Bemande missie naar Mars in 1972?

Alles dat met de sterren en NASA en het Amerikaanse ruimtevaartprogramma te maken hebben tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

vr 15 apr 2011, 17:43

Opeens heb je het! Je wilt als bemanningslid mee op een real-life missie naar de planeet Mars in het jaar 1972... Tuurlijk! Anyways, het filmpje dat claimt het bewijs te zijn van een bemande missie naar de planeet Mars in de periode 1972-1973.

Persoonlijk is het in mijn optiek gewoon een vaag in elkaar gemonteerd filmpje maar er zijn vast kenners die hier misschien meer in zien. Alleen de lange weg al die je te gaan hebt onderweg naar Mars, en dat (zeker in de ruimtecapsules van die tijd) moet alles behalve een pretje geweest zijn zeg...

Het gaat dus om het onderstaande filmpje, kijkt U even mee...?

Tja, zoals ik in de inleiding ook al aangaf, is het mijns inziens gewoon een vaag in elkaar gezet filmpje maar daar ik het niet kende noch het verhaal kende van een vermeende missie naar Mars aan het begin van de jaren '70  leek me dit toch wel interessant genoeg om te delen hier op QFF.

Op GLP waar ik een draadje over dit filmpje aantrof lopen de meningen ook uiteen, maar ondanks dat ben ik benieuwd naar de mening van QFF over dit vreemde filmpje...

1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 15 apr 2011, 18:48

Nou, dat filmje zegt natuurlijk helemaal nix!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 15 apr 2011, 18:55

Mijn inziens ook een vaag filmpje...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

za 16 apr 2011, 03:12

Tja die kleuren van Mars...

[video][/video]

:whistle:
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 16 apr 2011, 03:16

Tja...

[video][/video]

:silly:
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

za 16 apr 2011, 15:33

of de japans/duitse kamikazevlucht in 45
GERMAN-JAPANESE FLIGHT TO THE MOON AND MARS IN 1945-46:
According to the authors of the underground German documentary movie from the Thule society, the only produced craft of the Haunibu-3 type - the 74 meter diameter naval warfare dreadnought - was chosen for the most courageous mission of this whole century - the trip to Mars. The craft was of saucer shape, had the bigger Andromeda tachyon drives, and was armed with four triple gun turrets of large naval caliber (three inverted upside down and attached to the underside of the craft, and the fourth on top of the crew compartments).
A volunteer suicide crew of Germans and Japanese was chosen, because everybody knew that this journey was a one-way journey with no retum. The large intensity of the electro-magnetogravitic fields and the inferior quality of the metal alloys used then for the structural elements of the drive, was causing the metal to fatigue and get very brittle only after a few months of work of the drive. The flight to Mars departed from Germany one month before the war ended - in April 1945.

It was probably a large crew, numbering in the hundreds, because of the low level of automation and electronic controls inside the saucer. Most of the systems of the craft had to be operated like these on a U-boat of that time - manually. Because the structurally weakened tachyon drives were not working with full power and not all the time, the trip to Mars took almost 8 months to accomplish. An initial short trust towards Mars was probably used the strong gravitational field close to Earth, after that the craft was "coasting" for 8 months in an elliptical orbit to Mars with its main drives turned off. Later trips to Mars by the joint Soviet - American craft in 1952 and by the Vatican craft of the Marconi project from Argentina in 1956 reached Mars in only 2 - 3 days, because their drives were working during the whole flight: accelerating in the first half and decelerating in the second. Smaller Kohler converters were probably used to power the systems and life support equipment on board. I do not have any information at the present time about any artificial gravity capability on board the craft, but that could have been easily done with the large antigravity drives of the ship.

After a heavy, almost crashing landing, the saucer slammed to a stop, damaging irreparably its drives, but saving the crew. That happened in the middle of January 1946. The crash landing on Mars was not only due to the crippled tachyon drives of the craft - it was also due to the smaller gravitational fleld of Mars generating less power for the tachyon drives; and also due to the thinner atmosphere on Mars, that could not be used as effectively for air breaking as the Earth's atmosphere could. The craft was shaped as a giant saucer - a form that is very efficient as an air brake, when it is entered into the atmosphere with its luge cross section perpendicular to the trajectory of descent.

One question, that I have not answered yet in the affirmative is how were the Germans able to regenerate the air inside the craft for 8 months for this big crew. Quite probably they were using advanced life support systems, developed initially for their larger Walter turbine and free energy submarines, that were cruising the oceans without resurfacing.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

di 15 jan 2013, 15:00

:bump:
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 06 mar 2014, 02:12

Nouja, het is natuurlijk wél zo dat er nog een aantal Apollo-vluchten naar de maan stond gepland die niet door zijn gegaan.
Daarvoor waren de raketten en de capsules grotendeels al klaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apolloprogramma

Wat is er met al dat materiaal gebeurd? Verschrot of ...... voorzien van boosters en extra brandstof gebruikt om naar Mars te gaan?
Officiëel is er dit mee gedaann:
De Saturnus V werd voor het laatst gebruikt in 1973 om het Skylab-ruimtestation in een baan om de aarde te brengen. Het Apollo-ruimteschip werd in 1975 voor het laatst gebruikt. Een Apollo-capsule koppelde toen aan een Sovjet Sojoez-capsule tijdens het Apollo-Sojoez-Test-Project, ASTP.

Technisch zou het wellicht kunnen, al vraag ik me af of ze ook terug konden komen.
Tevens zou je moeten uitzoeken of Mars op dat moment in de tijd wel zo dicht mogelijk bij de aarde stond.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan, BL@DE
baphomet
Administrator
Administrator

do 06 mar 2014, 02:33

FreeElectron schreef:Nouja, het is natuurlijk wél zo dat er nog een aantal Apollo-vluchten naar de maan stond gepland die niet door zijn gegaan.
Daarvoor waren de raketten en de capsules grotendeels al klaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apolloprogramma

Wat is er met al dat materiaal gebeurd? Verschrot of ...... voorzien van boosters en extra brandstof gebruikt om naar Mars te gaan?
Officiëel is er dit mee gedaann:
De Saturnus V werd voor het laatst gebruikt in 1973 om het Skylab-ruimtestation in een baan om de aarde te brengen. Het Apollo-ruimteschip werd in 1975 voor het laatst gebruikt. Een Apollo-capsule koppelde toen aan een Sovjet Sojoez-capsule tijdens het Apollo-Sojoez-Test-Project, ASTP.

Technisch zou het wellicht kunnen, al vraag ik me af of ze ook terug konden komen.
Tevens zou je moeten uitzoeken of Mars op dat moment in de tijd wel zo dicht mogelijk bij de aarde stond.
Dat zal ik morgen eens bekijken met Google Earth daar zit zo'n sky optie in als ik me niet vergis waarmee je ook terug in de tijd kan gaan.

EDIT: Super mooi trouwens dat jij Flater als plaatje hebt nu! Mijn pa mailde me laatst nog dat dat zijn favo strip allertijden was.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE, FreeElectron
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 06 mar 2014, 02:41

Yep, Guust is über. O0

Erg fijne mogelijkheid, die ouwe topics. Ik heb er een hhoop gemist in de loop der tijd.
Zal nog eens zoeken naar een site die ik eerder al eens had gevonden omtrent die Saturnus overschotten en eventuele missies die ermee gedaan zouden kunnen zijn.
Qua brandstof zou het kunnen, zeker met extra tanks. Immers is er alleen brandstof nodig om buiten de Roche-limiet van de Aarde te komen en verder om rond Mars te manoeuvreren.
Maar zoals al gezegd: konden ze ook terug of was het een suicide-mission?

Er zwerft ook ergens een filmpje rond met info dat het Vaticaan (!) al eens een Marstrip zou hebben ondernomen.
Zag er echt mooi gemaakt uit en ik meen dat het met Nazi-technologie zou zijn gedaan al in de jaren '50.

Ik hou van dit soort shit. Science fiction speculaties. ;D
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan, BL@DE, Toxopeus
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

do 06 mar 2014, 04:33

Het filmpje in het eerste bericht is een bewerkte video van een bewust hoax filmpje:

Het origineel is gemaakt door iemand die hoax filmpjes maakt, waarschijnlijk mede om te laten zien hoe makkelijk het is om een filmpje te faken en dat je dus niet elk filmpje zomaar moet geloven

Dat dit een hoax is, neemt overigens niet weg dat er van alles mogelijk is.
De jaren 70 en 80 waren echter nog volop in de Koude Oorlog, dan zou er weinig reden zijn geweest voor de USA om te zwijgen over Mars missies, behalve als het gigantisch mis ging of als er iets duisters ontdekt zou zijn op Mars ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, BL@DE, FreeElectron
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 mei 2014, 00:03

Om te voorkomen dat ze nu met trampolines naar het ISS moeten gaan, halen ze misschien wel weer wat Saturnus V spul uit de motteballen....wie weet. ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, BL@DE
baphomet
Administrator
Administrator

za 24 jan 2015, 23:22

Ik kwam wat Mars nieuws tegen en dacht bij mezelf, laat ik het hier dumpen, dan bump / kick ik dit draadje weer even omhoog...

Anyways...
NASA wil drone laten rondvliegen op Mars

NASA werkt aan een helikopterdrone die Mars moet gaan verkennen vanuit de lucht. Door de Rode Planeet vanuit de lucht te observeren zou de ruimtevaartmaatschappij tot interessante nieuwe inzichten kunnen komen.
De drone wordt momenteel nog ontwikkeld door NASA's Jet Propulsion Laboratory (JPL), dat zich bezighoudt met het maken van onbemande robots. De drone zal ongeveer een kilo zwaar en 1,1 meter breed zijn. JPL vergelijkt het uiterlijk van de drone met een 'kubusvormige tissuedoos' van middelmatige grootte.

Op Mars hebben nu alleen nog rijdende voertuigen, zoals de Curiosity, rondgereden. Maar het zicht van zulke marsrovers is beperkt tot de camera's aan boord en de beelden van ruimtevoertuigen die om Mars heen draaien.

De drone zal niet zelfstandig rondvliegen op Mars. Het idee is dat de drone de buurt rondom rijdende voertuigen verkent, zodat er sneller kan worden bepaald welke plekken op de Rode Planeet het onderzoeken waard zijn. Zo kunnen er snellere efficiëntere routes worden uitgestippeld, en kan de afstand die marsrovers per dag afleggen worden verdrievoudigd, aldus de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie.

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie experimenteert met verschillende manieren om het onderzoek op Mars te verbeteren. Zo zal NASA ook Microsofts holografische bril Hololens gaan gebruiken om virtueel rond te lopen op de planeet.
via:-> http://www.nu.nl/gadgets/3978987/nasa-w ... -mars.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Plaats reactie

Terug naar “NASA / Sterren”