Geen bal op de TV?!

Alles over televisie, films en documentaires tref je hier aan.
Dromen
Administrator
Administrator

do 28 feb 2013, 13:01

Aflevering 3 was ook goed, ging over De Adel, ook besproken hier (topic: Tempelridders in de Lage Landen).
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
combi
Administrator
Administrator

wo 17 jul 2013, 14:06

Legend Of The Witches - Witchcraft documentary film, 1970, Alex Sanders

NSFW
combi
Administrator
Administrator

ma 11 aug 2014, 15:17

Ancient computer 2,000 years old NOVA HD Full Documentary

combi
Administrator
Administrator

vr 02 jun 2017, 12:21

Gandahar Light Years 1988

The peaceful people of Gandahar are suddenly attacked by an army of automatons known as the Men of Metal, who march through the villages and kidnap their victims by turning them to stone. The resulting statues are collected and then transferred to their base. At the capital city of Jasper, the Council of Women orders Sylvain to investigate. On his journey, he encounters the Deformed, a race of mutant beings who were accidentally created via genetic experimentation by Gandahar’s scientists. Despite their resentment, they are also threatened by the Men of Metal and offer to help Sylvain.

bron en meer: https://en.wikipedia.org/wiki/Gandahar_(film)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox
baphomet
Administrator
Administrator

zo 12 aug 2018, 00:53

Aanrader:

The Shield

Na het kijken van Sons of Anarchy toch maar eens besloten om meer werk van Kurt Sutter te gaan bekijken en ik moet bekennen dat The Shield tot nu toe me compleet weg aan het blazen is. Wat een wreed goeie serie! Misschien wel de allerbeste serie die ik ooit gekeken heb, en dat zeg ik nu al na het kijken van slechts 5 van de in totaal 90 afleveringen.

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0., ninti
baphomet
Administrator
Administrator

zo 12 aug 2018, 11:35

Nog even terugkomend op The Shield, wat een serie... Waar in mijn ogen Sons of Anarchy bij tijd en wijle af en toe echt wat aan het verslappen was als je kijkt naar de verhaallijnen, doet The Shield dat tot dus ver niet. Ik heb zelden zo intensief meegemaakt dat ik in een tv-serie ben meegezogen. Het verhaal van de groep compleet losgeslagen en corrupte agenten die letterlijk schijt aan alle regels hebben (als het aankomt op how they care about themselves), is zo meeslepend en intens, dat je maar wilt blijven kijken.

Voor ik begon met kijken had ik me al wel een beetje ingelezen. Daarnaast constateerde ik ook dat The Shield in top-10 lijstjes van de beste series ooit, vaak in de top 3 stond tussen series als The Sopranos, The Wire en Breaking Bad. Maar eerlijk gezegd ben ik persoonlijk van mening dat The Shield vele malen beter is dan de andere genoemde series (die ik ook allemaal compleet gezien heb).

De manier waarop Sutter schreef in Sons Of Anarchy, suggereert haast dat Sons Of Anarchy een spin-off zou kunnen zijn van The Shield. Het is denk ik ook niet voor niets dat vele acteurs uit Sons Of Anarchy (dat tussen 2008 en 2014 is opgenomen) ook een rol speelden als acteur in The Shield. The Shield is echter grofweg 10 jaar voor Sons Of Anarchy opgenomen. Dit voel, merk en zie je ook terug tijdens het kijken. The Shield is gefilmd op 16 mm film, en ook dat is te merken (in positieve zin). Het ruwe sfeertje van eind jaren '90 / begin 21ste eeuw wordt echt heerlijk vertaald in deze serie. De muziek, de acteurs en alles aan The Shield is eigenlijk zo goed met elkaar gecombineerd, dat ik nu onderhand al wel snap waarom deze serie een beetje te boek staat als een soort van hidden gem. Het is oprecht een juweeltje en daar er op TV inderdaad geen bal meer is, is een serie als The Shield heerlijk om te kijken.

Eigenlijk snap ik totaal niet waarom dit soort series niet gewoon op TV te zien zijn. The Shield is makkelijk te downloaden, maar je kunt het ook gratis online bekijken op zowel Putlocker als ook op Hulu. In beide gevallen zonder pf met Engelse subtitles. Ik persoonlijk haat subtitles (ongeacht welke taal), maar kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die deze serie met Nederlandse ondertiteling willen zien. Voor hen is er ook een oplossing (mits ze een Ziggo aansluiting hebben thuis), want de complete serie (alle 7 seizoenen) is GRATIS te zien voor Ziggo abonnees op Ziggo Go, en ja inclusief Nederlandstalige ondertiteling.

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ninti
baphomet
Administrator
Administrator

vr 17 aug 2018, 00:07

Filmtip:

Vlaamsche film, grappig, zwartgallig en confronterend in a certain way...

Kijken dus!
Hasta la Vista! (2011)

Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.
Bron: ->> https://www.moviemeter.nl/film/78247
baphomet
Administrator
Administrator

di 21 aug 2018, 23:51

Immer droog... Top Gear en nu The Grand Tour (al vind ik ze nu in hun nieuwe show na 3 seizoenen wel iets minder aan het worden)

Enfin terug naar Top Gear, een soort Jiskefet scenes lijken het soms wel maar ook hun gort droge humor en onderlinge pesterijtjes maken het leuk voor zo nu en dan...

baphomet
Administrator
Administrator

za 25 aug 2018, 14:52

Te zien op Amazon Prime Video (inlog heb ik voor QFF intimi, PM me maar)
baphomet
Administrator
Administrator

wo 29 aug 2018, 22:29

Op Netflix, maar ook wel via newsgroups en andere (torrent) kanalen of BBC Online te kijken:

White Gold (geniale Britse cult TV met een dikke knipoog naar het begin van de jaren '80, loads of dark humor, etc.)

baphomet
Administrator
Administrator

do 30 aug 2018, 09:30

Nog een enigszins grappige Britse TV serie over een aantal studenten die samen in huis wonen; Fresh Meat.

Fresh Meat is online te kijken op Netflix maar ook via diverse andere online bronnen waaronder nieuwsgroepen en torrent websites. Enfin, de serie is inmiddels afgelopen na 4 seizoenen, maar een absolute aanrader voor de mensen die wel van lachen houden.

baphomet
Administrator
Administrator

do 30 aug 2018, 09:33

Nog een leuke real life serie, meet daarin Jack Whitehall die op reis gaat met zijn vader tijdens een uitgesteld sabbatical year...

Jack Whitehall: Travels With My Father

baphomet
Administrator
Administrator

ma 10 sep 2018, 00:19

That 70s Show...

Iets waar ik nog steeds (ondanks dat ik ze allemaal al wel een keer gezien heb) graag naar mag kijken...

baphomet
Administrator
Administrator

wo 12 sep 2018, 22:35

Ik dacht oprecht dat er al een Jiskefet topic was op QFF #KutMandelaEffect LOL

Gekkigheid, Jiskefet dus!

Ze krijgen straks op QFF 5 of QFF V een geheel eigen temple of topic of tietentent for all I care...

#HeldenZijnHet
baphomet
Administrator
Administrator

do 13 sep 2018, 21:46

Interessant:

KomPlot Voorstelling | George van Houts
Plaats reactie

Terug naar “TV / Films / Documentaires”