'Nederland wist niks van islam'

Hier tref je topics aan over religieuse terroristen, extremistische haatbaarden en andere vormen van georganiseerde terreur.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 13:16

Een van die Marokkanen die het nog wel denkt te begrijpen, Ahmed Marcouch laat weer eens van zich horen! Zojuist las ik een bericht op Nu.nl omtrent het vandaag te verschijnen boek van Marcouch. In zijn boek uit Marcouch de nodige kritiek op jeugdige Marokkanen die hier in Nederland zijn maar hun kansen niet met twee handen aanpakken. En dat terwijl ze in Marokko rijendik klaar zouden staan om ook maar naar Nederland te kunnen komen. Deze laksheid verwijt hij de jonge Marokkanen in Nederland, en da's logisch natuurlijk!

Leest U even mee?

AMSTERDAM - Nederland had ten tijde van de aanslagen van 11 september 2001 in Amerika en de moord op Theo van Gogh in 2004 nauwelijks kennis van de islam. Dat schrijft PvdA-Tweede Kamerlid en oud-voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart Ahmed Marcouch in zijn boek Mijn Hollandse droom. Dat verschijnt maandag. ''Toen we als Nederlandse samenleving geconfronteerd werden met terreuraanslagen op het Westen vanuit de moslimwereld, merkte ik dat men in Nederland werkelijk geen idee had van de stromingen die er binnen die wereld bestaan'', schrijft Marcouch.

''De 'experts' die bij allerlei journalisten aan tafel schoven hadden echt geen idee waarover ze het hadden. Het rapport van de AIVD 'Rekrutering in Nederland voor de jihad' 2002, was een werkstuk op het niveau van een leerling uit het voortgezet onderwijs.''

Marcouch was tussen 2006 en 2010 voorzitter van Amsterdam-Slotervaart. Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, komt daar vandaan. Volgens de politicus was de radicale islam er ''een populaire jeugdcultuur’’. Zelf had hij een keer een (verbale) confrontatie met de vrouw van de extremistische moslim Samir A. In het boek beschrijft Marcouch zijn eigen leven. Hij werd geboren in Marokko en had geen dag op school gezeten toen hij op 10-jarige leeftijd naar Nederland kwam. Toch wist hij zich op te werken tot politieagent en later politicus.

Verder geeft hij zijn visie op zaken als de integratie van Marokkaanse Nederlanders. Hij is regelmatig zeer kritisch over deze bevolkingsgroep. Zo beschrijft hij dat hij in Marokko vaak jongens ziet die dolgraag naar Europa willen. ''Daarom ergert het me mateloos dat hun generatiegenoten die wel het geluk hebben in Nederland te wonen, hier alle geboden kansen aan hun neus voorbij laten gaan, dat ze rondhangen op straat terwijl ze de mogelijkheid hebben naar school te gaan, een vak te leren, geld te verdienen en iets van hun leven te maken.’’ En: ''De Nederlandse samenleving moet een aantal zaken vanuit de Marokkaanse cultuur niet accepteren, en dat moet duidelijk zijn voor de Marokkaan. Want met de instroom van de Marokkaanse immigranten is er ook veel onbeschaafdheid geïmporteerd. Onbeschaafdheid die schuilt in opvattingen over de vrouw, over de homo, over andersgelovende burgers.’’

Het frappante aan dit verhaal is eigenlijk de hoge mate van overeenkomstigheid met dat wat ik gisteravond zag tijdens het terug kijken van een pak en beet 8 à 9 afleveringen van PREM-Time die ik het afgelopen weekend had gedownload. Daarin kwam in iedere aflevering opnieuw het grote probleem naar voren dat ook Marcouch feilloos weet aan te wijzen. Maar goed, dat neem dan natuurlijk ook weer niet weg dat het natuurlijk gewoon een slimme verkoopstrategie van Marcouch is om deze gevoelige onderwerpen juist in deze tijd door middel van een boek aan de kaak te stellen.

Roept U maar...
1119 AD
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 14:35

Filmpje bestaat eigenlijk uit paar delen .. waar er twee ook wel interessant zijn om te bespreken.

Allereerst vind ik het belachelijk dat die imam niet echt Nederlands spreekt. Men zou toch op z'n minst kunnen verwachten dat in ons land een voorganger van een geloof ook onze taal machtig is. Bovendien zou hij zijn 'preken' in het Nederlands moeten doen .. veel beter voor integratie :-?

Ik vind overigens niet dat de schuld alleen bij die Marokkaanse rotjochies gelegd dient te worden, maar vooral ook bij lakse overheid (al sinds dat de eerste Marokkanen zich hier - tijdelijk - komen vestigen).

Dan over het tweede stukje: ik vind dat Jeroen Pauw maar weinig kennis heeft van wat er in Palestina gebeurde tijdens en na de Eerste Wereldoorlog voordat er ook nog maar sprake was van miljoenen vermoorde joden. Ja, wellicht was er westers 'schuldgevoel' na WOII, maar hij had zichzelf eens in moeten lezen in de spelletjes die de Britten speelden met onder andere de Palestijnen (Hoessein-McMahon, Sykes-Picot, Balfour-verklaring) tijdens en na WOI.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 14:45

Wellicht had ik een ander filmpje moeten pakken?! Maar de reden dat is zo specifiek dit filmpje pakte was eigenlijk juist het feit dat het een aantal belangrijke aspecten bevatte die ook in zijn boek terug naar voren blijven komen.
1119 AD
Melkor
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 01 nov 2010, 15:12

weer een mooi voorbeeldje "wir haben es nicht gewusst"
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 15:27

filmpje was prima hoor .. geeft mij gewoon ook voer om te reageren op andere zaken :P

Bijkomend probleem is dat veel jongeren zich in dat hoekje van kansloze allochtoon laten plaatsen en zich er daardoor ook zo naar gaan gedragen.. eindeloze spiraal en dat soort dingen :P

Feit blijft wel dat de overheid eerder had moeten ingrijpen.. dan waren mensen als Wilders niet eens nodig geweest.

Maar goed, we kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om die jongens die de kansen niet met twee handen aan willen grijpen te verschepen naar Marokko en ze in te wisselen voor die goedwillende Marokkanen waar hij het over heeft :P

On a side note: ik constateer niet alleen Marokkaanse jongeren die hun kansen niet met beide handen aangrijpen .. hetzelfde gebeurt bij autochtone jeugd die zichzelf een label opgeplakt heeft (heb oa op VMBO les gegeven, waar leerlingen zich ook bij voorbaat al dom noemen, terwijl in de praktijk blijkt dat er gewoon veel mogelijkheden zijn). Ook een eindeloze spiraal trouwens, aangezien die leerlingen ook van veel docenten dat label opgeplakt krijgen, dit ook zo in de media naar voren komt en de reputatie van het VMBO dermate slecht is dat dit weer invloed heeft op hoe die leerlingen over zichzelf denken ...
Dromen
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 15:59

'Nederland wist niks van islam'

Ehhh de OVERHEID die voor het grootste gedeelte uit babyboomers bestaat, snappen en weten niks van de Islam.

Over vooroordelen gesproken ;-)
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 17:34

Vergeet de Koning van Marokko niet met zijn lange lange tengels...

Middels aldaar opgeleide Imams houdt hij controle over 'zijn onderdanen' die hier wonen.
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 17:58

op die manier zittr er ook nederlanders in het buitenland
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 18:53

Klopt.

Het Vaticaan heeft ook lange tengels en de CIA en het Kremlin enz enz enz...

Allemaal lange tengels :-?
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 20:50

Alle religie's vechten om zieltjes...
Alle landen laten hun PRODUCT niet uit het oog....
dead end
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 01 nov 2010, 21:22

ik denk dat de gemiddelde nederlander
nog steeds heel weinig weet van de islam.

wat ik op het nieuws,pauw witteman
zie is bijna altijd negatief.

als ik luister naar mijn collega's,ouders
sommige vrienden is er vaak een soort angst voor de islam.

wat denk ik ook terecht is.

maar mijn ervaring is dat moslims juist
erg vriendelijk en gastvrij zijn.
en daar kunnen veel nederlanders nog wat van leren.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 21:41

ik ken ook genoeg gematigde moslims en het zijn gewoon die extremisten die het voor hun religieuze groepering verpesten, maar dat is met iedere religieuze groepering het zelfde liedje...
1119 AD
StijlvolRechts
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 02 nov 2010, 20:37

Er bestaat geen gematigde ISLAM er zijn wel gemachtigde moslims. Maar ook die snijden je strot open als er een heilige oorlog uitbreekt. Religie is het vergif in je samenleving als je deze vrijelijk zijn gang laat gaan. En daarom inperken die vrijheid van godsdienst. Niet alleen omdat deze haaks staat op artikel 1 van onze grondwet maar ook omdat het de ondergang van je samenleving zoals we deze nu kennen kan betekenen. Of het nou ISLAM JOODS of CHRISTENDOM is. Religie onderdrukt en discrimineert. Dat wil je helemaal niet in je samenleving hebben.
baphomet
Administrator
Administrator

di 02 nov 2010, 20:44

Hey Stijlvol!! Welkom!!

En inderdaad, religie is vaak de aanleiding van zo veel verschrikkelijkheden...
1119 AD
Andor
Junior QFF-er
Junior QFF-er

di 02 nov 2010, 20:50

wat weten jullie nou van de islam? niets! jouw naam zegt genoeg... stijlvol kan nooit 'rechts' zijn!

en jullie maken dat ervan met die religies en problemen
Plaats reactie

Terug naar “Haatbaarden / Terroristen”