Oud Notebook Scherm (LCD) als monitor gebruiken?

Alles over computers en het web kun je hier bespreken.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 16:48

Er zijn best wat techneuten op QFF, en ik heb zelf iets te weinig kaas gegeten van echt elektronische shizzle, dus ik dacht laat ik mijn vraag gewoon eens stellen hier op QFF aan de techneuten. Ik heb een oude Notebook die ik niet / nooit gebruik. En ik heb een mooie redelijk snelle PC kast staan met Win 7 alleen zonder beeldscherm. Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is mijn oude notebook of het scherm er van te gaan gebruiken als monitor voor die Desktop kast die ik heb.

Iemand ook maar enig idee of dit zou kunnen en zo ja, is dit heel makkelijk of tering moeilijk? Ik heb al wel wat Youtube video's gevonden maar daar gebruiken ze een los LCD scherm, ik heb een compleet notebook dat ik wil gaan gebruiken. Vandaar dat het me niet helemaal duidelijk is of zoiets überhaupt ook maar enigszins makkelijk te doen is.

Bedankt alvast voor eventuele oplossingen / antwoorden!
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 08 sep 2013, 17:00

je moet een LCD controller kit hebben, als het goed is op maat gemaakt. Ik kan ze alleen uit elkaar draaien en weer in elkaar zetten/hardware vervangen.
Van de printen heb ik niet veel verstand maar hier een filmpje.

Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 08 sep 2013, 17:11

Dat ding in dat filmpje kostte em 10 dollar.. voor dat geld heb je ook gewoon een lcd monitor..
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:15

Het is ook meer een eenmalige oplossing, ik wil die PC in gaan stellen en gaan laten draaien als een server. Maar wat Vrillon zegt is waar voor 10 euro heb je LCD scherm, en ik heb ook wle een paar CRT's voor nop op te halen gezien, maar dacht wellicht kan ik het eerst zo oplossen maar dat gaat een vrij lastige klus worden dus.

AIght bedankt voor jullie antwoorden!
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 08 sep 2013, 17:19

baphomet schreef:Het is ook meer een eenmalige oplossing, ik wil die PC in gaan stellen en gaan laten draaien als een server. Maar wat Vrillon zegt is waar voor 10 euro heb je LCD scherm, en ik heb ook wle een paar CRT's voor nop op te halen gezien, maar dacht wellicht kan ik het eerst zo oplossen maar dat gaat een vrij lastige klus worden dus.

AIght bedankt voor jullie antwoorden!
Als dat het is dan kun je gewoon extern bureaublad instellen..
Gewoon een keer aan de monitor hangen die je gebruikt voor de pc die je gebruikt of als je geen monitor hebt heb je vast wel een lcd tv met vga poort achterop.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 17:22

Kein LCD TV hier, wel eentje die ik momenteel aan het repareren ben (volgt nog een leuk topic over), maar verder alleen maar Notebooks hier. Dus vandaar het probleem, maar ik los het morgen wel ff anders op, ik leen wel ff eentje bij me broertje voor n dag, alleen dan moet t goed weer zijn anders ga ik echt niet met n monitor over straat op de fietse.

Maar nogmaals dank allemaal
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 08 sep 2013, 20:37

Het is niet zo simpel als het lijkt.
Veelal hebben die schermen een heel eigen soort aansturing, zelfs bij notebooks van 1 en dezelfde fabrikant.
Dat heb ik toen wel gemerkt met die 2 machines van jou Baph; alhoewel het 2 bijna dezelfde machines waren was het aanstuurprotocol heel anders en waren de schermen ook niet uitwisselbaar.

Kringloop of MP even afstruinen.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 08 sep 2013, 21:18

Ik heb inmiddels een oud TFT schermpje gekregen via iemand, die moet ik alleen nog ophalen. Dus no worries, probleem inmiddels opgelost. Ja die twee van toen idd FE. Maar dit was weer een andere oude laptop. Die ene twee die moeten ook nog ergens liggen lol. Nu je het zegt. :)

Maar die VGA pins inderdaad daar ligt een groot probleem. Gelukkig is dit probleem nu opgelost. Ik zal later vandaag of morgen eens een topic openen over het andere project waar ik aan begonnen ben.

(SONY LCD Scherm van zo'n 1,20 breed oid, met smartcard unit en ingebouwde Harde Schijf om mee op te nemen)
Plaats reactie

Terug naar “Computers / Web”