E-nummers

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 04:13

Jij hebt het over e-nummers ik heb het over e621. En die is perfect onderbouwd voor mezelf.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 06:36

owow.. :)

Ja e621, bestaande uit een 'E' en nummers...

Je zegt tegen mij: maar jij hebt het over e-nummers en ik over e621.. maar dat komt op precies hetzelfde neer??

Ik zei net in een bericht, je moet het ook voor jezelf onderbouwen (dan staat of valt iets), maar ik had het anders moeten formuleren, dus bij deze.. Kun je voor mij onderbouwen waarom E621 zo schadelijk is?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 06:53

[quote=""nova" post=53561"]owow.. :)

Ja e621, bestaande uit een 'E' en nummers...

Je zegt tegen mij: maar jij hebt het over e-nummers en ik over e621.. maar dat komt op precies hetzelfde neer??

Ik zei net in een bericht, je moet het ook voor jezelf onderbouwen (dan staat of valt iets), maar ik had het anders moeten formuleren, dus bij deze.. Kun je voor mij onderbouwen waarom E621 zo schadelijk is?[/quote]
Komt niet op hetzelfde neer.. e621 is een e-nummer en niet e-nummers, hoewel die enummers op die site van nomore waar schadelijk bij staat vast en zeker schadelijk zijn.

Lees m'n postgeschiedenis op QFF, niburu etc. maar eens na, volgens mij heb ik nog nooit ook maar iets kunnen onderbouwen voor anderen.
Ofja ik kan het misschien wel onderbouwen, maar ik ben altijd para dat het niet goed genoeg is, ik weet niet wat figuren als jou onder goed bewijs verstaan, ik zie regelmatig berichten die zogenaamd goed onderbouwt zijn die kant noch wal raken wat mij betreft.
Bovendien werk jij het spul naar binnen, terwijl je geen fatsoenlijke onderbouwing hebt gekregen of het wel goed is.
Maar het doet er niet toe, zolang ik het zelf maar weet, ik heb er ondertussen vrede mee dat wat ik in m'n hoofd heb niet naar buiten kan brengen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 07:11

Wat betreft het eerste, je hebt helemaal gelijk. Je had het over een 1 bepaald e-nummer, excuseer mij.

Alles wat daarna kwam..ga ik niet op in, ik zeg alleen, ik bedoelde het helemaal niet lullig ofzo

Weltrusten :)1
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 07:14

Nee ik kweet dat je het niet lullig bedoelt, maar ik was gewoon serieus.. ik kan niks uitleggen aan de buitenwereld.
Moraliteit ∝ Vrijheid
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

za 07 apr 2012, 17:59

Volgens mij heb ik laatst nog gelezen dat onze lichamen en spijsverteringskanalen niet zijn veranderd ten opzichte van de steentijd. Het voedingspatroon van groente, fruit, noten, zaden, vlees en vis zou dan het beste zijn. Hier kan ik me goed in vinden en voor mij passen chemische additieven hier zo min mogelijk in...(op alcohol na dan) :proost:
blackbox
Administrator
Administrator

wo 27 mar 2013, 12:39

tros radar E-Nummers.avi

illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: NoMore
combi
Administrator
Administrator

do 25 jul 2013, 19:56

Natrena besodemietert!
25 juli 2013
http://juicetime.nl/natrena-besodemietert/

Steeds meer mensen ontdekken Stevia, een zoetstof die komt van het zoetste plantje van de wereld. Je wordt er niet dik van en het is lekker zoet. Overstappen op Stevia betekent dus in één klap gezond aan de gang. Want suiker, met bovenaan witte suiker, is niet alleen even verslavend als heroïne, het is net zo slecht. Het duurt alleen, net als bij sigaretten, langer om het slopende effect ervan te merken.

Omdat Stevia steeds populairder wordt, springt de industrie daar graag op in. Niet omdat ze interesse hebben in onze gezondheid – hun enige doel is geld verdienen – maar omdat ze graag nieuwe markten willen grijpen. Zo ook Natrena, een chemische zoetstof producent. Ze brachten Stevia op de markt (zie foto) met mooie woorden op de verpakking. Alleen, deze suiker bevat nauwelijks Stevia: er zit om precies te zijn maar 2% Stevia in! De overige 98% bestaat uit erytrithol. Een mysterieus chemisch goedje dat weliswaar minder dik maakt dan suiker, maar ook darmgassen, diaree en andere darmproblemen kan veroorzaken. En het is dus geen Stevia.

Ben je overgestapt op Stevia, of dat van plan, kijk dan goed naar de ingrediënten op de verpakking en informeer jezelf goed. Op die manier koop je ook wat je denkt te kopen. En met een beetje geluk verdwijnt dan de Natrena “Stevia” weer snel van de markt.

[quote=""combi" post=47872"]E960

Voorwaarden aan gebruik steviol glycosiden

BRUSSEL - Steviol glycosiden worden vanaf 2 december door de EU toegelaten. Er zijn echter wel eisen rond de zuiverheid en gebruiksvoorwaarden van de zoetstof als additief bepaald.

Steviol glycosiden worden geëxtraheerd uit de blaadjes van de Stevia rebaudiana Bertoni (de steviaplant). Afhankelijk van de samenstelling kunnen steviol glycosiden verschillen in zoetkracht en nasmaak. De nieuwe zoetstof krijgt het E-nummer E960.

meer: http://www.evmi.nl/nieuws/product-ontwi ... siden.html[/quote][/quote]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

do 25 jul 2013, 21:30

De reden van het gebruik van erythritol is dat stevia van nature bitter is en te zoet om het pure extract te gebruiken.

Ik heb zelf ook mijn vraagtekens bij erythritol vanwege de kans op darmklachten(bij hoge dosering) maar het lijkt me altijd nog beter dan maltodextrine en andere meuk die weer andere producenten bij de stevia voegen.

nog een leuk linkje: http://authoritynutrition.com/erythritol/
I’ve often recommended that people who must have some sweetness in their lives replace it with Stevia or tiny amounts of honey.

However, honey is loaded with calories and fructose, while many people don’t appreciate the aftertaste of Stevia.

Erythritol appears to have the best of both worlds.

Tja bij mij komt de vraag dan op: waarom eigenlijk nog stevia toevoegen?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 26 jul 2013, 11:50

Je kunt ook gewoon afkicken ipv je verslavinging op allerlei manieren proberen te vervullen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
baphomet
Administrator
Administrator

do 20 sep 2018, 23:37

baphomet
Administrator
Administrator

do 20 sep 2018, 23:37

baphomet