To Trump Or Not To Trump

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 12 aug 2018, 22:43

fr3bzy schreef:
baphomet schreef:Dat snap ik allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het vreemd is dat veel van de Qanon aanhangers nu, felle tegenstanders waren van Trump ten tijde van de verkiezingscampagne in de aanloop naar de laatste presidentsverkiezingen in de VS. Catch my drift? ;)

En juist daarom ben ik heel sceptisch...
Wie specifiek ?

Als ik kijk naar de verschillende online communities die ik zo af en toe door de jaren heen ben blijven bezoeken en terugkijk naar posts van mensen die toen heel anti-trump waren maar nu Qanon omarmen, dan zijn het er oprecht letterlijk te veel om op te noemen. Maar goed, dat is slechts een keerzijde aan dit verhaal.

Daarnaast zie ik ook veel gelijkenissen met de Anonymous movement van weleer, en wel, we weten inmiddels allemaal hoe dat is afgelopen, daar horen we nagenoeg ook niets meer van, terwijl ze destijds toch vrij veelbelovend leken te zijn.

Maar goed, zoals ik al zei, ik zal me er wat verder in verdiepen en eens met wat kritische side notes komen waarmee ik kan onderbouwen waarom ik sceptisch tegen dit gebeuren aankijk.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 12 aug 2018, 22:50

baphomet schreef:
fr3bzy schreef:
baphomet schreef:Dat snap ik allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het vreemd is dat veel van de Qanon aanhangers nu, felle tegenstanders waren van Trump ten tijde van de verkiezingscampagne in de aanloop naar de laatste presidentsverkiezingen in de VS. Catch my drift? ;)

En juist daarom ben ik heel sceptisch...
Wie specifiek ?

Als ik kijk naar de verschillende online communities die ik zo af en toe door de jaren heen ben blijven bezoeken en terugkijk naar posts van mensen die toen heel anti-trump waren maar nu Qanon omarmen, dan zijn het er oprecht letterlijk te veel om op te noemen. Maar goed, dat is slechts een keerzijde aan dit verhaal.

Daarnaast zie ik ook veel gelijkenissen met de Anonymous movement van weleer, en wel, we weten inmiddels allemaal hoe dat is afgelopen, daar horen we nagenoeg ook niets meer van, terwijl ze destijds toch vrij veelbelovend leken te zijn.

Maar goed, zoals ik al zei, ik zal me er wat verder in verdiepen en eens met wat kritische side notes komen waarmee ik kan onderbouwen waarom ik sceptisch tegen dit gebeuren aankijk.
welke groepen ?
en Anonymous werd altijd al gezien als Clown Operatie
er werden echter ook dingen gedaan uit naam van, waar de clowns geen controle over hadden
vandaar dat het ook nooit geworden is wat we er van hadden gehoopt.

dit Q gebeuren is echt compleet andere game imo
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 12 aug 2018, 22:54

Als je het niet erg vind trust ik the plan dus ff niet.... ;D

Ik trek gewoon mijn eigen plan.

Maar ik hou zoals altijd wel een oogje in het zijl, want niets is wat het lijkt, het is nog veul erger...
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 12 aug 2018, 22:59

Permuter 0. schreef:Als je het niet erg vind trust ik the plan dus ff niet.... ;D

Ik trek gewoon mijn eigen plan.

Maar ik hou zoals altijd wel een oogje in het zijl, want niets is wat het lijkt, het is nog veul erger...
uiteraard en altijd blijven doen
doe ik ook ^.^
baphomet
Administrator
Administrator

zo 12 aug 2018, 23:12

Ik doel niet zo zeer op groepen (dat heb ik ook nergens zo gezegd), maar meer op verschillende users in online communities die ineens een shift gingen maken van being an anti Trump person naar becoming a Qanon aanhanger. Maar goed, dat is zoals ik reeds aangaf niet het belangrijkste aspect voor mijn scepsis inzake dit Qanon gebeuren.

Permo zegt het net ook al heel mooi (en zo heb ik dat tijdens de Anonymous rage die op een bepaald moment zeer heftig was, ook onder QFF-ers, ook vaak gezegd), niets is wat het lijkt, het is waarschijnlijk nog veel erger. En in dat 'erger' herbergt zich meer dan de vergrotende schaal van dat dingen anders zullen zijn dan ze lijken......
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 12 aug 2018, 23:17

baphomet schreef:Ik doel niet zo zeer op groepen (dat heb ik ook nergens zo gezegd), maar meer op verschillende users in online communities die ineens een shift gingen maken van being an anti Trump person naar becoming a Qanon aanhanger. Maar goed, dat is zoals ik reeds aangaf niet het belangrijkste aspect voor mijn scepsis inzake dit Qanon gebeuren.

Permo zegt het net ook al heel mooi (en zo heb ik dat tijdens de Anonymous rage die op een bepaald moment zeer heftig was, ook onder QFF-ers, ook vaak gezegd), niets is wat het lijkt, het is waarschijnlijk nog veel erger. En in dat 'erger' herbergt zich meer dan de vergrotende schaal van dat dingen anders zullen zijn dan ze lijken......
ah op die manier
ja er is een hoop bezig qua 'overloop' (ie eigen hachie redden)
zoek voor de gein maar eens naar #walkaway
:D ;D ;D ;D
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 12 aug 2018, 23:23

Het is toch maf, dat een hele anti establishment / conspiracy comunity pro president is en alle media en het hele spul tegen de president is... dat is een leipe situatie.

Dan komt er van onderaf nog ene Q aanzetten, die een verwachtingspatroon schept (alhoewel hij nooit direct is, scheppen de lezers dit patroon) wat overigens echt briljant gedaan is, en ook dat er geen officieel statement van Trump komt inzake Q is opzich ook ... tja ? merkwaardig ?

Het wordt briljant gespeeld, tot dusver... ;D
baphomet
Administrator
Administrator

zo 12 aug 2018, 23:56

Damn als ik terug lees hoe ik deze topic opende ooit, dan zat ik erg ergens toch niet helemaal naast... ;)

Maar goed ik zie Trump dan ook oprecht nog steeds als Reagan, en ook Reagan heeft het nodige bewerkstelligd en daarmee de wereld absoluut veranderd. Trump doet dat nu ook en dat is opvallend als je kijkt naar het werk dat andere US Presidents verricht hebben.

Er zijn altijd mafklappers die er tussen uit springen. JFK, Reagan en nu Trump en ongetwijfeld daarvoor ook nog wel een paar andere Presidenten. JFK = vermoord, Reagan werd tot twee keer toe bijna vermoord en het viel me onlangs op na het lezen van een nieuwsbericht dat er reeds 24 aanslagen op het leven van de huidige POTUS (Trump) zijn verijdeld door de Amerikaanse veiligheidsdiensten.

Maar eerlijkheid biedt me te benoemen dat ik het niet eens zo raar zou vinden als we binnenkort live op TV mee gaan maken hoe Trump aan zijn einde komt. De belangen (en dan met name die van de Democraten en hun aanhang) zijn groot, er staat (te) veel op het spel voor hun. Zij hadden de media altijd in hun zak, maar het is merkbaar dat ook dat nu langzaam aan aan een einde aan het komen is. Ze voelen dus letterlijk de aarde onder hun voeten wegzakken en dat betekend dat je rare sprongen van deze spreekwoordelijke in het nauw gedreven katten kunt gaan verwachten. Enfin, we zullen zien...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus, ninti
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 13 aug 2018, 00:05

Eisenhower waarschuwde daar al voor...
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 19 aug 2018, 22:41

Pentagon stelt militaire parade Trump uit vanwege hoge kosten

Afbeelding

Het Pentagon heeft de militaire parade die de Amerikaanse president Donald Trump komende herfst wilde organiseren voorlopig uitgesteld. Volgens bronnen binnen Defensie zijn de kosten van het evenement zeker drie keer zo hoog als van tevoren was ingeschat.
"We hadden aanvankelijk 10 november 2018 gepland voor dit evenement, maar we hebben besloten de mogelijkheden voor 2019 te onderzoeken", liet een woordvoerder van het Pentagon in een verklaring weten. Een officiële reden voor het uitstel heeft het ministerie niet gegeven.

Trump had het Pentagon in februari van dit jaar gevraagd om een parade in Washington te organiseren om de Amerikaans troepen te eren. Hij besloot dat spontaan nadat hij vorig jaar juli de militaire parade in Parijs bijwoonde tijdens de Franse nationale feestdag.

Het Witte Huis had in het voorjaar berekend dat de parade tussen de 10 en 30 miljoen dollar zou gaan kosten. Volgens een anonieme medewerker van het ministerie gaan de festiviteiten echter meer dan 90 miljoen dollar kosten.

​Noord-Korea houdt vaak militaire parades
Een demonstratie van militaire kracht is niet per se typisch Amerikaans. Oorlogsveteranen lopen in de VS vaak wel mee in parades als die op 4 juli, de Amerikaanse nationale feestdag. Met de parade worden de militairen geëerd en de overleden veteranen herdacht.

In die parades komen opgesmukte demonstraties van militaire voertuigen en wapens echter niet voor. Noord-Korea houdt geregeld parades waarin het zijn militaire macht wil tonen en wapenarsenaal aan de wereld laat zien, maar militaire parades worden ook gehouden in onder meer België, Frankrijk en Groot-Brittannië.
Bron: ->> https://www.nu.nl/buitenland/5418149/pe ... osten.html
baphomet
Administrator
Administrator

zo 19 aug 2018, 23:25

Hayden: Relationship between Trump, national security community 'dangerously close to being permanently broken'

BY MEGAN KELLER - 08/19/18 09:49 AM EDT

Afbeelding

Former CIA Director Michael Hayden said Sunday that he thinks the relationship between the national security community and President Trump is on the edge of shattering.

"It's dangerously close to being permanently broken, it is badly injured right now," Hayden told CNN.

Hayden said that it's been increasingly hard for the intelligence community to keep itself apolitical when the administration behaves as it does.

"If we're back in our old agencies, we're trying to say to our workforce: 'We have nothing to do with what John Brennan says on TV and we have nothing to do with what the president has done in response,' " Hayden said, " 'We've got our basic lane, we've got to be blocking and tackling.' "

"But that has to be harder and harder each day as the administration takes these kinds of actions," Hayden continued.

Tensions between the intelligence community and the Trump administration have intensified since the president revoked former CIA Director John Brennan's security clearance last Wednesday.

Hayden signed a letter with over a dozen high-level professionals in the intelligence community last Friday condemning the administration's decision.

Hayden has long been a harsh critic of the administration.

When CNN asked if Hayden would be proud to have his security clearance revoked by the Trump administration, he replied that he would.

"And frankly, if his not revoking my clearance gave the impression that I somehow moved my commentary to a direction more acceptable to the White House, I would find that very disappointing and frankly unacceptable," Hayden said.

TAGS JOHN BRENNAN DONALD TRUMP MICHAEL HAYDEN PRESIDENT DONALD TRUMP CENTRAL INTELLIGENCE AGENCY CIA NATIONAL SECURITY INTELLIGENCE COMMUNITY SECURITY CLEARANCE
Bron: ->> http://thehill.com/homenews/sunday-talk ... l-security
baphomet
Administrator
Administrator

zo 19 aug 2018, 23:28

Sharpton: I’m Worried Brennan Revocation Is Move Towards ‘An Almost Totalitarian Type of State’

On Saturday’s broadcast of MSNBC’s “AM Joy,” MSNBC host Rev. Al Sharpton stated that what frightens him about the removal of former CIA Director John Brennan’s security clearance is the creation of a precedent that people in intelligence can’t speak their minds and this is “where we’re going toward an almost totalitarian type of state.”

Sharpton stated, “[T]his is what makes it so scary to me. Because that effect of saying, I can’t afford, if I’m in intelligence, if I want to do something later in my career, I can’t afford to speak my mind, even in private, because I could have this against me, and that is where we’re going toward an almost totalitarian type of state. Walking slowly there, but headed that way, when people are afraid, for political reasons, to exercise their freedom of speech now. That is the threat here to me.
Bron en video: ->> https://www.breitbart.com/video/2018/08 ... -of-state/
baphomet
Administrator
Administrator

ma 20 aug 2018, 21:49

History repeating?
'Trump uit zich kritisch over monetair beleid Federal Reserve'

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump heeft zich tijdens een benefietbijeenkomst kritisch uitgelaten over voorzitter Jerome Powell van de Federal Reserve (Fed).
Volgens drie aanwezigen klaagde Trump over de renteverhogingen door de koepel van Amerikaanse centrale banken, onder leiding van de door hemzelf aangestelde Powell.

De Fed verhoogde de rente dit jaar al vijf keer, waarvan twee keer sinds Powell het overnam van Janet Yellen. Trump zou hebben gezegd dat hij verwachtte dat Powell voor ''goedkoop geld" zou zorgen. Een renteverhoging zorgt er juist voor dat geld lenen duurder wordt.

Trump had geen goede verstandhouding met de voorganger van Powell. Hij klaagde meerdere keren over haar beleid en Yellen uitte op haar beurt kritiek op de plannen van Trump tijdens diens verkiezingscampagne.

De Fed is een onafhankelijk orgaan. Hoewel Trump meerdere keren een standpunt innam tegen de renteverhogingen deed hij dat niet eerder zo stellig als nu.
Bron: ->> https://www.nu.nl/economie/5422799/trum ... serve.html
baphomet
Administrator
Administrator

di 21 aug 2018, 08:04

baphomet
Administrator
Administrator

di 21 aug 2018, 08:57

'Trump schaft strenge milieuregels voor kolencentrales af'

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump gaat dinsdag aankondigen dat hij strenge milieuregels voor kolencentrales zal terugdraaien. De regels waren door zijn voorganger Barack Obama doorgevoerd.
Het was een van de speerpunten van Obama om vervuilende bedrijven te dwingen minder vervuilende gassen uit te stoten. Door de nieuwe federale regels moesten onder meer bedrijven met oude kolencentrales veel investeren om het milieu minder te belasten.

Volgens diverse Amerikaanse media zal Trump dinsdag aankondigden dat hij deze federale regels gaat schrappen.

Voortaan mogen staten zelf bepalen of zij extra milieuregels willen opleggen. Hierdoor zullen de centrales naar verwachting twaalf keer zoveel schadelijke stoffen gaan uitstoten dan nu het geval is.

Trump voert al langer strijd voor kolencentrales
De Amerikaanse president zei tijdens zijn presidentscampagne al de in zijn ogen onrechtvaardige "oorlog tegen kolen" een halt toe te willen roepen. Hij verving onder anderen kritische wetenschappers in het milieuagentschap EPA door lobbyisten van de kolenindustrie. Het takenpakket van EPA was door de toenmalige president George W. Bush juist uitgebreid om onder meer de CO2-uitstoot terug te dringen.

Trump gelooft naar eigen zeggen niet in het wetenschappelijke bewijs dat de aarde opwarmt door de uitstoot van koolstofdioxide en alle gevolgen die dit met zich meebrengt, zoals klimaatveranderingen.

Hij besloot de Amerikaanse ondertekening van het klimaatakkoord van Parijs in te trekken. In dit verdrag, dat veel landen in 2015 ondertekenden, staan afspraken om de komende jaren op diverse fronten structurele maatregelen door te voeren.

'Schrappen regels zal gezondheid Amerikanen aantasten'
Trump zal zijn plan aankondigen op een bijeenkomst in West Virginia, een staat die veel kolen produceert. Overigens is de productie van kolen de afgelopen jaren ook in de VS flink teruggelopen. Het produceren van kolen is relatief duur vergeleken met andere, duurzamere energiebronnen, zoals schaliegas.

De nieuwe regels van Trump zullen deze trend volgens kenners niet kunnen keren, hooguit iets vertragen. "Er is geen ander land in de wereld dat momenteel inzet op de productie van kolen", stelt het voormalige hoofd van EPA Gina McCarthy in The Guardian. "Iedereen behalve Trump realiseert zich dat groene energie de toekomst heeft."

Zij waarschuwt dat de extra uitstoot van schadelijke gassen niet alleen toekomstige generaties met problemen opzadelt, maar dat Amerikanen ook nu gezondheidsproblemen zullen ondervinden.
Bron: ->> https://www.nu.nl/klimaat/5423318/trump ... es-af.html
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”