red bull

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 17 jan 2011, 18:12

Alleen de lucht van dat spul maakt mij al onpasselijk :-(

edit: mijn schoondochter drinkt lieters van dat spul, en maar gek vinden dat ze een verhoogde bloeddruk en chronische hoofdpijn heeft.
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 17 jan 2011, 18:12

[quote name="jasmin"]Het moderne probleem is dat heel veel mensen - kennelijk ook jongeren - chronisch vermoeid zijn.
Of dat nu komt door de hectische levensstijl, prestatiedruk, onvolledige voedingswaarde van het voedsel... maakt niet eens uit... het drankje kan alleen maar populair zijn, omdat het voldoet aan een behoefte.
Het past ook prima in het patroon van altijd voor het maximale gaan...

Al zou het drankje op zichzelf niet slecht zijn, blijft er nog over dat het een lichaam dat naar pauze vraagt voortstuwt over de eigen grenzen heen.
Yep, tuurlijk drink ik ook wel eens een blikje (goedkoop merk, ben een zuinig tiepje) maar incidenteel. Lijkt me logisch in een ADHD-gezin... wahaaa... Maar dat het zóó gevaarlijk kon zijn wist ik niet.[/quote]

hm, kweetnie. d'r is natuurlijk een groot verschil tussen lichamelijke vermoeidheid en chronische impasse.
door de jongeren wordt het meestal niet gebruikt om wat extra energie te krijgen tussen een voetbal- en een hockeywedstrijd in, maar om de tijd te doden tussen oh oh cherso kijken en bank- of scooter-hangen.

daarnaast wordt natuurlijk ook compleet voorbij gegaan aan de signalen die het lichaam afgeeft. stel het zou wel gebruikt worden voor "wat extra energie", als je moe bent is dat natuurlijk een signaal dat het lichaam niet voor niets geeft. (indd wat jij zegt over het voortstuwen over de eigen grenzen heen)
denk dat veel van de "groot-verbruikers" meer energie zouden krijgen door een x een half uur te gaan wandelen ofzo.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 17 jan 2011, 18:20

[quote name="jasmin"][quote name="Nexion2"]Bij ons op school verboden.........heb ik persoonlijk aangezwengeld.

Rotzooi, het brandt je reserves op en kids nemen het IPV voeding.......

Vind je het gek dat ze chronisch moe zijn!

Nexion2[/quote]

Volgens mij op veel scholen. Dan krijg je types zoals mijn kinderen: beginnen een illegaal handeltje via de kluisjes in dat spul...
Tja, wat verboden wordt krijgt aantrekkingskracht...[/quote]
Klopt, da's bij ons ook aan de hand. Kluisjes worden regelmatig gecontroleerd als ook steekproeven in tassen en jasse..

Zit er ook nog een verdomde super om de hoek hier.......
Dromen
Administrator
Administrator

ma 17 jan 2011, 18:20

[quote name="chill_i"][quote name="jasmin"]Het moderne probleem is dat heel veel mensen - kennelijk ook jongeren - chronisch vermoeid zijn.
Of dat nu komt door de hectische levensstijl, prestatiedruk, onvolledige voedingswaarde van het voedsel... maakt niet eens uit... het drankje kan alleen maar populair zijn, omdat het voldoet aan een behoefte.
Het past ook prima in het patroon van altijd voor het maximale gaan...

Al zou het drankje op zichzelf niet slecht zijn, blijft er nog over dat het een lichaam dat naar pauze vraagt voortstuwt over de eigen grenzen heen.
Yep, tuurlijk drink ik ook wel eens een blikje (goedkoop merk, ben een zuinig tiepje) maar incidenteel. Lijkt me logisch in een ADHD-gezin... wahaaa... Maar dat het zóó gevaarlijk kon zijn wist ik niet.[/quote]

hm, kweetnie. d'r is natuurlijk een groot verschil tussen lichamelijke vermoeidheid en chronische impasse.
door de jongeren wordt het meestal niet gebruikt om wat extra energie te krijgen tussen een voetbal- en een hockeywedstrijd in, maar om de tijd te doden tussen oh oh cherso kijken en bank- of scooter-hangen.

[/quote]

Inderdaad, ik was net al een stuk aan het typen toen ik jou reactie zag :P

Komop zeg, die kids barsten van de energie, heeft niks met chronisch moe te maken.
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 17 jan 2011, 18:24

ik geloof best dat die kids zich moe voelen. maar door daarom redbull te drinken versterk je de gevolgen ipv de oorzaak aan te pakken, if you ask me.
Ancronix
Junior QFF-er
Junior QFF-er

ma 17 jan 2011, 18:27

geef mij maar een lekker bakje koffie (senseo) of thee.Ik dronk ook altijd bullit,150ml blikken weet je wel.heb er verder nooit klachten van gehad.
Maar nu ik dit weer lees,ben ik blij met mijn senseo.
coos

ma 17 jan 2011, 18:43

In Frankrijk en Denemarken hebben ze het pas al verboden,omdat de realiteit van deze drank is dat hij een cocktail van de dood is.

REDBULL geeft je vleugels lol
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 17 jan 2011, 18:56

Bovendien is het ook nog eens erg smerig :-x

Ik heb een soort "radar" voor dit soort bende, toen ik ooit zo'n blikje opentrok wist ik meteen "niet voor consumptie geschikt"
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
coos

ma 17 jan 2011, 19:03

er zijn talloze drankjes waar deze rommel in zit..

http://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Energy

Het drankje LOST met nwo symbolen en teksten
http://www.youtube.com/watch?v=9HUyXe62 ... re=related
baphomet
Administrator
Administrator

ma 17 jan 2011, 19:03

[quote name="Ancronix"]geef mij maar een lekker bakje koffie (senseo) of thee.Ik dronk ook altijd bullit,150ml blikken weet je wel.heb er verder nooit klachten van gehad.
Maar nu ik dit weer lees,ben ik blij met mijn senseo.[/quote]

Oehwww Senseo... Heb daar n jaar of 3 geleden een onderzoek over gelezen van twee studenten tandheelkunde. Daarin werd aangetoond dat Senseo SUPER SLECHT is voor je gebit...
:-*

Een van de twee studenten (tegenwoordig tandarts en kaakchirurg) ken ik en ik zal hem eens vragen om en PDF van zijn onderzoek...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 17 jan 2011, 19:05

[quote name="Permuter 0."]Bovendien is het ook nog eens erg smerig :-x

Ik heb een soort "radar" voor dit soort bende, toen ik ooit zo'n blikje opentrok wist ik meteen "niet voor consumptie geschikt"[/quote]

LOL helemaal mijn gedachten...

En dan te bedenken dat ik van 2004 tot 2007 intensief als ontwerper gewerkt heb aan talloze Red Bull projecten. Van programmaboekjes voor Red Bull Air Race evenementen tot en met Billboards in vliegtuig terminals...

:-*
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 17 jan 2011, 19:06

Of heb ik toen mijn ziel verkocht?

;-)
1119 AD
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 17 jan 2011, 19:08

[quote name="Permuter 0."]Bovendien is het ook nog eens erg smerig :-x

Ik heb een soort "radar" voor dit soort bende, toen ik ooit zo'n blikje opentrok wist ik meteen "niet voor consumptie geschikt"[/quote]

Van redbull zelf weet ik het niet, maar de goedkopere schaduwmerken zitten vaak vol met aspartaam. Zoals alle goedkope frisdrank, btw.
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 17 jan 2011, 19:09

[quote name="Baphomet"]Of heb ik toen mijn ziel verkocht?

;-)[/quote]

Ooit gehad?? :lol:
coos

ma 17 jan 2011, 19:11

[quote name="jasmin"][quote name="Permuter 0."]Bovendien is het ook nog eens erg smerig :-x

Van redbull zelf weet ik het niet, maar de goedkopere schaduwmerken zitten vaak vol met aspartaam. Zoals alle goedkope frisdrank, btw.[/quote]

Er is allang een light versie van Redbull.
En ja, daar zit aspartaam in.
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”