Go Anonymous! Go!

Alles over computers en het web kun je hier bespreken.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 24 aug 2011, 15:52

[quote=""baphomet""]Ik ben momenteel diep verwikkeld in wat onderzoek naar Anonymous... Mede door argwaan van anderen ben ik gaan graven en al een en ander op het spoor, maar ik kom pas met al mijn bevindingen naar buiten als ik een goed compleet beeld heb kunnen scheppen van hoe en wat...[/quote]

[quote=""baphomet""]Ik heb echter mijn vragen maar goed, ik ben nog steeds een en ander aan het onderzoeken met betrekking tot Anonymous...[/quote]

Al wat meer bekend? :whistle:
(zeker gezien de laatste post van Ninti)
nosce te ipsum
blackbox
Administrator
Administrator

wo 24 aug 2011, 19:41

[video][/video]
illuminati of my own reality
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 25 aug 2011, 01:08

Ik weet niet veel over hen, behalve dat ze beter intell hacks kunnen uit gaan voeren om zo echt eens mensen in hun hemd te gaan zetten..
combi
Administrator
Administrator

di 30 aug 2011, 02:36

/proest :cheer: en tegelijk damn wat je ook doet 'onkruid' vergaat niet :S

Hackers spekken kas mediabedrijf
http://sp00kje.nl/?p=7889

Leden en fans van hackersgroep Anonymous hebben de kas van mediabedrijf Time Warner de afgelopen jaren lopen spekken. De studio krijgt namelijk een percentage van de opbrengsten van de verkoop van Guy Fawkes-maskers die de computerkrakers bij publieke protesten dragen.

Het masker is namelijk gebaseerd op het masker dat de revolutionair ‘V’ draagt in de strip en de daarop gebaseerde film V For Vendetta. Time Warner heeft niet alleen de film gemaakt, ook bezit het stripstudio DC Comics dat V For Vendetta heeft uitgegeven. Hierdoor bezit het ook de rechten op hoe het masker eruit ziet. Dat meldt The New York Times.

De populariteit van Anonymous, die in het verleden verantwoordelijk was voor het hacken van de sites van ondermeer Visa, MasterCard en enkele overheidsinstanties in de Verenigde Staten, heeft ervoor gezorgd dat het Guy Fawkes-gezicht één van de bestverkopende maskers is geworden. “We verkopen meer dan 100.000 van deze maskers per jaar,” aldus een woordvoerder van een kostuumzaak in New York tegenover de Amerikaanse krant. “Het is verreweg ons bestverkopende masker.”

Guy Fawkes wordt als symbool van Anonymous gebruikt omdat de katholiek in de zeventiende eeuw probeerde het Britse parlement op te blazen. Uit dit complot is later het kinderrijmpje ‘Remember, remember, the fifth of november’, voortgekomen, dat weer populair is gemaakt door V For Vendetta.

Aangezien Anonymous het constant op grote bedrijven heeft gemunt, is het nogal ironisch te noemen dat het indirect bijdraagt aan de winst van Time Warner.

Bron Televaag
combi
Administrator
Administrator

wo 31 aug 2011, 18:18

Lulz De hacker gehackt
http://sp00kje.nl/?p=7925

De hacktivisten van Anonymous worden op hun beurt weer opgejaagd door andere hackers. ‘Ze wilden een gevecht, en dat hebben ze gekregen’.

‘Lulzsec dacht dat ze goden waren op het internet en ontastbaar. We hebben ze een koekje van eigen deeg gegeven door hun identiteiten te onthullen. Nu verbergen ze zich als bange puppies en rennen ze terug naar Anonymous.’ Was getekend: Web Ninjas, een groep hackers die zich tegen de hacktivisten van Anonymous en Lulzsec heeft gekeerd.

Even het geheugen opfrissen: Anonymous is die groep hackers die naam maakte met het platleggen van de sites van Mastercard, Visa en PayPal nadat die bedrijven besloten geen betalingen meer door te geven aan klokkenluiderssite WikiLeaks. Anonymous zegt dat het voor de gewone burger opkomt en grote overheidsinstellingen, banken of andere machtige instituten probeert neer te halen. Regelmatig halen ze het nieuws als ze weer op een website hebben ingebroken of die hebben platgelegd. Het ontbreekt Anonymous naar eigen zeggen aan een hiërarchie, maar er zijn een paar namen die duidelijk de dienst uit maken.

Lulzsec is (of beter: was) een splintergroepering van Anonymous die vooral hackte voor de lol (de ‘lulz’). Zij werden bekend door aanvallen op het Playstation Network van Sony, de Amerikaanse Senaat en Fox Broadcasting Company. Het motto van de groep is: ‘De wereldleiders op het gebied van high quality entertainment ten koste van jou’. Sinds een golf van wereldwijde arrestaties ruim een maand geleden is het echter stil rondom Lulzsec.

Verkeerde jongen

Zou dat te maken kunnen hebben met de onthullingen op het blog van Lulzsec Exposed? Het blog, gerund door de Web Ninjas, heeft er de afgelopen maanden alles aan gedaan om prominente leden van Anonymous en Lulzsec te ontmaskeren. Zo claimen de Web Ninjas te beschikken over privégegevens van onder andere Sabu, de grootste meneer bij Anonymous. Verder staan op hun website profielen van andere leden van Anonymous en Lulzsec. Waarom? ‘We willen een veiliger en vreedzaam internet voor iedereen. Niet een zootje kids die het web bedreigen voor de lol of met een anti-overheidsagenda’, zo staat te lezen bij hun mission statement. Het is echter nog maar de vraag of de informatie van de Web Ninjas invloed heeft gehad bij de arrestaties van vorige maand. Eerder claimde het blog over de identiteit van hacker Topiary (vorige maand gearresteerd) te beschikken, maar bleek uiteindelijk de verkeerde jongen te hebben aangewezen. Die fout werd afgedaan met ‘oprechte excuses’.

De website van LulzSec, lulzsecurity.com, werd tussendoor ook nog volledig platgelegd door een aanval van On3iroi, een hacker die zich op een paar spaarzame blogposts na in nevelen hult. ‘Fase 1 van Operatie Supernova was succesvol. Lulzsecurity.com is Tango down op dit moment’. Wat die Operatie Supernova verder precies inhoudt en wat de motieven zijn van On3iroi is onbekend. Zeker is dat hij aan dezelfde kant staat als ‘th3j35t3r’ oftewel ‘The Jester, veruit de voornaamste figuur in de strijd tegen Anonymous en consorten. Op Twitter voert hij een verbale oorlog met Sabu (de ‘baas’ van Anonymous, weet u nog).

De oorlog tussen The Jester en Anonymous beperkt zich alleen niet tot wat stoere praat over en weer op een sociaal medium. The Jester is regelmatig betrokken bij aanvallen op sites van Anonymous en verricht ook het steviger detectivewerk. Pogingen van Anonymous om de identiteit van The Jester te ontmaskeren lopen steeds op niets uit. De patriottische hacker, naar eigen zeggen een voormalig militair, hield zich aanvankelijk vooral bezig met het platleggen van jihadistische websites. Zijn eerste aanval was in januari 2010 op de website www.alemerah.info, de officiële website van de taliban-schaduwoverheid in Afghanistan. Vele aanvallen volgden, onder andere op sites die beheerd werden door de Iraanse regering.

Maar in november vorig jaar voerde The Jester een aanval uit op de website van WikiLeaks, enkele uren voordat er honderdduizenden documenten gepubliceerd zouden worden. Vanwege ‘het in gevaar brengen van de levens van onze troepen’. Sindsdien is het oorlog tussen hem en Anonymous, dat aan de kant van WikiLeaks staat. ‘Ze achtervolgen me, proberen mijn identiteit bloot te leggen, ze verspreiden leugens over me’, zegt The Jester in een privéconversatie op Twitter.

Gewoon doorgaan

Eénmaal vonden de twee kemphanen elkaar. In februari dit jaar legde The Jester de website www.godhatesfages.com plat, vanwege ‘het vieren van de dood van Amerikaanse troepen’. De site was eigendom van de Westboro Baptist Church, een controversiële Amerikaanse christelijke organisatie die de gewoonte heeft om bij begrafenissen van slachtoffers van moorden, ongelukken of aanslagen demonstraties te houden waarbij het overlijden van het slachtoffer wordt bejubeld.

Anonymous ging er op zijn beurt dunnetjes overheen door andere websites van de Westboro Baptist Church over te nemen en daar eigen boodschappen te plaatsen. Daar is het bij gebleven. De oorlog tussen The Jester en Anonymous gaat gewoon door. ‘Anonymous is een lachertje voor mij’ zegt The Jester, ‘ze wilden een gevecht, en dat hebben ze gekregen, sir.’

Bron de Pers
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 03 okt 2011, 23:24

[quote=""Vortex" post=40108"][quote=""baphomet""]Ik ben momenteel diep verwikkeld in wat onderzoek naar Anonymous... Mede door argwaan van anderen ben ik gaan graven en al een en ander op het spoor, maar ik kom pas met al mijn bevindingen naar buiten als ik een goed compleet beeld heb kunnen scheppen van hoe en wat...[/quote]

[quote=""baphomet""]Ik heb echter mijn vragen maar goed, ik ben nog steeds een en ander aan het onderzoeken met betrekking tot Anonymous...[/quote]

Al wat meer bekend? :whistle:
(zeker gezien de laatste post van Ninti)[/quote]

*BUMP*

Ik zie namelijk nog steeds die banners onderaan de pagina's staan.
Vind het een beetje raar dat QFF reclame maakt voor zaken waar ze niet 100% zeker van is.
nosce te ipsum
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

do 20 okt 2011, 02:41

nosce te ipsum
combi
Administrator
Administrator

ma 31 okt 2011, 05:04

Anonymous daagt Mexicaans drugskartel uit
Door Leigh Light om 22:24 op 30-10-2011
http://www.anarchiel.com/stortplaats/to ... kartel_uit

AMSTERDAM - Hackerscollectief Anonymous gaat de strijd aan met een van Mexico’s grootste drugskartels. De hackers waarschuwen de bende Los Zetas dat als ze een van hun leden niet vrijlaten, ze namen en adressen zullen publiceren van mensen die met hen geassocieerd zijn.

Het gaat om gegevens van corrupte politieagenten, taxichauffeurs, maar ook bedrijven.

Het is voor het eerst dat iemand Los Zetas zonder wapens uitdaagt. Het kartel is opgericht door oud-militairen en een van de machtigste bendes van Mexico. De leden proberen, net als hun rivalen, met geweld de beste smokkelroutes richting de Verenigde Staten in handen te krijgen en te houden. De leden worden beschuldigd van duizenden doden.

Lees verder :... Action Denied: Blacklisted Item Found ?

Vreemd het hele artikel staat op Nu nl, maar bij kopiëren URL kreeg ik deze melding
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 31 okt 2011, 06:44

jah ik zit ook met dat hele anonymous verhaal in m'n maag...anonymous...occupy...het zit me niet lekker.

heel veel mixed feelings iig...
kijk we weten allemaal wat de plannen zijn van de l33tz, agenda 21 FEMA de hele rattenplan...en dit alles speelt zo perfect in op die agenda's van hen...

en ik kan ook niet mijn 'hopes' zetten op fullford en de witte draak beweging etc...

we need moah info ! GOOD info...true info...

:side: :S :pinch: :side: :S :pinch:

bv - >
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 31 okt 2011, 07:15

Dat ze die gegevens zoiezo al gewoon openbaar maken.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 31 okt 2011, 10:26

as i said -> mixed feelings

[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 02 nov 2011, 20:24

Wat je er ook van denkt/voelt of vind, ik denk dat je een leerzaam graantje in ieder geval van mee moet pikken.

Anonymous Educational Series- G. Edward Griffin Explains the Left-Right Paradim

baphomet
Administrator
Administrator

ma 26 dec 2011, 04:01

Stratfor Hacked, 200GB Of Emails, Credit Cards Stolen, Client List Released, Includes MF Global, Rockefeller Foundation

This Christmas will not be a happy one for George Friedman (who incidentally was the focus of John Mauldin's latest book promotion email blast) and his Stratfor Global Intelligence service, because as of a few hours ago, hacking collective Anonymous disclosed that not only has it hacked the Stratfor website (since confirmed by Friedman himself), but has also obtained the full client list of over 4000 individuals and corporations, including their credit cards (which supposedly have been used to make $1 million in "donations"), as well as over 200 GB of email correspondence. And since the leaked client list is the who is who of intelligence, and capital management, including such names as Goldman Sachs, the Rockefeller Foundation and, yep, MF Global, we are certain that not only Stratfor and its clients will be waiting with bated breath to see just what additional troves of information are unleashed, but virtually everyone else, in this very sensitive time from a geopolitical point of view. And incidentally, we can't help but notice that Anonymous may have finally ventured into the foreign relations arena. We can only assume, for now, that this is not a formal (or informal) statement of allegiance with any specific ideology as otherwise the wargames in the Straits of Hormuz may soon be very inappropriately named (or halfway so).

Chronology of releases from AnonymousIRC starting early this afternoon:

#AnonSanta just told us: "Currently rm -rf'n targets and shredding logs" #LulzXmas #Antisec
We just hear that #AnonSanta battle-sleigh plundered 200gb of emails and other booty before he started to deliver his presents. #LulzXmas
From IRC: "** Are you all ready to witness the rm -rf /* of a major intelligence corporation, live on IRC and twitter?" #LulzXmas
5 minutes and counting. #AnonSanta won't disappoint you. Get on IRC now for the whole spirit of #LulzXmas.
FUCK IT, HE'LL DO IT LIVE! FUCKING THING SUCKS, HE'LL DO IT LIVE! | http://mibbit.com/?channel=%23anonops&s ... anonops.li | #LulzXmas
A wild rm -rf /* appears: http://www.stratfor.com/ | #LulzXmas from #AnonSanta | #AntiSec plundered 200gb of their mails and more booty.
#Stratfor #LulzXmas takedown mirrored forever: zone-h.org/mirror/id/1641…
"You do realize how preposterous it is to suggest that #stratfor simply
shutdown completely for 2 days, right?" ~ Frank Ginac (IT manager)
Merry #LulzXmas to everyone http://imagebin.org/190224 Stratfor rooted. All your base are belong to us. <3 #Anonymous

http://bit.ly/ulWECe | #Anonymous/#AntiSec Attack #STRATFOR | #LulzXmas #AntiSec

And the kicker:

The private (and secret) client list of #Stratfor: | Not so private and secret anymore. #Antisec #LulzXmas

Anon promises that much more is coming:

#Antisec has enough targets lined up to extend the fun fun fun of #LulzXmas throught the entire next week.

How the Stratfor site looked minutes after the hack:

Afbeelding

Full letter from George Friemdan to clients as of an hour ago:

Afbeelding

The full client list as released in a pastebin by Anonymous of all the alleged clients sorted by company name, can be found here. As this is merely an extracted column from a far larger database, we are confident much more very sensitive information, as the bulk of the companies are either in the intelligence or money management business, will be released shortly.
Bron: http://www.zerohedge.com/news/stratfor- ... bal-rockef
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

ma 26 dec 2011, 04:04

Anonymous hackt Amerikaans inlichtingenbedrijf

AMSTERDAM - Hackerscollectief Anonymous claimt meer dan 200 GB aan e-mails en creditcardgegevens van de Amerikaanse commerciële inlichtingendienst Stratfor te hebben gestolen.

Leden van Anonymous plaatste een klantenlijst van het bedrijf op Twitter. Op die lijst zouden onder meer het Amerikaanse leger, de luchtmacht, Goldman Sachs en MF Global staan. Anonymous zegt dat het de creditcarddata heeft gebruikt om voor een miljoen dollar aan donaties op te halen.

Volgens de hackers hadden ze toegang tot de gegevens omdat Stratfor niet de moeite zou hebben genomen om de data te versleutelen. Als dat klopt zou dat een grote blunder zijn voor de denktank.

Stratfor heeft een e-mail gestuurd naar zijn klanten waarin het erkent dat het gehackt is. De website is uit voorzorg uit de lucht gehaald. Het bedrijf zegt in de e-mail ook dat het klopt dat er gegevens van klanten zijn gepubliceerd.

Volgens Stratfor is het bedrijf bezig om samen met de autoriteiten de verantwoordelijken op de sporen.
Bron: http://www.nu.nl/internet/2701764/anony ... drijf.html
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

do 12 jan 2012, 02:39

Anonymous pakt verkeerde Brein aan

Anonymous roept op om Brein aan te vallen met een faxbom omdat Ziggo en XS4All de Pirate Bay moeten blokkeren. De groep pakt alleen de verkeerde Brein aan.

knip

Oproep 2

In een andere oproep wordt wel de juiste Brein genoemd. De site van de Nederlandse antipiraterijstichting ligt inmiddels plat. Dit terwijl de nieuwe site bestand zou moeten zijn tegen DDoS-aanvallen.

meer: http://webwereld.nl/nieuws/109169/anony ... n-aan.html

Anonymous fights BREIN censor: #Operation Payback continues.

After censorship in Belgium and more recently in Finland, Dutch anti-piracy lobby can impose censorship to dutch ISP's to censor domains and IP's of The Pirate Bay. BREIN gets to pick even the IP's it wants to see censored.

Anonymous will not sit idle while BREIN removes parts of our interwebz. Undock your battle ships! Sailing these shallow Dutch seas we will hit this enemy vessel under its waterline. They should have expected us:

Stichting BREIN
Postbus 133
2130 AC Hoofddorp
Tel: +31237997870
Fax: +31237997720
http://anti-piracy.nl/english.php
http://www.twitter.com/StichtingBREIN

Howto fax? Use home or work fax, or one of the free online services:
https://encrypted.google.com/search?q=free+fax

Wut do fax?
http://i.imgur.com/T7B1j.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... piracy.jpg

BREIN itself caught up in a huge copyright scandal in the Netherlands. Y U no PAY artists you represent?
https://torrentfreak.com/copyright-corr ... gn-111201/

We are Anonymous,
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us.

“He who gives up freedom for safety deserves neither”
~ Ben Franklin

“You may think your actions are meaningless and that they won’t help, but that is no excuse, you must still act.”
~ Mahatma Gandhi
Plaats reactie

Terug naar “Computers / Web”