt kan krijgen en dat ik geen suiker, tarwe, zuivel etc. eet), dan 3-4 uur later ofzo weer een appel en een banaan(volgens mij eet ik zo teveel fruit) en dan een uur later ofzo een berg walnoten en hazelnoten en als ze er zijn amandelen(jammer genoeg kan ik geen biologische noten krijgen hier in de buurt)

zoiets.
Maar daar moet waarschijnlijk nog een hoop aan verbeterd worden.
Ik denk dat k avocado's ga inslaan ook al heb ik geen flauw idee hoe dat smaakt.

De samenstelling van de soorten voedsel en de tijden ertussen zijn overigens gebasseerd op die combinaties van hay ofzoiets.. schijnt dat sommige dingen niet samen gaan om te verteren.. bijv. als je fruit en eiwitten eet bij elkaar dan gaat het fruit gisten en de eiwitten rotten ofzo.
Verschillende dingen hebben een andere omgeving nodig om goed te verteren.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Dromen
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 16:57

@ Har-o-bed, thanks! En thanks voor de link! Interessant! Ik blijf persoonlijk toch wat afstandelijk met zuivelproducten, al neem ik wel (natuurlijke) yoghurt. Inderdaad, alleen vanwege de kcal ;-)

@ Vril, ziet er opzich prima uit hoor, ik ben voor mezelf nog ff aan het kijken voor het perfecte ontbijtje; als je tarwe eruit gooit blijft dit denk ik wel lastig (bijna alle ontbijtproducten bevatten granen/tarwe).

Als ik je een tip mag geven: Probeer wat meer eiwitten te nemen. Met die eieren kom je al een heel end, weet niet of je vis eet?

Maargoed, ik snap ook wel waarom veel vegatariers niet dik worden; als je een beetje op je voeding let, en zeker als je dingen aanhoudt zoals in dit topic, is het bijna niet mogelijk om aan te komen... Als je na gaat dat een gemiddelde volwassene tussen de 2000/2500 kcal nodig hebt, dan is het gewoon moeilijk om daar dagelijks aan te komen.

Een appel is 59 kcal, banaan rond 150. Gekookt ei is 75 (gebakken 110) x 4 = 300 kcal,. Wortel: 40, komkommer: 10.

M.a.w.: na een halve dag heb jij ongeveer 550 kcal binnen (dat is mijn complete ontbijt al :P). Goede warme maaltijd varieerd van 400 tot 600 kcal. En (wal)noten zijn er kcal-rijk, dus al met al je zit je wel goed denk ik.

Maar als, zoals mij op dit moment, erg veel kcal nodig hebt dan wordt het gewoon echt moeilijk! Zoals ik zei, alleen als ontbijt neem ik al rond 460 kcal in.

Edit:
Melk:
http://voeding.pilliewillie.nl/voeding- ... /melk1.php
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 18 mei 2013, 17:03

[quote=""Dromen" post=72468"]weet niet of je vis eet? [/quote]
De hoofdreden om vegetarier te worden is het morele aspect, dus nee uiteraard eet ik geen vis.

Ben uberhaupt nooit echt fan van vis geweest trouwens hoor..
Moraliteit ∝ Vrijheid
Dromen
Administrator
Administrator

za 18 mei 2013, 17:05

Oké, naja in vis zit veel eiwit en goede vetten. Denk dat het niet verkeerd is om (eventueel biologisch) vis te eten hoor, maar uiteraard snap ik je beweegredenen wel.
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”