Groenten en fruit belast met hormonenverstoorders

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Plaats reactie
Merkabah
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 22 aug 2012, 20:39

Groenten en fruit belast met hormonenverstoorders

Consumenten worden mogelijk aan tot wel 30 verschillende resten van hormoonverstorende gewasbeschermingsmiddelen blootgesteld, die een risico op nadelige gezondheidseffecten met zich meebrengen suggereert de uitkomst van de Oostenrijkse milieubeschermingsorganisatie GLOBAL 2000 in samenwerking met het 'Pesticide Action Network' (PAN). Kropsla, tomaten, komkommers, appelen en prei zijn de vijf levensmiddelen die gemiddeld het meeste belast zijn met resten van hormoonverstorende gewasbeschermingsmiddelen.

Hormoonverstorende stoffen zijn stoffen die in de hormoonhuishouding van het lichaam ingrijpen en zo het endocrien systeem kunnen verstoren. Een groeiend aantal wetenschappelijke onderzoeken laat zien dat deze stoffen met een reeks chronische ziektes in verband staan waaronder vruchtbaarheidsstoornissen, obesitas, diabetes en hormoon gerelateerde vormen van kanker zoals borst- en prostaatkanker.

De nieuwe Europese wetgeving op het gebied van gewasbeschermingsmiddelen, die in juni 2011 van kracht ging, beoogt vanwege de mogelijke gezondheidsgevaren een algemeen verbod op hormoonverstorende gewasbeschermingsmiddelen. Het is nu de taak van de Europese Commissie om tot december 2013 criteria ter identificatie van hormoonontregelaars op te stellen. Totdat het algemene verbod daadwerkelijk van kracht is, kunnen consumenten zich alleen beschermen door het gebruik van bepaalde producten te beperken of vermijden. Om hierbij hulp te bieden, heeft GLOBAL 2000 samen met PAN een informatiebrochure gemaakt die wijst op de gezondheidsrisico's van hormoonverstorende stoffen en tips bevat om ze te vermijden.

download hier het rapport

http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=86739
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

wo 22 aug 2012, 22:04

Dat verbaast me totaal niet Merkabah! Ik heb al eens eerder dergelijk dwaze verhalen gelezen en ik vind het nog steeds hoogst opmerkelijk dat er voor dit soort zaken niet meer media aandacht geschonken wordt want voedsel is indirect verbonden aan onze gezondheid!
1119 AD
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 28 apr 2014, 19:58

Weet jij hier soms iets meer van Tobi?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 28 apr 2014, 23:20

FreeElectron schreef:Weet jij hier soms iets meer van Tobi?
nee, ik ga er gewoon uberhaupt van uit dat pesticiden slecht voor je zijn en koop alles biologisch en hoop dat ik niet betoept word en iets niet-biologisch krijg, maar ook daar worden pesticiden (geen chemische) gebruikt waar ik weinig vanaf weet.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 12 mei 2016, 13:09

Maar toch onzin ga ik vanuit.. met dat zoutwater haal je het misschien van de buitenkant af maar die pesticiden zitten ook helemaal erin.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”