Angel Hair

Alles over ongeïdentificeerde vliegende objecten (UFO's dus), Antonaki, E.T. en andere Saluzaanse zaken tref je aan in de topics in dit deel van het QFForum.
Plaats reactie
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 24 jan 2011, 15:46

[Vertaald vanuit het Engels] Angel Hair [Engelhaar] is een zeldzaam fenomeen waarvoor tot op heden nog geen echt goede verklaring is gevonden. Het is een substantie gemaakt van zijdeachtig materiaal dat op aarde neerregent, maar als je het probeert aan te raken of op te pakken zal het hoogstwaarschijnlijk voor je ogen oplossen. Het is een wereldwijd fenomeen, maar het komt het meest voor in Noord Amerika, Nieuw Zeeland, Australië en West Europa. Er is geen duidelijke verklaring voor de herkomst van deze substantie, laat staan dat men de samenstelling ervan weet. Wel zijn er speculaties dat het afkomstig zou zijn van spinnen of andere type zijdespinnende insecten, en ook  wordt het zelfs geassocieerd met UFO waarnemingen. Vanwege zijn fragiliteit is het ook moeilijk om er een monster van te nemen om deze vervolgens in een laboratorium chemisch te laten analyseren. Ook al omdat deze substantie gevoelig is voor uitlaatgassen van bv auto`s en zelfs voor menselijk contact. [Verstoring van de chemische samenstelling] In de jaren `50 werd Frankrijk overspoelt door UFO waarnemingen. Een van de minder bekende en meer mysterieuze zaken die met deze golf van waarnemingen te maken hadden, was  het verzamelen van dit zijdeachtig materiaal dat uit de hemel neerdaalde. Men gaf het toen de naam Angel Hair. [Engelhaar] omdat het uit de hemel viel. Zelfs het Condon Report, een UFO-studie gedaan door de Universiteit van Colorado in de late jaren `60 in opdracht van  de Amerikaanse Air Force onderzocht dit fenomeen.  Zij omschrijven dit Angel Hair [Engelenhaar] als “een fiberachtig materiaal welke in grote hoeveelheden valt, maar erg onstabiel is en desintegreert kort nadat het neerdaalt op aarde.” Sinds haar ontdekking wordt er sporadisch melding gemaakt van dit fenomeen. In de herfst van 2001 schreef Brian Boldman een uitgebreid stuk voor de International UFO Reporter  [AN ANALYSIS OF ANGEL HAIR] Zijn onderzoek liet zien dat tijdens de beroemde UFO golf van1973 er ook een verhoogd aantal meldingen was van dit zg Angel Hair. Op het hoogtepunt van de meldingen [18 oktober 1973] waren er op deze zelfde dag ook maar liefst 5 meldingen van Angel Hair. Een van die plaatsen waar zich dit afspeelde was Hamilton, Illinois. [US] Getuigen rapporteerden dat zij twee grote ovale grijze objecten hadden gezien. Het tweede object leek te zijn bedekt met een soort spinnenrag. 15 Minuten na deze waarneming vonden getuigen katoenachtig materiaal dat “een kleine bal werd welke vervolgens leek te smelten en uit zichzelf oploste als het werd aangeraakt.” Het Condom Rapport analyseert en beslaat meldingen van Angel Hair in de periode tussen 1952 en 1955 en verwijst hierin weer naar een ander rapport dat stelde dat de meerderheid van de verschijnselen werd veroorzaakt door spinnen. Sommige spinnen maken namelijk een web waarmee zij door de lucht kunnen vliegen voortgedreven door de wind. Een arts in Frankrijk maakte dezelfde veronderstellingen over de Franse gevallen, al hoewel hij geen verklaring kon geven voor de vel UFO waarnemingen in dezelfde periode. In het Condon rapport wordt ook toegegeven dat "..in andere gevallen, de samenstelling of oorsprong van het engelenhaar onzeker is." In het Condon Rapport wordt door de onderzoekers tevens melding gemaakt van een analyse van engelenhaarmonsters die hun team had ontvangen. Zij beschreven deze monsters als “ruimte gras” die zij verder omschreven als, "aluminium kaf" van de verschillende maten en soorten die ook wel worden gebruikt door militaire vliegtuigen om de grondradar te storen. Heb jij enig idee waar dit fenomeen vandaan komt? Denk jij dat er een relatie is met UFO waarnemingen? Geef dan een reactie hieronder. Hieronder nog een filmpje Bron: http://www.openminds.tv/angel-hair-ufos/ http://listverse.com/2008/07/23/10-more ... the-world/
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 24 jan 2011, 16:06

• post deleted •
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 24 jan 2011, 16:18

Van het engelenhaar had ik nog nooit gehoord. Ik moest wel direct denken aan Morgellons Disease. Een nieuwe en vreemde ziekte waar draadjes in het menselijk vlees lijken te groeien. Bij het Googlen stuitte ik direct op dit filmpje. Als je helemaal uitkijkt tot het einde, komt er een verontrustend uitkomst.
Op zich ben ik altijd wel voorzichtig om sensationele conclusies rond te strooien, dus ik geef wel even aan dat dit allemaal niet gechecked is.

Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 24 jan 2011, 16:24

Via de onderstaande link kun je een interview bekijken met Brian Boldman

"Mysterious Angel Hair" with guest Brian Boldman. The falling of odd, gossamer-like material from the sky has been reported many times, mostly associated with the sighting of a UFO, but sometimes not. This material, called "Angel Hair", is considered to be evidence for a close encounter of the second kind (CE2), a UFO case that involves physical evidence or some interaction with the envrionment.
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 24 jan 2011, 16:25

http://www.mayoclinic.com/health/morgel ... se/SN00043

Mogelijk een relatie, want het volgende artikel zegt dat het geen modegril is, maar ook al eeuwen geleden werd gerapporteerd...
The sickly skin disease has actually been around for centuries. In 1935, an English physician wrote a paper about Morgellons including excerpts from medical journals from the 1600's, describing the disease. Unfortunately, not much was known then about Morgellons -- and not much has been learned in the more than 400 years since.
http://www.safesolutionsinc.com/morgellons.htm

En het rare is dat het ecto-parasites worden genoemd. En dat engelenhaar lijkt ook een beetje op ectoplasma.
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 24 jan 2011, 16:26

klein detail: plaatje van topic (die ook op de frontpage zichtbaar is) moet de pixeldimensie 229x602 hebben.
Sorry ROI, ik heb niet de mogelijkheid hier om een plaatje aan te passen. Als ik de breedte aanpas wordt de hoogte automatisch ook aangepast.

[Verzoek aan Bapho om het even aan te passen]

Wat je andere opmerking betreft: ik heb de hele zondagmiddag op de vertaling zitten zweten, ik vind het dan zonde om het zo maar ergens in een topic als reactie te plempen waar vervolgens niemand het meer leest.
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 24 jan 2011, 16:28

ik kende het ook nog niet
waar ik zo 1-2-3 aan moest denken, is dat het misschien iets is dat in de lucht bevriest, neerdaalt, en door de warmere temperatuur hier verdampt (ook omdat ze het hebben over aanraking en uitlaatgassen, meestal zijn mensen en uitlaatgassen warmer dan de omgevingstemperatuur dus zou het verdampen kunnen versnellen) vandaar dat het in het niets lijkt op te lossen, als het een kleurloos reukloos gas is zie en ruik je er niks van als het verdampt.
dus uh in combinatie met de ufo-sightings misschien een bepaalde stof in de uitlaatgassen oid dat bevriest?
is zomaar de eerste gedachte die in me opkwam hoor, ik weet het ook niet.
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 24 jan 2011, 16:43

[quote name="chill_i"]ik kende het ook nog niet
waar ik zo 1-2-3 aan moest denken, is dat het misschien iets is dat in de lucht bevriest, neerdaalt, en door de warmere temperatuur hier verdampt (ook omdat ze het hebben over aanraking en uitlaatgassen, meestal zijn mensen en uitlaatgassen warmer dan de omgevingstemperatuur dus zou het verdampen kunnen versnellen) vandaar dat het in het niets lijkt op te lossen, als het een kleurloos reukloos gas is zie en ruik je er niks van als het verdampt.
dus uh in combinatie met de ufo-sightings misschien een bepaalde stof in de uitlaatgassen oid dat bevriest?
is zomaar de eerste gedachte die in me opkwam hoor, ik weet het ook niet.[/quote]

Zoiets wordt ook gesuggereerd in het interview van Brian Boldman. Een soort bijproduduct bij een bepaalde luchtvochtigheid, en bepaalde weersomstandigheden, en altijd overdag.
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 24 jan 2011, 17:01

[quote name="jasmin"]
Zoiets wordt ook gesuggereerd in het interview van Brian Boldman. Een soort bijproduduct bij een bepaalde luchtvochtigheid, en bepaalde weersomstandigheden, en altijd overdag.[/quote]

oh sorry, dat had ik niet gelezen :oops:
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

ma 24 jan 2011, 17:10

[quote name="chill_i"][quote name="jasmin"]
Zoiets wordt ook gesuggereerd in het interview van Brian Boldman. Een soort bijproduduct bij een bepaalde luchtvochtigheid, en bepaalde weersomstandigheden, en altijd overdag.[/quote]

oh sorry, dat had ik niet gelezen :oops:[/quote]

Naa, het verklaart nog helemaal niks verder. En de relatie met chemtrails is ook onduidelijk. Uit die video bleek dat ook al in de Middeleeuwen er engelenhaar uit de hemel daalde. Dat zo'n gebeurtenis opgenomen werd in de lokale verering, bijvoorbeeld door er een kerk te plaatsen. Kennelijk zonder leylijnen in zo'n geval.
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 25 jan 2011, 19:17

Ik heb nog eens rondgekeken op het onderwerp engelenhaar.

Blijkbaar komt het niet alleen uit de blote lucht vallen, want er is ook een verslag van een vrouw die het in 1989 bij haar in huis vond. Zij was niet bekend met de term engelenhaar. Ook dat spul viel uiteen bij aanraking. Zelf dacht ze (onder voorbehoud) dat het een relatie had met een contact uit de geestenwereld. http://preterhuman.net/texts/other/crys ... lhair.html

Diverse keren zie ik de term superstring theory opduiken als een mogelijke verklaring voor het materiaal. http://superstringtheory.com/

Zo'n foto ziet er toch wel een beetje 'geestachtig' uit..
Afbeelding

Nog steeds een beetje als ectoplasma... maar dat verschijnt juist bij voorkeur in het halfduister, en niet bij daglicht.
Plaats reactie

Terug naar “UFO / E.T. / Contact”