Wereldleraar Maitraya !!

Hier tref je alles aan over de wereld geheimen.
Plaats reactie
Geel kristal ster
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 21 mei 2011, 05:29

Dit is een link

Dit is een link

Dit is een link

Dit is een link

Of nog beter om het zelf eens uit te zoeken ??

Dit is een link

Zo, even een inleidende artikel, die inspirerend werkt, dus dacht ik QFF is toch zonder censuur dus, Here we go !!

Maitraya,

Leraar van wijsheid en liefde.

Wereldleraar zelfs die buiten de uiterlijke kerk om zijn werk doet, maar toch staat hij op wikipedia te boek bij de christelijke kerk als de antichrist !!

Maar ik had al eerder aangegeven in andere artikel van Bapho met zijn topic Wat als…?
Dat de bedoelde antichrist geen belichaming is van de uiterlijke kerk als de misleidende factor om de verlichting van de mensheid in te luiden. De bedoelde antichrist is eigenlijk het ego en het vastzitten in een rol met de daaruit voortvloeiende scepsis over het niet bestaan van god.
Maar dat iedere mens eigenlijk zelf een goddelijke factor is.

Dus de antichrist is geen belichaming want in diezelfde zin zou je kunnen stellen dat de mens zelf de duivel is en weinig macht kent over mensen althans dat denkt de uiterlijke kerk in samenwerking met de doodse grays en sluwe reptillians.

Net zoals eerder verklaart in de shout zijn liefde en angst twee levensechte polariteiten waarin de individuele mens de keuze in heeft ofwel in liefde te leven of in angst te leven, maar dat is een zuivere innerlijke keuze en nooit een externe toegespeelde gedwongen keuze, owja, natuurlijk, de uiterlijke kerk meent te zeggen dat dit hoe dan ook de enigste weg is die ze kunnen nemen, maar dat kan niet, want de uiterlijke kerk is net rijk in materiële zin maar innerlijk arm, de spirituele mens is innerlijk net rijk maar materieel eenvoudig arm, daar is geen consensus over !!

Je zou kunnen zeggen, om het the hard way te noemen, dat iedere in het duister genomen waarheid, ook inhoudt dat je niet kunt behoren in een koninkrijk die geen materiële verzameling beoogt om daartoe toegang te krijgen, en dat is wat de verdraaiing bij de massa zodanig heeft wakkergeschud dat er protesten beginnen te komen die hetzij via alternatieve media bovenkomen en via de gecontroleerde media amper gerucht van krijgt, keep that in the mind !!

Anyway, aanvullingen en andere denkpistes zijn altijd welkom…

GKS
blackbox
Administrator
Administrator

za 21 mei 2011, 08:02

Nais GKS!...B)
illuminati of my own reality
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

za 21 mei 2011, 20:26

New age crap.

Vanaf het moment dat de mens zichzelf tot god verhevend had begon de ellende.
De mens trok alles en iedereen inclusief zichzelf in twijfel. Daaruitvoort komt angst en al dat andere wat eerder voor ellende zal zorgen dan dat je er wijzer van wordt.

Pas als je innerlijke verde met alles en iedereen hebt, pas dan kun je leven zonder zorgen en kun je leven in het paradijs.

Als je aan jezelf twijfelt kun je erop staan dat er ellende uit voortkomt. Dan is het ook niet zo raar dat mensen zich op den duur voor de gerustelling (die maar van korte duur is) tot god wil verhevenen.

Ik neem even het verhaal van adam en eva (zonder dogma's gewoon simple commen sence)zij werden uit het paradijs gezet..of eigenlijk.. zij zette zichzelf uit het paradijs. De slang maakte hun wijs dat zij in feite god/goden waren en liet hun zien wat goed en kwaad was etc etc. waardoor zij alles in twijfel begonnen te trekken, angstig werden etc etc. Dit verhaal, waarheid of fictie geeft goed weer vanaf welke ''state of mind'' alle ellende begon.

Vandaag de dag overheerst het verhaal van de slang en adam en eva nogsteeds maar dan in een iets andere setting. Er zijn dan ook nogsteeds slangen (symbolisch gezien) die vertellen dat we gelijk aan god en/of god(en) zijn, zich voordoen als alleswetende die alleen maar meer verwarring angst etc zaaien. Ze praten je een complex aan of een enorme grootheidswaan die voorkomt uit twijfel en angst, angst voor je ware zelf.

En als je jezelf voordoet als iets wat je niet bent, iets wat niet is, kun je nooit ZIJN.
Een appelboom die denkt dat hij een perenboom is zal nooit overheerlijk sappige appels kunnen laten bloeien, deze zal daarintegen gaan rotten.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 mei 2011, 04:34

Hmmm, in mijn ogen haal je alles door elkaar Nova.

De mens verhief zichzelf niet tot god waardoor de ellende begon; men zag god juist als een externe identiteit. Een eigen persoon. Dit is ook wettelijk (!) vastgelegd op concilie van Nicea.
God is een eigen persoon. Daarom moet je als kerkganger ook vooral hard bidden en somber leven, en vooral doen wat de kerk zegt!!

Dáár is het grotendeels mis gegaan. En dit is exact wat de mens veel onzekerheid bracht.

Ik ben het verder wel met je eens dat het om innerlijke vrede draait!!

Maar ook het verhaal van de slang ben ik niet met je eens ;-). Laat ik het zo zeggen: de door de kerk vertelde versie van de slang vind ik onzin (schept twijfel, onrust, dualiteit). Echter, de slang als (maconiek) symbool is erg waardevol.
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 mei 2011, 07:30

De bijbel is zo geschreven om het uit te leggen, iets uit te beelden.. het is mens eigen om iets naar zijn evenbeeld (of dat van een dier met menselijke trekjes) te omschrijven.

uit dit verhaal komt ook die kronkel dat god een indentiteit heeft. De bijbel is geschreven nadat de mens het paradijs had verlaten. Aangezien ze zichzelf gelijk aan god stelde is het niet raar dat zij god een indentiteit gaven. (grootheidswaan)

Dat de slang in andere kringen een belangrijk symbool is doet niet veel af aan dit verhaal, van mij part was het een mier die eva toesprak.

Het gaat mij erom dat de mens zichzelf en alles in twijfel trekt..in het verhaal van adam en eva werd de naakte waarheid bedekt (metaforisch) en in de plaats daarvan werd de mens angstig en onzeker, zij bedekte de naakte waarheid uit angst voor hun ware zelf. Door de kennis van goed en kwaad kwam daar dualiteit binnenin de mens ook nog bij.

Weten werd vervangen door kennis. (eten van de boom der kennis ''extern''=> twijfel aan eigen innerlijk weten)

Kennis lijkt leuk en aardig (vaak om egostreling en macht) hiermee bedoel ik niet de kennis van bijvoorbeeld het wiel want dat is een ander soort kennis.

Puntje bij paaltje.. zonder al die ge extanaliseerde kennis zouden we alles gewoon nemen zoals het is. Dat kan alleen in de volle glorie van ZIJN.

Probeer het maar is in te beelden..zonder hoog-laag, goed-slecht, vol-leeg, veel-weinig etc etc. was alles gewoon..geen twijfel geen vragen.. alles is en dat is alles. Dit brengt ware rust, harmonie en vrede in de mens.

Een leeuw vraagt zich bijv. echt niet af waarom een luipaard stippen heeft. Luipaard is luipaard en de leeuw is een leeuw, dit weet de leeuw, geen reden om zich af te vragen waarom hij geen stippen heeft. Een paard die over een hek springt vraagt zich van te voren ook niet af of het hek nou hoog of laag is..hij ziet het hek zoals het is in zijn oorspronkelijke status, het beeld is compleet. Wij zien enkel details en proberen er een geheel (kloppend beeld) van te maken..vaak met een eigen ingeving omdat we denken veel kennis te hebben waardoor het beeld vaak nog erger verstoord raakt.

Daarom kunnen mensen er met de pet niet bij hoe de pyramides nou gebouwd zijn...dat krijg je als je geen helder beeld hebt maar enkel in detail kan waarnemen. toendertijd was het andersom; eerst het beeld daarna ontleden in detail...Op onze manier blijf je puzzelen.

De naakte waarheid laat de dingen zien zoals ze zijn.. , geen twijfel over hoe wat en waarom, geen interventie door valse licht-in-vallen (slangen/boom der kennis) wat het licht/kennis/weten buiten jezelf doet plaatsen en je zo laat zoeken naar iets wat van nature al binnen jezelf zit.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 mei 2011, 18:54

Mooi geschreven Nova, heel mooi!

Hier en daar heb ik wellicht een kleine opmerking, maar in rechte lijn ben ik het (denk ik) met je eens!
baphomet
Administrator
Administrator

ma 02 dec 2013, 17:14

Hoe gaat het eigenlijk met GKS de auteur van dit topic??
Plaats reactie

Terug naar “Wereld Geheimen”