Alcohol

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

vr 18 nov 2011, 05:48

Iedereen kent wel iemand die met regelmaat alcohol tot zich neemt, als je het niet zelf bent, dan is er vast wel iemand in je omgeving die het wel doet... Ook ik drink wel eens een biertje, een wijntje of wat anders, maar zéér zeker niet op dagelijkse basis. Sterker nog, ik heb een bloedhekel aan de meeste alcoholisten omdat deze mensen zelf niet zien hoe erg een dergelijke verslaving (tja, want daar gaat het toch veelal om) is en wat het met hun leven en het leven van de mensen om hun heen doet.

Alcohol kan letterlijk meer kapot maken dan je lief is en daarom is die slogan helemaal zo gek nog niet! Maar goed, dat neemt echter niet weg dat er in Nederland alleen al vele tienduizenden verslaafden zijn die op dagelijkse basis te maken hebben met de problematiek die voortvloeit uit het gebruik van alcohol en de voortslepende verslaving. Alcohol is dan ook niet voor niets een drug uit de categorie hard-drugs en ondanks dat is alcohol volledig sociaal en maatschappelijk geaccepteerd.

Eigenlijk net als dat dat met roken was totdat men een soort van kristal nacht startte om de rokers steeds verder op te jagen door het roken bijna overal te verbannen en het roken zo dus voor de rokers nagenoeg onmogelijk te maken. En ondanks dat het roken een dergelijke behandeling ontving is dat met alcohol niet het geval! En dat terwijl alcohol vele malen dodelijker en destructiever is dan roken... Of blowen... Man mensen schreeuwen moord en brand als je ze verteld dat je wel eens een joint rookt,  maar elke dag een halve fles jenever is heel normaal... Enfin

Je hoort de laatste tijden ook steeds vaker nieuwe over jongeren die in de problemen komen door coma-zuipen of door overmatig alcohol gebruik. En kids hanteren steeds vaker rare en gekke manieren om de alcohol te nuttigen... Zo hoorde ik laatst al eens een verhaal over kids die alcohol vie hun oog opnemen door een shotje op het oog te knallen en nu zag ik in The Colbert Report van 14 November (een Amerikaans TV programma dat ik vaak download en kijk) iets over tampons die jonge meiden doordrenken met wodka om deze vervolgens vaginaal in te kunnen brengen... Zieke shit jah! Kijkt en huivert U maar even mee...

Als dit echt zo is, is dat natuurlijk goed ziek! Maar jah, kids doen steeds stommere dingen om maar een kick van iets te krijgen... Ik kan alleen maar zeggen pas er gewoon mee op! Alcohol is nasty spul...

Twee van mijn Groningse helden (Pé & Rinus) zongen er ooit een prachtig nummer over waarmee ik dit artikel dan ook graag af wil sluiten...

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 19 nov 2011, 01:07

proost

de alcohol demon heeft mij al jaaaaaren niet meer in zijn macht
ik gebruik hem wanneer het mij uitkomt.

maar de zorg om blowen en roken is idd erg overdreven wanner je ziet wat alcohol met de samenleving doet.

Punt is denk ik dat alcohol onverschillig maakt en dus vind een regering dat wel oke...tov blowen dat mensen nog wel een laat nadenken over dingen......diep laat nadenken
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 19 nov 2011, 01:08

maar ik moet wel zeggen dat ik zie dat ongeveer 90% van de blowerd de cannabis niet gebruikt waar ze hem voor zouden kunnen gebruiken.
meer beetje verdoven en gamen of tv kijken

terwijl bijv de bijbel lezen met een blow op...tot hele leuke inzichten kan leiden ;-)
Toxopeus
Administrator
Administrator

za 19 nov 2011, 02:43

Alcohol is erg ontwrichtend! Mijn vorige chef belde altijd op maandagochtend met allerlei kontsmoesjes dat hij niet kon komen. Altijd vanwege de avond ervoor te veel drinken.

Zie hier ook de tien-delige britse documentaire Rain in my Heart over de vernietigende gevolgen van alcohol.

Ik denk dat alcohol wereldwijd veel ontwrichtender is dan heel veel soorten harddrug. En wat te denken van heel veel vrouwen die in verwachting zijn van een kindje en die gewoon stug blijven doordrinken. Volgens cijfers zijn er meer kinderen met een Foetaal Alcohol Syndroom dan met het syndroom van Down.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 19 nov 2011, 16:11

alcohol = tears in a bottle

dacht ik net bij mezelf
Geel kristal ster
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 20 nov 2011, 03:05

Tjah, kan ik er veel aan doen...het stomste wat een alcohol drinkende stumpert in de weg ligt is in feite dat alcohol goed is en de rest slecht....maar ontkennen dan ook linea recta dat ze geen problemen hebben, oh ik heb het goed hoor, geen probleem ik werk dus ik mag ook drinken, zonder limiet = zonder discipline voor matiging voor nuttiging van alle soorten drugs, wat drugs ook voor drogreden mag wezen ?

Owja, vergeet ik nog dit;

Ik ondervind en ondervond nog steeds de nadelige gevolgen van ongedisciplineerd drinken want bij elke avond drinken zeggen ze "is dat de dag daarna uit het bloed", kan kloppen, de kater nemen ze er nog liever bij dan toe te geven dat alcohol drinken zonder disciplinaire matiging problematisch is voor henzelf maar helaas ontkennen ze het probleem waar ze geen probleem over maken omdat hun brein zegt "alcohol is sociaal aanvaardbaar en toegelaten", welke redenen er ook zijn, oogjes worden graag gesloten voor eigen aangerichte schade die bewust/onbewust veroorzaakt worden door de drinke-vrouw/man en de niet geaccepteerde/ontkennende gevolgen die het meebrengt in alle aspecten van een normaal ontwikkelende mens op nuchtere verstandige wijze !

Dus leer maar te zwijgen tegen dit soort mensen, ze zijn niet hun eigen meer, en gaan vanzelf wel ontdekken hoe meer dat je gaat drinken hoe sneller je contacten gaat wegvallen hoe sneller je kampt met andere problemen die niet doch lakmoedig maar weinig tot niet aangepakt worden, je stuitert op een lauter ontkennende wijze vast in een doodlopende straat die amper vervormbaar lijkt, inzicht is hier dan niet tot weinig op te merken !

GKS
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 18 feb 2013, 04:07

'Risico kanker door alcohol sterk onderschat'

AMSTERDAM – Minder dan twee alcoholische drankjes per dag kan het risico op het ontwikkelen van kanker al verhogen.
Hiervoor waarschuwen artsen nadat is vastgesteld dat zelfs matige alcoholconsumptie gekoppeld is aan bijna een derde van de alcohol gerelateerde kankers.

Volgens Amerikaanse onderzoekers beseffen te weinig mensen dat al enkele alcoholische drankjes de gezondheid in gevaar kunnen brengen.

Een team onderzoekers van de Boston University School of Medicine en de Boston University School of Public Health ontdekten dat 3,5 procent van de sterfgevallen door kanker kan worden toegeschreven aan alcoholgebruik. De bevindingen zijn gepubliceerd in the American Journal of Public Health. Het verband tussen alcohol en borstkanker wordt vaak over het hoofd gezien, zeggen ze.

Gezondheidsrisico’s

Mark Bellis, directeur van the centre for Public Health heeft berekend hoeveel mensen in het Verenigd Koninkrijk aan alcohol gerelateerde ziekten zijn overleden. Uit zijn nieuwste gegevens blijkt dat kanker de grootste bijdrage levert aan alcohol gerelateerde sterfgevallen. Jaarlijks zijn dit 9.000 kankerdoden, waarvan 1.500 door borstkanker.

"Er is geen veilig niveau van alcoholgebruik in termen van kankerrisico. Posters moeten niet zeggen 'drink met mate' maar ze moeten iets zeggen over de gezondheidsrisico’s, met name rond kanker", zegt Bellis.

Beschermende effecten

Van rode wijn wordt bijvoorbeeld verondersteld dat het goed is voor het hart. Maar Bellis is het daar niet mee eens. "De beschermende effecten zijn beperkt tot oudere leeftijdsgroepen en iets meer dan de helft van een glas wijn per avond is niet bevorderlijk".

Door: NU.nl/Healthylives

http://www.nu.nl/gezondheid/3210284/ris ... schat.html
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, ninti
Toxopeus
Administrator
Administrator

zo 10 mar 2013, 20:48

Steeds meer jongeren met alcoholvergiftiging

Het aantal jongeren dat met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belandt, is in 2011 met ruim een derde gestegen.
In totaal belandden dat jaar 3100 comazuipers onder de 25 jaar op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis, achthonderd meer dan in 2010. Dat meldt KRO Brandpunt zondag op basis van cijfers van VeiligheidNL.

Het aantal gevallen van alcoholvergiftiging was van 2007 tot 2010 juist redelijk stabiel. De stijging in 2011 komt vooral op het conto van jongeren van 15 tot en met 19 jaar. In 2010 ging het om twaalfhonderd jongeren, het jaar daarop waren het er negentienhonderd. Tussen 2002 en 2011 is het aantal comazuipers in deze categorie vervijfvoudigd.

Alcoholvergiftigingen

Niet alleen het aantal alcoholvergiftigingen nam in 2011 toe, het aantal ongevallen waarbij alcohol in het spel is steeg eveneens. Ging het in 2010 nog om 3200 ongevallen, een jaar later waren dat er 4100, een stijging van 28 procent.

Staatssecretaris van Volksgezondheid Martin van Rijn (PvdA) reageert in het KRO-programma geschrokken. "Ik schrik van elke stijging die er weer is. Dat toont ook de noodzaak aan om weer een aantal extra stappen te zetten." Hij wil met een 'nationaal preventieplan' het alcoholmisbruik verder terugdringen.

Minderjarigen

Vorig jaar april werd al bekend dat het aantal comazuipers onder minderjarigen in 2011 was gestegen. Het Nederlands Signaleringscentrum voor Kindergeneeskunde meldde toen dat 762 kinderen met een alcoholvergiftiging op de spoedeisende hulp belandden. Dat was een stijging van ruim elf procent ten opzichte van 2010.

De Tweede Kamer stemde dinsdag in grote meerderheid in met het verhogen van de leeftijd waarop alcohol mag worden gekocht van 16 naar 18 jaar. Sinds 1 januari is het bezit van alcohol voor jongeren onder de 16 jaar strafbaar.

Door: Novum

http://www.nu.nl/binnenland/3365036/ste ... ging-.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

za 22 sep 2018, 09:34

Nederlanders lafste borrelaars van Europa

Afbeelding

Zuip eens door man.

Tanken met Tsjechen, Saufen met Slovaken, drinkebroederen met Duitsen, zuipen met Zweden, neuten met Noren, barhangen met Belgen, innemen met Ieren, shotjes met Schotjes, pinten hakken met Portugezen, piwo's met Polen, lamzuipen met Luxemburgers echt werkelijk ALLES gaat beter dan nippen met Nederlanders. Nederlanders zijn namelijk de grootste laffe takken van Europa die na twee wijntjes overgaan op de cola. We zijn Europameister "verantwoord drinken" en het binge drinken is ook niet meer wat het geweest is.
Via: ->> https://www.geenstijl.nl/5143993/nederl ... an-europa/
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”