Geert, je kop gaat er af!

Hier tref je topics aan over religieuse terroristen, extremistische haatbaarden en andere vormen van georganiseerde terreur.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

vr 03 sep 2010, 13:42

Neen! Ik probeer alles behalve hier met dit bericht een vuurtje aan te wakkeren, maar ik wil erg graag even kwijt wat me steeds vaker opvalt, sinds mijn terugkomst in Nederland.
Meestal veranderen dingen niet zo snel als je een tijdje ergens weg bent. Als je echter een paar jaar weg bent geweest uit Nederland, en je komt na al die tijd terug, dan kun je niet anders dan constateren dat Nederland in rap tempo is veranderd in een land waar ik me steeds minder goed thuis kan voelen.

Ik ben geboren aan het einde van de jaren '70 en opgegroeid in de jaren '80 en '90 in het vrije en liberale Nederland. Het verschil tussen het Nederland van toen en nu is dat je toen wel alles kon denken en zeggen, en het daarnaast ook gewoon kon zegen zonder dat het je in de problemen bracht op een manier die wij nooit hebben gekend in ons landje. En tegenwoordig kun je het misschien nog wel denken, maar pas op met wat je zegt!

We zijn in rap tempo berooft van ons mooiste gedachtegoed, namelijk die van het vrije uiten van je mening! Maar wie heeft ons berooft? De Moslims? De "aanslagen" door "terroristen"? Of de fouten van onze eigen overheid, die (in)direct door ons zelf aldaar in het zadel geholpen is om te kunnen doen waar overheden en politici goed in zijn: "De boel stelselmatig verkloten en daarna de handen in spreekwoordelijk onschuld wassen..."?

Ergens zou je kunnen stellen dat de huidige situatie die is ontstaan, is ontstaan door toedoen van diverse factoren. Ja, we hebben mensen die hier als gast kwamen om ons vieze werk te doen inderdaad veel te veel vrijheden gegeven en daar te weinig voor terugverlangd. En dan doel ik daarmee op verplichte integratie, taalcursussen en strengere regels. Als die er vanaf het begin waren geweest, dan was het nu net als in Duitsland bijvoorbeeld. Een stuk rustiger als je kijkt naar de verhoudingen in vergelijking met Nederland. Dat wil niet zeggen dat het daar "rustig" is, of dat er daar nooit iets zou kunnen gebeuren, maar er is echt een groot verschil!

Gisteren zat ik met iemand te praten over dit zelfde gebeuren, en we waren het er bijvoorbeeld snel over eens dat je vroeger makkelijk een spotprent / cartoon had kunnen maken waarop je God, Jezus, Allah en Muhammad samen koffie had kunnen laten drinken terwijl ze elkaar aan het afzeiken waren. Nu kan dat niet. Ik heb de tekening net gemaakt, maar bewaar hem voor mijn archief! Niet zozeer dat ik bang ben de cartoon te plaatsen, maar omdat ik daarmee niet een onnodige rel wil creëren en dus nog meer olie op het vuur flikker dat reeds goed aan het branden is.

Maar het stukje dat ik dan vanmorgen in het nieuws las over de oproep tot het onthoofden van Geert Wilders dat zette me weer exact in het midden van de spreekwoordelijke weegschaal om een oordeel over het geheel te kunnen vormen. Want is dit het werk van de media die de boel proberen te beïnvloeden? De zelfde "linkse" media die ook een anti-Wilders klimaat proberen te scheppen? Of is er echt een debiel die uit naam van de Islam oproept tot het onthoofden van een politicus die nog wel durft te roepen wat hij denkt? Indien het zo zou zijn dat er dus echt een debiel is die dat geroepen zou hebben, dan zeg ik op mijn beurt: "Zo bevestig je dus exact hetgeen dat Wilders nu al een behoorlijk tijdje roept over de Islam!"

En nee, ik ben helemaal geen PVV aanhanger, noch een Wilders aanhanger, maar ik constateer de laatste tijd gewoon steeds meer en meer dat het echt goed mis aan het gaan is, en de meeste mensen gewoon aan de zijlijn staan toe te kijken zonder in te grijpen! Dit kunnen we toch niet allemaal maar accepteren en toelaten zonder in te grijpen...  
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

vr 03 sep 2010, 16:13

Tja mooi verwoord aldaar....

Het is en blijft een lastig en best gecompliceerd verhaal als je kijkt naar de feiten...
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

vr 03 sep 2010, 16:19

AMSTERDAM – Geert Wilders heeft begin augustus geen aangifte gedaan tegen journalist Bert Brussen voor het ‘retweeten’ (herhalen) van een ‘haatzaaiend’ bericht op microblog Twitter. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft zelf besloten om niet alleen de originele schrijver van het bericht, maar ook Brussen te verhoren. © ANP Dat bevestigt een woordvoerder van het OM vrijdag tegenover dagblad De Pers. Geert Wilders deed op 11 augustus aangifte tegen de originele schrijver van de tweet, Mohamed Ghabri. Het OM meldde echter in een persbericht (pdf) dat de PVV-politicus naar aanleiding van de retweet van Brussen aangifte deed van bedreiging. Ghabri publiceerde onder zijn twitternaam MoManagerMo de volgende tekst op het microblog: “Rijkelijke beloning voor diegene die Wilders z’n keel doorsnijdt. Liefst van rechts naar links, maar andersom is ook ok!” Brussen herhaalde dit bericht met de toevoeging “Bedreigen doe je zo.” Ook Ghabri is inmiddels gehoord. Over een mogelijke vervolging van de beide twitteraars is nog geen beslissing genomen, aldus de woordvoerder van het OM tegen de krant.

Ik vraag me anderzijds oprecht af wat er zou gebeuren als iemand zou twitten:
“Rijkelijke beloning voor diegene die ******** z’n keel doorsnijdt. Liefst van rechts naar links, maar andersom is ook ok!”
Ik vrees dat dan de pleuris uit zou breken...

Het is zo lastig en ook zo troebel en daarmee steeds ondoorgrondelijker...

Propaganda is dan een van die woorden die dan zacht prikkende op het puntje van mijn tong tegen de binnenkant van mijn onderlip aan prikt...
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator

vr 03 sep 2010, 16:29

GeenStijl pakte trouwens ozo groot uit met dat hun redacteur opgepakt werd en grote bek richting Geert! Nu blijkt dat Geert dus geen aangifte tegen hem (Bert Brussen) heeft gedaan :lol: :lol: :lol:

Benieuwd wat GS nu gaat doen, ook de ballen om nu daar een artikel over te plaatsen?!
baphomet
Administrator
Administrator

za 25 sep 2010, 03:00

Geert moet niet zo moeilijk doen GS ook niet trouwens... Allemaal part of the game...

Maar zeau LOL kan het ook:

AMSTERDAM - Officiële salafistische organisaties, moskeeën en predikers in Nederland roepen niet op tot geweld. Ze keuren dat af.

Ook streven ze geen invoering van de sharia (strenge moslimwetten) in Nederland na. Moslims die met geweld de jihad (heilige oorlog) willen voeren, opereren dan ook buiten deze organisaties.

Dat blijkt uit het vrijdag gepubliceerde onderzoek Salafisme in Nederland van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies van de Universiteit van Amsterdam.

Salafisme is een zeer orthodoxe stroming binnen de islam. De aanhangers ervan proberen zo veel mogelijk letterlijk volgens de Koran te leven.

Orthodoxe beweging

Volgens de onderzoekers is het salafisme voor een belangrijk deel ''een 'gewone' orthodoxe beweging''. De aanhangers hebben ''een rigide en eenzijdig'' wereldbeeld.

''Gelovigen bestrijden de Nederlandse samenleving echter niet actief, maar zijn eerder op zoek naar een plaats binnen de samenleving waarin zij volgens de salafistische leer kunnen leven.''

Maatschappij

Toch bestaat het risico dat deze moslims niet meedoen aan de maatschappij. ''Keuzes voor geschikt werk en studie worden in een fanatieke naleving erg moeilijk. Ook kan het problematisch zijn de religieuze adviezen van predikers te 'vertalen' naar de Nederlandse maatschappelijke context.''

Belangrijke centra van het salafisme in Nederland zijn onder meer de As-Soennah moskee in Den Haag, de El Tawheed moskee in Amsterdam en de de El-Fourkaan moskee in Eindhoven.

De bestuurders van salafistische organisaties hebben weinig contact met andere islamitische instellingen.

Gedachtegoed

Salafistische verenigingen zijn zeer actief in het verspreiden van hun gedachtegoed. Ze organiseren bijvoorbeeld veel lezingen en cursussen. Die worden vaak in het Nederlands gegeven.

Mede daardoor trekt het salafisme opvallend veel jongeren. Onder de gelovigen zijn veel Marokkaanse Nederlanders. Ook autochtonen en Somaliërs vormen een belangrijk deel van de aanhang.

Enquête

De onderzoekers hebben een enquête gehouden onder elfhonderd moslims die oorspronkelijk uit Marokko, Turkije of andere niet-westerse landen komen.

Daaruit blijkt dat ongeveer 8 procent van hen streng orthodox is. In totaal gaat het waarschijnlijk om 40.000 tot 65.000 personen. Zij zijn gevoelig voor het salafisme.

Wilders

PVV-leider Geert Wilders toonde zich vrijdag niet onder de indruk van de conclusies van het salafisme-onderzoek.

''Rapport of geen rapport, islam in het algemeen en zeker salafisme is een politieke ideologie en een groot gevaar voor het Westen, Nederland en onze democratie en vrijheid'', aldus Wilders.
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

za 25 sep 2010, 07:15

Geert en de kadi

donderdag 16 september 2010

Nog een paar weekjes trappelen en dan begint het strafproces tegen ons Geert. Wegens het inzaaien van haatplantjes, die de explosieve groei van baarddistels tot staan moeten brengen. Mag dat openlijk inzaaien of pist onze blonde aartsengel daarmee buiten de daarvoor aangewezen perken? Dat is de vraag. En wat gebeurt er als de kadi hem een zeperd geeft? Krijgen we dan een DDL (Dutch Defence League)? Gaat Geert naar de Dam om daar "no mosques here" te boeren? Haalt de PVV de absolute meerderheid? Of zijn er nog andere gruwelijkheden denkbaar die je bij Nostradamus ergens in een voetnoot kan terugvinden? Kan, maar het hoeft niet.

Neem nou Oostenrijk. Toch geen land met een riant democratisch erfgoed. Daar gromde ene dr. Susanne Winter van de FREIHEITliche Partei Oesterreich (het erfgoed van de te vroeg van ons weggenomen Joerg Haider) twee jaar geleden, dat als Mohammed nu bijvoorbeeld door Braunau am Inn zou struinen, hij zou worden weggezet als kinderkruiper. En ze waarschuwde de verzamelde Sachertorte voor een Islamitische tsunami.

Nou, vrijheid van meningsuiting of niet, de kadi die deze uitspraak moest beoordelen was kennelijk niet stapelgek op Susanne. Hij veroordeelde haar tot twee jaar voorwaardelijk en een boete van 24.000 euro. Wegens het inzaaien van haatplantjes.

Goed, Nederland is Gott sei dank geen Oostenrijk, Geert heeft Gerard nog en het vrije woord is bij ons een groot goed. Maar hoe groot is dat nog? Als je al wordt veroordeeld wegens inbreuk op de privacy, als je iets uit het ondeugende verleden van iemand op je website zet dan lijkt het vrije woord aan ernstige inflatie te lijden. Dit wordt heel spannend. Met minstens zoveel camera's als bij Real Madrid -Ajax. Biertje erbij. Happie. Moeders naar de macremé. Heerlijk.

http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 30408.html
baphomet
Administrator
Administrator

vr 09 mei 2014, 22:40

Geert z'n kop zit er gelukkig nog op...

Maar we horen zelden iets van de Geert-bedreigers die gepakt worden...

I wonder why...?

Podcast Bump! #Aflevering_012
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 09 mei 2014, 23:16

baphomet schreef:Maar we horen zelden iets van de Geert-bedreigers die gepakt worden...

I wonder why...?
Ik zou zeggen: google ernaar ;)
Er zijn enkele berichten over Wilders-bedreigers die opgepakt zijn.

We horen ook weinig over het oppakken van de bedreigers van politici van andere partijen, terwijl die bedreigers er toch wel degelijk zijn (omdat er nogal wat idioten in deze wereld rondlopen, die amper nadenken over wat ze doen).

Het argument 'er wordt niks gedaan omdat het Wilders betreft' gaat er bij mij in ieder geval niet in.

http://www.om.nl/onderwerpen/bedreiging ... ci-haagse/

.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, ThaViking
combi
Administrator
Administrator

wo 14 jan 2015, 23:40

Didi over Bibi wilders
Geert Wilders en Diederik Samsom hebben vandaag fel op elkaar gereageerd tijdens het Kamerdebat over de terreuraanslagen in Parijs vorige week.
N. Hesse

14 jan 2015 19:45
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... ategi.html

Samsom zei tijdens de bijdrage van Wilders dat die "precies hetzelfde doet als wat terroristen doen: haat, angst en verdeeldheid zaaien." Daar voegde hij nog aan toe dat Wilders dat wel met andere wapens doet, namelijk met het woord. De strategie zou volgens de PvdA'er gewoon wel hetzelfde zijn.

Wilders reageerde volgens het ANP als een bij gestoken. "U heeft een zieke geest, dat u mij vergelijkt met terroristen. Dat is abject en ziek."

'PVV gooit vrijheid weg'
Halbe Zijlstra zegt dat de PVV wel kan zeggen voor vrijheid te strijden, maar gooit het die juist weg. Wilders pareerde dat door te zeggen dat "cultuurrelativisten zoals Zijlstra'' juist de vrijheden naar de knoppen laten gaan.

Al tien jaar hetzelfde zonder resultaat
CDA'er Sybrand Buma zei dat Wilders met het al tien jaar herhalen van hetzelfde verhaal tegen de islam nog geen enkel resultaat heeft geboekt. Toen WIlders de kans had om als gedoger van het vorige kabinet iets te doen, liet hij dat vallen. Wilders: "De tijden van de Bumas en de Ruttes zijn voorbij. U krijgt de geest niet meer in de fles en u gaat het onderspit delven. Mensen in het land willen de islamisering niet. Het is niet voor niks dat de PVV zo goed staat in de peilingen."

Wilders zei tot slot nog at er wel vreedzame moslims zijn, maar dat de islam dat zeker niet is.

Vanaf 08:00 de opvallende opmerking van Diederik Samsom
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... ategi.html
"precies hetzelfde doet als wat terroristen doen: haat, angst en verdeeldheid zaaien."
Spiegel in tweede kamer neer zetten doet.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

wo 14 jan 2015, 23:41

#podcast59
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 jan 2015, 09:21

29 JANUARI 2015-07:53

'PVV WIL WEER HOOFDDOEKJES'

#HOOFDDOEK

De hoofddoek Ambtenaren met hoofdbedekking zijn weer welkom.

Afbeelding

De PVV vindt het weer oké dat ambtenaren in bepaalde provincies hoofddoekjes dragen.

De PVV heeft het hoofddoekjesverbod op de provinciale afdelingen in Flevoland, Zeeland, Noord-Brabant, Zuid-Holland en Noord-Holland uit het verkiezingsprogramma geschrapt, merkte Trouw op.

De reden hiervan is zeker in twee provincies een eventuele coalitievorming. "Als je mee wilt besturen, dan moet je er geen dingen in zetten waarvan je weet dat die op veel weerstand zullen stuiten", zegt Zeeuwse PVV-lijsttrekker Peter van Dijk.

Ook de lijsttrekker van Noord-Holland, Dannij van der Sluis, slaat een mildere richting in. "We hebben in het programma staan dat we tegen islamisering zijn", verklaart Van der Sluis. "Als wij de grootste worden dan neem ik aan dat we in een coalitie komen. Daar hebben hoofddoekjes niks mee te maken."

In 2011 nog vond de PVV dat ambtenaren, Statenleden en gedeputeerden niet welkom waren in het provinciehuis wanneer zij een hoofddoekje droegen.
via:-->> http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... ekjes.html
baphomet
Administrator
Administrator

do 29 jan 2015, 18:48

Verrassend: PVV bedrijft politiek

Als het pluche lonkt, blijken de anti-islamitische principes van de PVV te smelten als sneeuw voor de zon. Trouw heeft ontdekt dat in maar liefst vijf provincies de PVV het hoofddoekverbod uit het partijprogramma heeft geviltstift. Wilders geeft aan dat het islamstandpunt van de PVV ongewijzigd blijft en dat, in tegenstelling tot wat "links-liberalen" willen doen geloven, er geen sprake is van Wilderiaanse dictatuur bij de partij. Lokalio's mogen hun partijprogramma gewoon aanpassen, als de PVV daardoor makkelijker geaccepteerd wordt door het establishment. Er is een groep mensen die in een welhaast religieuze aanbidding knielt voor de PVV als enige Hoop voor Nederland. Een islam- en/of buitenlandersvrij Nederland, wel te verstaan. Mensen die daadwerkelijk overtuigd zijn dat wanneer Wilders "aan de macht komt", alles goed en blank zal komen. Haha. Nooit! Nederland is nog altijd een polderdemocratie. Wie wil besturen, zal compromissen moeten sluiten. Zelfs de PVV. Een desillusie wellicht voor de PVV-fanatici en een geruststelling voor PVV-ofoben. Als Geert Wilders na eventuele landelijke verkiezingen wil regeren, zal hij zijn partijprogramma op diverse punten moeten matigen. Zoals de provinciale afdelingen nu doen met het anti-hoofddoekstandpunt. En anders zal hij nooit regeren. Zie hier de realiteit van de Nederlandse politiek. Iets waar ook de PVV niet aan kan ontsnappen. Weet u wat wel vrij gemakkelijk kan ontsnappen aan de noodzaak tot compromissen sluiten? Religie, zoals de islam. Want in tegenstelling tot politieke partijen kunnen religies eisen dat we hun standpunten respecteren en heiligen, hoe waanzinnig debiel ze soms ook zijn. En dat is verdomde jammer.
Update: politiek opportunisme is de PVV klaarblijkelijk niet vreemd. PVV Brabant wil wel hoofddoekverbod, maar sloopt het gemakshalve uit partijprogramma.

Johnny Quid | 29-01-15 | 10:09
via GS:->> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... oliti.html
Plaats reactie

Terug naar “Haatbaarden / Terroristen”