QFFictie, deel drie en vier

Hier tref je alle verhalen aan uit de serie QFF into Chaos.
Plaats reactie
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 09 okt 2011, 23:24

Twee weken later

Dromen zit onderuitgezakt op de bank met een halve BigMac op schoot met naast hem een grote papieren McDonalds zak. Op de glazen tafel voor hem staat een grote McDonaldsbeker. De bel gaat. Snel propt Dromen de resterende BigMac in zijn mond, grist de nog volle beker van tafel, stopt het in de zak en gooit het met een plof in de afvalbak. Terwijl hij het halletje in loopt veegt hij zijn mond af met het laatste McDonalds-servetje. Op het servetje zit bloed. Hij kijkt er even naar en propt het in zijn broekzak.

In de deuropening staat een aantrekkelijke vrouw van begin dertig. Het regent en ze is duidelijk doorweekt.

"Hey Dromen!

Dromen: Eh, hey!

"Ik heb die begroting af, en ik vroeg me af of jij er naar wilde kijken.

Dromen: Welke begroting?

De dame in kwestie maakt een wanhopig gebaar

"Voor die trip naar Brussel, mallerd!

Er gaat vaag een belletje rinkelen, maar het blijft mistig. Dromen heeft hier niet zo'n zin in, maar hij kan het niet maken haar niet binnen te laten.

Dromen: Eh kom binnen. Lekker weertje of niet?

De dame staat druipend in Dromens halletje. Hij neemt een stapeltje papieren van haar over dat door de regen is verworden tot een kleffe zooi.

Dromen: Ik zal even een handdoek pakken, of anders: loop maar naar de badkamer, daar vind je ze wel. Ik heb ook wel droge kleren als je die nodig hebt.

Als de dame de badkamer gevonden heeft probeert Dromen wijs te worden uit het stapeltje papieren, of wat daar nog van over is. Het is praktisch onleesbaar, het zit vol met vlekken en wat nog leesbaar is lijkt nergens op te slaan. Er staan hiërogliefen op en chinese tekens, plaatjes van maskers. Als hij zich omdraait schrikt hij.

De vrouw staat voor hem met de rug naar hem toe. Ze is bezig een handdoek om haar hoofd te knopen en draagt zijn badjas. Onderaan haar nek, precies in het midden staat een S.

Dromen: Is dat een tattoo?

"Hm?

Dromen: Die S, is dat iets speciaals?

"Nee dat is een moedervlek.

Dromen: O. Zeg die begroting... Ik ga daar niet echt over...

De vrouw staat nog steeds met de rug naar hem toe. Uit de S is een straal bloed gelopen die onder de badjas verdwijnt en via haar linkerdij weer tevoorschijn komt en doorloopt, helemaal tot onderaan haar slippers. Dromens slippers.

Dromen: Eh, er gaat geloof ik iets niet helemaal goed...

Dromen voelt een warm straaltje vocht uit zijn neus lopen, over zijn lippen. Hij kijkt naar beneden. Grote rode cirkels verschijnen in rap tempo op de witte vloer. Hij grijpt naar zijn neus. Zijn hand zit onder het bloed.

Dromen schrikt wakker. Hij veegt met zijn hand onder zijn neus. Niks. Geen bloedneus. Hij kijkt op de klok. 06:02

to be continued
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 09 okt 2011, 23:27

Later die dag

We zien Nexion aan een tafeltje zitten in een lege kantine. De frisse heldere kleuren van het decor kunnen de zouteloze uitstraling niet verhullen.
In de hoek is iemand bezig de koffieautomaat bij te vullen.

Nexion heeft een stel A4tjes voor zich waar hij met zichtbaar genoegen in bladert. De man van de koffieautomaat nadert ons tafeltje.

"Goeiesmiddags! Nog zo laat aan het werk?

Nexion kijkt verrast op en geeft de man een hartelijke handdruk.

Nexion: Hey Sjaak, goed je te zien man! Ja wat zal ik zeggen.. Het houdt nooit op hè! Maar hoe is het met jou?

"Niks te klagen. Hee ik heb dat boek gelezen wat je me aanraadde, ik heb daar echt wat aan gehad. Het heeft m'n ogen serieus geopend voor dingen die ik eerder nooit zag.

Nexion: I'm glad you liked it!

"Absoluut man.

Er wordt wat over en weer geknikt.

"He als je zin hebt in koffie, hij is net vers bijgevuld.

Nexion: Nee ik drink thuis wel wat, no offence!

"(lacht) None taken, zou ik ook doen!

De man van de koffieautomaat duwt zijn karretje weer verder.

"He later man! Werk ze!

Nexion: Take care!

Een man van halverwege de vijftig in roze-wit geruitte bloes met rode stropdas komt binnengelopen.

"Nexion, jou zocht ik!

De man neemt plaats tegenover Nexion en zet zijn ouderwetse lichtbruine lederen schooltas naast zich neer.

"Nog aan het nakijken zie ik?

Nexion: Een manifest van een van m'n leerlingen, zeker niet onaardig geschreven.

"Jouw leerlingen schrijven tegenwoordig manifesten. Aha!

De man knikt overdreven goedkeurend: "Interessant!

Nexion: Als optionele opdracht. Sommigen kunnen de extra uitdaging goed gebruiken.

"(gekscherend) Ah, we kunnen die jonge zieltjes niet vroeg genoeg kneden, of niet?

Hij geeft Nexion een vette knipoog.

Nexion: They form themselves, all we can do is offer some guidance.

"En dat is precies waarom we jou hier hebben!

De man reikt over de tafel en geeft Nexion een armklopje.

"Hee moet je horen. Zoals je weet is volgende week dat energieconcours in Brussel en zoals je weet zijn wij al maanden bezig het groene imago van deze school een boost te geven -we zijn tenslotte heel groen bezig.

Hij wacht op een reactie van Nexion.

Nexion: Allright...

"Nu hebben we het godzijdank voor elkaar gekregen een afgevaardigde op de lijst te zetten, in ons geval Derriksen...

Nexion: Wie?

"De nieuwe stagiaire economie. Helaas is zij onverwachts verhinderd door persoonlijke omstandigheden, dus moet ik in allerijl opzoek naar een vervanger. Ik dacht meteen aan jou.

Nexion kijkt de man met verbazing en skepsis aan: Met alle respect, maar dit is niet mijn materie... Er is vast iemand beter geschikt, Mulder, Gerlofsma, om er een paar te noemen..

"Heb ik ook al aan gedacht, en ik heb ze ook gevraagd, er was geen enkele mogelijkheid. Jij bent onze meest bevlogen collega, dat mag best wel eens gezegd worden.
En ik ben ervan overtuigd dat we met jouw kwaliteiten deze school binnen no time op de kaart hebben staan als de meest prachtige groene school van heel de regio!

De man kijkt Nexion aan met een geforceerde brede glimlach.

Nexion: Nogmaals, met alle respect.. maar mijn klas heeft over twee weken een belangrijk tentamen en ik moet nog een heel hoofdstuk met ze doornemen, een belangrijk hoofdstuk, en aangezien dat concours een hele week in beslag neemt...

"Geen enkel probleem, aan alles is gedacht. Poelsma neemt het gewoon die week van je over.

Nexion haalt diep adem: Wat ik nu met mijn klas behandel is de belangrijkste stof van het jaar, ik heb hier maandenlang zorgvuldig met ze naar toegewerkt. Het is geen lichte materie, en natuurlijk met alle respect voor Poelsma...

De man met rode stropdas buigt voorover en kijkt Nexion quasi geruststellend aan: Nexion, je bent een van onze meest competente docenten, en Poelsma is dat ook. We hoeven ons geen enkele zorgen te maken dat jouw leerlingen niet de stof behandeld krijgen die ze nodig hebben. Toch?

De man staat op en pakt zijn tas.

"Je bent iemand met hart voor de zaak, Nexion. Iemand met passie.

Bij het woord 'passie' balt hij zijn vuist

"En hey, een weekje Brussel op kosten van de zaak is nooit weg toch?

Hij geeft Nexion een knipoog, draait zich om en loopt weg. "Ik laat je binnenkort meer weten.

Nexion blijft zitten en staart naar de papieren op tafel.

to be continued

[video][/video]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Nexion, FreeElectron, Vortex
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 okt 2011, 00:22

(That was freaking awesome!)

:woohoo:
baphomet
Administrator
Administrator

ma 10 okt 2011, 01:46

Meesterlijk!!!!!!!!!!

:pinch:

Echt waar! Super tof geschreven! Keep 'em coming!
1119 AD
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 okt 2011, 03:08

Erg goed weer Hotspot :woohoo:
klasse
nosce te ipsum
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 11 okt 2011, 19:43

Bedankt voor de reacties! :cheer:

Deel vijf is inmiddels ook uit: index.php?option=com_kunena&func=view&c ... =120#43159
Plaats reactie

Terug naar “QFF into Chaos”