‘Het Westen’ is het ‘Het nieuwe Rome’

Hier tref je topics aan over de economie, banken en zaken die te maken hebben met de financiële wereld.
Dromen
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 17:47

‘Het Westen’ is het ‘Het nieuwe Rome’Al eerder wou ik hier een artikel overschrijven, maar het kwam er niet van. Vandaag, n.a.v. het volgende nieuws dan toch maar:
http://nos.nl/artikel/195910-ongerusthe ... e-fed.html
http://www.nu.nl/economie/2370815/fed-p ... nomie.html In de eerste link zit een link waarin een hoogleraar economie een en ander uitlegt; doemscenario. Al langer is voor mij een ding duidelijk: ‘Het Westen’ is vallende.Financieel
Iedereen kent de financiële perikelen wel van de afgelopen tijd. Vandaag dus weer: ZESHONDERD MILJARD geïnvesteerd wat niks nada niente oplevert! Er wordt gezegd ‘er is geen vertrouwen’. Zo werkt de financiële markt: vertrouwen… Wat nou WERKEN? Wellicht was het een optie om gewoon de bevolking van de VS (310 miljoen) 2000 dollar te geven?! Niet per gezin, maar elke inwoner dus 2k! Nee zo werkt dat niet natuurlijk. ‘Werken’ en diensten
Dan kom ik ook meteen bij mijn volgende punt; een deel van de bevolking werkt. Een deel van de bevolking kan niet werken, en een deel van de bevolking is werkloos.
De arbeidsmarkt ziet er tegenwoordig heel anders uit als vroeger. Vroeger ‘werkte’ je nog in de zin van ‘arbeid uitvoeren’. Op het land, of wellicht als je iets beter geleerd was een ambacht! Smid, bakker, etc.! Dingen ‘maken’! Wat mij opvalt, en dat is denk ik ook deels waardoor de financiële wereld het zo moeilijk heeft; het lijkt wel of op iedere hoek van de straat een makelaar, een ‘hypotheekdeskundige’ een belegger zit. Hier in het dorp hebben we bijv. ook de ‘geldmakelaar’. Toevallig ken ik die eigenaar ook en dat bevestigd maar weer eens dat het wel lijkt of iedereen zoiets kan beginnen. Natuurlijk zal meneer zijn benodigde papiertjes wel hebben, maar ook dat stelt tegenwoordig niet heel veel meer voor. Onze maatschappij overwoekerd met allerlei soorten diensten die totaal overbodig zijn. Ambachten zijn bijna verdwenen, evenals boeren, want onze huizen puilen uit met rommel spulletjes. Vroeger stond er bijv. wel eens ergens op ‘made in China’. Tegenwoordig word álles in China gemaakt. Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken en gevolgen; De vorige generatie in Nederland, met name het christelijke, had het levensmotto ‘hard werken en somber leven’. De jeugd tegenwoordig studeert uitgebreid en menigeen in zich niet bewust van de luxe positie t.o.v. de vorige generaties. Wat trouwens geen kritiek is!! En langzaam aan zie ik dat wel meer om mij heen; mensen vinden werken niet meer het belangrijkste. Dan natuurlijk nog het systeem; wat gebaseerd is op omzet en ‘meer meer meer’. We hebben de afgelopen 20 jaar 10% winst gehaald, dus men gaat er nu vanuit dat we voor de volgende 200.000 jaar een stijging van 10% hebben. Dit is overdreven, but you get my point. Men rekent veel teveel in het voor door. Maar dit is ook allemaal allang besproken door critici dus niks nieuws.Terugkomend weer op het eerste kopje. De vergrijzing is komende en ook is het sociaal opvangnet een sociaal hangnet geworden doordat veel mensen ‘gewoon’ geen ‘zin’ hebben om te werken. De discussies en argumenten hiervoor laat ik in het midden. Ik oordeel hier ook niet over of dit goed of fout is; dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken.Oorlog
Dan nog de oorlog. ‘Vroeger’ had Nederland nog een leger maar inmiddels niet meer. Als Bin Laden een scheet laat is het leger van Nederland al overwonnen.
Hoeft in principe ook niet, want wij (Nederlandse overheid) zijn toch Duits, maar bovenal; we zitten in de V.N. en die helpen elkaar; ‘Het Westen’ is een grote kliek. Israel, de V.S., Engeland, Frankrijk, Duitsland oftewel de EU; het is allemaal een natuurlijk.
Waarom denk je dat die Balkan-staten zo nodig bij de EU komen, terwijl het ons letterlijk bakken met geld kosten; it’s all about power. Macht.
China trommelt aan de ene kant; de extremistische Islamitische landen aan de andere kant. ‘Het Westen’ moet zich sterk maken. En doet dat op deze manier. Wij worden opgevoed met argumenten als ‘wij zijn beschaafd’ en dat er geen oorlog komt. Oorlog lees je terug in de geschiedenisboeken en op 4 mei doen we even heul verdrietig. Maar dat is het dan, en tegenwoordig komt dit niet meer voor. Dat mensen op allerlei andere plekken nog steeds dood gaan doet niet ter zake; dat is namelijk een andere oorlog. De tweede WO was heel erg, maar die oorlog ergens anders is blijkbaar minder erg. Natuurlijk komt dit ook doordat ‘wij’ dit niet hebben meegemaakt in ons leven en dagelijks druk bezig zijn met andere dingen.
Mensen, oorlog komt nog steeds donders veel voor. En nu?
‘Het Westen is ‘Het nieuwe Rome’. Rome is gevallen. Gaat ‘het Westen’ dat ook doen?! Ik vraag het me af. Ik denk van niet.
Het punt is een beetje dat ‘Het Westen’ zo’n beetje op alle vlakken een voorsprong hebben. Wetenschappers, kennis, goede opleidingen maar bovenal; macht en wapens.
U zult het misschien niet geloven, maar het overgrote merendeel van alle wapens op deze planeet worden gemaakt in Westerse Staten. High Tech wapens word eigenlijk alleen maar door Westerse Staten gemaakt. Het Westen 1-0 voor op de rest.
Geld. Geld heeft het Westen niet meer? Sja, aan de ene kant niet, aan de andere kant; de Rijkste mensen der aarde controleren het geld. Iemand zei eens; als de rijken der aarde oorlog willen, dan komt er oorlog. Een en een is twee. Simple as that. Zie ook: http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rot ... r-troon-2/
En de rijksten der aarde zijn mensen uit…. Het Westen.Mocht ons systeem vandaag of morgen vallen; dan zal de rest van de wereld ook ´vallen´ omdat ´Het Westen´ de grote motor is. In de KIJK stond vorig jaar; In China mag de economie dan wel 12% per jaar groeien, de kassa rinkelt nog altijd in de V.S. en Japan (Landen van ‘Het Westen’ red).
Mocht ons systeem vandaag of morgen vallen; nog steeds zal Het Westen het overgrote deel van Afrika in de macht hebben (wat geld; grondstoffen oplevert).
Mocht ons systeem vandaag of morgen vallen; de rijken der aarde zullen nog steeds de rijksten zijn. Sterker nog, ze zullen rijker dan voorheen zijn!
Mocht ons systeem vandaag of morgen vallen; dan zal er weinig veranderen ben ik bang.Er zal al snel weer ‘ruilhandel’ ontstaan waarna iemand met het briljante idee komt om geld te gaan gebruiken. Vervolgens komen er wisselkoersen, waardoor er weer beleggingen komen, etc. etc. etc. Er zullen wel dingen verantwoord worden: de kaarten worden opnieuw geschud. Belangrijke landen worden héél belangrijk. Nietszeggende landen zijn nietszeggend.

Deze visie heb ik vanochtend getikt. Hier en daar zal ik wel wat argumenten vergeten zijn en hier en daar zal vast wat op aan te merken zijn. Dit hoor ik graag!Let op: dit blog / topic is puur economisch. Je kunt er natuurlijk ook een andere visie op na houden (wat er in de financiële wereld gebeurd) en dat is namelijk dat we een nieuw tijdperk in de kosmos in gaan, etc. etc. Maar graag hou ik het in dit topic even puur economisch.  Dromen  
blackbox
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 18:44

Jawel Jawel...

Zeer goede topic Dromen en goed getikt!!!
illuminati of my own reality
baphomet
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 18:45

Mooi topic, kom er later vandaag even op terug...
1119 AD
Melkor
QFF Gold Member
QFF Gold Member

do 04 nov 2010, 19:07

Werk en diensten...

Als de klaslokalen van bv de studie 'media en entertainment management' uitpuilen terwijl de klaslokalen in de studierichting Techniek leeg blijven, dan weet je dat het niet heel lang meer duurt voordat de totale verloedering toeslaat.

en dan heb ik het over de studie 'Vrijetijds management' nog niet gehad. Ik bedoel... wat de fak?
Ik kan dus afstuderen in het managen van Bapho's vrije tijd!
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 19:37

Ze laten dit systeem tijdelijk 'vallen', zoals het bedoeld is.. zodat zij meer en meer regeltjes kunnen doorvoeren in voordeel van de bankwereld/oligarchi..

Let maar eens op bijvoorbeeld de verdragen van de EU: het eerste verdrag, dat van Rome, stond in het teken van de welvaart van de mens.. Nu 50 jaar later ligt alle focus op de economie en de macht van de Europese Centrale Bank..

En wat ze via WW2 niet voor elkaar kregen via oorlog, doen ze nu via de financiele onderdrukking.. Dat zijn 2 manieren om een volk/staat/land te ondermijnen. En geef toe, de laatste optie werkt stukken rustiger en overzichterlijker.
Ze hebben hun 1 Europa, onder de vleugels van Brussel en de ECB. Mission accomplished!
Voor hen welteverstaan.. voor het volk is de financiele wereld van de EU een gedrocht dat ons echt niet de insides laat zien van het corrupte systeem dat bedoeld is om ons als geldslaaf voor hun karretje te spannen...

Geld is allang het geld niet meer hoe het ooit bedoeld was, het geld dat je in je handen hebt is praktisch gezien niet eens van jezelf.. het staat op je euro: eigendom van de ECB.. je hebt je eigen verdiende centen in bruikleen(?!)

Dit systeem zal nooit echt vallen, ook al hebben we een crisis zo nu en dan (ook dat hoort bij dit systeem). Het gaat al tijden zo en ze zullen dit zeer winstgevende systeem echt niet zomaar loslaten hoor..

Het enige dat ik nu 'zie' gebeuren is dat ze de dollar laten klappen en dat er dan ruimte komt voor de Noord Amerikaanse Unie valuta of dat ze gelijk de wereldmunt willen brengen via het IMF (maar dat is te snel denk ik) maar ook deze situatie is gebracht om grote veranderingen te kunnen rechtvaardigen:
Don't let a crisis go to waste ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 19:45

@ Melkor
@ langeharry

Ik sluit me bij beide reacties helemaal aan!

En 2 langeharry; precies! Dat is dus ook wat ik denk. Niet dat paniekkerig gedoe allemaal zoals je soms op internet ziet / leest.

Over de dollar zou je ook een hele site vol over kunnen schrijven, dus daar ga ik nu ook maar niet teveel op in. Maar vreemde situatie is het wel.
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 20:31

En deze crisis is bij lange na nog niet voorbij (zoals sommigen ons willen laten geloven):

en wat zegt mijn grote vriend Ron Paul over de crisis en de aanpak van de fed?
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 20:43

Bodemloze put: dollar flink lager na steunplan Fed
De Amerikaanse dollar noteert donderdag flink lager nadat de Federal Reserve aankondigde een extra $600 miljard in de Amerikaanse economie te pompen. de koers van de euro steeg van 1,41 naar 1,425 dollar...

Dus dankzij de maatregelen van de FED wordt de euro duurder, waardoor onze export ook duurder wordt.. en dat betekend weer minder werk in Europa.. Dus de maatregelen vanuit Amerika hebben negatieve gevolgen voor de EU. Geweldig die FED!? Afschaffen, direct!
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 20:59

The Fed Rains Money On Corporate America -- But Main Street Left High And Dry
http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?t=267175
en
http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?t=267178
en
http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?t=267183

Dit
http://www.ronpaulforums.com/forumdisplay.php?f=204
is een goed forum om de acties van de fed wat beter te volgen..
baphomet
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 21:17

Duidelijk moge zijn dat dit problemen op gaat leveren binnen afzienbare tijd...
1119 AD
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 21:26

Er worden geen banen gecreeerd.. geld wordt uit het niets bijgedrukt, zonder onderpand.. de Euro komt nog veel hoger te staan.. de levenstandaard wordt onderuit gehaald door de bezuinigingen..
De problemen zijn er al maar men steekt de kop in het zand door te zeggen dat de nu genomen maatregelen het wel even zullen oplossen.. Not!
baphomet
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 21:28

Het spreekwoordelijke gezegde "Met geld, maak je geld." gaat dan ook niet meer helemaal op in dit specifieke geval...

;-)
1119 AD
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 nov 2010, 21:38

Het gaat niet op voor de werkers.. maar voor de moneymakers? Die verdienen bakken met geld aan deze crisis!!

Binnenkort komen de bonussen weer voor Wallstreet en de City in Londen.. ik denk dat we met z'n allen een beroerte krijgen van de hoeveelheid geld die daar gaat rollen.. :muur:
Er wordt al gesproken over recordbedragen!
baphomet
Administrator
Administrator

do 04 nov 2010, 21:39

Dit kon in ieder geval wel eens een soort laatste noodgreep zijn...
1119 AD
Melkor
QFF Gold Member
QFF Gold Member

do 04 nov 2010, 21:44

tja, wat gaan ze doen als dit toch niet blijkt te werken? (wat het uiteraard niet doet...)

Nog meer geld in de economie pompen?

[edit] oh ja, dat was juist de bedoeling... Zie je nou wel. Als je ff niet oplet tuin je er zo in! [/edit]

[quote name="Baphomet"]Het spreekwoordelijke gezegde "Met geld, maak je geld." gaat dan ook niet meer helemaal op in dit specifieke geval...

;-)[/quote]
nee, dat doe je met een geldpers. dat is veel makkelijker :-*
Plaats reactie

Terug naar “Economie / Banken / Financieel”