Baanbrekende hologrammen

Alles over techniek tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 28 jul 2011, 11:03

Deze Donderdagochtend wil ik aftrappen met een stukje techniek, dat ik net tijdens het in de rondte klikken tegen kom, waarvan mijn spreekwoordelijke 'bek' dus gewoon even open klapte... Ik moest mezelf net echt even knijpen om te kijken of ik oprecht wakker was om 05:49 AM en naar een gruwelijk filmpje met gruwelijke hologrammen zat te kijken... En ja hoor, ik droomde niet en zat dus net echt te kijken naar een filmpje waarin men baanbrekende hologrammen laat zien...

Vroeg wakker worden en dan ook meteen opstaan heeft dus wel degelijk voordelen mensen! Anyways... Terug naar de techniek in het filmpje... Want echt dat wat ik zag maakte een diepe onuitwisbare indruk op me... Kijkt U maar gewoon even mee om een indruk te krijgen waar ik het nou precies over heb...

Tja ik zei toch dat het er gruwelijk uitzag... Het doet me denken aan de Project Blue Beam verhalen waarover hier op QFF reeds een prachtig artikel bestaat (Thanks Wodan!!), maar ook aan de eventuele mogelijkheden die deze techniek met zich mee zal brengen... Denk er maar eens over na wat je hiermee allemaal wel niet zou kunnen doen...

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 jul 2011, 21:32

hier komt geen hologram aan te pas, is alleen maar animatie toevoegen aan bestaande realtime video, en analyse daarvan, om de animatie kloppend te integreren.
Alleen maar video mixing dus, oftwel: je moet nog via een scherm kijken om de toegevoegde elementen te zien.
Hologrammen zijn 3d projecties in de ruimte, die je dus niet alleen maar via een scherm kan zien....
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 jul 2011, 21:35

Oftewl, de titel suggereert meer dan het is, agmented reality kan al op elke beetje fatsoenlijke telefoon...
baphomet
Administrator
Administrator

do 28 jul 2011, 22:02

Ik zie toch echt 'hologrammen' maar misschien dat die naam door mij niet goed gekozen is... sorry in dat geval, ik ze gewoon een vette gruwelijke 3d projectie en vraag me dan af, als dit al kan, wat kan er dan niet nog meer? Ik heb al eens verhalen gelezen en gehoord van het Amerikaanse leger dat dergelijke technieken ondersteund met geluid toegepast zou hebben om mensen binnen te houden in Irak... Dus dat was een link die ik indirect wist te leggen toen ik dat filmpje zag en daarom dus ook de keuze voor de titel.

Excuus als dit niet helemaal kloppend blijkt te zijn!
1119 AD
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

do 28 jul 2011, 22:09

dit heet augmented reality

net als ->

de 'hologrammen' zijn alleen te zien via een scherm btw
wel hele toffe shit hoor :) maar geen hologrammen :)

hier wel een hologram ->
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

do 28 jul 2011, 22:14

[quote=""#F#" post=38347"]Oftewl, de titel suggereert meer dan het is, agmented reality kan al op elke beetje fatsoenlijke telefoon...[/quote]

lol wat jij zei dus :P (las het te laat) :side:
Orion Pax
Senior QFF-er
Senior QFF-er

do 28 jul 2011, 23:19

Ook op de playstation 3 is dit mogelijk:

[video size=100 width=425 height=344 type=youtube]J4V5-I56u_w[/video]
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 29 jul 2011, 00:27

Ik ken iemand die er op die W.I.I. voor het eerst mee kwam door de v.r. balk om te draaien met de W.I.I. mote ofzo voor 3d met originele W.I.I, zag je zelfs via stream. :) :lol: :silly: :woohoo: :side: :whistle: :cheer: ;) B) Moest wel speciaal W.I.I. shoot game ervoor bouwen.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 29 jul 2011, 04:57

Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: fr3bzy
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 29 jul 2011, 05:06

[quote=""Neut" post=38363"]Ik ken iemand die er op die W.I.I. voor het eerst mee kwam door de v.r. balk om te draaien met de W.I.I. mote ofzo voor 3d met originele W.I.I, zag je zelfs via stream. :) :lol: :silly: :woohoo: :side: :whistle: :cheer: ;) B) Moest wel speciaal W.I.I. shoot game ervoor bouwen.[/quote]

dat is deze :P

Medemens
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 13 feb 2015, 23:10

niet echt een hologram, eerder iets van woetsie foetsie...

een invisible cloak

hier nog een van Cable News Network (oftewek CNN)

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

za 14 feb 2015, 12:03

Ik was al aan het zoeken, maar kon het zo niet terug vinden. Ik heb dat een jaar of 3 geleden namelijk al eens geplaatst in de QFF dump, ook met een debunk link erbij. Het bleek in ieder geval niet een authentiek filmpje te zijn. Wel is het waar dat ze werken aan dergelijke cloaking-shizzle, maar die techniek schijnt nog steeds verre van perfect te zijn. Met vliegtuigen schijnt het al wel te lukken.

En ook Philips is met zoiets bezig geweest of misschien nog steeds wel.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”