HiggsMass

Hier tref je allerlei QFF materiaal aan uit de afgelopen jaren QFF.
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 03:40

De wereld van de natuurkunde is in rep en roer nadat men iets onverwachts heeft geconstateerd bij de Rectum Astrum Stargate in de Nederlandse Gemeente Soest.

Men heeft een glimp opgevangen van een onzichtbaar niksdeeltje wat de huidige ideeën over hoe de natuur werkt drastisch kan veranderen wanneer het bestaan ervan wordt bevestigd.
Het deeltje behoort niet tot het standaardmodel van de deeltjesfysica, de beste theorie die natuurkundigen hebben om te verklaren hoe deeltjes en krachten elkaar beïnvloeden. Sommigen zeggen dat het gaat om een nieuwe kracht, genaamd HiggsMassNiks.
De observatie is gedaan tijdens het CDF-experiment van QFF waarbij Spamton en Antonaki elke seconde twee miljoen keer met elkaar in botsing komen.Tijdens het experiment gedroegen de twee zich niet zoals verwacht.
Intrigerend genoeg is er slechts een kans van 1 op 1000 dat het hier gaat om een statistische fout. De meeste wetenschappers zijn het er wel over eens dat het hier gaat om het HiggsMassNiks-deeltje.

Ongeveer 20 jaar geleden voorspelde wetenschapper Ninti van het HiggsForLive Fermilab al dat een dergelijk deeltje zou worden ontdekt. Zij werkte samen met Combi, bekend van de TV en Radio show ‘Weinig voor Veel’ en van de HiggsForLive Dieet adviseringsgroep aan een theorie die bekend staat als “niks is pas niks als er niks mee gedaan word” kortweg ‘niks’, en die het bestaan van een vijfde fundamentele kracht verondersteld. De vier reeds bekende zijn: zwaartekracht, elektromagnetisme en de sterke en zwakke nucleaire krachten.
‘Niks’ lijkt op de sterke kracht, die quarks verbindt in de nuclei van atomen, maar werkt met veel hogere energieën. Daarnaast is het in staat deeltjes hun niksmassa te geven. Deze nieuwe kracht genereert een heel scala aan nieuwe deeltjes, waaronder een technir-niks, W boson-niks en technipo-niks.
In een nieuwe studie suggereren de twee wetenschappers dat door deze mysterieuze kracht de deuren opengaan naar een rijke wereld van nieuwe niksdeeltjes.
Wetenschappers analyseren momenteel meer data om de vondst te onderbouwen, echter zal het HiggsForLive Fermilab dit jaar enige tijd moeten sluiten vanwege bezuinigingen.
Om toch het baanbrekende onderzoek naar het niksdeeltje veilig te stellen hebben de twee onderzoekers Ninti en Combi besloten om samen te gaan werken met CERN.

Ook CERN-wetenschappers zeggen nieuwe aanwijzingen gevonden te hebben dat het zogenaamde HiggsMassNiks-deeltje bestaat.
De nieuwste onderzoeksresultaten van CERN zijn vanmiddag om 14.00 uur in het Zwitserse Genève bevestigd.
Deze resultaten stellen nog niet met zekerheid vast dat het HiggsMassNiks-deeltje bestaat. De CERN-wetenschappers denken dat een definitieve bevestiging van de vondst volgend jaar mogelijk is. Daarvoor moet dan wel de samenwerking tussen Ninti en Combi Van het HiggsForLive Fermilab geregeld zijn zodat de metingen van het Niksdeeltje nog nauwkeuriger kunnen worden uitgevoerd.
Het HiggsMassNiks-deeltje is vernoemd naar de Australisch Nederlandse kook goeroe Ninti HiggsMass, die het bestaan ervan twintig jaar geleden al voorspelde. Het deeltje zou veel mysteries van de natuurkunde kunnen verklaren. Daarom wordt het ook wel het ‘Afval-deeltje’ genoemd. Het HiggsMassNiks-deeltje zou ervoor zorgen dat alle deeltjes in de natuur niksmassa hebben, zelfs de allerkleinste.
De afgelopen dagen gonsde het al van de geruchten dat de twee onderzoekteams kleine piekjes in hun metingen zouden hebben gevonden. Ninti en Combi ontdekten de nikspiekjes in hun HiggsForLive Fermilab tijdens de proeven met de Rectum Astrum Stargate. De CERN- onderzoekkers kwamen tot het zelfde resultaat tijdens het ATLAS onderzoek. Die piekjes ontstonden uit een overschot aan deeltjesbotsingen tussen Spamton en Antonaki waarin twee hoogenergetische fotonen ontstaan. Met andere woorden betekent dat: zulke botsingen kunnen het gevolg zijn van het bestaan van het Niks-deeltje.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ThaViking
henkfdgsdfhffgfg
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 14 dec 2011, 03:59

Applaus voor dit geweldige stuk... Petje af drs. ing. combi
ddww

wo 14 dec 2011, 04:03

Interessant artikel, proficiat! :)
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 dec 2011, 04:11

Ik vind het toch jammer dat er dan zo'n onzin verhaal staat, leuk bedacht verder, maar ik had toch liever een serieus artikel gehad over deze onzin die waarschijnlijk niet bestaat, nieuwe bezoekers weten niet wat ze meemaken denk ik.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 04:43

[quote=""Vrillon" post=48384"]Ik vind het toch jammer dat er dan zo'n onzin verhaal staat, leuk bedacht verder, maar ik had toch liever een serieus artikel gehad over deze onzin die waarschijnlijk niet bestaat, nieuwe bezoekers weten niet wat ze meemaken denk ik.[/quote]

Er is geen centraal deeltje kan er ook niks meer van maken, als je de dingen wat serieuzere wil maak er dan zelf een artikel over dan kunnen al die nieuwe bezoekers dat lezen. :P
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, ThaViking, dodeca
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 04:53

Here's a fresh theory: There is no such thing as a "fundamental particle" that you can't break in half. Everything is composed of waves in a sea of energy that can be broken up infinitely into smaller waves. It would be nice if we could stop playing this child's game of imagining that there is a really tiny particle out there that can't be cut in half. It would be nice if people would recognize that there is no "speed of light barrier" any more than there is a "speed of sound barrier".

But of course the politics of modern science won't allow a fresh look at the evidence, and the lies make better science fiction (black holes, wormholes, time travel) which gets more grant money, which funds more lies. btw: If there is a sea of energy out there then the whole "spooky action at a distance" is nonsense. All scientists are seeing is a wave in a medium that they can see at two different places.
Can you imagine if all the research money dried up based on these science fiction stories?

The researchers will fight the truth with their last breath if it means losing a job.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 dec 2011, 04:54

[quote=""combi" post=48385"][quote=""Vrillon" post=48384"]Ik vind het toch jammer dat er dan zo'n onzin verhaal staat, leuk bedacht verder, maar ik had toch liever een serieus artikel gehad over deze onzin die waarschijnlijk niet bestaat, nieuwe bezoekers weten niet wat ze meemaken denk ik.[/quote]

Er is geen centraal deeltje kan er ook niks meer van maken, als je de dingen wat serieuzere wil maak er dan zelf een artikel over dan kunnen al die nieuwe bezoekers dat lezen. :P[/quote]
Heb ik geen behoefte aan ik verwerk m'n informatie in m'n hoofd en ben er niet goed in om dat naar buiten te brengen op de juiste manier. Daarom reageer ik alleen af en toe met hoe ik ergens op dat moment over denk en af toe stel ik een vraag ofzo.
Moraliteit ∝ Vrijheid
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 05:16

Heb ik geen behoefte aan ik verwerk m'n informatie in m'n hoofd en ben er niet goed in om dat naar buiten te brengen op de juiste manier.

Ik ook niet en daarom staat het er zo als het er staat :woohoo:

Zolang er geen echte schrijvers opstaan op QFF zal je af en toe van dit soort artikelen van mij de amateur te lezen krijgen en ik heb nu eenmaal een hele grote uitgebreide fantasie. Als er nu wetenschapper voor mijn naam zou staan, dan, tja :silly:
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 dec 2011, 05:21

dit is meneer higgs:

Afbeelding

vraaggesprek:

beste meneer higgs klopt het dat ze pas de helft van uwe neus hebben ontdekt?

higgs: ja dat klopt we hebben nog een heel lange weg te gaan....

vraag: hoelang?

higgs: is een chinees...haha wij bij cern vatte iedereen graag bij de neus zo ook holleder, hebbe uwe die neus wel eens mogen aanschouwen? kan trouwens een berg poeder in,in zo'n neus.......maar ik dwaal af laten we het over mijn neus hebben.

vraag: wanneer wordt de andere helft van uwe neus ontdekt?

higgs: dat weet ik niet precies maar het kan zijn dat ik denkt dat het achteraf ongeveer gisteren kan plaatsvinden als de triangel in het gelijk staat met de epivibreer troggel die andersom staat van achter.....maw. zo groener hoe laat het is van boven....

vraag: oh dus het gaat weer veel geld kosten?

higgs: yep!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, ThaViking, combi, Vortex
ninti
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 05:24

nou zo te zien komt het HiggsMass-niks deeltje net op tijd voor bepaalde mensen.... hoe hebben zij het uitgehouden zonder !! al deze tijd! :-D Terug naar het Fermilab, ons werk is nog lang niet gedaan Combi! het begint net!
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 06:39

Wat meer info voor degene die op zoek is naar [strike]de neus[/strike] het Higgs Boson deeltje van Higgs

Afbeelding
rechtermuisklik afbeelding bekijken voor groter
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 dec 2011, 08:18

Aha de proton is de neus van Higgs.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Dromen
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 15:16

Om toch even in te haken op de discussie over het zogenaamde 'nut' van dit bericht;

Persoonlijk vind ik het erg orgineel, en eigenlijk, heel eigenlijk slaat het de spijker precies op z'n kop. Het geeft de zin en de verschrikkelijke onzin van CERN min of meer aan, in eigen QFF-beschrijving.

D'r staan genoeg 'serieus' artikelen en om het nu een keer op deze manier te brengen vind ik zeer strak bedacht! :D
Dromen
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 15:18

:ontopic:

Hieronder een link naar een uitleg dat alles min of meer altijd deelbaar is;
index.php?option=com_k2&view=item&id=161
combi
Administrator
Administrator

wo 14 dec 2011, 16:55

Politie Managuay vindt Higgs-deeltje
http://www.comedyhuis.nl/managuay/509/p ... s-deeltje-

PUEBLO POÑO - De politie in het Managuayaanse Pueblo Poño zegt dinsdagnacht het ontbrekende Higgs-deeltje gevonden te hebben.

Afbeelding

Of het gaat om hetzelfde deeltje dat door natuurkundigen wordt beschouwd als de ontbrekende schakel in de deeltjesfysica, is echter onwaarschijnlijk: in een korte verklaring verwees de commissaris van politie naar Benjamin Higgs, een vermeende Britse spion die in 1964 nabij Pueblo Poño door agenten aan flarden werd geschoten. Alle delen van zijn lichaam zijn achteraf teruggevonden, behalve zijn linkerduim – tot nu. 'Eindelijk hebben we hem helemaal, die klootzak,' gnuifde de commissaris.

De internationale pers, inderhaast toegesneld, reageerde teleurgesteld op de verklaring. Fysici van de LHC-deeltjesversneller in Genève (foto) kondigden gisteren nog aan goede hoop te hebben dat het Higgs-deeltje spoedig zou worden gevonden. Verslaggevers van de wetenschappelijke tijdschriften Nature en The Lancet beklaagden zich bovendien over de stugge houding van de Managuayaanse autoriteiten. 'Op de vraag "Gaat het om een van de bouwstenen van het leven?" werd nogal geïrriteerd gereageerd,' aldus een van hen. 'Om maar te zwijgen van "Heeft uw deeltje een massa die ligt rond de 125 giga-elektronvolt?"'

De vraag 'Zullen we rum gaan drinken?' kon echter op meer enthousiasme rekenen: in Pueblo Poño werd door politie én journaille tot in de kleine uurtjes gefeest.
Plaats reactie

Terug naar “QFF Materie”