Aanslag CHARLIE HEBDO Parijs

Hier tref je topics aan over religieuse terroristen, extremistische haatbaarden en andere vormen van georganiseerde terreur.
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 16:13

Afbeelding

Live beelden

Ik ben wel zo klaar met die religie Ik voorspel dat ik nog een burgeroorlog in Europa ga meemaken :(
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 19:09

En zo is het maar net >:(

Hans Teeuwen - Het vrije woord

Zet God op de pot,
stop de profeet maar in je reet,
en dans voor het vrije woord.
En als je dan wordt doodgeschoten,
heb je van dit lied genoten.

De een die wordt verdreven,
de ander wordt vermoord,
hiep hiep hoera het vrije woord.

Christenhonden, geiteneukers,
iedereen doet mee.
Jezus en Mohammed op een openbare plee.
Nee ik mag niet kwetsen mijn excuses en ik zal,
voor straf me laten pijpen door de meiden van Halal.

Het vrije woord gaat nooit verloren,
al vliegen de kogels om je oren.
Maar als zo'n baard me dood wil schieten,
hoop ik dat ie mist,
want ik ben een bon vivant,
ik ben geen zelfmoordterrorist.

Je bent moeilijker te raken,
als je bereid bent af te slanken.
In die zin had Van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken.

Zet God op de pot,
stop de profeet maar in je reet,
en dans voor het vrije woord.
En als je dan wordt doodgeschoten,
heb je van dit lied genoten.
De een die wordt verdreven,
de ander wordt vermoord,
hiep hiep hoera het vrije woord.
Hiep hiep hoera het vrije woord.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, ThaViking, Octa
baphomet
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 19:20

Zie ook islam topic, daar poste ik het al iets eerder vandaag, maar eigen draadje kan ook, dit gaat wel een nasleep hebben verwacht ik zo!

#podcast53
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 20:26

tijd om van heel die zandbak een glasbak te maken
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
baphomet
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 20:31

Mijn geduld is ook redelijk op aan het geraken...

Laten we hier beginnen door hen die er geen afstand van nemen vriendelijk edoch dringend te verzoeken zich zo spoedig mogelijk buiten onze landsgrenzen te gaan begeven, voor we ze straks levend cremeren in hun gebeds- en theehuisjes!
baphomet
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 20:33

Cartoonist Charbonnier op dodenlijst Al-Qaeda

Afbeelding

Stéphane Charbonnier, de afgeslachte redactie-chef (interview Volkskrant) van Charlie Hebdo, hier in 2013 op de dodenlijst (pagina 9) van in de Al-Qaeda glossy Inspire (pdf). Samen met Girt Wilders en Ayaan Hirsi Ali, en de collega-tekenaars Lars Vilks en Kurt Westergaard. Charlie Hebdo-tekenaar "Willem", die al 100 jaar voor het blaadje wekt, zat in de trein op weg naar de redactie van Charlie Hebdo. Hieronder wat cartoons die doen wat cartoons moeten doen.

Afbeelding

Afbeelding
Bron en meer: -> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _dode.html
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 20:36

baphomet schreef:Zie ook islam topic, daar poste ik het al iets eerder vandaag, maar eigen draadje kan ook, dit gaat wel een nasleep hebben verwacht ik zo!

#podcast53
Mijn excuses, dat was dan niet mijn bedoeling. ik heb even gezocht, maar kon er nog niets over vinden. Moet nog even [weer] wennen aan de lay-out hier. :D

edit: Je mag dit topic rustig verwijderen, of wellicht samenvoegen.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 20:40

gewoon alles wat met dat grafgeloof te maken heeft boycotten
en na die dieptereiniging de rest van de god-pijpers ook aanpakken
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 20:47

baphomet schreef:Mijn geduld is ook redelijk op aan het geraken...

Laten we hier beginnen door hen die er geen afstand van nemen vriendelijk edoch dringend te verzoeken zich zo spoedig mogelijk buiten onze landsgrenzen te gaan begeven, voor we ze straks levend cremeren in hun gebeds- en theehuisjes!
Helaas bestaat er niet zo iets als de gematigde islam. Islam is een gewelddadige ideologie, die andersdenkenden rukzichtloos over de kling moeten jagen volgens hun eigen heilige boek.

Maar ik ben het met je eens, niks zeggen betekent dat je achter dit soort daden staat.

Maar mij maken ze niet bang. Ik zal niet wijken voor terreur.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 20:47

Nee is juist wel goed dit aparte topic, was ook niet bedoeld als commentaar hoor beste Arminius! :)

Ik denk dat deze aanslag van vandaag veel stof op gaat doen laten waaien en dat dit wel eens de ommezwaai of het omkeerpunt zou kunnen worden...
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 21:04

Yep. Ik hoorde vandaag al een paar x de opmerking; Europa heeft nu zijn eigen 9/11 Na vandaag zal alles veranderen.

Hoewel ik wel wat opmerkelijke dingen constateer

Het leek op een goed geplande militaire operatie als ik de beelden zo bekijk. Men was zwaar bewapend, droeg kogelvrije vesten. Executeerden o.a. van dichtbij een politieagent

Ze wisten precies waar ze moesten zijn.

Er was die dag een grote redactievergadering gepland met veel aanwezigen.

De Franse President zou vandaag een ontmoeting hebben met alle moslimleiders in Frankrijk.

Maar laten we even afwachten
baphomet
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 21:22

Ik hoorde ook dat ze eerst op nr 6 ipv 10 hadden aangebeld
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Octa
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 21:44

Ja, die verhalen hoorde ik vandaag ook, maar wellicht was dit om de omgeving te checken.

Ik vergeet ook nog te vermelden dat de daders precies op de hoogte waren van de personen die aanwezig waren. De namen werden 1 voor 1 afgeroepen door de terroristen.
De aanslag in Parijs op de redactie van Charlie Hebdo lijkt uitstekend te zijn voorbereid en gepleegd door zeer goed getrainde strijders. Dat concluderen verscheidene Franse media op de dag dat terroristen systematisch een deel van de redactie van een extreemlinks, fel antireligieus en tegendraads weekblad, Charlie Hebdo, uitmoordden en twee agenten doodschoten.

De daders waren geen wilde aanvallers die in het rond schoten, maar mensen die met militaire discipline te werk gingen en zeer goed met hun vuurwapens konden omgaan. Ze pleegden de aanslag tijdens een redactievergadering, waardoor er veel redacteuren en tekenaars in één ruimte waren. Ook noemden ze de slachtoffers bij hun voornaam voordat ze hen executeerden, aldus de krant Le Parisien.

en ook

De daders riepen leuzen die van jihadisten kunnen zijn, zoals de mededeling dat ze de profeet kwamen wreken, maar ze spraken volgens een getuige, Charlie Hebdo-tekenaar Corinne Rey, perfect Frans. Over de vraag of het jihadisten waren, maant de Franse terrorismekenner Jean-Charles Brisard tot voorzichtigheid.

"Dit is in ieder geval een daad van oorlog, een terroristische aanslag en beslist de belangrijkste aanslag in meer dan dertig jaar tijd. De aanslagen in de jaren tachtig en negentig waren in Frankrijk niet zo bloedig. Dit waren mensen met duidelijk het doel te doden en ze waren erg zwaar bewapend. Ze konden beheerst met die wapens omgaan. Dit is iets heel nieuws", aldus Brisard. (ANP)

bron
Hun Intelligence was dus prima

En men had zijn aftocht ook prima gedekt. Ze hadden andere kleren bij zich om in de massa te verdwijnen.

Inside Job?
Laatst gewijzigd door Arminius op wo 07 jan 2015, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
combi
Administrator
Administrator

wo 07 jan 2015, 22:03

In Parijs zijn volgens de politie zeker 15.000 mensen afgekomen op een spontane betoging na de aanslag op de redactie van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo. De Place de la République, vlak bij het kantoor waar eerder vandaag zeker twaalf mensen werden vermoord door gemaskerde mannen, ziet zwart van de mensen.
D. Frankenhuis

7 jan 2015 20:19
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... nslag.html

Volgens Franse en sociale media is het desondanks beklemmend stil, schrijft het ANP. De mensen houden pennen in de lucht en dragen bordjes met daarop teksten als "Je suis Charlie (Ik ben Charlie)". Ook hebben mensen edities van het tijdschrift meegenomen. De Nederlandse ambassadeur in Parijs, Ed Kronenburg, was volgens het Twitter-account van de ambassade bij de demonstratie.

Ook in andere Franse steden zijn duizenden mensen de straat opgegaan. In Rennes zouden ongeveer 13.000 tot 15.000 mensen op de been zijn. In Lyon hebben zeker 10.000 mensen in totaal honderden kaarsen aangestoken bij het stadhuis. Ook in Bordeaux, Toulouse, Arras en Marseille staan duizenden mensen in het centrum van de stad.

Ook demo's in Spanje, België, Engeland, de VS en Brazilië

Via sociale media werden mensen opgeroepen zich aan te sluiten om steun uit te spreken aan de slachtoffers en hun familieleden. De Britse website journalism.co.uk heeft een kaart met daarop alle bij de site bekende betogingen ter wereld. Het leeuwendeel daarvan wordt gehouden in Frankrijk, maar ook in bijvoorbeeld Spanje, België, Engeland, de Verenigde Staten en Brazilië.

In Brussel begon om 18.30 uur een protestactie bij het Europees Parlement op initiatief van EU-parlementariërs. Daar zijn honderden mensen op afgekomen, eveneens met "Je suis Charlie"-bordjes. Ook in Berlijn waren volgens Duitse media enkele honderden mensen bijeen.

Protest Amsterdam
Op de Dam in Amsterdam zijn vanavond enkele tientallen mensen bijeen gekomen om stil te staan bij de terreurdaad. Ze hebben gereageerd op een oproep die werd gedaan op een speciale Facebook-pagina.

Publiek is oproepen om naar de Dam te komen als "steun aan de persvrijheid en om stil te staan bij de slachtoffers".

Tientallen mensen bij bijeenkomst Dam voor Charlie Hebdo http://t.co/oLkkdgbj5z pic.twitter.com/11EwBJcaSL
— AT5 (@AT5) January 7, 2015
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 07 jan 2015, 22:24

Plaats reactie

Terug naar “Haatbaarden / Terroristen”