Aspartaam

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 20 aug 2011, 07:21

[quote=""baphomet" post=39896"][quote=""Vrillon" post=39888"]@mec
Die glucosestroop enzo die gaat er bij mij waarschijnlijk wel massaal naar binnen, ik ga ervan uit dat dat in mijn aanmaaklimonade zit, kijk ik zo wel even, maar ik weet niet of ik daar vanaf kan blijven, vrienden verklaren me al voor gek dat ik sommige dingen niet drink of eet omdat er aspartaam in zit en dat ik niet met fluoride mn tanden poets.[/quote]

Ranja is een Groningse uitvinding... binnenkort zal ik daar eens een artikel over maken[/quote]
Het zit trouwens niet in mijn karvan cevitam grenadine.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

za 20 aug 2011, 16:56

Laatst nog bramen aan de straat op, volgens flappie appie 2 euro op ;)
Dromen
Administrator
Administrator

za 20 aug 2011, 18:01

Kan iemand hier wat meer over plaatsen? Mbt tot producten? Ik las dat in Crystal Clear ook aspartaam zit? Mijn broerjte zuipt dat veel :P

Maar, GOED NIEUWS!!!

http://www.crystalclear.nl/gezond-leven ... -aspartaam

Dit bevestigd voor mij het vermoeden dat de fabrikanten vaak zélf ook niet zo heel goed weten hoe/wat. En beter nog: er word iets gedaan met de vragen!
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

za 20 aug 2011, 18:17

[quote=""Dromen" post=39913"]
...
Maar, GOED NIEUWS!!!

[strike]Dit bevestigd voor mij het vermoeden dat de fabrikanten vaak zélf ook niet zo heel goed weten hoe/wat. [/strike]En beter nog: er word iets gedaan met de vragen![/quote]

Tja, als de omzet in gevaar dreigt te komen. Als er niet geklaagd wordt veranderd er niks ben ik bang.
nosce te ipsum
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 20 aug 2011, 18:33

[quote=""Dromen" post=39913"]Kan iemand hier wat meer over plaatsen? Mbt tot producten? Ik las dat in Crystal Clear ook aspartaam zit? Mijn broerjte zuipt dat veel :P

Maar, GOED NIEUWS!!!

Dit bevestigd voor mij het vermoeden dat de fabrikanten vaak zélf ook niet zo heel goed weten hoe/wat. En beter nog: er word iets gedaan met de vragen![/quote]

De nieuwe mix bestaat uit sucralose en acesulfaam K <- same shit different asshole
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

za 20 aug 2011, 18:55

Afbeelding
nosce te ipsum
Dromen
Administrator
Administrator

za 20 aug 2011, 19:15

[quote=""fr3bzy" post=39917"][quote=""Dromen" post=39913"]Kan iemand hier wat meer over plaatsen? Mbt tot producten? Ik las dat in Crystal Clear ook aspartaam zit? Mijn broerjte zuipt dat veel :P

Maar, GOED NIEUWS!!!

Dit bevestigd voor mij het vermoeden dat de fabrikanten vaak zélf ook niet zo heel goed weten hoe/wat. En beter nog: er word iets gedaan met de vragen![/quote]

De nieuwe mix bestaat uit sucralose en acesulfaam K <- same shit different asshole[/quote]

idd:
Acesulfaam-K is een zoetstof die weinig calorieën bevat en 150 tot 200 maal zo zoet is als (tafel)suiker.

Het lijkt me iig gezonder dan aspartaam.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 20 aug 2011, 19:21

[quote=""Dromen" post=39921"][quote=""fr3bzy" post=39917"][quote=""Dromen" post=39913"]Kan iemand hier wat meer over plaatsen? Mbt tot producten? Ik las dat in Crystal Clear ook aspartaam zit? Mijn broerjte zuipt dat veel :P

Maar, GOED NIEUWS!!!

De nieuwe mix bestaat uit sucralose en acesulfaam K <- same shit different asshole[/quote]

idd:
Acesulfaam-K is een zoetstof die weinig calorieën bevat en 150 tot 200 maal zo zoet is als (tafel)suiker.

Het lijkt me iig gezonder dan aspartaam.[/quote]

Gezonder dan aspartaam ? ja, dat is kwik ook zolang het niet in je bloed terecht komt
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

za 20 aug 2011, 19:34

Sacharine dan maar? :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sacharine

Kanker wel bij ratten maar niet bij mensen hoor! :whistle:
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 21 aug 2011, 01:22

[quote=""FreeElectron" post=39924"]Sacharine dan maar? :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sacharine

Kanker wel bij ratten maar niet bij mensen hoor! :whistle:[/quote]

Even opgezocht in m'n boekje "Wat zit er in Uw eten?"

""Sacharine(E954)
Het oorspronkelijke zoetmiddel dat een bittere smaak heeft en 300 keer zoeter is dan suiker. Het brengt grote risico's op allergieen met zich mee en is zeer waarschijnlijk kankerverwekkend. De geschiedenis van dit additief is oud.
Beter Echt vermijden ""
My Jekyll doesn't Hide
Orion Pax
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 21 aug 2011, 01:52

Aspartaam is samen met E621 wat ik een paar jaar al probeer te vermijden. Dit is gewoon puur vergif.

Smaakversterker E621 wordt in vrijwel alle hartige producten gebruikt. Zoals Jus, Sauzen, Aardappelschotels pakjes knorr/maggie, soep, vrijwel alle kant en klare menu's noem maar op te veel om op te noemen.

[video][/video]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 21 aug 2011, 08:03

Ik hoorde van iemand over iemand die bij een taurine fabriek werkte ofzo en een shot van die meuk binnenkreeg, kon meteen naar de spoedeisende hulp..
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 24 aug 2011, 05:06

Ik ging net helemaal kapot van het lachen, want ik had een pot jam en ik keek bij ingredienten zit er glucosestroop in, zie ik daarnaa groot op het etiket: geen geur-, kleur- en smaakstoffen*

Richtig klein sterretje.. ik zoeken wat de verklaring voor dat sterretje was:
Zoals de wet het voorschrijft

Gaat ver toch?

edit: ik heb het wel gekaant trouwens.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 24 aug 2011, 06:54

^^ Lol, zoals je al eerder zei Vrillon ""Die glucosestroop enzo die gaat er bij mij waarschijnlijk wel massaal naar binnen""

Inderdaad dat blijkt :silly: ...flikker weg die zooi man, er is nog gewoon jam te koop met suiker ;)

"Zoals de wet het voorschrijft" yummie, rotzooi en vergif op je boterhammetje :p
My Jekyll doesn't Hide
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 24 aug 2011, 07:10

ik eet nooit jam, maar khad een of andere engelse dingen crumpets ofzo en daar moest jam op.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”