Oblivian The Elder Scrolls IV

Alles over games, spelletjes, etc. dat kun je hier vinden.
Gebruikersavatar
baphomet
Administrator
Administrator
Berichten: 23142
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:08

ma 13 feb 2012, 19:19

Oke leute, hier momenteel af en toe een dagelijkse dosis Oblivion (The Elder Scrolls Part IV)...

Voor hen die niet weten welke of wat voor een game het is...

Afbeelding
The Elder Scrolls IV: Oblivion is een fantasy-Role Playing Game (RPG) en het vierde deel uit de The Elder Scrolls-serie als opvolger van The Elder Scrolls III: Morrowind (2002). Oblivion is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Bethesda Softworks.

Het spel kwam op 21 maart 2006 uit voor pc en Xbox 360. In maart 2007 werd de PlayStation 3 gelanceerd en kwam er ook een Oblivion-versie daarvoor in Amerika, gevolgd door een voor Europa in april 2007. Hetzelfde jaar volgde na een aantal kleine toevoegingen (waarvan Knights Of The Nine de grootste was) de uitbreiding Shivering Isles en later dat jaar werd de 'Game of the Year'-editie beschikbaar gesteld op het softwareplatform Steam.

In het spel is Oblivion een extradimensionaal rijk, bewoond door de demoon-achtige Daedra. Elke Daedra staat voor een bepaald aspect van het leven. In het spel wordt alleen aandacht besteed aan het Oblivion-rijk van de Daedra-prins Mehrunes Dagon, de prins van verwoesting, verandering, energie, revolutie en ambitie.

De speler leeft samen met nog vele anderen op de planeet "Nirn" die rond zweeft in een dimensie met de andere "realms of the daedra-lords", alleen op een gedeelte bepaald op het continent Tamriel de naam van de provincie is cyrodiil, dat zich in de loop der jaren tot een grote eilandnatie ontwikkelde. cyrodiil wordt reeds lange tijd bestuurd door de dynastie van de Septim. De opvolging van de huidige keizer Uriel Septim VII vormt een centraal element in het verhaal.

Het spel begint in de kerker van de keizerlijke stad. De kerker waarin de speler gevangen is maakt toevallig deel uit van de geheime vluchtroute waarlangs de keizer, Uriel Septim VII, op advies van de keizerlijke lijfwacht (de Blades genaamd) de stad wil ontvluchten. De erfgenamen van de keizer zijn vermoord en vermoed wordt dat de keizer het volgende doelwit is. De speler krijgt de kans de keizer en zijn lijfwachten te volgen en zo de kerker te ontvluchten. Als de keizer uiteindelijk alsnog vermoord wordt krijgt de speler de opdracht de keizerlijke amulet, de Amulet of Kings, over te brengen aan de enige nog levende erfgenaam. De keizer herkende de speler namelijk uit zijn dromen en visioenen.

Achter de moorden op de keizer en zijn erfgenamen zit een mystiek genootschap, de Mythic Dawn, dat bestaat uit aanhangers van ene Mankar Camoran de antagonist van het spel, die weer een volgeling is van Mehrunes Dagon. De verbinding tussen Nirn en Oblivion wordt afgesloten gehouden door de Dragonfires (Drakenvuren), heilige vuren die door elke troonopvolger opnieuw ontstoken moeten worden met de Amulet of Kings. Als de vuren uit zijn, kunnen poorten naar Oblivion geopend worden. Omdat de Amulet of Kings uiteindelijk gestolen wordt door de Mythic Dawn, zijn de vuren uitgedoofd en ontstaan door heel Cyrodiil (de keizerlijke provincie waarin het spel zich afspeelt) poorten naar Oblivion. Het hoofdverhaal draait dan ook om het vinden van de Amulet of Kings en het sluiten van de poorten naar Oblivion.

Oblivion wordt net als zijn voorgangers gekenmerkt door de grote vrijheid die de speler geniet. Naast het uitvoeren van quests ("opdrachten"/questen) is er geen doel in het spel. De speler kan kiezen welke quests hij uitvoert, in welke volgorde, en hoe lang hij daarover doet. Questen passen zich automatisch aan aan het speelniveau van de speler: hoe hoger zijn niveau, hoe moeilijker quests zullen worden en hoe hoger de beloning is wanneer queesten tot een goed einde worden gebracht. De speler wordt, naarmate deze meer queesten tot een goed einde heeft gebracht, steeds vaker herkend door mensen op straat. Afhankelijk van of de speler een goede of slechte queeste (bijvoorbeeld diefstal of huurmoord) heeft verricht, stijgt de roem (fame) dan wel beruchtheid (infamy) van de speler onder de bevolking. Deze 'fame' en 'infamy' hebben ook consequenties voor andere zaken. Zo kan een speler zichzelf bij teveel 'infamy' niet meer helen bij de altaren in de tempels van de steden.

Queesten zijn vaak onafhankelijk van elkaar en lineair: de structuur volgt meestal het volgende patroon: iemand vraagt de speler naar een voorwerp, deze gaat op zoek naar dat voorwerp en brengt het naar die persoon voor een beloning. De plek waar heen moet worden gegaan voor het voltooien van queesten wordt aangegeven met een pijl: dit heeft in sommige gemeenschappen geleid tot kritiek dat het spel zich meer op de grote massa richt, doordat het zo eenvoudiger is om de locaties te vinden.

Naast queesten zijn in de speelwereld talloze forten, kerkers, ruïnes, grotten en dorpjes te vinden. In de dorpjes en steden kunnen vaak nieuwe queesten gevonden worden.

Met queesten kan veel geld of spullen worden verdiend, maar er zijn andere manieren, zoals stelen, handelen, moorden en vindplaatsen plunderen. De hoeveelheid geld en welke voorwerpen de speler tegenkomt is gekoppeld aan het niveau (level) van de speler.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Elder_ ... :_Oblivion



Anyways, ik vroeg me af of er meer QFF-ers zijn die deze game spelen en / of hebben gespeeld. Deze game zit namelijk vol met symboliek en is daarnaast best leuk moet ik bekennen...

Het leek me handig er even een topic voor aan te maken en zo eens te kijken of we mogelijk wat info met elkaar kunnen delen en of uitwisselen...

Ik speel het overigens op de X-Box 360...
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Games”