Gezondheid tips!!

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Dromen
Administrator
Administrator

za 06 nov 2010, 17:24

Gezondheid tips!!N.a.v. een gesprekje vanochtend in de shoutbox dit topic. Ook werd al eerder eens tips gegeven (tegen kiespijn) dus ik dacht, laat ik maar eens een topic hierover openen! Lees van onder naar boven ;-)lostaname : maar het 'heerst' momenteel weer wel, verkoudheid etc. x lostaname : ik ben geen fan van geprepareerd worden x dingo : vuist regel. vitaminen smorgens, mineralen savonds x dingo : supp'smoet je slim gebruiken. anders werken ze niet goed x Dromen : mijn ouders slikken ook elke dag tabletten met zink en nog iets. x Dromen : ik ben eerlijk gezegd niet z;n fan van preparaten x dingo : en neem een zink supp. youll be back on your feet in no time x dingo : slik 2 GRAM vitamine C per dag x Dromen : ik ben verkouden aan het worden joh!! Vanochtend werd ik wakker; druk op oren / oorpijn en keel wat dicht! x  Zuurtje Dromen heeft weer een koudje gevat! De arme ziel!! In dit topic kunnen klachten tips en voor- tegenstanders elkaar helpen! Dromen
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 06 nov 2010, 17:40

Magnesium: Het wonder SUPLEMENT (geen PREPERAAT DUS). Helpt echt bij een ton van vage klachten, kan ik uit eigen ervaring zeggen.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 06 nov 2010, 18:01

laten we vitamine D niet veregeten.

sowieso is het handig om eens onder de loep te nemen welke ADH men voorschrijft. dat stamty nog uit het nazi tijdperk.
Zoals ze bijv de ADH van vitamine C hanteren is de hoeveelheid die nodig is om GEEN scheurbuik te krijgen.
dus niet wat heeft het lichaam voor behoefte....nee...wat is er minimaal nodig om ziek worden tevoorkomen.
diverse onderzoeken tonen aan dat heel veel verkoudheid griep klachten voorkomen uit gebreken.
het is niet iets wat je IN je lichaam krjigt wat het probleem is ( bacterieen of virussen) maar dat je lichaam een gebrek heeft aan essentiele voedingsstoffen.
ik zal thuis ( zit nu op mijn werk) eea aan hoeveelheden opschrijven wat je lichaam naar alle waarschijnlijkheid nodig heeft.
maar bijv vitamine C slik ik 2000mg per dag van en een week nadat ik daarmee begon ben ik van een verstopte buizenstelselin mijn hoofd af......heerlijk. al die jaren neusverkouden, dof gevoel in mijn hoofd, slecht horen.
allemaal over.
als ik nu verkouden ben dan is het een snotneus (beetje) en dan ebt dat weer weg.
ik slik 2000mg vitamine c per dag
ik neem 400ie aan vitamine D
2000% van de ADH vitamine B.

Daarnaast zul ej ook met de andere voeding met dingen rekening mogen houden.
bijv tarwe...enig idee waar candida voornamelijk door veroorzaakt word?
waar schimmels in tarwe vandaan komen en hoe die met ons oestrogeen nivo rommelen.
weet je hoe giftig suiker is?
weet je dat harde vetten juist zijn wat we nodig hebben?

dus met gezondheid word het een breed plaatje wat je kan beoordelen.
is wel een beetje mijn ding trouwens.

Ik heb de waarheid niet. het is waar ik op uit kwam na echt zoeken en twijfelen aan de bronnen.

enige wat ik wel wet is dat het voedingscentrum liegt
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 06 nov 2010, 19:49

Ik gebruik bij tijden celzouten van dr. Schussler.
Een tekort aan een of meer mineraalzouten..is het begin van het krijgen van een kwaal en of ziekte.

Mia Leene heeft hierover interessante documentatie geschreven.. in ieder geval kan ik iedereen aan raden om zich hierin te verdiepen heel interessant allemaal.
http://henkenmialeene.org/boeken/genees ... cht_van_de_/
Dr. Schüssler ontdekte in de 19e eeuw dat veel klachten en ziektes ontstaan door een tekort aan mineraalzouten in de lichaamscellen. Extra mineralen toedienen was geen oplossing.. constateerde hij. De cellen zijn dan namelijk niet meer in staat om de benodigde mineraalzouten op te nemen. Schüssler kwam toen op het idee de mineraalzouten te verdunnen en te potentiëren. Door die speciale bereiding worden de cellen geprikkeld om weer voldoende voedingsstoffen op te nemen. Zo wordt de mineralenstofwisseling hersteld en komt het lichaam weer in balans.
http://www.vsmschussler.nl/de-12-basiszouten
http://www.drschussler.nl
Dromen
Administrator
Administrator

za 06 nov 2010, 23:53

Net wezen mountainbiken... Ben kapot en hardstikke ziek. Half uurtje thuis, net gedouched.

Ik voel me echt doodsziek. Zal zo paracetamol innemen en dan ff eten.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 07 nov 2010, 18:14

geen supplementen maar wel paracetamol.

hmmm :-|

sterkte bromen
droom zacht[quote name="Æon"]Ik gebruik bij tijden celzouten van dr. Schussler.
Een tekort aan een of meer mineraalzouten..is het begin van het krijgen van een kwaal en of ziekte.

Mia Leene heeft hierover interessante documentatie geschreven.. in ieder geval kan ik iedereen aan raden om zich hierin te verdiepen heel interessant allemaal.
Dr. Schüssler ontdekte in de 19e eeuw dat veel klachten en ziektes ontstaan door een tekort aan mineraalzouten in de lichaamscellen. Extra mineralen toedienen was geen oplossing.. constateerde hij. De cellen zijn dan namelijk niet meer in staat om de benodigde mineraalzouten op te nemen. Schüssler kwam toen op het idee de mineraalzouten te verdunnen en te potentiëren. Door die speciale bereiding worden de cellen geprikkeld om weer voldoende voedingsstoffen op te nemen. Zo wordt de mineralenstofwisseling hersteld en komt het lichaam weer in balans.
http://www.drschussler.nl[/quote]
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 07 nov 2010, 18:15

[quote name="Æon"]Ik gebruik bij tijden celzouten van dr. Schussler.

heb jij er toen iets van gemerkt?
ik heb dat een jaar of 2 geleden gebruikt en het had op mij eigenlijk geen effect in pos of neg zin.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 07 nov 2010, 18:48

[quote name="dingo"]geen supplementen maar wel paracetamol.

[/quote]

*oef*

Die zit. Grappig hoeveel feedback anderen jou soms kunnen geven d.m.v. een zin!

Maar ik heb neem vrijwel nooit paracetamol hoor ;-) Maar je hebt natuurlijk voledig gelijk dat het nogal behoorlijk crue is om wél paracetamol te nemen om te zeggen dat je voedingssuplemeten niks vind! :lol:
Dromen
Administrator
Administrator

zo 07 nov 2010, 18:48

[quote name="Æon"]Ik gebruik bij tijden celzouten van dr. Schussler.

LOL!!!! Hier doelde ik eigenlijk ook op.

Henk en Mia Leene... Oprichters van... De Klassieke Rozenkruis :x

Need say more?!
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 07 nov 2010, 19:01

[quote name="Dromen"][quote name="dingo"]geen supplementen maar wel paracetamol.

[/quote]

*oef*

Maar ik heb neem vrijwel nooit paracetamol hoor ;-) Maar je hebt natuurlijk voledig gelijk dat het nogal behoorlijk crue is om wél paracetamol te nemen om te zeggen dat je voedingssuplemeten niks vind! :lol:[/quote]

no worries. van mij mag je zeggen wat je wil ook al staan dingen soms haaks op elkaar.
Ik heb ook wel een aantal niet strokende principes. tijd zal wel leren waar dat toe leidt denk ik dan ;-)

het is als een visie die nu nog in puzzelstukken ligt
Dromen
Administrator
Administrator

zo 07 nov 2010, 19:07

[quote name="dingo"][quote name="Dromen"][quote name="dingo"]geen supplementen maar wel paracetamol.

[/quote]

*oef*

Maar ik heb neem vrijwel nooit paracetamol hoor ;-) Maar je hebt natuurlijk voledig gelijk dat het nogal behoorlijk crue is om wél paracetamol te nemen om te zeggen dat je voedingssuplemeten niks vind! :lol:[/quote]

no worries. van mij mag je zeggen wat je wil ook al staan dingen soms haaks op elkaar.
Ik heb ook wel een aantal niet strokende principes. tijd zal wel leren waar dat toe leidt denk ik dan ;-)

het is als een visie die nu nog in puzzelstukken ligt[/quote]

Zie, ik weet dat paracetamol niet goed is. Echt niet goed.

Een aantal jaren geleden had ik erg oorpijn; voor slapen ff paracetamol gehad. 's Ochtends werd ik wakker met ENORM pijn in mn zij; nier / lever weet ik wat. Komt door paracetamol. Heb later na operatie ook paracetamol gehad; same thing.

Behalve als je goed water drint heb ik geen last, anders wel!

Ennu heb gister geen paracetamol gehad ;-) Na eten knapte ik wat op, en toen ik op bed ging viel ik meteen in slaap (drukke week gehad). Vanochtend wakker worden met keel weer dicht, maar nog geen pijn! Ik vermoed dat het niet erger word, dus misschien is het met paar dagen over :) Ik eet iig ff wat fruit extra. Kiwi's!! :D
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 07 nov 2010, 19:26

misschien ene paar daagjes wat minder zuivel.
dat is wel goed voor de vermindering van slijm in je lijf.

maar....eerlijk gezegd merk ik juist dat slijmvorming op zich wel prettig is omdat je ook geen zin hebt in zo'n hele droge keel en neus.
Door vorming van slijm komt het eerder los denk ik zelf.

misschien iets om mee te experimenteren voor je.
anders gedurende de dag koudgeperste honing nemen. werkt ook wel goed
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 07 nov 2010, 22:22

Seks versterkt je immuunsysteem

Mensen die seksueel actief zijn worden minder vaak ziek. Seks versterkt het natuurlijke immuunsysteem van je lichaam waardoor je virussen en andere vervelende zaken makkelijker afweert.

dus, nou weet je wat je te doen staat ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

zo 07 nov 2010, 22:31

[quote name="chill_i"]Seks versterkt je immuunsysteem

Mensen die seksueel actief zijn worden minder vaak ziek. Seks versterkt het natuurlijke immuunsysteem van je lichaam waardoor je virussen en andere vervelende zaken makkelijker afweert.

dus, nou weet je wat je te doen staat ;-)[/quote]

*fap fap fap*

:whuhaha:
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 07 nov 2010, 22:46

[quote name="dingo"heb jij er toen iets van gemerkt?
ik heb dat een jaar of 2 geleden gebruikt en het had op mij eigenlijk geen effect in pos of neg zin.[/quote]

Ja ik gebruikte Celzout nr.11 Silicea voor de nagels omdat ik geen melk drink en voor de haren en huid. Had ook last van mijn oor.. dat werd minder.. nadat ik gestopt was.. kreeg ik weer meer last van mijn oor. Bij het verder verdiepen in de celzouten bleek 11 ook tegen ooronsteking te helpen.

Weet niet waarvoor jij het gebruikte maar je moet niet vergeten dat hoe langer er celzouten te korten in je lichaam zijn onstaan.. dat kan een paar jaar zijn.. dat kan je niet in 3 a 4 maanden aangevuld hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid / Voeding”