Medicijnen van oude Grieken geanalyseerd

Alles over gezondheid, voeding, lichaamsbeweging het menselijke lichaam en nog veel meer. Wil je gezond leven dan staat hier veel handige informatie.
Plaats reactie
Dromen
Administrator
Administrator

vr 10 sep 2010, 17:32

Medicijnen van oude Grieken geanalyseerd Vanochtend kwam ik dit artikel tegen: http://www.nu.nl/wetenschap/2330527/med ... erd--.html
Ik verwijs hierboven naar het betreffende nieuwsartikel, het heeft weinig meerwaarde om die hier helemaal uiteen te zetten.Meteen komen er vragen bij mij op, vooral het laatste stukje is merkwaardig:
“Wetenschappers en historici hebben de literatuur over deze medicijnen vaak afgedaan als kwakzalverij”, aldus de onderzoeker. “Ze schreven de mogelijke werking van de pillen alleen toe aan de aanwezigheid van opium. Maar misschien kunnen deze oude medicijnen wel tot nieuwe inzichten leiden in het moderne farmacologische onderzoek.”Daarnaast ben ik erg benieuwd in hoeverre de farmaceutische industrie hierbij betrokken is. Het zou natuurlijk vreselijk fantastisch zijn als er uit het onderzoek blijkt dat er goedkope en simpele maar uiterst effectieve medicijnen zijn. Eigenlijk zijn die er al, maargoed. Wist u dat? Minstens 99% van de bloeiende planten is nog nooit getest op hun medicinale eigenschappen. Zelfs nu nog is een kwart van alle voorgeschreven medicijnen afkomstig van niet meer dan veertig planten(!), terwijl 16 procent afkomstig is van dieren en microben.
Bron: 'Een kleine geschiedenis van bijna alles' - Bill Bryson (pagina 340). Dromen
blackbox
Administrator
Administrator

vr 10 sep 2010, 22:26

Dromen...mooie topic!

Medicijn planten die zijn er jawel...

Ik heb grote bedenkingen bij die farmeutische industrie...
illuminati of my own reality
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 sep 2010, 14:40

planten zijn minder interessant omdat ze overal groeien. dat geeft veel te veel mogelijke concurentie op de markt.
nee pillen moeten zo ingewikkeld mogelijk zijn en met zoveel mogelijk moeilijk te produceren rommel erin want dat voorkomt dat iedereen het na gaat maken.
het antwoord op de meeste vragen binnen gezondheidszorg = geld
Dromen
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 16:29

Inderdaad...

Stel je voor de wortels een helende werking hebben voor iets! Dat zou toch een ramp fantastisch zijn!
baphomet
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 16:32

Ik denk dat ik mijn vriend / broeder Knife Master maar eens ga vragen of hij er bij wil zijn op onze trip! Hij kan overleven van wat er groeit, leeft en bloeit op Kampsheide / Balloërveld en weet knetter veel van de helende werkingen van heel veel planten!
1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 16:33

tja...er was iets met geen patent kunnen leggen op iets wat in de natuur groeit toch?.....
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 sep 2010, 16:44

men dient wel te brgrijpen dat de natuur qua geneezing anders werkt dan de farmaceutische industrie.
het is niet dat je ze eet en dan vervolgens beter word. het vraagt vaak geduld. planten werken meestal niet instantaan en daarom hebben de mensen de neigging om vijv homeopathie naast zich neer te leggen. ze willen ene kant en klare pil die je direct "voelt"
Ook al worden de klachten soms vervangen door andere klachten...maakt niet uit.
bij plantgeneeskunde kan de klacht eerst zelfs erger worden en dan stopt men ermee. Om maar te zwijgen van de wanprestaties die een grote groep "so called" homeophaten die geen kennis van zaken hebben en de rest een slechte naam geven.
Persoonlijk ben ik veel bezig met het koppelen van energetische waarde van planten aan olie danwel water.
bijv door zwaartekracht of zon.
valt niet te patenteren uiteraard ;-)
maar experimenteren is leuk toch?
blackbox
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 16:52

Tja...die pillen 'over rulen' ook gewoon alles....er worden directs chemische codes aangemaakt...

en als je al niet in dingen gelooft, word het een stuk moeilijker voor het lichaam..
FilanysZ
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 11 sep 2010, 20:27

Alle planten hebben een balancerende werking op een bepaald onbalans.

Als ik ergens mee zit vraag ik altijd in de droomwereld naar wat zal helpen. en meestal krijg ik direct antwoord.
Laats ook weer een beetje een dipje..
Kwam een indiaan naar me toe en liet me zien hoe ik op de smalle weegbree moest kauwen.
Alle planten die je nodig hebt groeien in je eigen omgeving, als je tenminste niet planten als "onkruid" ziet en je tuintje niet hyper steriel houd.
FilanysZ
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 11 sep 2010, 20:36

[quote name="Filanys Z"]Alle planten hebben een balancerende werking op een bepaald onbalans.

Als ik ergens mee zit vraag ik altijd in de droomwereld naar wat zal helpen. en meestal krijg ik direct antwoord.
Laats ook weer een beetje een dipje..
Kwam een indiaan naar me toe en liet me zien hoe ik op de smalle weegbree moest kauwen.
Alle planten die je nodig hebt groeien in je eigen omgeving, als je tenminste niet planten als "onkruid" ziet en je tuintje hyper steriel houd.[/quote]
Maar voor je begint met experimenteren wel goed weten wat je doet!
Vele zotten zijn al gestorven aan het nuttigen van Stinkende gouwe of Socrates en zijn Gifbeker vol met Gevlekte scheerling wat weer erg lijkt op het erg nuttige Roomse Kervel.
Als het ruikt naar anijs
dan is het goed voor de spijs!
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 13 sep 2010, 03:05

de planten die je vaak nodig hebt , groeien meestal als onkruid in je tuin.
planten geven de balans weer.
net als bij de brandnetel altijd de remedie weegbree groeit.
zo ook groeit de plant die je huis nodig heeft altijd ergens in de buurt ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

ma 13 sep 2010, 04:05

[quote name="dingo"]de planten die je vaak nodig hebt , groeien meestal als onkruid in je tuin.
planten geven de balans weer.
net als bij de brandnetel altijd de remedie weegbree groeit.
zo ook groeit de plant die je huis nodig heeft altijd ergens in de buurt ;-)[/quote]

Idd, zoiets heb ik ook wel eens gehoord. En dat van die brandnetels / weegbree wist ik idd ook! Of het voor alle planten geld dat weet ik niet ;-)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 13 sep 2010, 14:17

weet ik herlaas ook niet. maar dat is dus typisch zo'n voorbeeld waar goed onderzoek naar gedaan kan worden. Maar niemand doet dat want er is niks mee te verdienen en al je resultaten zullen belachelijk gemaakt worden en in twijfel worden getrokken.
Dus dat is alleen leuk voor een liefhebber en die zitten vaak niet in de wetenschappelijke hoek.
Ik werk ook in de zorg en geef mensen dagelijks rommel omdat mijn wergever dat van mij verlangd.
echter stiekem help ik sommige clienten met bijv bach bloesems.
de resultaten spreken voor zich en zijn positief. Ik moet wel het idee krijgen dat een patient er open voor staat.
Ik heb ook regelmatig contact met een redelijk bekend schrijfster/arts uit hawai waarin we de bach bloesems evalueren. Voor mij si dat een teken dat er ook hier langzaam wel doorbraken zullen komen.
Mensen weten het instinctief al wel hoor...dat het allemaal niet klopt met die farmaceutische industrie :-)
Qvic
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 26 nov 2011, 06:33

Hierop deze site vindt je vele natuurlijke geneeskrachtige kruiden. http://www.kruidengeneeskunde.be
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 07 sep 2018, 18:37

Afbeelding
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox
Plaats reactie