BitCoin

Hier tref je topics aan over de economie, banken en zaken die te maken hebben met de financiële wereld.
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

do 27 nov 2014, 16:15

Supermarkt in Arnhem accepteert bitcoins

Een supermarkt op het Centraal Station in Arnhem laat donderdagmiddag de eerste klant betalen met bitcoins, het virtuele elektronische betaalmiddel.

De Spar is voor zover bekend de eerste winkel van een grote keten in Nederland die bitcoins accepteert, aldus winkelmanager Luke van Gelder.

Bitcoingebruikers laden het betaalmiddel op hun mobiele telefoon of tablet. De supermarkt heeft zelf een 'bitkassa', een tablet waarop het bedrag wordt aangeslagen.

De koper haalt zijn telefoon langs een code en er is betaald. De winkel krijgt het aankoopbedrag in euro's bijgeschreven op de bankrekening.
Grootste bitcoinstad

Een groep zeer actieve bitcoinliefhebbers in Arnhem heeft ervoor gezorgd dat Arnhem in korte tijd 'de grootste bitcoinstad van Nederland' is geworden.

In het centrum van Arnhem is één bitcoin-betaallocatie op elke 3,7 kilometer te vinden. Amsterdam moet het doen met één locatie op elke 7 kilometer. Internationaal onderzoek van Inside Bitcoins zou zelfs hebben laten zien dat Arnhem de bitcoinvriendelijkste stad ter wereld is.

De supermarkt op het station is de veertigste Arnhemse locatie die bitcoins accepteert. ''Ik gebruik ze zelf niet, maar ik vond het leuk om mee te doen'', aldus Van Gelder. ''Ik verwacht er ook niet heel veel meer omzet mee te halen.''

In Arnhem is vrijdagavond een bitcoinevenement in de binnenstad.

http://www.nu.nl/mkb/3939490/supermarkt ... coins.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, ninti
baphomet
Administrator
Administrator

di 30 dec 2014, 19:46

#podcast50
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 feb 2015, 02:27

REPO! Zo ziet een Chinese bitcoinmijn er uit

Bitcoins! De centjes van de toekomst! Komt geen bank of overheid bij te pas. Iets wat ons een fijn gevoel van binnen geeft. Maar waar komen Bitcoins vandaan? Dat is zo simpel, dat zelfs CNBC het kan uitleggen. De limiet is gesteld op 21 miljoen bitcoins. En hoe dichter bij die 21 miljoen beschikbare bitcoins, hoe lastiger het wordt om ze te 'minen'. Vooral qua rekenkracht van je processoren, die weer enorm veel elektriciteit vereisen. Behalve dan voor Chinezen die geen fuck geven en gewoon een hele verdieping vol gooien met servertjes en ventilatoren om 24/7 Bitcoins te minen. En Motherboard kreeg toegang in zo'n 'mijn'. Boeiende repo om de achterkant van de Bitcoinhype eens te bekijken. De toekomst van de financiële wereld bevindt zich dus gewoon op de tweede verdieping van een pauperkantoor ergens in een Chinese plattelandsstad. Geen Manhattan, Frankfurt of The City, nee, gewoon een melancholisch kantoortje in een afgetrapt stadje. Internet, mensen. Het verandert alles.

Johnny Quid | 09-02-15 | 18:24 |
via Geenstijl: -> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... bitco.html
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

do 29 dec 2016, 18:25

lol, ik ben verslaafd.

Ik dacht ik maak ff een bitcoin portemonnee aan omdat ik al tijden dacht om wat bitcoin gewoon te hebben (had ik dat meteen gedaan had ik nou dikke winst), ik dacht beetje kijken beetje proberen, beetje uitzoeken.

Toen ben ik wat bitcoin kranen/faucets gaan gebruiken, om mn eerste bitcoin in mn portemonnee te krijgen, de 2 die ik nu gebruik zijn:

http://bonusbitcoin.co/ : kan je elk kwartier wat satoshi eisen, ik zet de claim instellingen altijd op altijd het gemiddelde krijgen en dat er een belletje afgaat als ik weer kan claimen.

http://freebitco.in/ : kan je elk uur claimen, krijg je ongeveer 200 satoshi per keer, maar met een beetje geluk roll je een hoog getal en krijg je tot als je heel erg veel geluk hebt 0.2 bitcoin. daarbij krijg je elke keer dat je dat doet 2 reward points waar je nog onder andere bonus op je bitcoin claim kunt krijgen voor 24 uur tot 1000%, maar ook meer reward points per keer voor 24 uur zodat je die accumulatie kunt versnellen en meer wat mij persoonlijk niet zoveel interesseert.. ook krijg je steeds 2 loterijtickets hoe meer je het doet hoe meer kans je hebt dus, waarbij je nog veel kunt winnen, wat dat betreft is het veel geluk hebben

We spreken uiteraard over fracties van centen met die 200 a 300 satoshi die je over het algemeen per claim krijgt.
Maar waar ik verslaafd aan ben is..... dice! in eerste instantie speelde ik steeds hoger lager bij http://freebitco.in/ dan liet ik em gewoon staan op standaard waarbij je 2 keer je inzet krijgt en 47,5% kans hebt dan ga je om en om betten op hoger of lager en als je verliest verdubbel je steeds je inzet en blijf je hangen waar je was (hoger of lager) tot je wint en dan zet je het weer terug naar je standaard speelbedrag, dan zorg je dat je iig genoeg hebt om 10 keer achter elkaar te kunnen verliezen (heb keer meegemaakt dat ik 8 keer achter elkaar verloor) dan zit je normaal gesproken een heel eind goed, moet wel gedisciplineerd blijven en niet te gretig worden, want dan ben je alles kwijt waarschijnlijk.
Maar nu doe ik bij http://bonusbitcoin.co/ hetzelfde alleen dan met dice, zet ik em op 7 en dan wisselen tussen hoger of lager, werkt net zo goed alleen krijg je dan 2.38 keer je inzet, het gaat daar sowieso allemaal harder.
Nu werk ik met fracties van centen, maar in principe als ik grotere bedragen erop heb staan ofwel zelf opgebouwd of gewoon zelf bitcoin gekocht moet met die dice degelijke bedragen te winnen zijn.

Maarja als je niks te doen hebt of om het kwartier/uur een belletje om ff een paar muisklikken te doen, om een beetje met bitcoin te spelen of wat dan ook, dan weet je het.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, combi, NoMore
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 04 jan 2017, 18:42

Dit is de best betalende faucet die ik tot nu toe ben tegen gekomen.. geeft 1000 satoshi per 10 minuten (kan oplopen tot 3000, edit: is oprecht gewoon random 1000,2000 of 3000 krijg meestal 2000 gevolgd door 3000, terwijl de hoogst betalende andere die ik ken maar 250 geeft, per kwartier), minimale hoeveelheid om uit te betalen ligt wel wat hoger dan de meeste, maar dat doet er voor mij niet toe.

https://earnfreebitcoins.net

Ben nou aan een fatsoenlijke rotator aan het werken, als ie online is laat ik het hier weten.
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 04 jan 2017, 22:24

blackbox schreef:
weet niet of jij die referral bent van mij bij earnfreebitcoins.net, maar bespaar je de moeite, deze is een scam.. was al te mooi om waar te zijn, is onmogelijk dat hun daar ook maar quitte op kunnen spelen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
blackbox
Administrator
Administrator

wo 04 jan 2017, 22:27

Tobi schreef:
blackbox schreef:
weet niet of jij die referral bent van mij bij earnfreebitcoins.net, maar bespaar je de moeite, deze is een scam.. was al te mooi om waar te zijn, is onmogelijk dat hun daar ook maar quitte op kunnen spelen.

geen idee?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 04 jan 2017, 22:36

blackbox schreef:
Tobi schreef:
blackbox schreef:

geen idee?
ik ook niet, maar kheb 1 referral, jij had mij bedankt voor de post dus ik dacht misschien ben jij het.
Maarja die is dus een scam, die betalen niet uit.. beste is gewoon al die zooi die direct naar epay en faucethub enzo sturen.. en van http://bonusbitcoin.co/ weet ik zeker dat ze betalen want daar heb ik al wat van op zak en over http://freebitco.in/ hoor ik ook niks slechts.

EDIT: maar die referral is nog steeds bezig dus neem aan dat jij het niet bent.
Moraliteit ∝ Vrijheid
blackbox
Administrator
Administrator

wo 04 jan 2017, 23:05

Tobi schreef:
blackbox schreef:
Tobi schreef:
blackbox schreef:

geen idee?
ik ook niet, maar kheb 1 referral, jij had mij bedankt voor de post dus ik dacht misschien ben jij het.
Maarja die is dus een scam, die betalen niet uit.. beste is gewoon al die zooi die direct naar epay en faucethub enzo sturen.. en van http://bonusbitcoin.co/ weet ik zeker dat ze betalen want daar heb ik al wat van op zak en over http://freebitco.in/ hoor ik ook niks slechts.

EDIT: maar die referral is nog steeds bezig dus neem aan dat jij het niet bent.

Denk het ook niet.
combi
Administrator
Administrator

zo 11 jun 2017, 07:19

???
It’s not just Bitcoin anymore. Digital currencies have another big winner now, Ethereum (ether), and as Lombardi Letter's Benjamin Smith explains below, it’s more than just good news for early investors.

Ethereum topped $300 for the first time this morning...

bron en meer: http://www.zerohedge.com/news/2017-06-1 ... ss-arrived
combi
Administrator
Administrator

wo 31 jan 2018, 22:07

Minister Hoekstra onderzoekt wenselijkheid Nederlands verbod op bitcoin
31 januari 2018 15:35
https://www.nu.nl/cryptovaluta/5112227/ ... tcoin.html

Minister Wopke Hoekstra (Financiën) wil over een paar weken duidelijk maken of een verbod van de bitcoin wenselijk en mogelijk is.

Diverse partijen in de Tweede Kamer dringen aan op regulering van cryptomunten en andere, soms omstreden, financiële producten.

Volgens de bewindsman gaan ''onze gezamenlijke gedachten'' in de richting dat het wenselijk is, maar dat vraagt om een toets. Dat geldt ook voor de mogelijkheid van een verbod, zei de minister. Hij hoopt de Kamer binnen enkele weken te kunnen informeren.

Riskant
Hoekstra waarschuwde al eerder voor de bitcoin onder het motto: 'Bezint eer ge begint'. Daarbij herhaalde hij de waarschuwingen van toezichthouders Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) dat beleggen in de bitcoin zeer riskant is vanwege de grote koersschommelingen.

Desondanks is het aantal mensen in Nederland dat er in belegt, niet dramatisch aan het afnemen, constateert de minister.

Argusogen
Ook wereldwijd wordt de opmars van cryptovaluta's met argusogen bekeken. Veel banken en grote investeringsmaatschappijen vergelijken de waardegroei met de tulpenmanie in de zeventiende eeuw.

Uiteindelijk barstte die zeepbel en stortte de tulpenmarkt volledig in. In verschillende landen zijn al maatregelen genomen, met name tegen de uitgifte van nieuwe cryptomunten in zogeheten ICO's (initial coin offerings).

Hoorzitting
Vorige week lieten marktpartijen en toezichthouders nog tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer weten weinig te zien in een verbod op cryptomunten. Wel was er behoefte aan heldere regels.

Probleem daarbij is dat cryptomunten geen erkende betaalmiddelen zijn en dus niet onder het toezicht van De AFM en DNB vallen. Bij betere regulering zal Nederland overigens samen moeten optrekken met andere landen.

De koers van de bitcoin, de bekendste cryptomunt maar zeker niet de enige, schoot het afgelopen jaar van ongeveer 1.000 dollar naar ruim 20.000 dollar. De laatste tijd is de waarde gezakt tot rond de 11.000 dollar, iets meer dan 8.100 euro.
combi
Administrator
Administrator

vr 02 feb 2018, 10:49

Nederlandse banken wijzen ondernemers cryptovaluta de deur
Door Olaf van Miltenburg

01-02-2018 • 17:17
https://tweakers.net/nieuws/134745/nede ... -deur.html

Ondernemers op het gebied van cryptovaluta hoeven bijna niet bij Nederlandse banken aan te kloppen als ze zakelijke rekeningen willen openen. De banken weigeren hen als klant, onder andere omdat ze te weinig zicht op de geldstromen zouden hebben.

ABN Amro, ING, Aegon-dochter Knab en de Rabobank doen erg moeilijk als cryptocoinondernemers een zakelijke rekening aanvragen, blijkt uit een inventarisatie van Sprout. Alleen Bunq blijkt de zakelijke klanten onder voorwaarden te accepteren.

Sprout noemt als voorbeeld de oprichter van beleggersinformatiesite Allesovercrypto, die de site van een webwinkel met onder andere beveiligde usb-sticks wil voorzien. Knab weigerde zijn verzoek aangezien hij 'gezien de doelomschrijving van de onderneming' niet 'binnen de doelgroep' zou passen. De bank verwijst daarbij naar 'verhoogde integriteitsrisico's'. In een reactie verwijst Knab naar zijn acceptatiecriteria waarin staat dat alternatieve betaalmiddelen en diensten of producten die anonimiteit bevorderen en grensoverschrijdend zijn, niet worden toegelaten.

Ook ABN Amro en ING weigeren in principe ondernemingen die zich bezighouden met cryptocurrencies. Volgens een woordvoerder van ABN Amro gaat het om een ongereguleerde markt en heeft de bank onvoldoende toezicht op geldstromen. De Rabobank bekijkt het van geval tot geval: "Klanten die in risicovolle producten handelen kunnen een hoger risicoprofiel krijgen. In die lijn is het voorstelbaar dat bedrijven die zich met cryptocurrencies bezighouden, worden gezien als te risicovol en daarom niet als klant kunnen worden geaccepteerd."

Bunq staat open voor de betreffende klanten, maar stelt wel aanvullende vragen. "Er moet een helder beeld zijn waar de geldstromen vandaan komen. We zijn hier wettelijk toe verplicht", vertelt Ali Niknam, die dit curieus noemt: "We zijn immers een bank en geen opsporingsdienst." Volgens een woordvoerder van Bitonic komt de afwijzende houding door recente waarschuwingen van De Nederlandsche Bank.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 15 aug 2018, 16:11

in marokko is mining verboten bij order van de koning. er staan zware gevangenisstraffen op. wel jammer was een leuk ideetje om op te zetten voor arme familie daar.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 19 sep 2018, 10:17

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Economie / Banken / Financieel”