Bijzonder stukje kunst...

Alle topics over kunst en cultuur tref je hier aan.
baphomet
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 02:44

Heel af en toe kom je tijdens het surfen op dat mooie wereldwijde web wel eens iets tegen dat je moeiteloos kunt betitelen als bijzonder of eigenaardig. Zo ook de onderstaande twee filmpjes die nog niet zo heel veel uurtjes geleden (gister om wat exacter te zijn) door gebruiker Queenyinthehouse op Youtube zijn geupload.

In de filmpjes word gespeculeerd over de mogelijke betekenis achter de kunstwerken die in de filmpjes te zien zijn. Er staan dus nog al wat van deze kunstwerken over de aardbol heen verspreid. Zo dus ook eentje in ons eigen Nederland. In Den Haag om wat preciezer te zijn. Om héél exact en nauwkeurig te zijn voor het hoofdkwartier van ons ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport.

Anyways, die in Nederland is er dus een uit een serie van meerdere kunstwerken van de hand van de Italiaanse kunstenaar Arnaldo Pomodoro. De serie waaruit deze kunstwerken afstammen heet Sfera con Sfera, oftewel ?Sphere within a Sphere? (vrij vertaald ?bal in een bal?). De sculpturen zijn gemaakt van brons, hebben een diameter van 3 à 4 meter en het lijkt wel of de buitenste bal open gescheurd is, waardoor de bal binnenin zichtbaar wordt.

Dat dit bijzonder of eigenaardig te noemen is, kun je gerust stellen, maar wat de ware boodschap en / of echte betekenis achter deze kunstwerken zou kunnen zijn is voor velen een raadsel, alhoewel sommige complotters daar wel hun theorieën over hebben. De opmerkelijke Youtube filmpjes die ik hier boven plaatste impliceren voldoende volgens mij... Maar wat zou nu de echte waarheid achter deze kunstwerken kunnen zijn?

Iemand die het WEL weet??? Roept U maar.....
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 05:09

[google]http://video.google.com/videoplay?docid ... 1363777247#[/google]

wel in het Duits gesproken
baphomet
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 05:16

Thanks Combi!! Van Arte! THANKS! (mooie zender - heeft mijn moeder op de schotel)
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 05:23

Kijk ook vaak naar Arte, heb ook een schotel.

Tja, die kunstobjecten voor de poort bij overheidsgebouwen... Bij sommige krijg ik er echt een unheimlich gevoel van :sigh: .
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 05:38

Had ze ook al eens gezien, zien er wel cool uit ook.

1. Zat eerst vooral te denken aan het "Phoenix herrijst uit de as" idee (een nieuwe "verbeterde" wereld uit de resten van de oude)

Maar met beetje zoeken kwam ik ook hier op
2. Sphere within a sphere (SWAS) is ook een concept in vrije energie ("zwaarte kracht opheffen" (zweven in nulpunt)/"zwaartekracht" (Nulpunt Energie) als Energie gebruiken

http://www.careers-india.com/2009/09/22 ... echnology/

Misschien nog wel meer betekenissen of anderen en zijn deze helemaal niet de betekenis, ik hoor ook graag ideeen :)

Prof. Fran De Aquino System H gravity shielding. Provides 100kg lift using 1 milliwatt. Changing a 60kg iron sphere to -40kg.

SWAS theoretical and small antigravity effects from spinning sphere within a sphere.

http://www.loris-hemlof.com/UFO.html

Vrill iemand ;), NAZI'S????? Ahhhh alweer...

X22 Darkstar op die site is ook een lijpe 2zitter waar ook onze eigen medelander(s) aan heeft(hebben) gewerkt (werken) Lockheed-Martin...
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 06:16

Interssant filmpje BB groeiende aarde door neutrino's van de zon en kosmos die materie vormen door omstandigheden in de kern van onze aarde, versterkt tijdens de eclips (vergrootglas effect in de ring )vandaar aardbevingen en tijdsverstoring op dat moment...Thnx, en heel logisch dat dat wordt uitgebeeld.
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
Snorbaard Telex
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 27 dec 2010, 07:34

Combi, bedankt! Is echt een topdocu. :-)

Deze docu bevestigt weer mijn vermoedens en andere theoriën zoals het plasma universum, ik ben nu wel ruim overtuigd van de groeiende aarde. Het vaticaan kennelijk ook. ;)
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 16:21

Doet mij denken aan de film 'Contact' met Jodi Foster....

Zij luisterd met radiotelescopen de hemel af en komen dus een signaal op het spoor. Alles en iedereen op zijn kop natuurlijk.

Signaal uit de 'ruimte' én ontvangen overigens een toespraak van A. Hitler tijdens een toespraak in Berlijn....

Signaal bevat een code, welke een 3D-blauwdruk is voor een Sphere. Men weet niet wat die Sphere kan of doet, maar het lijkt een soort transponder te zijn met plaats voor een persoon.

Na veel toeters en bellen, neemt Jodi plaats in de Sphere en na het opstarten van het hele apparaat beland ze in een andere wereld. Zij ervaart een Contact met een persoon dat e.e.a. verteld en is in de gedaante van haar overleden vader.

Eenmaal 'terug' op aarde verteld zij alles. Maar wat blijkt... zij is niet 'weg' geweest, de Sphere viel namelijk met een klap in zee, zonder maar 'gelanceerd' te zijn. Er staat niets op tape wat Jodi heeft mee gemaakt, alleen maar ruis. De val was enkele seconden, maar wonder boven wonder staat er echter '11 uur' ruis op de video-opname!

De film is alweer oud, ik geloof uit 1992 (of '98).

Maar goed....:
Een Sphere, andere wereld, maar niet per se met 'Marsmannetjes', Hitler komt ook even voor, religie wordt even aangehaald en Tijd blijkt nogal relatief te zijn.

Fraai!

G- :love:
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 27 dec 2010, 16:49

[quote name="Het Dolle Eland"]Doet mij denken aan de film 'Contact' met Jodi Foster....[/quote]

Daar moest ik ook aan denken. Snapte dat filmpje eigenlijk niet. Het was 1 groot schilderij van Dali.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 27 dec 2010, 17:51

Ik dacht al, volgens mij ging dit over de groeiende aarde theorie. Ooit al eens met Bapho over gehad in het WB-topic.

Zodra ik tijd heb zal ik die docu eens gaan zien!
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 19:57

Afbeelding
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 27 dec 2010, 20:36

z1oza6jybOA
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 20:53

Als je verder leest wordt duidelijk wat dit met the Golden Sphere te maken heeft.

Contacting God our Alien Creator: The Occult Motivation for the 9/11 Mega-Ritual

Afbeelding

The World Trade Centre complex is shown atop the primordial mound of Atum penetrating the chaos of Nu. 'The Sphere' sculpture stands in between them representing the Benben and Kaaba and giving us a hint as to the Egyptian origins of the 9/11 symbolism and talisman employed in the mega-ritual. We see the eye in the triangle with the processional movements of the stars indicating the astrological and heavenly bodies’ significance in the timing and invocation of this magickal act committed on 11 September 2001. This image and post examines the motivation of the ritual-the opening of the stargate or cosmic consciousness- an attempt at contacting God our alien creator.

Afbeelding

Since my previous post, focusing on the WTC as veiled pyramids and "Great Spherical Caryatid" (a large sculpture in the middle of the World Trade Centre plaza up until 9/11), I’ve been thinking more about this strange object. I highlighted how it was designed to represent the Kaaba at Mecca. It was shown how the sculpture is related to atlas, the Black Stone inside the Kaaba and the Benben. All of these attributes connected to this bronze "The Sphere" (its popular nickname) sculpture, implies another occult interpretation of this corporate art piece. If Caryatids are stylized pillars and the Freemasonic hero Hiram Abiff was known as the bronze pillar maker in Masonic lore, than it stands to reason that the bronze-pillar connected-statue in the middle of a bull's eye design and water fountain has more Masonic resonating occult significance than previously thought.

"Sphere Within a Sphere" sculpted by Arnaldo Pomodoro located outside the Vatican Museum. Thanks to Vince, who left a comment on my previous post, for pointing this out. Is this sculpture another occult reference to the Benben or Great pyramid (The Great Pyramid containing the Pi ratio)

Afbeelding

The bull's eye can be seen in the middle of the WTC plaza! This bull's eye had a fountain (remember that stargates and H2O go well together and can also be called water-doors) and a sculpture nicknamed "The Sphere" at its centre.

http://thebravenewworldorder.blogspot.c ... ccult.html

Open the gates.... :-*

BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 21:11

ANTIQUE ENGLISH GOLD MASONIC ORB FOB OCCULT FREEMASON

Sold Date:11/16/2007
Channel:Online Auction
Source: eBay

QUALITY ANTIQUE ENGLISH 9K GOLD MASONIC ORB FOB
A wonderful vintage English import, solid 9 carat pale yellow gold cased Masonic orb fob, opening to form a cross, exterior is hand detailed one of a kind ,the interior formed by solid sterling silver pyramids with a soft gilt finish and hand engraved Masonic craft symbols. Each arm has its own separately hinged bracket.This Golden Globe and Cross FOB represents the pinnacle in geometric design and craftsmanship for Masonic jewelry. In its closed position it looks very much like a "Ballot Ball" that one would use during Masonic voting, however, by an ingenious arrangement of hinges, which are imperceptible from the exterior, it may be opened out into the form of a cross. Each section is pyramidical in shape with a spherical base. The base is gold, but the pyramids are silver, the emblems being engraved into pure silver, thus showing up white. A paper is sold with these charms explaining the symbolism of the whole, which is explained below. It must be noted that that the below explanations are frankly Christian, and tfore not applicable to all systems of Freemasonry. They would, however, be perfectly valid in the jurisdictions of the Grand National Lodge, or the Mother Lodge of the Three Globes. They have become very sought after and their collect ability has made them expensive to acquire. A lovely quality antique... wearable and very collectable! CONDITION : All original and very good. No wear or damage. All hinges good and tight. DEFECTS : None. MARKS : Stamped 'Made in England' DIMENSIONS : 13 mm diameter excl. frame (1 inch = 25.4 mm). To give an impression of scale, the coin is 19 mm or ¾ of an inch diameterWEIGHT :Approx. 10 gramsIf you have any questions please don't hesitate to email me! Thanks for stopping by!

http://www.worthpoint.com/worthopedia/a ... fob-occult#

geopend: Afbeelding
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 27 dec 2010, 23:01

Plaats reactie

Terug naar “Kunst / Cultuur”