Tempeliers en Vrijmetselaars

Alles over de tempeliers, tempelridders, PCCTS en meer.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 31 okt 2010, 21:30

Veel besproken, maar door slechts een enkeling ook daadwerkelijk uitgezocht, nageplozen en gepubliceerd; "de link tussen de Tempeliers en de Vrijmetselaars". Vanmiddag was ik een stukje aan het lezen van een Belgische vrijmetselaar die de mogelijke link haarfijn uit de boeken trachtte te doen in een door hem gepubliceerd artikel. Dit trok mijn aandacht zozeer, dat ik besloot met mijn grote vriend Google eens verder te gaan zoeken. Al snel kwam ik een artikel tegen over een link tussen de huidige activiteit van de zon en de Vrijmetselaars / Tempeliers. Op deze website trof ik ook een interessant stukje aan over de galactische uitlijning.

Leest U even mee?

Galactische Uitlijning is de conjunctie van de zomer en winter zonnewende zon met de galactische equator die plaatsvindt rond 2012 (in de 2012 tijdzone van 1980-2016). Het is het begin van de 26000 jarige precessie cyclus en het begin van een Nieuwe Tijd.

Galactische Uitlijning werd populair door het werk van John Major Jenkins maar is al 2 jaar eerder ontdekt door professor Sergey Smelyakov voordat John Major Jenkinks’ voor het eerst zijn theorie publiceerde. Voor een gedetailleerde bespreking van dit onderwerp zie onze paper ‘Crucifying the Earth on the Galactic Cross’.

Deze vrijmetselaars openbaringen trok mijn aandacht door een publicatie van een artikel hierover op Wayne Herschel zijn website. Herschel ziet deze onthulling als een confirmatie van zijn ‘mysterie ster’ theorie, maar we zullen een alternatieve interpretatie presenteren die zijn ongelijk aantoont

Eerder herinterpreteerden we zijn Stonehenge-Pleiaden connectie en lieten we zien hoe de Pleiaden een wegwijzer vormen naar de zomer zonnewende zon op de Melkweg (zomer zonnewende Galactische Uitlijning). Deze connectie ligt vast in Stonehenge.

Als we daar het volgende even bij op tellen in gedachte dan krijg je vanzelf een beter zicht op het totaal beeld...

“De gloeiende ster, of glorie in het centrum, verwijst naar de zon die de aarde verlicht en gewoonlijk door haar heilzame invloed zegeningen onder de mensheid verdeelt”

“In alle reguliere gestichte en goed opgezette Loges bevindt zich een punt in een cirkel waarin een vrijmetselaar zich niet kan vergissen; deze cirkel ligt ingesloten tussen het noorden en het zuiden door twee grote parallelle lijnen, deze ene stelt Mozes voor, de andere Koning Solomon; op het bovenste gedeelte van deze cirkel rust het Boek der Heilige Wet die Jakob’s ladder ondersteunt, de top reikt naar de hemel en waar wij bekend zijn met het heilige boek en aanhangers zijn van de doctrines die het bevat, zo waren deze parallelle lijnen dat ook, het zou ons leiden naar Hem die ons niet bedriegen zal, nog zal Hij aan misleiding ten deel vallen”.

“De drie grote Pilaren die de vrijmetselaars Loges ondersteunen zijn symbolisch voor de Goddelijke eigenschappen; ze stellen verder Solomon voor, Koning van Israël, Hiram, koning van Tyrus en Hiram Abif. Solomon, koning van Israël voor zijn wijsheid om het toewijden, bouwen en afmaken van de Tempel van Jeruzalem als dienst aan God; Hiram, koning van Tyrus, voor zijn kracht om hem te steunen met manschappen en materiaal en Hiram Abif, voor zijn curieuze en meesterlijke vakmanschap om de tempel te versieren en te verfraaien. Maar omdat we geen nobele orde in de architectuur kennen voor de namen van wijsheid, kracht en schoonheid, refereren we ze aan de drie meest gevierde, de Dorische, Ionische en Corinthische.”

Mozes zorgde ervoor dat een tent of tabernakel opgericht werd in de wildernis, die op God’s speciaal gezag gelegen was naar het oosten en het westen, omdat Mozes alles deed volgens een patroon dat hem getoond werd door de Heer op de berg Sinaï. Deze tent of tabernakel bleek nadien het grondplan van die magnifieke Tempel gebouwd in Jeruzalem door die wijze en machtige prins, koning Solomon, wiens koninklijke pracht en ongeëvenaarde glans onze ideeën ver overtrof.

Op dezelfde website staan ook een aantal interessante afbeeldingen:

Ook dit onderstaande filmpje is terug te vinden op die zelfde website:

Persoonlijk ligt de link al verder terug en moet het gezocht worden bij Hiram Abiff, maar goed, dat is mijn mening. Dit verhaal werpt echter ook voor mij wel weer wat andere perspectieven op het geheel, dus ook op de door mij gevormde mening. Daarom ga ik dit eens kritisch verder onderzoeken en uitpluizen om wel antwoorden te krijgen. De uitkomsten van mijn speurtocht zal ik dan ook hier in de comments van dit artikel met jullie proberen te delen de komende tijd.

Al met al, meer dan voldoende stof om fijn verder over te discussiëren, lijkt me zo... Mede omdat in het topic over Nazi's ook al een mogelijke link naar voren kwam, was ik ook van mening dat dit specifiek, de link tussen de vrijmetselaars en de Tempeliers, zeg maar, een eigen plek verdiende. Bij deze dus...

Roept U maar...
1119 AD
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 00:52

Die afbeelding van dat 'tracing board'.....heb wel eens een soortgelijk iets onder ogen gehad, daar kwamen alleen 'blauwe wezens' van die trap neder gedaald...zegt dat jou iets baphomet ?
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 00:56

Ja dan praten we over een ander board, maar dit board is die van een 1e graads.
1119 AD
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:01

[quote name="Baphomet"]Ja dan praten we over een ander board, maar dit board is die van een 1e graads.[/quote]

Okee, helder
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:11

Helemaal niet helder...

Vertel :masonic:

:lol:
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
Dromen
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 01:20

De link tussen Vrijmetselarij en Rozenkruizers is toch helemaal niet 'geheim'?! Volgens mij weet echt iedereen dit. Maargoed.

De schrijver, Jan Wicherink, vind ik trouwens niet altijd geloofwaardig. Beetje vaag figuur.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:24

Kleine aanwijzing inzake de connectie Tempeliers/Vrijmetstlaren.

Afbeelding

My 666 cents.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 01:31

[quote name="NextWorldOrder"]Kleine aanwijzing inzake de connectie Tempeliers/Vrijmetstlaren.

Afbeelding

My 666 cents.[/quote]

Dat is een duidelijke! Maar Hiram Abiff is ook een niet uit te vlakken mogelijkheid.

@ Dromen: die schrijver zit niet altijd bij het juiste eind, helemaal correct. Hij haalt echter iets aan, wat ik nergens elders zag tot op heden. Daarnaast vond ik het een mooie opening om de discussie op gang te krijgen... Rozenkruisers zijn weer een tak van / voortzetting van net als... blijft een lood om oud ijzer verhaal... idem met de rotary / ronde tafel / etc.

@ Permuter, elke graad kent in de basis het zelfde board, maar er zijn per graad weer andere en uitgebreidere versies. Ook door de loop van de eeuwen zijn daar bij natuurlijk allemaal eigen interpretaties van ontstaan. Mogelijkerwijze doelde PakNak op een van deze "boards"...
1119 AD
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:34

Ik heb geen flauw idee tot welke graad dat 'board' behoorde welke ik benoemde.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 01:36

[hide]@ NWO: Afbeelding :-* [/hide]
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:39

[quote name="Baphomet"][hide]@ NWO: Afbeelding :-* [/hide][/quote]

MOLOCH, GEOMETRIE EN "GRAAL".

(nice, very nice. :dans: )
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 01:41

Tja... Zeg het met plaatjes leerde Combi mij ooit, dus dacht kom laat ik het onder de huid vereeuwigen en mijn kennis altijd bij me dragen... :smokey:
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 01 nov 2010, 01:46

[quote name="Baphomet"]Tja... Zeg het met plaatjes leerde Combi mij ooit, dus dacht kom laat ik het onder de huid vereeuwigen en mijn kennis altijd bij me dragen... :smokey:[/quote]

Ik heb ook zo'n tattoo. Niet dezelfde natuurlijk maar wel met hetzelfde doel. Ook een vereeuwiging van........ A tribute to me and what I stand for......

Nee, die ga ik niet op het net plaatsen. ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

ma 01 nov 2010, 01:48

I get it NWO...

@ PakNak:

Zoiets?

Afbeelding
1119 AD
Dromen
Administrator
Administrator