Voeding echt zo slecht?

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Toxopeus
Administrator
Administrator

do 16 mei 2013, 23:13

Er zijn goede en slechte gewoontes...
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Toxopeus
Administrator
Administrator

do 16 mei 2013, 23:23

[quote=""Vrillon" post=72402"][quote=""Toxopeus" post=72400"]

Bovendien was puur op planten leven volgens mij ook niet echt een optie in die tijden.[/quote][/quote]

Jawel hoor, sommige volkeren leefden alleen van planten. Zie ook het verschil in ziektes bij de verschillende mensenrassen.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 00:04

Chemische toevoegingen in biologische (Albert Heijn) producten
6 NOVEMBER 2012

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste post, maar ik vind het belangrijk om het volgende met jullie te delen. Ik ben een voorstander van biologische producten, vooral als het gaat om groenten en fruit. Deze zijn vaak bespoten en zitten dus vol met pesticiden, herbiciden en fungiciden. Het is dus zeer aan te raden om voor onbespoten (biologische) groenten en fruit te kiezen, maar dat is denk ik voor de meeste lezers op Voedzo niets nieuws.
Het zal je vast niet ontgaan zijn dat er een opkomst is aan biologische producten (een goede zaak natuurlijk). Als je door de winkelgangen van bijvoorbeeld een AH loopt, kom je bijna wekelijks een nieuw biologisch product tegen. Maar let goed op! Je kunt bedrogen uitkomen…
Biologische balletjes?
Hoewel er in toenemende mate biologische producten beschikbaar komen, zijn deze niet altijd beter voor je. Laat ik als voorbeeld de Albert Heijn nemen. Ik kocht altijd de biologische balletjes als vleesvervanger, om deze te gebruiken in bijvoorbeeld rijstgerechten. Tot ik een keer de ingrediënten doornam. Wat me toen verbaasde waren de chemische toevoegingen, die als ‘rood’ geclassificeerd worden in het boekje ‘Wat zit er in uw eten’. Hoe kan dit?
Chemische toevoegingen in biologische producten
Om daar achter te komen heb ik afgelopen week contact gehad met de klantenservice van AH, met de vraag: zijn chemische toevoegingen toegestaan in biologische AH producten? Er werd nogal om de vraag heen gedraaid, maar uiteindelijk werd mij verteld dat dit is toegestaan. Ik vind het nogal misleidend! Het product is dan wel vervaardigd met biologische ingrediënten, maar vervolgens mogen er allerlei chemische bindmiddelen en verdikkingsmiddelen aan toe worden gevoegd. Dit maakt het biologische product dus niet echt gezonder dan het reguliere.
Etiketten lezen
Ik was me hier nog niet helemaal bewust van. Biologisch hoeft in de supermarkt niet altijd gezonder te zijn, dit in tegenstelling tot de natuurwinkel. De gouden tip: bekijk altijd de ingrediënten wanneer je net als ik, zoveel mogelijk chemicaliën probeert te vermijden.
Dirty Dozen
Als aanvulling op het artikel: er is een handige gratis App te downloaden onder de naam ‘Dirty Dozen’. Deze laat je zien welke groente en fruit de meeste chemicaliën bevatten en welke de minste. Wat blijkt? Niet alle groente en fruit hoeven per se van biologische afkomst te zijn. Als er behoefte is naar een opsomming van ‘meest bespoten’ en ‘minst bespoten’, kan ik ze later hieronder bij de ‘comments’ plaatsen.

Bron: http://voedzo.nl/biologisch-2/chemische ... producten/

En op de zogenaamde biologische groenten zit ook veel gif en pesticiden.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 00:17

[quote=""Toxopeus" post=72409"][quote=""Vrillon" post=72402"][quote=""Toxopeus" post=72400"]

Bovendien was puur op planten leven volgens mij ook niet echt een optie in die tijden.[/quote]

Jawel hoor, sommige volkeren leefden alleen van planten. Zie ook het verschil in ziektes bij de verschillende mensenrassen.[/quote][/quote]
Heb je linkjes ofzo, want vind het wel interessant..

Om de welles nietes verder af te kappen, ik zal nooit een beest vermoorden en daar houd vlees eten al een heel eind op. een hoop ziektes komen ook door het vlees.
Mocht jij geinteresseerd zijn om iets te lezen check dan de pdf waar ik naar linkte.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 17 mei 2013, 07:43

Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 08:53

Mooi stukkie Dromen!

En leuke antwoorden...

De meesten lijken het er ook wel mee eens zijn om "bewuster" te kijken wat je eet. Die stap is al de goede richting.

Té lang en té veel - en dan dus doelend op de moderne voedings-revolutie - stoppen mensen onnodige en zélfs levensgevaarlijke zooi in de strot.

De chemicaliën revolutie deed haar intrede en ineens leek het even dat alles veilig was. Want alles dat eerder op en in ons eten kroop overleefde de pesticiden niet. Dus onze voeding leek ineens een stuk veiliger zonder al dat ongedierte. Tevens de belofte voor de constant toenemende oogsten zou een garantie vormen om eindelijk de [strike]gecreeërde[/strike] honger op deze aarde tot het verleden te laten horen. Echter is honger en voedsel tekort nog steeds probleem nummer een.

Tevens pompen we het lichaam vol met allerlei vaccins, die ons verder moeten beschermen. Maar inmiddels is wel duidelijk dat de lange termijn bijwerkingen ook niet helemaal zijn zoals men het had gewild.

Dan doet de nieuwe bio-chemische revolutie haar intrede en zijn we inmiddels in staat om op kunstmatige manier kippebouten op een perti schaaltje te kweken. De lange termijn effecten kennen we nog niet.

Het gekke is dat de grote industrie zich voortdurend richt op "tekorten". Daar waar tekorten zijn, wordt op ingehaakt.... Marktwerking.
Het idiote is weer dat door de grootschaligheid van deze marktwerking dood en verderf zaait en dus weer nieuwe tekorten oplevert en opnieuw de productiemachine op volle toeren zet.

Maar... kijk eens om je heen... de natuur is één grote bron van overvloed. Vrijwel al het groen is te eten of te drinken.

Vlees en vis hoeft ook niet op grote schaal te worden geproduceerd. Het komt echter in grote getalen in de schappen terecht omdat deze schappen immers gevuld moeten blijven en beslist géén tekenen van tekorten mogen vertonen.

De toevoegingen, de pesticides, de manipulatie zijn allemaal middelen om "tekorten" tegen te gaan, ondanks er reeds een overvloed aanwezig is, maar wat aan het oog onttrokken wordt. We zien het gewoonweg niet meer en worden "gevoed" met het begrip "tekort".

Alles is ál aanwezig, maar we hebben tekort aan tijd-, inspiratie-, vermogens-, en kennis-, om de overvloed te kunnen hanteren.

Willen we lokaal geproduceerd voedsel? Steun dan deze initiatieven, desnoods een handje hulp aanbieden voor 2 uurtjes in de week. Moet je eens kijken als de bevolking van een woonwijk het erf oploopt bij een bio-boertje en allemaal roepen, "we komen je even helpen hoor"...

Maar nee, dat is een utopie. De meesten blijven massaal hun inkopen doen bij de super en zonder blikken of blozen schoffelen we met zijn allen de meest vreemde producten onze strotten binnen en kakken de chemicalische resten in het riool. Onze lichamen accumuleren de zware chemische stoffen en de zware metalen wat uiteindelijk als chemische afval wordt verwerkt in het crematorium... want er is inmiddels een "tekort" aan begraafplaatsen.

Bij velen dringt het inmiddels door. Zélf doen, weer middelen én kennis vergaren om op kleine schaal de weg terug te vinden naar de voedingsbron van ons dagelijks bestaan.

Er is niets mis mee met bananen, dikschilfruit en al het andere. Het gaat om de productie ervan. Hoe-, wat-, waar en wie heeft het in handen gehad, voordat het uiteindelijk bij de buurtsuper tegen dumpprijzen wordt aangeboden.

De bananen vlogen laatst al voorbij in de shoutbox. Het mooie lekkere gele vruchtje is inmiddels een pesticide bom geworden én één grote bron van ellende van voedsel tekort en armoede in de gebieden waar dit gele vruchtje vandaan komt.

Maar ja... omdat AH géén tekorten wil hebben aan bananen, én natuurlijk het héle jaar door verse bananen in de schappen wil hebben, zorgt de industrie er wel voor dat er een overvloed aan bananen is. Productie op grote schaal betekend gegarandeerde lange houdbaarheid. Dus lopen de failliete Mexicaanse bananenboertjes nu dagelijks grote containerterminals binnen gekleed in witte pakken met gasmaskers de héle godsganze dag groene bananen te besproeien met een soort "Orange Rain". Zij sealen direct hierna de container dicht, waarna na drie weken varen op de oceaan Rotterdam worden binnen gevaren.... en inmiddels zijn de bananen geel geworden.

Zolang de schapenmassa "tekorten" willen blijven zien, zal deze industrie op volle toeren blijven doorgaan en ook blijven ontwikkelen. Of u en ik daar "gezonder" van worden doet er niet zo toe. Want een tekort aan gezondheid wordt vanzelf weer aangevuld met een gezondheidszorg systeem, dat ook weer worstelt én gelijktijdig ontwikkeld met haar tekorten....

Mensch.... leer te denken in overvloed. Steek een hand uit, zet een schep in de grond, ontwikkel kleine collectieve groepen, help de locale bio boer een uurtje in de week, doe mee aan gurillia gardening, flikker die TV de deur uit en laat het verstand weer eens werken!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, Har-o-bed, Succath
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 11:19

...inderdaad we gaan onze TV de deur uit flikkeren maar er voor in de plaats die kut I-phone die de gehele dag in je binnenzak tegen je kloten loop te burnen.

En als die niet tegen je kloten of eierstokken loop te stralen dan maar tegen onze hersenen als we die uberhaubt nog hebben!

We zitten de gehele dag in wifi of je het nou wil of niet.

De buitenlucht zit letterlijk vol electro smog, als al die stralen een kleurtje zouden hebben zag je echt NIETS meer!

Begrijp die piepeltjes niet met hunnies gezondheids gelul want onder tussen zitten ze met hunnies kop in een DIKKE VETTE MAGNETRON!!!!!!!!

Trouwens al mijn vrienden die met dat zogenaamde gezonde voedsel bezig zijn geweest zijn DOOD allemaal aan kanker!

Flikker die kut i-phone de deur uit!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE, Toxopeus
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 17 mei 2013, 11:57

Je hebt gelijk Dodeca. Straling is een hele grote boosdoener.

De oorzaak van kanker is zuurstofgebrek op celniveau (otto warburg). Daar kun je straling als boosdoener zien, maar zeer zeker ook slechte voeding.

BTW er zijn veel mensen die denken gezond te eten maar doen dat helemaal niet.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 12:07

Tja... ik heb niet eens een aai-phone. Vele verklaren mij voor gek.

Soms hebben we wel GSM dekking en soms ook weer niet :silly:

Het is dat Apple 37% winst heeft weten te maken op basis van "tekorten" op aai-phones.
Wederom... marktwerking!

Alles is een kwestie van dosis. Vrijwel alle RNA/DNA verstoringen hebben te maken met externe factoren, waarvan stress één van de meest uitlokkende factoren is. Al het andere externe dat we weer in ons proppen kan de druppel zijn.

Het is trouwens wonderbaarlijk dat van de 300 miljoen celdelingen die dagelijks plaatsvinden in ons lichaam, dit dus vrijwel altijd goed verloopt...

Sjow, nu weer het erf op... want ook daar woekeren er zaken die in perken gehouden moet worden. ;)
combi
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 12:30

Voeding slecht? tja mensen die dit bedenken wel! Zitten waarschijnlijk de hele dag met hun harses tegen hun mobiel.

Kippen zonder hersens, die intraveneus gevoed worden en af en toe elektronische spierimpulsen krijgen, worden gezien als een oplossing voor massale productie van pluimvee.

http://www.foodmag.com.au/news/food-of- ... s-with--1-

Maar ik vraag me dan ook af als ik alles zo'n beetje lees wat we wel niet moeten eten en je hebt ondertussen dit soort lieden (nog maar studentje) wat bedenkt wat er in de winkel komt te liggen, wat kan je dan nog eigenlijk voor gezonds kopen ?

"De Hersenloze creëert een hersenloze"
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 12:52

Voor de QoFFieleutjes

http://www.tombrimeyer.com/3-ways-coffe ... r-thyroid/

Afbeelding

...doe zelf 5 a 6 bakken koffie per dag plus een pakkie peuken..Heerlijk!
My Jekyll doesn't Hide
Dromen
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 13:10

Dit is echt een must-see Docu:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/15271287

http://www.suikerinfo.nl/

Is regelrecht een PR van de suikerfabriek (ook financiering van die groepering is voor de volle 100% door suikerunie) :D :D :D

Het kan nog erger;
http://www.suikerwereld.nl/

Is website, ook volledig van en door de suikerunie gefinancierd, speciaal voor kinderen! Alles om suiker op een zo goed mogelijk podium te zetten...

Maar het gaat veel verder: Er lopen in het Europees Parlement te Brussel ACHTIENDUIZEND LOBBYISTEN van bedrijven rond, om bepaalde wetten er dus wel of juist niet doorheen te krijgen... Allemachtig! Nooit geweten dat dit allemaal zo werkt... Kijk ook even op ongeveer 27:00 / 30:00 (daarna). Een compleet vergadercentrum vol met lobbyisten... Dit is toch het toppunt van fraudegevoeligheid?

Een school krijgt dus echt veel geld voor cola automaten... In die docu, wordt als voorbeeld gegeven die middelbare school: 18.000 / 19.000 euro (4/5 duizend per school) PER FOCKING JAAR vergoeding :shocked:
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 22:14

interessant artikeltje over regeldrift van de EU met betrekking tot etenswaar op dyscordia.nl
Toxopeus
Administrator
Administrator

vr 17 mei 2013, 22:54

Vegetarisme IS onderdeel van de eugenetica-agenda! Het is nl. een onvruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon!

Een van de meest vooraanstaande ‘denkers’ achter de moderne vegetarische beweging was niemand minder dan de extremist John Harvey Kellogg (1852-1943). Je weet wel, die van de cornflakes. Deze ‘dokter’ werd beïnvloed door het gedachtengoed van dominee Sylvester Graham (1794-1851), in Amerika verantwoordelijk voor de ‘Graham crackers’ en de totstandkoming van de hoofdzakelijk op graanproducten gebaseerde ‘food pyramid’ (de Amerikaanse Schijf van Vijf).
Beiden hadden een obsessie met kuisheid. Om de ‘zonde’ van masturbatie tegen te gaan, stond Kellogg zelfs besnijdenis zonder verdoving voor van jongens en verminking van de clitoris van meisjes met carbolzuur, een uiterst bijtend goedje dat ook bekend staat als fenol. Om de ‘lusten’ te bedwingen, diende men er een strikt veganistisch voedingspatroon op na te houden dat rijk was aan zemelen. Kellogg en Graham waren namelijk op de hoogte van het feit dat een verminderd libido en zelfs impotentie en onvruchtbaarheid het gevolg waren van de chronische eiwit- en vettekorten onder veganisten. Om die reden wordt een dergelijk eetpatroon ook vaak voorgeschreven voor monniken en nonnen.

http://www.westonprice.nl/topic/plantaa ... e-praatjes

De fundamentalistische ideeen van Graham en Kelloggs zijn uiteindelijk de basis geworden van de Amerikaanse 'Food Pyramid', die in ons land zijn vertaald naar de Schijf van 5 en door allerlei westerse overheden als voedingsrichtlijnen zijn overgenomen. Belangrijk hierbij was het demoniseren van tradioneel genuttigde verzadigde vetten en cholesterol uit dierlijke producten, iets waar men pas echt in slaagde in de jaren '80, dus zo'n 30 jaar geleden. De laatste 30 jaar hebben we dan ook een vreselijk en tegennatuurlijk voedingsexperiment op levende mensen meegemaakt met ronduit rampzalige gevolgen: een regelrechte explosie van kanker, hart- en vaatziekte, diabetes, hyperctiviteit, autisme en vele, vele andere slopende ziektes en aandoeningen.

En nu gaan we de volgende fase in en wordt ons ecofascisme aangepraat. De 'groene' theorie luidt ongeveer zo:

De aarde warmt op door menselijk toedoen. De broeikasgassen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn CO2 en methaangas. De verhoogde CO2-uitstoot wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door fabrieken en 'aso-bakken' (SUV's). De verhoogde methaangasuitstoot wordt veroorzaakt door veehouderij. Bovendien lopen er teveel mensen rond op deze planeet. Hierdoor gedraagt de mens zich als een soort virus dat de complete aarde besmet.

Er is dus sprake van een wereldwijd, door de mens veroorzaakt probleem. De mens zal dan ook een wereldwijde oplossing moeten vinden, voordat het te laat is. Deze oplossing bestaat uit het verkleinen van je ecologische voetafdruk d.m.v. (o.a.) vegetarisme, geboortebeperking, spaarlampen, ecotax (bijv. vleestax!). Een en ander is vastgelegd in Agenda 21 van de V.N.

Tegenargumenten voor mensen met gezond verstand:

Het is absurd en zelfs arrogant om te veronderstellen dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde. Het merendeel van de uitstoot van broeikasgassen als CO2 en methaan gebeurt hoofdzakelijk door vulkanen en oceanen. Bovendien koelt de aarde sinds 1998 af!

Een wereldwijde oplossing voor een wereldwijd probleem is collectivisme en communisme, waarbij een kleine elite voor de massa bepaalt wat wel en niet mag. Hmm, klinkt als een Nieuwe Wereldorde, met een wereldregering die uit naam van het 'redden van de aarde' de mens bij voorbaat schuldig bevindt. We zijn immers een virus voor de aarde!

Om dit 'virus' de kop in te drukken, moet er populatiereductie komen, o.a. via een vegetarisch, onvruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon en financiele belasting, waarbij zelfs een 'ademtax' niet is uitgesloten (we ademen immers CO2 uit)! Derde wereldlanden kunnen niet industrialiseren, want dat is niet 'groen', waardoor het eeuwig lage lonenlanden zullen blijven, oftewel: gelegaliseerde slavernij. En geindustrialiseerde landen zullen langzaam gereduceerd worden tot derde wereldlanden en eveneens slavenlanden worden op de wereldwijde 'groene' plantage.

Zo zie je maar weer dat het allemaal samengrijpt en allemaal onderdeel is van dezelfe agenda. Ik raad je aan de briljante documentaire The Great Global Warming Swindle te gaan bekijken:

Bron: http://www.westonprice.nl/topic/was-hit ... vegetarier
kwest
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 mei 2013, 23:30

[quote=""Toxopeus" post=72439"]Vegetarisme IS onderdeel van de eugenetica-agenda! Het is nl. een onvruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon![/quote]nou die ervaring heb ik niet bepaald Tox. half India is vegetarisch btw.

oud artikel, toen ik 't eens las m'n schouders opgehaald maar is toch blijven hangen.
los van de alien-agenda komt tarwe steeds meer ter discussie.

las ook ergens, mss wel in dit stuk, dat overgroot deel van stemmingsstoornissen voortkomen uit darmgebied!
Granen vormen de natuurlijke basis van onze voedselpiramide.

Zou dat een mythe kunnen zijn?
In juni 1993 verscheen een zeer interessant artikel van de hand van twee wetenschappers van de Universiteit van Melbourne, Australië, dat een heleboel van onze moderne voedselprogrammeringen volledig onderuit haalt.
http://www.ascensie.nl/granen.htm
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”